Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovanhemmat, saatteko lounasta ym. kun menette kylään lapsenlapsia katsomaan?

Vierailija
27.03.2023 |

Poikani perhe asuu parin tunnin ajomatkan päässä ja totta kai nälkä alkaa kalvaa pitkän ajomatkan jälkeen. Olen kuitenkin ihmetellyt, miksi on niin nihkeää laittaa ruokaa tarjolle? Pojalla ja miniällä on kaksi pientä lastakin, heillehän laitetaan ruokaa monta kertaa päivässä, mutta jostain syystä kun tulen, on kohtelu minulle nihkeää.

Kahviakin täytyy erikseen pyytää ja tulee vaivaantunut olo istua sohvalla odottamassa, toki kuuntelen lasten juttuja ja voin heille lukea vaikka kirjan. Poika tuo usein myös lehden, mutta eihän se verensokeriin auta. Pari kertaa olen mennyt keittiön pöydän ääreen juttelemaan miniän kanssa kun hän touhuaa, mutta hän on niukkasanainen ja pyysinkin anteeksi että häiritsen ja siirryin takaisin sohvalle.

Kun meille tulee vieraita, tarjoan kyllä heti lämpimän ruuan, kahvia, teetä ym. kahvipullaa ja pikkupurtavaa. Onhan siinä aikaa valmistella sen pari tuntia, ennen kuin ovat perillä.

Otin huumorin varjolla tilanteen puheeksi poikani kanssa ja vitsailin, että kutsun itseni syömään heille viikon päästä, ja silloin poikani paistaa pihvejä mulle. Tiedän, että hän melko hyvä kokki. Poika naurahti, miniä ei sanonut mitään eikä minua ole sen jälkeen pyydetty enää ollenkaan kylään. Tästä on vuosi.

Kysyisinkin, miten teillä muilla toimitaan, kun menette kylään lapsenlapsia katsomaan. Pitääkö ottaa omat eväät mukaan vai miten? Itse harkitsen, että pysähdyn syömään johonkin matkan varrelle jatkossa, mutta hassultahan sekin tuntuu, kun kyläpaikassakin syödään monta kertaa päivässä.

Kommentit (1696)

Vierailija
1141/1696 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos heillä on brutto 7000 kun molemmat on töissä, ei he siitä ole saaneet käteen kuin 4000.

Ja siinä vaiheessa kun toinen on hoitovapaalla, nettosumma on kyllä romahtanut tosi pieneksi.

En ikinä kehtaisi käyttäytyä lapsiperhettä kohtaan tuolla lailla kuin ap.

Vierailija
1142/1696 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään perheen äidit ovat kokopäivätöissä. Aikoinaan perheenäidit olivat pääsääntöisesti kotiäitejä.

Ei voi töissä käyvältä äidiltä vaatia, että hän olisi palvelemassa kyläilijöitä innosta soikeena.

Ap vihjaili siitä, että pihviä pitää seuraavalla kerralla hänelle paistaa. Ota ap pihvit mukaan ja valmissalaatit kaikille seuraavalla kerralla. Ota kerma-juusto-perunapaistos kylkeen mukaasi. Paista pihvit paistinpannulla.

Kyllä poikasi varmaan antaa sun paistaa omalla pannullaan ne pihvit. Mikrossa lämmität perunapaistosta lautasannoksina. Tarjoathan talonväelle kanssa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1143/1696 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat varmaan taloudellisesti tiukoilla ja hävettää laittaa tarjottavaksi jotain puuroa, sosekeittoa tai eineskalapuikkoja lounaaksi. Ilmankos meni solmuun kun ehdotit pihvilounaan. Käy jollain verukkeella katsomassa löytyykö jääkaapista muuta kuin valo

Eivät ole taloudellisesti tiukoilla, brutto heillä yhteensä yli 7 tuhatta euroa, toki miniällä nyt vähemmän kun on hoitovapaalla. Ei minulla ole tuollaisia rahoja ollut koskaan.

Ei tuo nyt kovin paljon ole, kun se jakaa kahdelle aikuiselle ja lapsille. Veroja menee paljon ja enemmän kuin yhdeltä 3500 euroa ansaitsevalta. Naudanliha sisäfileepihvi voi maksaa kaupassa jopa 80 euroa kg, kahden pilvin hinnaksi tulee 24 euroa. Ainakin 50 euroa menisi jo neljään pihviin.

Niin mutta eivät ole tiukoilla. Voihan arjessa olla vähän juhlaakin, hyvät pihvit ja jopa lasillinen viiniä, ei pojan perheen talous siihen kaatuisi jos kestittäisivät vanhaa äitiä edes minimin.

Kun joku tarttuu taas, niin minä en ole heiltä paljon mitään pyytänyt vuosien varrella. Paristi lumityöt, pientä mökkiremonttihommaa, painavien tavaroiden kuskausta ja nostelua, ruohonleikkuutta. Tuo ruokailu oli vaan puolivitsillä.

Jaa jaa. Oletko sinä tarjonnut orjillesi sapuskat?

Totta kai olen tarjonnut sapuskat, lapsille varannut leipää ja sitä miniäkin on paljon syönyt kun ei esim. merenelävät hänelle tai lapsille kelpaa. Haluan kuitenkin tehdä sellaista ruokaa mitä itse teen, ja lapsillekin tekee hyvää nähdä muunlaisia ruokavalioita kuin heidän omansa. Joskus lapset ovat jopa uskaltautuneet maistamaan katkaa ym. mitä koskaan eivät kotona kuulemma tee.

Kotona lapsille voidaan tarjota mitä vain kasvatusmielessä, mutta etenkin isovanhempien olisi hyvä kysellä, mitä lapset toivoisivat ruuaksi, eikä tehdä sitä, mikä itseä miellyttää. Osa lapsista syö mitä vain, mutta toiset ovat aika nirsoja, eikä se nirsous katoa sillä, että tuputetaan ainoana ruokana jotain, mistä lapset eivät pidä. Meillä yksi lapsista syö mielellään mitä vain otuksia merestä löytyy, mutta toiselle taas maistuu hyvin rajallinen lista ruokia (onneksi raa'at kasvikset maistuvat aika hyvin). Isovanhemmat yrittävät tarjota sellaista, mistä lapset pitävät. Jos tarjolla on muuta, siitä ei tehdä numeroa, että ruoka ei maistu lapselle ja silloin tarjolla on aina jotain muutakin.

Vierailija
1144/1696 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun appivanhemmat haetutti itsensä etelän-matkalta keskellä aamuyötä meille nukkumaan Espooseen Eivät tuoneet mitään tuliaisia meille, esittelivät kyllä, mitä kaikkea kälyille oli menossa. Ja tietenkin jälkikäteen kuulin, että kaikki tarjottavat oli haukuttu.

Jotkut vaan on moukkia.

Vierailija
1145/1696 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat varmaan taloudellisesti tiukoilla ja hävettää laittaa tarjottavaksi jotain puuroa, sosekeittoa tai eineskalapuikkoja lounaaksi. Ilmankos meni solmuun kun ehdotit pihvilounaan. Käy jollain verukkeella katsomassa löytyykö jääkaapista muuta kuin valo

Eivät ole taloudellisesti tiukoilla, brutto heillä yhteensä yli 7 tuhatta euroa, toki miniällä nyt vähemmän kun on hoitovapaalla. Ei minulla ole tuollaisia rahoja ollut koskaan.

Ei tuo nyt kovin paljon ole, kun se jakaa kahdelle aikuiselle ja lapsille. Veroja menee paljon ja enemmän kuin yhdeltä 3500 euroa ansaitsevalta. Naudanliha sisäfileepihvi voi maksaa kaupassa jopa 80 euroa kg, kahden pilvin hinnaksi tulee 24 euroa. Ainakin 50 euroa menisi jo neljään pihviin.

Niin mutta eivät ole tiukoilla. Voihan arjessa olla vähän juhlaakin, hyvät pihvit ja jopa lasillinen viiniä, ei pojan perheen talous siihen kaatuisi jos kestittäisivät vanhaa äitiä edes minimin.

Kirjoittaja trollaa. Autolla liikkuvalle ihmiselle ei tarjota viiniä parin tunnin vierailulla. Vai että pitäisi olla hyvät pihvit ja viiniä...

Yhden lasillisen voi juoda! Älä saivartele!

Vierailija
1146/1696 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaa kasvatus on pilannut osan näistä nykyvanhemmista. Valittavat kaikesta ja ovat tyytymättömiä sekä kateellisia. Heille voisi tehdä hyvää viettää puoli vuotta autiolla saarella tai matkustaa Ukrainaan auttamaan ukrainalaisia.

Otapa selvää, mitä vapaa kasvatus oikeasti tarkoittaa. Se EI tarkoita kasvattamatta jättämistä.

Vierailija
1147/1696 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on hyvä provo! 5/5

Ja kaikki weetee miniät (ja myös anopit) täällä kommentoimassa pää punaisena otsasuoni tykyttäen. Viesteistä voi kyllä oikeasti päätellä perheiden rappiotilan. Miten ihmeessä suomalaiset voivat olla maailman onnellisin kansa??

Vierailija
1148/1696 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten usein tämä aloittaja on käynyt istumassa sohvalla odottaen palvelua? Sopiiko aika perheelle? Onko sovittu etukäteen?

En minä ainakaan halua arkeni keskelle ketään sohvalla istuksijaa. Jos vieras tahtoo pölähtää arjen keskelle, niin tekee itsensä hyödylliseksi, keittää vaikka itse ne kahvit.

Ja jos en etukäteen tiedä vieraista, niin ei sitä ruokaa välttämättä ole kuin omalle perheelle. En minä ehdi kauppaan, jos joku ilmoittaa olevansa tulossa tänään meille.

Ap vastaa. Vierailuni ovat harventuneet vuosien saatossa kun en tunne olevani tervetullut. nyt en ole vuoteen käynyt, aiemmin noin kaksi tai kolme tai ihan max. 4 kertaa vuodessa käväisin. Että en ole taakaksi ollut. Kuten jollain muullakin, minäkin yhdistin samaan käyntiin omia menoja kuten pojan kaupungissa asuvien ystävien tapaamista. Olen käynyt ensin pojalla ja ennen siellä jotain ruokaa saikin, ennen kuin tilanne ajautui näin huonoksi ja tylyksi. Nyt olen sitten ajanut ko. paikkakunnalle vain ystävien kanssa teatteriin, ranvintolaan tai messuille ym. tapahtumiin pojan perhettä näkemättä.

PS. ei se minunkaan miniä tenteissä loistanut kun meni liki 10 vuotta valmistumiseen, kun tuossa on yllä puhetta tenteissä.

Tuosta valmistumisesta. Sattuiko siihen opiskeluaikaan osumaan vaikkapa lasten syntymiä ja siis äitiyslomia? Jos sattui, valmistumisen viivästyminen ei ole mitenkään ihmeellistä. Tai kävikö hän ehkä töissä opiskelun ohessa? Joillakin aloilla on hyvin tavallista, että käydään oman alan töissä jo ennen valmistumista ja sekin sitten hidastaa tutkinnon suorittamista.

Vierailija
1149/1696 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomasin kaverini nihkeän käytöksen miehensä vanhempia kohtaan ja ei koskaan tarjonnut heille mitään ja pisti miehen vanhempien tuliaiset kaappiin odottamaan (olen ollut heillä useasti tuohon aikaan auttelemassa navetalla ym). Ja siis miehen vanhemmat ovat aina olleet ihania kaveriani kohtaan (en sit tiedä johtuuko siitä että mies on köyhistä oloista lähtöisin, tosin vanhempansa nykyään suht hyvätuloisia) mutta siis kun kaverini vanhemmat tulevat kylään, niin on ihan erilainen ilmapiiri, ja he saavat kyllä syödäkseen. Kerran kysyin kaveriltani että mistä tuo "eriarvoisuus" johtuu, ja kaverini totesi että ei osaa vastata mistä tuo johtuu ja ei selvästi halunnut vastata asiaan enkä viittinyt kysellä lisää. Mutta oli vähän epämukavaa siellä olla ja syödä kun nuo kaverin miehen vanhemmat oli kuivin suin..

Vierailija
1150/1696 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittaja trollaa. Autolla liikkuvalle ihmiselle ei tarjota viiniä parin tunnin vierailulla. Vai että pitäisi olla hyvät pihvit ja viiniä...

Ei voi. Ei se 0.5 promillen raja tarkoita sitä, että alkoholia pitää nauttia. Omassa kaveripiirissä (lapsiperheitä) on täysin selvää, että alkoholia ei tarjota tai jos tarjotaan, kuski ei juo edes lasillista.

Vaikka on ihmisiä, jotka laskevat, kuinka paljon alkoholia voi nauttia, jotta on vielä "virallisesti" ajokunnossa, alkoholittomuus alkaa nykyään olla se lähtökohta. Jos ollaan autolla liikkeellä, alkoholia ei nautita ollenkaan.

Vierailija
1151/1696 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun appivanhemmat haetutti itsensä etelän-matkalta keskellä aamuyötä meille nukkumaan Espooseen Eivät tuoneet mitään tuliaisia meille, esittelivät kyllä, mitä kaikkea kälyille oli menossa. Ja tietenkin jälkikäteen kuulin, että kaikki tarjottavat oli haukuttu.

Jotkut vaan on moukkia.

On ne vaan moukkia.

Mun oma äiti tuli miesystävänsä kanssa meille. Jäivätkin viikoksi syömään ja miesystävä lämmitti minun saunaa joka päivä. Olin itse päivätyössä. Äijä oli pyyhe lanteilla, kun tulin töistä. Eivät kysyneet minulta, saako saunaa lämmittää. Tällä reissulla kuljetin heidät myös laivalle ja hain laivareissun jälkeen takaisin meille. Mitään tuliaisia eivät tuoneet tullessaan meille tai laivareissultaan. Ilmainen kuljettaja kelpasi, sekä viikon ruuat ja saunomiset minun piikkiin.

Jotain rajaa hei porukat siihen, kuinka käytätte toisten ihmisten vieraanvaraisuutta hyväksi. Onko todellakin niin köyhää porukkaa nykyisin, ettei edes kahvipakettia tuoda kyläilemään (lue asumaan) tullessa?

Vierailija
1152/1696 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvit tarjoan, mutta ruokaa en tee. Tulitko syömään vai lapsenlapsia katsomaan!?

Voi kamalaa millaisia ihmiset on ja  jopa oman lapsen perhe. 

Itse tarjoan ruuan lähempääkin tuleville, saatika jos ihminen tulee 2h ajamatkan takaa ja jos on noinkin läheinen ihminen, kuin miehen äiti.

Jos ihminen tulee katsomaan lapsenlapsia niin ei se tarkoita sitä, ettei hän ruokaakin tarvitsisi. 

Sen ymmärrän, ettei vieraita/sukulaisia ruokita, jos tulevat äkkiseltään käymään ja asuvat lähellä ja voivat mennä koriinsa syömään, kun nälkä tulee. 

Ja ei toki kaikkia vieraita tarvitse ruokkia, ei ollenkaan, mutta kyllä isoäidille voi ruokaa tarjota, kun perhe varmaan itsekin jotakin syö, jos mummo koko päivän on.

Parintunnin ajomatkan jälkeen, kun ei kuitenkaan ihan heti takaisin lähde ajamaan. 

En kyllä ole lukenut ketjua, kuin tästä lopusta, enkä tiedä, onko mummo siis jotenkin hankala ihminen? vai mikä tässä on takana? 

Noin normaalisti toki kaukaa tulevalle sukulaiselle tarjoaa ruuan.

Ei mun miehen sukulaiset ole mulle millään tavalla läheisiä.

Se on sääli. Oletko itse ollut vaikuttamassa siihen?

Minulle jopa miehen serkut ovat läheisiä, niin läheisiä, että minä pidän heihin enemmän yhteyttä kuin mieheni. Miniät ovat minulle myös läheisiä ja varmaankin minä heille, koska lähettelevät minulle usein viestejä, kutsuvat syömään/kahville ja tulevat jopa yöksi meille, jos poikani ovat matkoilla. Saavat tietysti lapsenhoitoapua, saavat nukkua aamuisin pitkään, kun mummo hoitaa aikaisin heräävät lapset, pääsevät valmiiseen pöytään jne.

Minusta on suuri etuoikeus olla läheisyyttä arvostavan suvun jäsen.

Vierailija
1153/1696 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mitä tarkoittaa lasillinen. Onko se annos VAI koko lasi täynnä. Kyllä minä olen ajanut hyvin mielin autoa 12 cl viinilasillisen jälkeen, jopa yhden sidukan jälkeen.

Vierailija
1154/1696 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse huomasin kaverini nihkeän käytöksen miehensä vanhempia kohtaan ja ei koskaan tarjonnut heille mitään ja pisti miehen vanhempien tuliaiset kaappiin odottamaan (olen ollut heillä useasti tuohon aikaan auttelemassa navetalla ym). Ja siis miehen vanhemmat ovat aina olleet ihania kaveriani kohtaan (en sit tiedä johtuuko siitä että mies on köyhistä oloista lähtöisin, tosin vanhempansa nykyään suht hyvätuloisia) mutta siis kun kaverini vanhemmat tulevat kylään, niin on ihan erilainen ilmapiiri, ja he saavat kyllä syödäkseen. Kerran kysyin kaveriltani että mistä tuo "eriarvoisuus" johtuu, ja kaverini totesi että ei osaa vastata mistä tuo johtuu ja ei selvästi halunnut vastata asiaan enkä viittinyt kysellä lisää. Mutta oli vähän epämukavaa siellä olla ja syödä kun nuo kaverin miehen vanhemmat oli kuivin suin..

Joskus se on vaan niin että kemiat ei kaikkien ihmisten kanssa voi natsata, minkä vuoksi osa näyttää sen käytöksellään. Itse en tykännyt omasta apestani enkä anopistani, ihan sen vuoksi että meidän kemiat eivät vaan natsanneet yhteen (he toki pitivät minusta ja kuulinkin sen usein, mutta itse en voinut heitä sietää minkä sitten käytökselläni osoitin) ja mieheni ei pitänyt minun vanhemmistani, ja pakko sanoa että olin ärsyyntynyt kun mieheni kohteli vanhempiani samalla tavalla kuten itse kohtelin hänen vanhempiaan ja raivosin hänelle siitä, mistä mies sitten itse suuttui ja huusi että itse kohtelen hänen vanhempiaan samalla tapaa, ja tajusin että tottahan tuo on, ja aloin olemaan asiallinen vanhempiansa kohtaan, vaikken heistä siltikään edelleenkään pidä, kunnes ei miehenikään minun vanhemmistani pidä.

Vierailija
1155/1696 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi. Ei se 0.5 promillen raja tarkoita sitä, että alkoholia pitää nauttia. Omassa kaveripiirissä (lapsiperheitä) on täysin selvää, että alkoholia ei tarjota tai jos tarjotaan, kuski ei juo edes lasillista.

Vaikka on ihmisiä, jotka laskevat, kuinka paljon alkoholia voi nauttia, jotta on vielä "virallisesti" ajokunnossa, alkoholittomuus alkaa nykyään olla se lähtökohta. Jos ollaan autolla liikkeellä, alkoholia ei nautita ollenkaan.

Ai, kyllä meillä kun kokoonnutaan, aikuiset lapseni laskevat ja itsekin lasken, kuinka paljon voi vielä ottaa esim. viiniä ja snapsia, että pystyy vielä ajamaan. Tarvittaessa odotellaan ennen rattiin lähtemistä, jos epäilee että on mennyt liikaa. Ja on alkoholia tarjolla siitä huolimatta, että lapsia on paikalla. Oppivat hekin, ettei ajamaan lähdetä jos on juonut liikaa, siis huom, liikaa. Ja miten sen voi laskea.

Vierailija
1156/1696 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvit tarjoan, mutta ruokaa en tee. Tulitko syömään vai lapsenlapsia katsomaan!?

Itse tarjoan ruuan lähempääkin tuleville, saatika jos ihminen tulee 2h ajamatkan takaa ja jos on noinkin läheinen ihminen, kuin miehen äiti.

Jos ihminen tulee katsomaan lapsenlapsia niin ei se tarkoita sitä, ettei hän ruokaakin tarvitsisi. 

Sen ymmärrän, ettei vieraita/sukulaisia ruokita, jos tulevat äkkiseltään käymään ja asuvat lähellä ja voivat mennä koriinsa syömään, kun nälkä tulee. 

Ja ei toki kaikkia vieraita tarvitse ruokkia, ei ollenkaan, mutta kyllä isoäidille voi ruokaa tarjota, kun perhe varmaan itsekin jotakin syö, jos mummo koko päivän on.

Parintunnin ajomatkan jälkeen, kun ei kuitenkaan ihan heti takaisin lähde ajamaan. 

En kyllä ole lukenut ketjua, kuin tästä lopusta, enkä tiedä, onko mummo siis jotenkin hankala ihminen? vai mikä tässä on takana? 

Minulle jopa miehen serkut ovat läheisiä, niin läheisiä, että minä pidän heihin enemmän yhteyttä kuin mieheni. Miniät ovat minulle myös läheisiä ja varmaankin minä heille, koska lähettelevät minulle usein viestejä, kutsuvat syömään/kahville ja tulevat jopa yöksi meille, jos poikani ovat matkoilla. Saavat tietysti lapsenhoitoapua, saavat nukkua aamuisin pitkään, kun mummo hoitaa aikaisin heräävät lapset, pääsevät valmiiseen pöytään jne.

Niin siis ethän sinä ole edes sukua niille miehesi serkuille etkä miniöillesi.

Vierailija
1157/1696 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, meillä ei lapsiperhevierailulla koskaan tarjota alkoholia.

Vierailija
1158/1696 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus se on vaan niin että kemiat ei kaikkien ihmisten kanssa voi natsata, minkä vuoksi osa näyttää sen käytöksellään. Itse en tykännyt omasta apestani enkä anopistani, ihan sen vuoksi että meidän kemiat eivät vaan natsanneet yhteen (he toki pitivät minusta ja kuulinkin sen usein, mutta itse en voinut heitä sietää minkä sitten käytökselläni osoitin) ja mieheni ei pitänyt minun vanhemmistani, ja pakko sanoa että olin ärsyyntynyt kun mieheni kohteli vanhempiani samalla tavalla kuten itse kohtelin hänen vanhempiaan ja raivosin hänelle siitä, mistä mies sitten itse suuttui ja huusi että itse kohtelen hänen vanhempiaan samalla tapaa, ja tajusin että tottahan tuo on, ja aloin olemaan asiallinen vanhempiansa kohtaan, vaikken heistä siltikään edelleenkään pidä, kunnes ei miehenikään minun vanhemmistani pidä.

Jos itse kohtelisin oman aviomiehen vanhempia tuolla lailla ja sitten suuttuisin jos mieheni alkaisi kohdella omia vanhempiani samalla tavalla, niin juu...pakko sanoa että en ymmärrä miksi suututaan kun toinen alkaa kohdella samalla tavalla miten sinä kohtelit hänen vanhempiaa. Siksi multa tuli nyt alapeukku!

Vierailija
1159/1696 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten usein tämä aloittaja on käynyt istumassa sohvalla odottaen palvelua? Sopiiko aika perheelle? Onko sovittu etukäteen?

En minä ainakaan halua arkeni keskelle ketään sohvalla istuksijaa. Jos vieras tahtoo pölähtää arjen keskelle, niin tekee itsensä hyödylliseksi, keittää vaikka itse ne kahvit.

Ja jos en etukäteen tiedä vieraista, niin ei sitä ruokaa välttämättä ole kuin omalle perheelle. En minä ehdi kauppaan, jos joku ilmoittaa olevansa tulossa tänään meille.

Ap vastaa. Vierailuni ovat harventuneet vuosien saatossa kun en tunne olevani tervetullut. nyt en ole vuoteen käynyt, aiemmin noin kaksi tai kolme tai ihan max. 4 kertaa vuodessa käväisin. Että en ole taakaksi ollut. Kuten jollain muullakin, minäkin yhdistin samaan käyntiin omia menoja kuten pojan kaupungissa asuvien ystävien tapaamista. Olen käynyt ensin pojalla ja ennen siellä jotain ruokaa saikin, ennen kuin tilanne ajautui näin huonoksi ja tylyksi. Nyt olen sitten ajanut ko. paikkakunnalle vain ystävien kanssa teatteriin, ranvintolaan tai messuille ym. tapahtumiin pojan perhettä näkemättä.

PS. ei se minunkaan miniä tenteissä loistanut kun meni liki 10 vuotta valmistumiseen, kun tuossa on yllä puhetta tenteissä.

Se, että oletko taakaksi vai et. Se i ole sinun päätös, vaan sen pojan ja hänen perheensä kokemus asiasta.

Vierailija
1160/1696 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis ethän sinä ole edes sukua niille miehesi serkuille etkä miniöillesi.

Kyllä serkut ovat minullekin sukua avioliiton kautta, ns. aviosukulaisia. Ja miniät nyt tietysti kuuluvat tähän meidän perheeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi