Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Metformiini

Tympääntynyt
27.03.2023 |

Onko kokemuksia metformin lääkkeestä pcon hoidossa? Koska pitäisi vaikuttaa

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko oikeesti joku vastata

Vierailija
2/47 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi kysyä lääkäriltä eikä vauvapalstalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta, mutta sen tiedän, että lääkärit suosittelevat PCO:n hoidossa ensisijaisesti laihduttamista.

Metformin on Db2 tyypin diabetekseen tarkoitettu lääke.

Vierailija
4/47 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan KOKEMUKSIA KAIPAAN

Vierailija
5/47 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä laihduttaa 53-kiloinen? Dp ei ole vain lihavuussairaus.

Vierailija
6/47 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Boys were more likely to be born with genital birth defects if their fathers took the commonly prescribed diabetes drug metformin in the three months before conception" https://med.stanford.edu/news/all-news/2022/03/birth-defects-diabetes-d…

Vaikka tuossa kyseessä isä eikä äiti, olisin silti varovainen tuon kanssa. Suosittelisin laihduttamista luonnollisin keinoin.

Vierailija
7/47 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä koska pitäisi vaikuttaa, mutta olen käyttänyt yli 10v. Minulla vaikuttaa niin, että jos lopetan Metforemin hetkellisesti, niin paino alkaa nousta välittömästi. Korjaa myös kiertoani. 

Mikä annostus sulla on? Mulla 750mgx3 / pv. 

Vierailija
8/47 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pco ei ole sama kuin diabetes...

Vierailija
9/47 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kokemusta, mutta sen tiedän, että lääkärit suosittelevat PCO:n hoidossa ensisijaisesti laihduttamista.

Mitähän hittoa? Se metforem auttaa juurikin painonhallinnassa PCO:n kanssa. PCO hankaloittaa laihduttamista todella merkittävästi. Ei itsellä ainakaan kilot lähde ilman Metforemia ja senkin kanssa todella hankalaa. Ei auta vähemmän syöminen tai liikuntakaan. 

Vierailija
10/47 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metformiinin käyttö voi johtaa esim. B12- vitamiinin ja folaatin imeytymishäiriöön.

Vierailija
11/47 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metformiini auttoi minua PCO:n kanssa. Ilman metformiinia kuukautisia ei tullut, Metformiinilla kyllä.

Vierailija
12/47 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annos 750x2 päivässä. Onko kellään ollut apua raskautumiseen?. 3 vuotta ilman ehkäsyä ja yks keskenmeno vain.. Painon pudotus hyvin hankalaa, mitat 168/68

Vierailija
13/47 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän hittoa? Se metforem auttaa juurikin painonhallinnassa PCO:n kanssa. PCO hankaloittaa laihduttamista todella merkittävästi. Ei itsellä ainakaan kilot lähde ilman Metforemia ja senkin kanssa todella hankalaa. Ei auta vähemmän syöminen tai liikuntakaan. 

Kaikki PCO:sta kärsivät eivät ole ylipainoisia! Itse olen normaalipainoinen, mutta lapsettomuushoidoissa määrättiin Metforemia kierron (joka oli ihan mitä sattuu) säännöllistämiseksi. Auttoi siihen, mutta ei raskautumiseen itselläni. Lapsi saatiin onneksi ivf:llä ekalla yrittämällä. Metformia söin vielä alkuraskauden ajan lääkärin määräyksestä, syytä en enää muista (tämä oli 16 vuotta sitten).

Vierailija
14/47 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti 6. En käyttäisi tuota. Olen itsekin lapsettomuushoitopotilas.

"Stanfordin yliopiston tutkija ja urologian professoriMichael Eisenbergkuitenkin kertoo hiirikokeista, joissametformiini on havaittu voivan vaikuttaa haitallisesti lisääntymisterveyteen. Tiineet lääkettä saaneet hiireet ovat esimerkiksi synnyttäneet pienemmät kivekset omistavia urospuolisia jälkeläisiä."

Vierailija
15/47 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei ole toivoa tulla raskaaksi? Elämä aivan säpäleinä kun ei tämmönen normaali asia onnistu. Sama ois alkaa mieheksi ku ei kykene lasta saamaan

Vierailija
16/47 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tympääntynyt kirjoitti:

Eli ei ole toivoa tulla raskaaksi? Elämä aivan säpäleinä kun ei tämmönen normaali asia onnistu. Sama ois alkaa mieheksi ku ei kykene lasta saamaan

Olen ajatellut täysin samoin. Itse asiassa vuonna 2016 käytin toisinaan jopa mieheni deodoranttia. 2017 lopetin kosmetiikan käytön.

Kukaan ei pysty teille lasta takaamaan edes icsillä. Näin meillekin sanottiin. 2020-luvun lisääntymislääketiede on vielä hyvin alkeellista poikkeustilanteiden suhteen. Itse kääntelen viimeisiä kiviä ja luovutan sen jälkeen. Jos ei tärppää, aion ainakin sitten etuajassa vanhuuseläkkeelle, kun vanhempainvapaakin jää välistä.

Vierailija
17/47 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tympääntynyt kirjoitti:

Annos 750x2 päivässä. Onko kellään ollut apua raskautumiseen?. 3 vuotta ilman ehkäsyä ja yks keskenmeno vain.. Painon pudotus hyvin hankalaa, mitat 168/68

Ensimmäinen synnytykseen johtanut raskaus alkoi 3kk Metforemin käytön aloituksesta. Sitä ennen 2v ajan useita keskenmenoja. Se Metforem käsittääkseni auttaa myös raskauden alkuvaiheessa. 

Vierailija
18/47 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kolme keskenmenoa metformiinin kanssa.

Vierailija
19/47 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tympääntynyt kirjoitti:

Olen ajatellut täysin samoin. Itse asiassa vuonna 2016 käytin toisinaan jopa mieheni deodoranttia. 2017 lopetin kosmetiikan käytön.

Kukaan ei pysty teille lasta takaamaan edes icsillä. Näin meillekin sanottiin. 2020-luvun lisääntymislääketiede on vielä hyvin alkeellista poikkeustilanteiden suhteen. Itse kääntelen viimeisiä kiviä ja luovutan sen jälkeen. Jos ei tärppää, aion ainakin sitten etuajassa vanhuuseläkkeelle, kun vanhempainvapaakin jää välistä.

Minkä ikäinen olet ja onko sullaki pcos? Mä en oo hoidoissa ku ukko ei halunnu.. 1 lapsi on jo ennestään jonka sain 8 vuotta sitten. En ymmärrä miks keho ei pysty enään tuohon. Paha olla kun lapsi tahtois sisaruksen mitä en voi antaa. Oon epäonnistunu naisena.

Vierailija
20/47 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, epäonnistunut et ole sinä. Yhteiskunta on epäonnistunut. Asioita pitäisi tähän mennessä olla saavutettuna ja tutkittuna merkittävästi nykyistä enemmän. Sen sijaan päättäjien ymmärrys on edelleen 1-vuotiaan luokkaa. Pidetään hampaat irvessä kiinni naiiveista periaatteista vailla mitään järkeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme