Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö minun pelastaa siskoni, joka teki omasta vakaasta harkinnastaan tyhmästi?

Vierailija
26.03.2023 |

Tilanne on tämä. Siskoni, joka on tehnyt lapsen yksin, päätti hankkia talon, jossa on piha. Tämä siksi, koska lapsi tarvitsee pihan. Hän kysyi mielipidettäni (en siis tuputtanut sitä) ja sanoin, että pihassa olisi iso homma ja että kulut voivat olla sellaisia, että kaikkeen on pakko varautua. Että onhan hän ottanut huomioon, että korkotaso ei säily näin matalana. Joo joo, kyllä hän pärjää.

No, ei pärjää. Minun pitäisi juosta auttamassa häntä unelmassaan. Olen itse muuttanut perheeni kanssa keskikokoiseen asuntoon Helsingin keskustassa, koska me halusimme asua kaiken keskellä ja niin helposti kuin mahdollista. Me teimme päätöksen ihan siksi, että vaikka olisikin tosi kiva, jos olisi omenapuita ja lintuja pihalla, piha on kiva tasan kesällä ja muutenkin omakotitalo on helposti työleiri. Ei jaksa, ei pysty, ei halua.

Nyt sitten äitini painostaa minua taas pelastamaan siskoni tilanteesta, johon hän on täysin omalla vakaalla harkinnalla itsensä saattanut. Muistutin tästä sen jälkeen, kun olin pari kertaa käynyt auttamassa lumikuorman kanssa, mutta "kyllähän sitä siskoa".

Sivumennen sanoen tätä on kestänyt kohta 40 vuotta eli minä tylsä, rationaalinen ja ankea sisko (=jaksoin istua vuosia yliopistossa ja sain hyvän työn) olen pelastellut tuota sinänsä rakasta hepsankeikkaa milloin mistäkin.

Ei vaan kiinnosta enää.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitä pihaa tarvitsee edes kolata. Eikö riitä, että on pieni polku talolta pois? 

Eihän sitä tiedä, jos tarvitsee ambulanssin tai paloauton palveluksia. Ei ne pääse metrisessä hangessa ovelle.

Vierailija
22/23 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko auttaa. Sisko on aikuinen ihminen. Hänellä on monia keinoja ratkaista ongelma, mutta hänen ei tarvitse, kun on sisar joka tulee sormia napsauttamalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Pihalla on aina jotain hommaa, nurmikko pitää leikata usein ja oksia kerätä ja haravoida ja rikkaruohoja pitää katkoa. Perin äitini talon joten hommia riittää pihalla.