En tiedä mitään niin vastenmielistä kuin köyhien ja sairaiden haukkujat
Ja syyllistäjät. Olen lukenut niin paljon heidän juttujaan, että on alkanut vaikuttaa siltä, että niillä on itsellään päässä vikaa. Ovat empatiakyvyttömiä, rumia, kuvottavia aikuislapsia. Kaiken lisäksi heillä on täysin älytöntä väärää tietoa, jota suoltavat ympäriinsä ja lietsovat vihaa huono-osaisia vastaan.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heillä on paha olla.
Kyllä. Oletettavasti tämä heidän olotilansa on se nk. helvetti. Mitä kaikkea tuollaiselle ihmiselle onkaan tapahtunut menneisyydessään, että on tuollainen? Ja jos he itse sairastuvat ja joutuvat työttömäksi, niin kyllä se pistää ihmisen nöyrtymään. Elämä antaa ja ottaa kullekin vuorollaan.
Minun tuntemallani ainakin on kaikki hienosti. Häntä vain inhottaa ja kuvottaa heikkous, sairaus ja erilaisuus. Joku, joka tarvitsee apua. Ajatus siitä, että terveys ja elintaso ei olekaan valinta. Hänen mielestään tällaisten yksilöiden tulee alistua kunnioittamaan ns parempiaan, tai kuolla pois.
Vaikuttaa persoonallisuushäiriöiseltä. Noh, elämä opettaa jokaista ajallaan.
Tunnen tämmöisiä, joilla on siihen saakka sulavasti mennyt unelmaelämä ja yhtenä hetkenä se kaikki on romahtanut. Mennyt maine, kunnia, terveys, tavarat ja rahat. Kaikkea ei vakuutuskaan korvaa.
Olinpa kerran työpaikassa,missä osastopäällikkö oli kehunut laittavansa duunarit polvilleen.Miksi,teimme ahkerasti töitä ja firmalla pyyhki hyvin.Jossain vaiheessa öykkäri sai myös lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Olinpa kerran työpaikassa,missä osastopäällikkö oli kehunut laittavansa duunarit polvilleen.Miksi,teimme ahkerasti töitä ja firmalla pyyhki hyvin.Jossain vaiheessa öykkäri sai myös lähteä.
Malliesimerkki. Tällaisia ihmisiä ei pitäisi päästää persoonallisuushäiriöisinä työelämään lainkaan. Ihan helvetin sairas ajatuskin, symbolisesti hän haluaa orjia (polvistuneita), kastijakoa, kaikkea hyvinvointivaltioon kuulumatonta.
Joillakin nousee ns. kusi hattuun. Menee elämässä lujaa ja syntyy kaikkivoipaisuusharha. Luulo, että kaikki on vain omasta ahkeruudesta ja erinomaisuudesta kiinni.
Sitten kaikki menee päin vttua ja tyyppi herää toisenlaiseen todellisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan köyhyydestä tai sairaudesta dissaa vaan siitä ettei osallistuta yhteiskunnan pyörittämiseen em. verukkeilla.
Miten sairas vuodepotilas osallistuu yhteiskunnan pyörittämiseen? Sinun ja kaltaistesi mielestä sairaus on vaan esim. pientä yskää ja ihminen kuin ihminen pystyy aktiiviseen ja osallistuvaan elämään. Ja sitten kun ei tee näin, niin tuomitaan. Ikään kuin sairaus olisi valinta ja sairas päättää jäädä sänkyyn sen sijaan, että menisikin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en oikeesti usko edes, että ns.sossupummeja on paljoa tai loisivia yh:ta. Mistä ees peräisin tällainen tieto?
Kyllä tukien saaminen on niin vaikeaa ja tuet niin pieniä, että harva sellaista elämää pystyy elämään.
niitä on satojatuhansia. ei ole ihan pikkuraha elättää pummeja
Ja sitten oikein ylpeänä kehutaan kuinka alle 15 e ei mennä minnekään.Ennemmin maataan kotona .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en oikeesti usko edes, että ns.sossupummeja on paljoa tai loisivia yh:ta. Mistä ees peräisin tällainen tieto?
Kyllä tukien saaminen on niin vaikeaa ja tuet niin pieniä, että harva sellaista elämää pystyy elämään.
Niin mistä tämä tieto? Mielikuvituksestasi? Vain luotettavat lähteet kelpaa.
Esim.työttömistä on tosi suuri osa oikeasti työkyvyttömiä, joiden kuuluisi olla sairauslomalla, tk-eläkkeellä. Monia, monia heistä olen arvioinut ja sydän särkynyt, että sairaat ihmiset joutuvat kitumaan työttömän statuksella ja sitten heistä puhutaan sossupummeina. Osa heistä ei kykene työelämään koskaan. Ei ne mitään pummeja ole.
Ikävää että näitä tapauksia on paljon. Työterveyslääkäri, oletan? Paljon on myös ihmisiä, jotka ei kykene kaikkeen työhön, mutta se ei ole oikotie eläkkeelle. Ainakin ensin pitäisi yrittää kouluttautua uudelleen tai vaihtaa alaa. Puhun siis työikäisistä ja niistä kenellä työikää on vielä jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan köyhyydestä tai sairaudesta dissaa vaan siitä ettei osallistuta yhteiskunnan pyörittämiseen em. verukkeilla.
Kyllä dissaa. Ja mikä ihmeen "verukkeella". Elämää rajoittava sairaus on siis vain tekosyy? Vaikka olisit liikuntakyvytön, niin ei sen "verukkeella" voi jättää työntekoa?
Silloin, kun on jäänyt työttömäksi sairauden tai tyvoimapoliittisen tilanteen vuoksi niin silloin sympatiat heille mutta en yhtään sääli niitten puolesta jotka tahalteen loisivat ja eivät edes aio mennä töihin vaikka niitä saisivat. Ja jos joku väittää, että sellaisia ei oikeasti ole olemassa niin yllättävän moni oikeasti on sellainen. Lähi piirissäni on 3 lapsuuden kaveria jotka ovat sanoneet suoraan, että eivät mene töihin, kun saavat kotona ollessa enemmän rahaa, kuin töihin mennessä. Yksi nettituttu taas on sairauksien vuoksi osittain työttömänä mutta hänkin sanoi suoraan (itse olin sairaslomalla vuoden ajan syövän vuoksi ja tuskailin, kun en kyennyt töihin vaikka olisin halunnut), että: "se tässä on kaikista harmillisinta, että sinä joka haluaisit töihin ei pääse mutta minä joka en haluaisi töihin niin puoliväkisin ollaan hakemassa töihin". Olen ollut nyt sairaslomalta palattuani töissä 8 vuotta ja viellä ainakin kykenen jatkamaan sairaudesta huolimatta mutta kaveri ei ole päivääkään töitä tehnyt tänä aikana ja pyytää kokoaika rahaa, kun ei pelkillä tuilla elä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mistä tämä tieto? Mielikuvituksestasi? Vain luotettavat lähteet kelpaa.
Esim.työttömistä on tosi suuri osa oikeasti työkyvyttömiä, joiden kuuluisi olla sairauslomalla, tk-eläkkeellä. Monia, monia heistä olen arvioinut ja sydän särkynyt, että sairaat ihmiset joutuvat kitumaan työttömän statuksella ja sitten heistä puhutaan sossupummeina. Osa heistä ei kykene työelämään koskaan. Ei ne mitään pummeja ole.
Ikävää että näitä tapauksia on paljon. Työterveyslääkäri, oletan? Paljon on myös ihmisiä, jotka ei kykene kaikkeen työhön, mutta se ei ole oikotie eläkkeelle. Ainakin ensin pitäisi yrittää kouluttautua uudelleen tai vaihtaa alaa. Puhun siis työikäisistä ja niistä kenellä työikää on vielä jäljellä.
Olen samaa mieltä kanssasi, niin kauan kuin oikeasti ihminen vielä on työkykyinen - edes jollekin alalle.
Esimerkiksi itsellänikin on perussairauksia, jotka rajoittavat työoloja ihan itsestään:
Astmaatikolle ei sovi kovin pölyiset työtilat varastoissa ja diabeetikkona tarvitsisin työn, jossa voi rauhassa pitää taukoa siihen, että mittaan tarvittaessa verensokerin tason.
Astma & diabetes siis jo kaksisteen rajaavat monia aloja pois.
Jos joskus tulevaisuudessa paranen pitkästä Koronasta työkykyiseksi, kouluttaudun uudelleen ja etsin uuden työn, joka ottaa muut perus sairauteni huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten oikein ylpeänä kehutaan kuinka alle 15 e ei mennä minnekään.Ennemmin maataan kotona .
Käsityksesi tarjotuista palkoista on pahasti hämärtynyt. 15 € on tosi hyvin.
Suomessa tarjotaan ihan 8 euroa tunti -palkkoja monessa paikassa. Että lähetään siitä. Mutta trollihan sä oletkin.
Vierailija kirjoitti:
Silloin, kun on jäänyt työttömäksi sairauden tai tyvoimapoliittisen tilanteen vuoksi niin silloin sympatiat heille mutta en yhtään sääli niitten puolesta jotka tahalteen loisivat ja eivät edes aio mennä töihin vaikka niitä saisivat. Ja jos joku väittää, että sellaisia ei oikeasti ole olemassa niin yllättävän moni oikeasti on sellainen. Lähi piirissäni on 3 lapsuuden kaveria jotka ovat sanoneet suoraan, että eivät mene töihin, kun saavat kotona ollessa enemmän rahaa, kuin töihin mennessä. Yksi nettituttu taas on sairauksien vuoksi osittain työttömänä mutta hänkin sanoi suoraan (itse olin sairaslomalla vuoden ajan syövän vuoksi ja tuskailin, kun en kyennyt töihin vaikka olisin halunnut), että: "se tässä on kaikista harmillisinta, että sinä joka haluaisit töihin ei pääse mutta minä joka en haluaisi töihin niin puoliväkisin ollaan hakemassa töihin". Olen ollut nyt sairaslomalta palattuani töissä 8 vuotta ja viellä ainakin kykenen jatkamaan sairaudesta huolimatta mutta kaveri ei ole päivääkään töitä tehnyt tänä aikana ja pyytää kokoaika rahaa, kun ei pelkillä tuilla elä.
No ei niillä pelkillä tuilla eläkään. Eikä ole tarkoituskaan elää, vaan ylläpitää elämää, että pääsisi töihin muttei sentään kadulla nuku ja kerjää/ryöstä muita. Tuet on pieniä ja sitä ihmettelen, kun täälläkin jaksetaan trollata, että tuilla elää leveästi.
Ja älä anna sille rahaa. Sano sille, että mene töihin, kun kerran olet terve ihminen.
Minä en yleistäisi kuitenkaan ihan parin loistuttavan perusteella, että tämmöisiä on paljon.
Entäs jos nämä tuilla kehujat onkin aivan päinvastaisia ja trollaavat? Siksi koska haluaisivat muidenkin inhoavan tuilla eläjiä, yrittävät provosoida ihmisiä inhoamaan heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei niillä pelkillä tuilla eläkään. Eikä ole tarkoituskaan elää, vaan ylläpitää elämää, että pääsisi töihin muttei sentään kadulla nuku ja kerjää/ryöstä muita. Tuet on pieniä ja sitä ihmettelen, kun täälläkin jaksetaan trollata, että tuilla elää leveästi.
Ja älä anna sille rahaa. Sano sille, että mene töihin, kun kerran olet terve ihminen.
Minä en yleistäisi kuitenkaan ihan parin loistuttavan perusteella, että tämmöisiä on paljon.
Nimenomaan pitää yleistää. Jos pelkästään yhdellä on kaveripiirissä noin monta loistuttavaa niin kyllä niitä jokaisella muullakin löytyy.
Itse joskus ammattikoulusta valmistuttuani olin työttömänä 3kk ennen, kuin lähdin armeijaan niin sain työttömyystuki/asumistuki combolla enemmän rahaa, kuin että olisin ollut töissä omalla alallani jolle valmistuin. Kaikkien laskujen jälken piti jäädä 400 euroa käyttörahaa per kk. Jos olisin ollut töissä niin minulle olisi jäänyt 250 euroa käyttörahaa/kk, mutta kun olin työttömänä niin jäi 400 euroa. Mielestäni joku mättää järjestelmässä. En tiedä onko nykyään muuttunut, kun tästä on jo aikaa 18 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan pitää yleistää. Jos pelkästään yhdellä on kaveripiirissä noin monta loistuttavaa niin kyllä niitä jokaisella muullakin löytyy.
Itse joskus ammattikoulusta valmistuttuani olin työttömänä 3kk ennen, kuin lähdin armeijaan niin sain työttömyystuki/asumistuki combolla enemmän rahaa, kuin että olisin ollut töissä omalla alallani jolle valmistuin. Kaikkien laskujen jälken piti jäädä 400 euroa käyttörahaa per kk. Jos olisin ollut töissä niin minulle olisi jäänyt 250 euroa käyttörahaa/kk, mutta kun olin työttömänä niin jäi 400 euroa. Mielestäni joku mättää järjestelmässä. En tiedä onko nykyään muuttunut, kun tästä on jo aikaa 18 vuotta.
Armeijan jälkeen siis lähdin kouluttautumaan seuraavalle asteelle ja en päivääkään tehnyt noita töitä tuolla matalapalkka alalla.
Itse en ainakaan tunne ketään turhaan tuilla elämää, joten yleistämisvaateenne on väärä.
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos nämä tuilla kehujat onkin aivan päinvastaisia ja trollaavat? Siksi koska haluaisivat muidenkin inhoavan tuilla eläjiä, yrittävät provosoida ihmisiä inhoamaan heitä.
Jos pystyt juhlimaan sillä, että sinulle on kuukaudeksi 300 euroa jää käyttörahaa kuukaudeksi niin miettii siitä, että onko trolli vai ei?
Kyllä minä olen mielummin töissä ja juhlin enemmällä, kuin 300 eurolla kuukaudessa.
Nyt "juhlimiseen" (tai mitä ikinä haluaakaan tehdä) jää 1500 euroa kuussa laskujen jälkeen.
Jäi jotenkin tuon opintotukien jälkeen pienellä eläminen päälle ja nykyään tulee säästöön paljon jätettyä rahaa vaikka olisi varaa ostellakkin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ainakaan tunne ketään turhaan tuilla elämää, joten yleistämisvaateenne on väärä.
Ja sillä periaatteellako niitä ei sit pitäisi olla yhtään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sillä periaatteellako niitä ei sit pitäisi olla yhtään?
Laittakaa joku kellä on tunnukset tänne kysely, että tunnetko yhtään henkilöä joka elää tarkoituksella sosiaalietuuksien piirissä?
Usko pois, dissaa, ja ihan kiusaa myös. Aikuiset ihmiset.