Rantashortsit kielletty uimahallissa.
Miksi pojat ja miehet eivät saa uida rantashortseissa? Eikö ne ole tehty uimista varten?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö uimaburkhassa saa kuitenkin mennä?
Olen aikeissa ostaa itselleni sellaisen.Mistä sinä sellaisen ostat? Yleensä on tarjolla burkineita, joissa on haalarimainen osa ja kypärämyssy tai pitkähihainen yläosa, trikoiden mallinen alaosa ja kypärämyssy polyestersekoitteesta valmistettuna. Maksavat vähintään satasen nykyään.
Netistä tilaan. Tilaan legginssialaosan ja sitten jonkun yläosatopin. Olen jo jonkin aikaa sitten keksinyt tämän idean. Haluan peittää jalat kokonaan mutta yläosa voi olla sellainen toppimallinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei tänä päivänä ole paljon näkynyt siis uimahousuja. Joskus aikoinaan maauimalassa piti olla. Nykyään näkyy shortseja. Mistä kukaan tietää ja vakuutta , että niissä burkhassa ei ole mitään pöpöjä. Onko niitä pesty kunnilla jne.
Olen kyllä enemmän huolissani enemmistön luulosta, että uikkari puhdistuu lavuaarissa huuhtelemalla. Eihän siinä lähde ihotali irti kun siinä ei ole pyykkikoneen rumpua, pesuainetta ja lämpöä tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, rantashortseissa voi kulkeutua bakteereja veteen, jos niitä käytetään rannallakin.
Mutta sitä en tajua, että kun joissakin uimahalleissa on ihan tavan uimashortsitkin kielletty, vaikka niitä ei käytetä muualla kuin uidessa. Että vain ne tiukat trikoopikkuhousumalliset uikkarit on sallittu. Hyi.
Enpä sitten vaan käy noissa paikoissa. Asiakas äänestää jaloillaan.
Mistäpä tietää onko niissä uimashortseissakin lekoteltu rannalla. Johonkin raja pitää vetää ja se on shortsimalliset uimahousut.
Yhdysvalloissa naureskellaan eurooppalaisten speedo homohousuille. Ei kukaan hetero amerikkalainen suostuisi sellaisissa ihmisten ilmoille.
Eräs afrikkalainen tuttuni naureskee shortseille. Ei ikinä voisi mennä koivet paljaana ihmisten ilmoille.
Ja niistä pikku sppedoista ei paljaat koivet sitten näy. Vai mikä oli pointtisi tässä Afrikka tarinassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aikeissa ostaa itselleni sellaisen.Mistä sinä sellaisen ostat? Yleensä on tarjolla burkineita, joissa on haalarimainen osa ja kypärämyssy tai pitkähihainen yläosa, trikoiden mallinen alaosa ja kypärämyssy polyestersekoitteesta valmistettuna. Maksavat vähintään satasen nykyään.
Netistä tilaan. Tilaan legginssialaosan ja sitten jonkun yläosatopin. Olen jo jonkin aikaa sitten keksinyt tämän idean. Haluan peittää jalat kokonaan mutta yläosa voi olla sellainen toppimallinen.
Olen kirjoittanut tästäkin lääkärintodistuksen, koska ihminen ei iljennyt mennä uimahalliin suonikohjujensa vuoksi. Siksi on parempi, että käyttää vaikka puhtaita juoksutrikoita ja jotain uimayläosaa. Kunhan käy siellä hallissa ja liikkuu, että saa kohennettua terveyttään.
Ja kyllä: minulle on soitettu uimahallista lääkärintodistuksesta. Olen todennut, että kaipa siellä uimahallissa ollaan liikkumassa? Osalla on jopa fysioterapeutin tekemä vesijumppaohjelma ja osalle määrätty vesijuoksua.
Uimahallissa veden puhtaus tarkastetaan joka ilta ja tehdään tarvittavat toimenpiteet. Tämä kaikki siksi, että voitaisiin kohentaa kansanterveyttä myös minunkin maksamillani verorahoilla eikä siksi, että joku alan kouluttamaton pätee uimahallissa vaatepoliisina.
Yksi ryhmä kärsii vahvasta ylipainosta ja sen mukanatuomista sairauksista. Siihen ei ole muuta lievitystä kuin liikunta, ruokavalio ja lääkitys. Vaikka liikkuisi altaassa pankkirosvon myssy päässä kunhan liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
No ne shortsit kuulemma vie enemmän skeidaa siihen allasveteen ja päinvastoin. Lisäksi tiukat speedot estää kakan leijumista huonosti pestyistä haaruksista uimaveteen.
Näin mulle vastattiin uimahallissa.
Onko se jotenkin parempi, että se kakka sitten pikkuhiljaa liukenee sieltä haaruksista siihen uimaveteen? Vai meinaatko, että uikkarikangas on jotain avaruusmateriaalia, josta ei pääse mitkään partikkelit läpi?
Vierailija kirjoitti:
Uh miksi tehdä kärpäsestä härkänen. Uimahallissa pukeudutaan uimapukuun tai uimahousuihin ja niitäkin on hyvin erimallisia ettei tarvitse pikku pikku speedoissa keikistellä jos nolottaa. Jos uintia harrastaa niin on helppo ymmärtää ettei tuollainen löysä röyhelöhame jota uimashortseiksikin kutsutaan sovellu uimiseen ollenkaan.
Yritä ymmärtää, ettei jokainen ole mikään atleetti vaan kuntoilija. Mieluummin teinipoika siellä uimahallissa uimashortseissa kuin kotona pelkäämässä sitä, että kaikki huomaavat jos viisari värähtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tankineita ja polyester-juoksuhousuja saa ainakin Cellbesiltä. Mustaan alaosaan löytyy helposti yläosa. Osalla on se kypärämyssy uskonnollisista syistä johtuen, koska perheen ulkopuoliset vastakkaisen sukupuolen edustajat eivät saa nähdä kaulaa, hiuksia, niskaa tai korvalehtiä.
Vierailija kirjoitti:
Uh miksi tehdä kärpäsestä härkänen. Uimahallissa pukeudutaan uimapukuun tai uimahousuihin ja niitäkin on hyvin erimallisia ettei tarvitse pikku pikku speedoissa keikistellä jos nolottaa. Jos uintia harrastaa niin on helppo ymmärtää ettei tuollainen löysä röyhelöhame jota uimashortseiksikin kutsutaan sovellu uimiseen ollenkaan.
Ne lahkeet eivät paina montaa grammaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kirjoittanut tästäkin lääkärintodistuksen, koska ihminen ei iljennyt mennä uimahalliin suonikohjujensa vuoksi. Siksi on parempi, että käyttää vaikka puhtaita juoksutrikoita ja jotain uimayläosaa. Kunhan käy siellä hallissa ja liikkuu, että saa kohennettua terveyttään.
Ja kyllä: minulle on soitettu uimahallista lääkärintodistuksesta. Olen todennut, että kaipa siellä uimahallissa ollaan liikkumassa? Osalla on jopa fysioterapeutin tekemä vesijumppaohjelma ja osalle määrätty vesijuoksua.
Uimahallissa veden puhtaus tarkastetaan joka ilta ja tehdään tarvittavat toimenpiteet. Tämä kaikki siksi, että voitaisiin kohentaa kansanterveyttä myös minunkin maksamillani verorahoilla eikä siksi, että joku alan kouluttamaton pätee uimahallissa vaatepoliisina.
Yksi ryhmä kärsii vahvasta ylipainosta ja sen mukanatuomista sairauksista. Siihen ei ole muuta lievitystä kuin liikunta, ruokavalio ja lääkitys. Vaikka liikkuisi altaassa pankkirosvon myssy päässä kunhan liikkuu.
Valitettavasti moni tulee jättämään uimahallissa käymiset väliin translain takia. 762
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritä ymmärtää, ettei jokainen ole mikään atleetti vaan kuntoilija. Mieluummin teinipoika siellä uimahallissa uimashortseissa kuin kotona pelkäämässä sitä, että kaikki huomaavat jos viisari värähtää.
Uimaseurojen harjoituksissa tytöt ja pojat on siellä ihan sulassa sovussa ilman että mikään viisari värähtää. Uimaan sinne hallille mennään eikä tiirailemaan vieraista sukupuolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti moni tulee jättämään uimahallissa käymiset väliin translain takia. 762
Numero tuli vahingossa, ei kuulu lauseeseen.
Itse kyllä katselen mielelläni miehisiä muotoja, joten puolestani kielto on paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen suunnattomasti että suomessa ei ole uimalakki pakko ja vain ja ainoastaan uimapuku kankaasta olevat uimapuvut tai uimahousut.
Suomessa on käytännössä hiustenpesupakko. Sitä pitäisi noudattaa. Ilmeisesti tännekin pitäisi saada pesuvalvojat kuten islantilaisissa uimahalleissa on. Siellä pesuvalvoja tulee auttamaan pesussa jos ei itse kykene pesemään tukkaansa. Mitään hajuvesiä ei suihkutella missään nimessä ennen altaaseen menoa. Lähinnä tietyn maan turistit ottivat nokkiinsa kun oli vaihtoehtona joko joutua uudelleenpestyksi tai olla menemättä uimaan.
Vilpitön kysymys teille musliminaisille ; oletteko tietoisia siitä että transmies ( mies joka väittää olevansa nainen), saa uuden sairaan translain mukaan nyt tulla myös naisten uimavuoroihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen suunnattomasti että suomessa ei ole uimalakki pakko ja vain ja ainoastaan uimapuku kankaasta olevat uimapuvut tai uimahousut.
Suomessa on käytännössä hiustenpesupakko. Sitä pitäisi noudattaa. Ilmeisesti tännekin pitäisi saada pesuvalvojat kuten islantilaisissa uimahalleissa on. Siellä pesuvalvoja tulee auttamaan pesussa jos ei itse kykene pesemään tukkaansa. Mitään hajuvesiä ei suihkutella missään nimessä ennen altaaseen menoa. Lähinnä tietyn maan turistit ottivat nokkiinsa kun oli vaihtoehtona joko joutua uudelleenpestyksi tai olla menemättä uimaan.
Suomessa on pakko kastella tukka tai pitää lakkia. Ja pitkät kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aikeissa ostaa itselleni sellaisen.Olen kirjoittanut esimerkiksi palovammatoipilaalle luvan käyttää burkinia uimahallissa. Se on tarpeellista jo kuntouttavassa liikunnassa, ettei synny enempää kiinnikkeitä arpiin.
Eikö niitä saa sitten muuten käyttää kuin lääkärin luvalla?
Paikkakuntamme hallissa on sen verran virkaintoista väkeä, että heille pitää todistaa miksi haluaa liikkua muista poikkeavassa asussa ja joutuu olemaan ihmisten silmätikku.
Helpointa olisi jos olisi vessapassin tapainen uimavaatekortti, johon ei tarvi yksilöidä henkilön poikkeavan uimavaatteentarvetta.
Uskonto taas on yksi perustelu uima-asulle. Minusta olisi helpointa jos ihmiset vetoaisivat uskontoon, ettei minun tarvisi kirjoittaa todistuksia uimahallia varten. Se on muusta työajasta pois.
Vierailija kirjoitti:
Entäs naisten stringit? Epähygienisiä nekin. Joku ui pelkkä naru persiissä ja huljuttelee kaiken alapäästään tulevan sinne allasveteen. Yöks!
Kyllä se persvako pitää pestä ennen kuin ne stringit upottaa sinne.
Vierailija kirjoitti:
Uimalakki, kokouimapuku ja uimatossut aina uimahallissa. Oksettaa ihmisten epäsiisteys.
Uimatossuja suosittelen siksi, ettei saa jalkasientä uimahallista. Jos sopivia tossuja tai crockseja ei löydy niin kannattaa desinfioida jalat heti varpaidenvälejä myöten käsidesillä jalkoja kuivaksi hieroen uimisen ja pesun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Somalit saavat uida kaavuissa Jakomäen uimahallin naisten uimavuoroilla!
Niiden pitää olla puhtaat. Ne päällä ei liikuta edes kotona eli mikä on ongelma? Sehän on kallis setti, josta kannattaa pitää hyvää huolta ja se tarkoittaa pyykkikonepesua joka käytön jälkeen.