Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko kaikki hyvätuloisia, te jotka äänestätte oikeistoa (kok+ps+kd jne)?

Vierailija
26.03.2023 |

Teille on ok että perusturvaa heikennetään?
Onko teillä selusta kunnossa jos tulee sairautta tai työttömyyttä?

Kommentit (932)

Vierailija
181/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittäjä osakeyhtiössä. Ainut porkkana tähän asti työllistää ja kasvaa on ollut osinkojen kevyempi verotus. Jos se otetaan pois, kuten sdp ja vas esittää, arvatkaapa työllistänkö enää ja haenko sitä kasvua mitä hekin kovin mainostavat?

No en todellakaan. Sen verran töitä, että saa 40 tonnia ansiotuloja ja firman tulos 0. Siihen sitten pimeetä keikkaa sen verran kun nappaa.

Harmaa talous kiittää ja Suomi nousuun!

On ne kyllä pihalla...

Tuo päätös aiheuttaisi työttömyyttä enemmän kuin mikään muu päätös. Onneksi näyttää 99% varmalta, että kokoomus on hallituksessa ja heidän ollessa hallituksessa tuo ei ikinä menisi läpi.

Vierailija
182/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestämällä vasemmistoa koko yhteiskunta elää ikuisessa kurjuudessa ja se on muutenkin lyhytkatseista politiikkaa. Vasemmisto elää aina kuin huomista ei olisi, nyt se lasku on tullut valitettavasti maksettavaksi. Suomi on tippunut itäblokin maiden tasolle, sillä kaikille on maksettu kaikki. 

Kuvvaako myös heidän äänestäjiään, eli hummataan, eletään velaksi/siipeillään, syytetään ympäristöä ihan kaikesta?

Sietämättömiä keskenkasvuisia kakaroita. Ei tuommoisille saa antaa liikaa valtaa. Oikein ylpeilevät nykyään ideologisella työttömyydellään ja pilkkaavat nimittelemäänsä paskatyöhön tuostuvia. HYi helvata tuon omahyväisen röyhkeyden määrää!

Minusta olisi nuorena saattanut tulla tuollainen, mutta onneksi heräsin, nöyrryin ja menin sinne matalapalkka-alalle. Ihan hyvän elämän sain siihen uomaan asettumalla. Olen siis pienituloinen mutta arvomaailmani ehdottomasti konservatiivinen olematta silti ahdasmielinen. Kaipaan vanhan ajan sivistysvasemmistoa näiden räkyttävien nulikoiden tilalle, mutten löydä sitä oikein mistään. Heitä saattoi arvostaakin johonkin asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä sanoa muuta kuin sen, että nyt kun olen seurannut kuinka paljon hyvätuloinen mieheni maksaa veroja vuodessa tälle valtiolle (n 60%/vuosi), niin totuus on että mm niillä rahoilla myös ne kotona makaavien luusereidenkin tuet ylläpidetään. Joten turha inissä isotuloisten elintasosta, ilman niitä tämä yhteiskunta ei olisi pystyssä päivääkään.

Sieltä se Sannakin kumppaneineen on kahminut ja jaellut rahoja maailmalle viimiset 4 vuotta.

Vierailija
184/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden_äiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kahden_äiti kirjoitti:

KD haluaa parantaa etenkin lapsiperheiden asemaa. KD haluaa lisää rahaa/resursseja kouluille ja ns. vaunutonnia, jonka saisi kun tulee perheenlisäystä. Hyvinvoiva valtio tarvitsee riittävästi tulevia veronmaksajia. Lisäksi arvokas vanhuus on tärkeä arvo. KD on ainoa puolue, joka vastustaa eutanasiaa, jota itsekkin vastustan.

Äänestän arvojeni mukaan ja KD vastaa niitä parhaiten. Itse olen tällä hetkellä opiskelija ja kahden lapsen äiti. Puolisoni tienaa noin 50 000e/ vuosi.

Eutanasian vastustamista en kyllä ymmärrä. Mitä järkeä on pitää kärsimyksessä siinä vaiheessa kun on jo todella huonossa kunnossa? Vanhainkodeissakin on paljon vanhuksia, jotka vaan makaavat sängyssä. He eivät pysty mihinkään eikä se ole mitään elämää. Lisäksi se on turhaa lisätyötä hoitajille

Vastustan eutanasiaa, koska siinä on se riski, että sitä annetaan myös väärin perustein. Mitä jos aikuinen lapsesi tai veljesi kärsii vakavista mielenterveyden ongelmista ja haluaa pakokeinoksi eutanasian ja se hänelle myönnetään?

Itse olen laadukkaan saattohoidon kannalla. Loppuvaiheessa vahva kipulääkitys ja jopa nukutus on paikallaan inhimillisen kärsimykseen lieventämiseksi. Henkilökohtaisesti mielestäni ei ole eettisesti oikein, että ihminen päättää kenelle myönnetään armokuolema ja kenelle ei. Ymmärrän, että tämä aihe herättää mielipiteitä.

Veikkaan että olet näitä, jotka ei itse ole kokenut äärimmäistä tuskaa koskaan. Minä olen, syöpähoitojen yhteydessä. Kaikkea kipua ei edelleenkään pystytä hoitamaan ja esim. syöpään voi liittyä paljon muutakin äärimmäistä epämukavuutta, mm. pahoinvointia, hengenahdistusta. Minulla oli se tilanne etten kuitenkaan ollut kuolemassa. Pidän kuitenkin äärimmäisen julmana ihmisiä jotka eivät päästäisi vastaavassa tilassa olevaa pois, silloin kun kuolema on väistämätön.

Emme me kiduta kuolevia eläimiäkään vaan päästämme ne pois. Miksi et salli ihmiselle kärsimysten lopettamista kun kuolema on tulossa joka tapauksessa?

Vierailija
185/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä sanoa muuta kuin sen, että nyt kun olen seurannut kuinka paljon hyvätuloinen mieheni maksaa veroja vuodessa tälle valtiolle (n 60%/vuosi), niin totuus on että mm niillä rahoilla myös ne kotona makaavien luusereidenkin tuet ylläpidetään. Joten turha inissä isotuloisten elintasosta, ilman niitä tämä yhteiskunta ei olisi pystyssä päivääkään.

Sieltä se Sannakin kumppaneineen on kahminut ja jaellut rahoja maailmalle viimiset 4 vuotta.

Sivistystä ei näemmä ole rahan mukana tullut. Se on sinulle pääministeri Marin, eikä mikään Sanna. Kyllä on käytöstavat nykyään kadoksissa. Mutta ei voi kauhalla vaatia, jos on lusikalla annettu.

Vierailija
186/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on niin vähän isotuloisia, että sieltä tulee veroihin lopulta murusia. Keskiluokka Suomessa tämän maan pyörittämisen maksaa.

Vierailija
187/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä se miehesi palkka revitään? Duunareiden selkänahasta?

Vierailija
188/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan n. 60k/vuosi eli ihan hyvätuloinen, mutten mikään rikas kuitenkaan. Tuntuu, ettei mikään puolue aja oikeasti asiaani. Kokoomus ajaa suuryritysten ja oikeasti rikkaiden (pääomatulolla elävien) etua ja vasemmisto haluaa verottaa minut hengiltä. Keskustakaan ei näin pääkaupunkiseudulla puhuttele minua ollenkaan. Ehkä kallistun Perussuomalaisiin, vaikka en todellakaan ole heidänkään kanssa kaikesta samaa mieltä.

Vierailija
189/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tienaan n. 60k/vuosi eli ihan hyvätuloinen, mutten mikään rikas kuitenkaan. Tuntuu, ettei mikään puolue aja oikeasti asiaani. Kokoomus ajaa suuryritysten ja oikeasti rikkaiden (pääomatulolla elävien) etua ja vasemmisto haluaa verottaa minut hengiltä. Keskustakaan ei näin pääkaupunkiseudulla puhuttele minua ollenkaan. Ehkä kallistun Perussuomalaisiin, vaikka en todellakaan ole heidänkään kanssa kaikesta samaa mieltä.

Miten olisi SDP. Työläisiä me ollaan kaikki noillakin tuloilla ja demarit sentään yrittää pitää tämän maan hyvinvointipalvelut, koulutuksen jne. jollain tasolla.

Vierailija
190/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verottaa hengiltä? Jos veroja hilataan suuntaan tai toiseen prosentin, niin se ei sun palkassa monenakaan kymppinä näy.

Vierailija
191/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talouden tulot n 320t€/ v joten vaikka toisella vähän kyntäisi niin pärjäillään kunhan ei viher- vassareita päästetä enää valtaan.

Vierailija
192/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia joten minulle on saman tekevää jos teidän lapset joutuvat maksamaan sosialistien velkarallin.

Vierailija
193/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi SDP. Työläisiä me ollaan kaikki noillakin tuloilla ja demarit sentään yrittää pitää tämän maan hyvinvointipalvelut, koulutuksen jne. jollain tasolla.

SDPllä on duunarille tarjota vain veronmaksajan rooli. Miksi äänestäisin köyhien ja kotonamakoilijoiden puoluetta?

Vierailija
194/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole lapsia joten minulle on saman tekevää jos teidän lapset joutuvat maksamaan sosialistien velkarallin.

Parempihan se vaan on jos valtiontaloutta pyöritetään velaksi kuin veroilla.

Vierailija
195/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verottaa hengiltä? Jos veroja hilataan suuntaan tai toiseen prosentin, niin se ei sun palkassa monenakaan kymppinä näy.

Marginaaliveroaste on jo aivan jäätävä tässä palkkaluokassa. Ei ihan hirveästi motivoi enää työnteko Suomessa, jos veroaste tästä vielä yhtään kiristyy. Ainahan voi toki muuttaa ulkomaille, jos kielitaito ja töitä riittää, mutta onko tämä se, mitä oikeasti tahdotaan. Varsinkin jos halutaan jotenkin yrittää pitää tämä hyvinvointivaltio vielä pystyssä. Nythän jo ns. aivovuoto ulkomaille on todellinen ongelma.

Vierailija
196/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuodet on ollut nousukausi. Valtiovarainministeriö ja pankit ovat ennustaneet taantuman alkavan tänä vuonna. Se tarkoittaa yritysten voittojen pienentyvän ja Suomen BKTn laskevan Valtion tulot supistuvat.

Vierailija
197/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SDPllä on duunarille tarjota vain veronmaksajan rooli. Miksi äänestäisin köyhien ja kotonamakoilijoiden puoluetta?

Eikö mielestäsi koulutuksen, terveydenhoidon, perhetukien, päivähoidon jne. puolustaminen ole mitään? Demarit sentään yrittää pitää julkiset palvelut kunnossa ja ne hyödyttää meitä ihan kaikkia. Erityisen hyödyllisiä pienituloisille ja keskituloisille.

Vierailija
198/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmisto ajaa wokea ja miessvihaa joten ei voi näille antaa ääntä. Lisäksi ajoivat aktiivimalli kakkosen läpi.

Vierailija
199/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole hyvätuloinen, mutta en mitään ekstratukiakaan saa, joten iloitsisin kovasti, jos palkkaverotus laskisi.

Vierailija
200/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö mielestäsi koulutuksen, terveydenhoidon, perhetukien, päivähoidon jne. puolustaminen ole mitään? Demarit sentään yrittää pitää julkiset palvelut kunnossa ja ne hyödyttää meitä ihan kaikkia. Erityisen hyödyllisiä pienituloisille ja keskituloisille.

Ei minulla ole lapsia ja käyn yksityisellä. Miksi minun pitää maksaa sinun lapsiesi koulutus ja hammashoito? Siksi ei demareille.

Sinäkin yleistät, että kaikki olisi kanssasi samassa tilanteessa ja tarvitsisi valtiota tai sen palveluita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme