Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rantashortsit kielletty uimahallissa.

Vierailija
26.03.2023 |

Miksi pojat ja miehet eivät saa uida rantashortseissa? Eikö ne ole tehty uimista varten?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö uimaburkhassa saa kuitenkin mennä?

Olen aikeissa ostaa itselleni sellaisen.

Vierailija
22/62 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, rantashortseissa voi kulkeutua bakteereja veteen, jos niitä käytetään rannallakin.

Mutta sitä en tajua, että kun joissakin uimahalleissa on ihan tavan uimashortsitkin kielletty, vaikka niitä ei käytetä muualla kuin uidessa. Että vain ne tiukat trikoopikkuhousumalliset uikkarit on sallittu. Hyi. 

Enpä sitten vaan käy noissa paikoissa. Asiakas äänestää jaloillaan. 

Hyvä. Ei sinua kaivatakaan.

Lääkärin näkökannalta katsoen on toki parempi, että sinne uimahalliin mennään liikkumaan uimashortseissa kunhan ne ovat puhtaat uimashortsit ja uimari pesee itsensä ennen niiden pukemista kunnolla.

Sama koskee muita uima-asuja. Ripulisena ei tietenkään mennä uimaan. Ei myöskään flunssaisena. Älytön perustelu, etteivät joustamattomasta kankaasta tehdyt verkkovuoriset uimashortsit käy jos kakka pääsee kellumaan altaaseen. Kakkavahingon sattuessa allas pitää joka tapauksessa tyhjentää ja puhdistaa. Aivan sama, että onko ripuli venyvissä vaiko venymättömissä uimashortseissa tai speedoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kirjoittanut esimerkiksi palovammatoipilaalle luvan käyttää burkinia uimahallissa. Se on tarpeellista jo kuntouttavassa liikunnassa, ettei synny enempää kiinnikkeitä arpiin.

Vierailija
24/62 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen suunnattomasti että suomessa ei ole uimalakki pakko ja vain ja ainoastaan uimapuku kankaasta olevat uimapuvut tai uimahousut.

Vierailija
25/62 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä pian saadaan Suomeen naisille yläosattomat uimahallit Berliinin tapaan:

Täytyykö rinnat peittää uimahallissa? Näin kaupungit vastaavat

Uimahallien järjestyssäännöissä ei mainita, mitä osia uima-asun tulisi peittää. Rintojen paljastaminen ei kuitenkaan ole hyväksyttävää Suomessa ainakaan vielä.

– Toki uimahallienkin täytyy elää ajassa ja olla valmiita pohtimaan käytäntöjä.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8807d7d8-08c1-4c97-801e-f888f85c726c

En kyl tajua tätäkään, että naisten on PAKKO saada näyttää lätkiään jossakin julkisissa paikoissa, koska säännöt ja minä-minä-minä-haluun ja mua ei kielletä!

Miksi Joku Haluaa Esitellä Muille Ihmisille Paljaita Tissejään? Entä haluaako tämmöinen ihminen esim. nähdä muiden ihmisten paljaita takapuolia? Minä en. Säästäkää hyvät ihmiset silmäparkojani rumuudelta. Olen esteetikko, en nudisti.

Joku ihmeen sääntöjenvastaisuus-pakkomielle on nykyään kaikkialla yhteiskunnassamme. Mitä htin persoonallisuushäiriöisiä kaikki jo ovat? Minua ei saa kieltää. Kielto on minulle käsky tehdä tarkoituksella juuri sitä, mikä kielletään.

Vierailija
26/62 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi rantashortsit? Nehän ovat kuin teltta.

Naiset saavat kyllä olla niukoissa stringeissä mutta mies haluaa olla teltassa?,?

Lääkärinä jatkan, ettei uima-asun koolla ole merkitystä kunhan se on puhdas ennen käyttöä. Tärkeintä on se liike, joka on lääke.

Vierailija
27/62 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tänä päivänä ole paljon näkynyt siis uimahousuja. Joskus aikoinaan maauimalassa piti olla. Nykyään näkyy shortseja. Mistä kukaan tietää ja vakuutta , että niissä burkhassa  ei ole mitään pöpöjä. Onko niitä pesty kunnilla jne.

Vierailija
28/62 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ne shortsit kuulemma vie enemmän skeidaa siihen allasveteen ja päinvastoin. Lisäksi tiukat speedot estää kakan leijumista huonosti pestyistä haaruksista uimaveteen.

Näin mulle vastattiin uimahallissa.

Luin viestisi huonosti. Kyllä ne pesemättömien kankkujen ja haarusten välissä olevat bakteerit pääsevät leviämään märän kankaan läpi vedessä. Ei mikään kankaan ihonmyötäisyys ole mikään este bakteerien leviämiselle märässä vedessä.

Vierailija
29/62 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kirjoittanut esimerkiksi palovammatoipilaalle luvan käyttää burkinia uimahallissa. Se on tarpeellista jo kuntouttavassa liikunnassa, ettei synny enempää kiinnikkeitä arpiin.

Eikö niitä saa sitten muuten käyttää kuin lääkärin luvalla?

Vierailija
30/62 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole uimahalleissa käynyt enää 15 vuoteen. Saunassa muualta tulleet uikkareissa, liikaa tuijottavia hömöjä ja siivooja-neidot tunkivat metrin päähän siivoamaan, kun olin suihkussa. Tajusin myös, että uima-altaan vesi oli aikalailla virtsalla, kuolalla ja muulla eritteellä kyllästettyä.

Vierailija
31/62 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä pian saadaan Suomeen naisille yläosattomat uimahallit Berliinin tapaan:

Täytyykö rinnat peittää uimahallissa? Näin kaupungit vastaavat

Uimahallien järjestyssäännöissä ei mainita, mitä osia uima-asun tulisi peittää. Rintojen paljastaminen ei kuitenkaan ole hyväksyttävää Suomessa ainakaan vielä.

– Toki uimahallienkin täytyy elää ajassa ja olla valmiita pohtimaan käytäntöjä.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8807d7d8-08c1-4c97-801e-f888f85c726c

Malmössa taisteltiin sen edestä kovasti, että nainen saa uida yläosattomissa. Viidessä vuodessa yksikään ei ole käyttänyt sitä mahdollisuutta hyväkseen.

Vierailija
32/62 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs naisten stringit? Epähygienisiä nekin. Joku ui pelkkä naru persiissä ja huljuttelee kaiken alapäästään tulevan sinne allasveteen. Yöks!

Vierailija
33/62 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän hallissa on ulkotilat. Uimavaatteet ei saa sisältää puuvillaa. Se on sääntönä täällä.

Eihän puuvilla ole vettä sitovana hyvä kuitu. Polyester ei sido vettä ja sen vuoksi uimahousut pysyvät paremmin päällä. Puuvillaiset collegeshortsit olisivat märkinä hetkessä hallin lattialla.

Vierailija
34/62 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimalakki, kokouimapuku ja uimatossut aina uimahallissa. Oksettaa ihmisten epäsiisteys.

Vierailija
35/62 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti saa mennä rantashortseissa, jos arabinaisetkin saa mennä kaavuissaan.

Missä kaavuissa arabinaiset ui?

Burkinissa. Se on tehty samasta kankaasta kuin uimavaatteet eli 95% polyesteria ja 5% elastaania.

Vierailija
36/62 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somalit saavat uida kaavuissa Jakomäen uimahallin naisten uimavuoroilla!

Vierailija
37/62 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rantashortsit = Ongelma

Feikkinaiset runkkaamassa naisten puolella = 👍

Woke

plus jotkus naiset saa uida hameissa

Vierailija
38/62 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä sellaisen ostat? Yleensä on tarjolla burkineita, joissa on haalarimainen osa ja kypärämyssy tai pitkähihainen yläosa, trikoiden mallinen alaosa ja kypärämyssy polyestersekoitteesta valmistettuna. Maksavat vähintään satasen nykyään.

Vierailija
39/62 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ne shortsit kuulemma vie enemmän skeidaa siihen allasveteen ja päinvastoin. Lisäksi tiukat speedot estää kakan leijumista huonosti pestyistä haaruksista uimaveteen.

Näin mulle vastattiin uimahallissa.

Valvojatkin tietää paljonko sitä saissee sinne veteen menee muutenkin, siinä parit shortsit meinaa mitään. Kukkahattujen takia sitten heristetään sormea.

Vierailija
40/62 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen suunnattomasti että suomessa ei ole uimalakki pakko ja vain ja ainoastaan uimapuku kankaasta olevat uimapuvut tai uimahousut.

Ainoa järki kankaassa on sen puhtaus. Kyllä omia uimavaatteitaan pitäisi uskaltaa antaa kassan haistaa ja katsoa, että ovat pestyt ja puhtaat. Pelkkä lavuaarissa uimavaatteen huljuttaminen pilaa uimavaatteen siksi, että uimaveden kloori hajottaa elastaanin rakenteen ja se alkaa katkeilla.

Pistän itse aina uikkarini pikapesuun 40 asteeseen, vaikka lapussa lukee 30 varmuuden vuoksi. Se 30 on kuvapainatusten varalta kaikissa uikkareissa kun tehtaalla ei aleta nyhräämäämään lappujen kanssa. Toki huuhtelen uikkarini jo hallilla, mutta heitän heti kotona koneeseen ja kuivatan väljästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi