Oletteko kaikki hyvätuloisia, te jotka äänestätte oikeistoa (kok+ps+kd jne)?
Teille on ok että perusturvaa heikennetään?
Onko teillä selusta kunnossa jos tulee sairautta tai työttömyyttä?
Kommentit (932)
Noiden kolmen lisäksi myös keskusta on oikeastaan oikeistopuolue, koska maanviljelijät on yrittäjiä.
Mutta tosi hävytöntä, että persut väittää olevansa työväen puolue. Ettäs kehtaavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ei kysytty, mutta olen hyvätuloinen ja äänestän aina joko Vasemmistoliittoa tai SDP:tä.
Teitä on paljon. Yleensä taustalla on joko perittyä omaisuutta ja/tai työ jonka palkan saatte verovaroista. Osa kokee olevansa niin etuoikeutettuja ja hyväosaisia, että sen takia äänestävät aina ikään kuin köyhien puolesta. Sillä ostetaan itselle hyvää omaa tuntoa syystä tai toisesta. Jokaisella on varmasti omat syynsä ja osa on tietysti aitoja sosialisteja.
Minä olen pienituloisesta duunariperheestä, olin aikanaan suvun ensimmäinen ylioppilas ja maisteri. Ei ole ollut helppoa mutta samanlainen sosiaalinen nousu onnistuu nykyään yhä harvemmin. Kokoomuslainen maailmankuva ja kaikki niitten jutut ovat ihan toiselta planeetalta.
Se on totta että on yhä vaikeampaa nousta. Voidaankin miettiä mistä kaikesta se johtuu. Yksi tekijä on että elämme murroskautta monessa mielessä. Siksi nyt tarvitaan uusia toimia ja myös rehellisyyttä.
KD haluaa parantaa etenkin lapsiperheiden asemaa. KD haluaa lisää rahaa/resursseja kouluille ja ns. vaunutonnia, jonka saisi kun tulee perheenlisäystä. Hyvinvoiva valtio tarvitsee riittävästi tulevia veronmaksajia. Lisäksi arvokas vanhuus on tärkeä arvo. KD on ainoa puolue, joka vastustaa eutanasiaa, jota itsekkin vastustan.
Äänestän arvojeni mukaan ja KD vastaa niitä parhaiten. Itse olen tällä hetkellä opiskelija ja kahden lapsen äiti. Puolisoni tienaa noin 50 000e/ vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Noiden kolmen lisäksi myös keskusta on oikeastaan oikeistopuolue, koska maanviljelijät on yrittäjiä.
Mutta tosi hävytöntä, että persut väittää olevansa työväen puolue. Ettäs kehtaavat.
Eikös se ollut työväenpuolue ilman sosialismia.
En ole. Ja tiedostan tuon riskin mikä oikeostoa äänestäessä on. Olen kuitenkin töissä ja jos tiukka tilanne vaalien vuoksi tulisi, voisin muuttaa pois maksullisesta asunnosta :D
Mutta olen äiti,ja en näe järkevänä sitä, että jälkipolvemme maksavat valtion tekemiä lainoja. siksi esim. tää joululahjaraha ketutti suunnattomasti.
Muistuu mieleen vuosien takaa tositapaus. Eräs mies oli metallitehtaassa työssä ja oli hyvin, hyvin vasemmistolainen. Ammattiyhdistysmies. Vaimonsa perusti liikkeen eli alkoi yrittäjäksi. Siinä muuttui miehenkin poliittinen kanta ja molemmat olivat sitten kokoomuksen kannattajia ja puolestapuhujia.
Vierailija kirjoitti:
Äänestän kokoomusta ja mun palkka on n. 2700. Silti mun mielestä on täysin ok että joku tienaa vaikka 200 000e vuodessa. Mielestäni hän joutuu maksamaan liikaa veroja ja hänen tienaamistaan rahoista pitäisi kuulua enemmän hänelle. Se ei ole minulta pois jos joku menestyy, on ahkera, vaurastuu. Päinvastoin on hienoa että ihmiset uskaltavat ottaa riskejä, kehittyä, mennä eteenpäin ja luoda talouskasvua. Yhtä arvokasta on myös matalapalkkainen työ. Kaikki työt.
Jos jään työttömäksi en koe että yhteiskunnan pitää maksaa mulle kaikki ja mun mielestä jo nykyinen ansiosidonnaisen taso ja kesto on liikaa.
On yksinkertaisen tyhmää tuossa tuloluokassa äänestää Kokoomusta. Hyvin on mainoslauseet uponneet. Nehän vie sinulta ja lapsiltasi peruspalvelut. Haluatko todella käyttää pienet tulosi yksityisiin palveluihin, kun julkisten palveluiden tasoa romutetaan? Koulutuksen ja terveydenhoidon aiemmat oikeistohallitukset vei jo ihan katastrofin partaalle. Sitäkö toivot lisää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestän kokoomusta ja mun palkka on n. 2700. Silti mun mielestä on täysin ok että joku tienaa vaikka 200 000e vuodessa. Mielestäni hän joutuu maksamaan liikaa veroja ja hänen tienaamistaan rahoista pitäisi kuulua enemmän hänelle. Se ei ole minulta pois jos joku menestyy, on ahkera, vaurastuu. Päinvastoin on hienoa että ihmiset uskaltavat ottaa riskejä, kehittyä, mennä eteenpäin ja luoda talouskasvua. Yhtä arvokasta on myös matalapalkkainen työ. Kaikki työt.
Jos jään työttömäksi en koe että yhteiskunnan pitää maksaa mulle kaikki ja mun mielestä jo nykyinen ansiosidonnaisen taso ja kesto on liikaa.
On yksinkertaisen tyhmää tuossa tuloluokassa äänestää Kokoomusta. Hyvin on mainoslauseet uponneet. Nehän vie sinulta ja lapsiltasi peruspalvelut. Haluatko todella käyttää pienet tulosi yksityisiin palveluihin, kun julkisten palveluiden tasoa romutetaan? Koulutuksen ja terveydenhoidon aiemmat oikeistohallitukset vei jo ihan katastrofin partaalle. Sitäkö toivot lisää?
Entä jos kaikki äänestää vain vasemmistoa ja vihreitä.Ja kaikki vain kustannetaan lainarahalla ? miten ajattelet niitä velkoja sitten tulevaisuudessa maksettavan ? Todella korkeilla veroilla, jotka ajavat ihmisiä hirttoköyteen
En usko että oikeisto politiikalla saadaan taloutta nousuun. Riistokapitalismi toimii hyvin Venäjällä, pohjois-koreassa, Kiinassa. Siel ei mithään sosiaaliturvaa ole, mut eipä tuo taloukaan nyt kummoinen ole
Vierailija kirjoitti:
Äänestän kokoomusta.
Olen mielestäni hyvätuloinen (bruttopalkka 5345e/kk) ja omaan ikäisekseni (31v) verrattain suuren varallisuuden (sijoitusvarallisuutta n. 150ke, lisäksi asunnon "nettovarallisuus" n. 125ke).
Tukien tippuminen ei huoleta. Jos/kun on oma koulutus ja työhistoria kunnossa, niin näen suhteellisen epätodennäköisenä etten työllistyisi. Mielestäni tukipolitiikka on nykyisellään aika löperöä ja mahdollistaa erilaiset kannustinloukot.
On todella itsekästä äänestää hyvätuloisena Kokoomusta. Halutaankomme yhteiskunta, jossa huono-osaisilla menee entistäkin huonommin? Lisää nistejä ja pidempiä leipäjonoja kaduille? Ja ihan vaan sen takia, että meille hyvätuloisille jäisi muutama kymppi enemmän käteen tuloistamme, kun verot laskisi marginaalisesti.
Kokoomuksen politiikka hyödyttää oikeasti vain suursijoittajia ja yrityksiä omistavaa väkeä.
Vierailija kirjoitti:
PS ja KD eivät ole talouspolitiikaltaan oikealla vaan lähinnä arvoiltaan.
Tämä. Nykyisen hallituksen myötähän kaikki palvelut ovat vaan entistä huonompia. Miksi niitä äänestäisin. Enkä kannata tätä ympäristö- maahanmuutto- ja EU- politiikkaa mitä nykyinen hallitus
Keskiluokka ja ps
Eivät ole ajamassa peruspalveluita alas, eivät kuitenkaan tee työttömänä oloa kannattavaksi, ainoa puolue pakkoruotsia vastaan ja tukevat myös pienyrittäjiä.
kahden_äiti kirjoitti:
KD haluaa parantaa etenkin lapsiperheiden asemaa. KD haluaa lisää rahaa/resursseja kouluille ja ns. vaunutonnia, jonka saisi kun tulee perheenlisäystä. Hyvinvoiva valtio tarvitsee riittävästi tulevia veronmaksajia. Lisäksi arvokas vanhuus on tärkeä arvo. KD on ainoa puolue, joka vastustaa eutanasiaa, jota itsekkin vastustan.
Äänestän arvojeni mukaan ja KD vastaa niitä parhaiten. Itse olen tällä hetkellä opiskelija ja kahden lapsen äiti. Puolisoni tienaa noin 50 000e/ vuosi.
Eutanasian vastustamista en kyllä ymmärrä. Mitä järkeä on pitää kärsimyksessä siinä vaiheessa kun on jo todella huonossa kunnossa? Vanhainkodeissakin on paljon vanhuksia, jotka vaan makaavat sängyssä. He eivät pysty mihinkään eikä se ole mitään elämää. Lisäksi se on turhaa lisätyötä hoitajille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos kaikki äänestää vain vasemmistoa ja vihreitä.Ja kaikki vain kustannetaan lainarahalla ? miten ajattelet niitä velkoja sitten tulevaisuudessa maksettavan ? Todella korkeilla veroilla, jotka ajavat ihmisiä hirttoköyteen
Valtion velka ei ole sama asia kuin sinun ja minun asuntolaina. Valtion velkaa on ihan julmetusti kaikilla valtioilla ja Suomen kaltaisella maalle se on aika edullista velkaa. Nykyisessä maailmantilanteessa kumpi on sun mielestä parempi: hajotetaan hyvinvointivaltio ja laitetaan köyhät äärimmäiseen köyhyyteen ja kadulle kerjäämään vai otetaan normaalia runsaammin velkaa?
Mielestäni itsestäänselvästi jälkimmäinen, koska joku inhimillisyys tässä yhteiskunnassa pitää olla.
Jos täällä otetaan vain velkaa niin jossain vaiheessa tilanne on se, että sosiaalitukia ei enää ole varaa maksaa
SItten on vuoden 1917-1918 jutut ihan mahdollisia uudelleen kokemiselle.
Keskituloiset luulee, että kokoomuksen äänestäminen edistää heidän asioitaan jotenkin. Väärässä olette ja sen tulette huomaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtion velka ei ole sama asia kuin sinun ja minun asuntolaina. Valtion velkaa on ihan julmetusti kaikilla valtioilla ja Suomen kaltaisella maalle se on aika edullista velkaa. Nykyisessä maailmantilanteessa kumpi on sun mielestä parempi: hajotetaan hyvinvointivaltio ja laitetaan köyhät äärimmäiseen köyhyyteen ja kadulle kerjäämään vai otetaan normaalia runsaammin velkaa?
Mielestäni itsestäänselvästi jälkimmäinen, koska joku inhimillisyys tässä yhteiskunnassa pitää olla.
Millä tavoin kysymyksessä mainitut puolueet ovat mielestäsi ajamassa äärimmäistä köyhyyttä ? esim. Persut haluavat töihin työkykyiset mutta esim. vanhuksille ja vammaisille sosiaalituet.
Em äänestäisi kokoomusta mutta perussuomalaisia voisin kyllä
Ihme mielikuva propagandaa vasurien taholta. "Ne vie teiltä kaikki ja tuhkatkin pesästä. Teille ei jää mitään, yhyy! "
Paljonkos Suomen korkomenot on nousseet? Mitä se tarkoittaa käytännössä?
"Viime vuonna korot olivat vielä lähellä nollaa. Silloin valtio maksoi sille rahaa lainanneille sijoittajille korkoina noin 840 miljoonaa euroa. Tänä vuonna summa on kolminkertainen, noin 2,6 miljardia euroa, kertoo valtiovarainministeriön budjettipäällikkö Mika Niemelä"
Tätä on vassarien politiikka - kaikille kaikkea, mistään ei leikata. Ja kun verotulot ei riitä mihinkään tulee ennen pitkään pää vetävän käteen eli kun ei saada enää lainaa, tulee troikka ja aloittaa sopeutukset. Siinä ei enää kysellä suomalaisäänestäjiltä, että mistä sopisi leikata.
"Kreikan hallitus lähestyi EU-kumppaneita vuonna 2010 kysyäkseen heiltä apua velkakriisiin, ja vastaus oli, että lainaamme rahat, mutta sosiaalipalveluita, eläkkeitä ja palkkoja täytyy leikata julkisen velan pienentämiseksi"
Omilla aivoillaan ajatteleva ja taloutta ymmärtävä ei koskaan äänestä Vasemmistoa oli sitten rikas tai köyhä. Työ tekeminen, yrittäminen ja innovointi ovat ensisijaisen tärkeitä ja vain siten taataan lapsille, vanhuksille ja sairaille hyvinvointi valtion taholta.
Koskaan ei tulisi suosia laskureita ja kuppaajia pienituloisten työtätekevien kustannuksella. Koskaan ei tulisi suosia ulkomaalaisia suomalaisten kustannuksella. Koskaan ei saisi sanoa, että oma maa ensin ajattelu on VAARALLISTA (Sdp) ja lahjoittaa miljarditolkulla rahaa muille maille.
Terv. Kokoomuslainen