Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko kaikki hyvätuloisia, te jotka äänestätte oikeistoa (kok+ps+kd jne)?

Vierailija
26.03.2023 |

Teille on ok että perusturvaa heikennetään?
Onko teillä selusta kunnossa jos tulee sairautta tai työttömyyttä?

Kommentit (932)

Vierailija
121/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on yksi syy jonka vuoksi en ikinä voisi äänestää persuja. Luonto on muutakin kuin taloutta.

"perussuomalaiset haluaa yhdistää ympäristöministeriön maa- ja metsätalousministeriöön"

Vierailija
122/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusturvahan meni vain huonompaan suuntaan nykyhallituksen aikana, eli demarien ja vasemmiston.

Miten se oli? Työmarkkinatuki nousi, kansaneläke nousi, samoin työeläke. Toimeentulotukea nostettiin. Kenen kannalta huonompi suunta? Petterin kannalta?

Ruoan ja pesuaineiden hinta nousi, bensan hinta nousi, samoin sähkön jne.

Meni miinukselle mun tulot tämän hallituksen aikana silti.

Maailmanlaajuinen inflaatio ja energiakriisi ei taida johtua Suomen hallituksen tekemisistä.

Kertoisitko lisää tästä maailmanlaajuisesta inflaatiosta? Käsittääkseni maailmassa on useita eri valuuttoja ja jokainen elää omaa elämäänsä. Jenkeissä on myös inflaatio koska siellä jaettiin helikopterirahaa koronaelvytyksenä. Euroopan inflaatio johtuu pitkälti vastaavasta syystä.

Mitään maailmanlaajuista energiakriisiä ei myöskään ole, öljyn hinta on sama mikä ennen ukrainan sotaakin. Meidän energiakriisi johtuu Saksan umpityperästä energiapolitiikasta ja siitä että sähkön tukkuhintamarkkina määräytyy Suomen rajojen ulkopuolella.

Tämä on tosin täysin poliittinen päätös, Suomi voisi aivan hyvin irtautua tästä pörssimekanismista ja antaa hinnan muodostua kotimaan perusteella, Suomessahan ei ole varsinaisesti mitään kriisiä, emme ole riippuvaisia Venäjän öljystä tai maakaasusta.

Globaali inflaatio oli viime vuonna jopa 9 %. Kyseessä on harvinaisen laaja ilmiö. Jopa Kiinakin on kärsinyt inflaatiosta vaikka se siellä toki onkin maltillisempi kuin länsimaissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomusta äänestetään pitkälle sen vuoksi että halutaan kokea kuuluvansa ylempään keskiluokkaan tai "porvareihin". Eli ei äänestetä nykyisen tilanteen perusteella, mikä siis olisi se viisas peruste vaan sillä ajatuksella että palkka olisi noussut useita tuhansia euroja tai tullut todella suuri perintö ja maaomaisuutta.

Leikitään siis kartanoromantiikkaa äänestämällä.

Vierailija
124/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestämme aina sdp kun kokoomus ajattelee vain rikkaita..

Tämä lieneen yksi suurimpia väärinkäsityksiä suomalaisessa politiikassa. SDP ajattelee lähinnä omaa puoluenomenklatuuraansa, johon tässä tapauksessa lasketaan myös SAK:n Hakaniemessä majaileva johto. Nykyhallituksenkin ainoa ns. työllisyystoimi oli palkata lisää poliittisia erityisavustajia. 

Vierailija
125/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä nyt on niin hirvittävää, että aikuisen, terveen ihmisen pitää itse elättää itsensä ja perheensä omalla työllään? Voisi myös kysyä, millä oikeudella muiden rahoilla elävät vaativat koko ajan lisää ja lisää. Todella harvassa maassa koko maapallon päällä voi loisia koko elämänsä muiden piikkiin. Ei pitäisi olla mahdollista valita työnteon ja toimettomuuden välillä. Piste. Siksi äänestän "oikeistoa".

Vierailija
126/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiotulot 4200, äänestän persuja.

Kiinteistövero: nousee

Bensan hinta: noussut, nousee

Asuntolainan korot: nousee

Sähkön hinta: noussut/nousee

Ruoan hinta: noussut/nousee

Sitten on kaikkia hemmetin kompostitarkastajia ja kaikennäköistä.

Energiaremontti: pakollinen, maksaa hemmetisti tehdä vanhaan asuntoon, syrjäseuduilla ei kannata yhtään kun arvo muutenkin pieni asunnolla

Kaikki mitä käteen sitten kovalla työllä saakin, niin sen edestä osallistut ihan kaikkeen. Keskituloinen ottaa sen verran rautakankea takaa joka päivä, että aivan varma on se että äänestän persuja.

Vierailija
127/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomusta äänestetään pitkälle sen vuoksi että halutaan kokea kuuluvansa ylempään keskiluokkaan tai "porvareihin". Eli ei äänestetä nykyisen tilanteen perusteella, mikä siis olisi se viisas peruste vaan sillä ajatuksella että palkka olisi noussut useita tuhansia euroja tai tullut todella suuri perintö ja maaomaisuutta.

Näin se monesti menee ja moni hyväosainen äänestää vasemmistoa ostaakseen itsensä jollain tavalla paremmaksi ihmiseksi.

Vierailija
128/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä lapset jää hoitamatta, vanhuksille ei ole paikkoja ja terveyskeskukset ovat täynnä. Samaan aikaan jotkut katsovat oikeudekseen maata sohvalla ja saada siitä vielä rahaa! Jokaisen kykenevät tulee osallistua yhteiskunnan ylläpitoon, jotta heikoista voidaan pitää huolta. Siksi tietenkin äänestän oikeistoa.

Vierailija
129/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän kokoomusta.

Olen mielestäni hyvätuloinen (bruttopalkka 5345e/kk) ja omaan ikäisekseni (31v) verrattain suuren varallisuuden (sijoitusvarallisuutta n. 150ke, lisäksi asunnon "nettovarallisuus" n. 125ke).

Tukien tippuminen ei huoleta. Jos/kun on oma koulutus ja työhistoria kunnossa, niin näen suhteellisen epätodennäköisenä etten työllistyisi. Mielestäni tukipolitiikka on nykyisellään aika löperöä ja mahdollistaa erilaiset kannustinloukot.

Vierailija
130/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se menee. Haluttaisiin olla varakaita tehtaan omistajia, mutta ollaan kuitenkin toimihenkilöitä jonkun toisen omistamassa yrityksessä. 

Vierailija
131/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalatuloinen. Äänestän persuja, koska en halua tänne lisää pa ko laisia.

Vierailija
132/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestän kokoomusta.

Olen mielestäni hyvätuloinen (bruttopalkka 5345e/kk) ja omaan ikäisekseni (31v) verrattain suuren varallisuuden (sijoitusvarallisuutta n. 150ke, lisäksi asunnon "nettovarallisuus" n. 125ke).

Tukien tippuminen ei huoleta. Jos/kun on oma koulutus ja työhistoria kunnossa, niin näen suhteellisen epätodennäköisenä etten työllistyisi. Mielestäni tukipolitiikka on nykyisellään aika löperöä ja mahdollistaa erilaiset kannustinloukot.

Kokoomuksen näkökulmasta olet pienituloinen. Varallisuuttakaan ei näytä kovin paljoa olevan. Joku muu puolue ajaisi paremmin etuasi. 

Vierailija
133/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keskituloinen. Äänestin elämäni ensimmäistä kertaa persuja. Demarit ovat siirtyneet Rinteen ja Marinin myötä liian lähelle vasemmistoliittoa ja Kokoomus on taas makuuni liian liberaali.

Vierailija
134/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pienituloinen, minulla ei ole tällä hetkellä muita tuloja kuin pienet osinkotulot, koska opiskelen. Äänestän sen puolesta, että Suomen talous saataisiin parempaan kuntoon.

Haluan mieluummin töitä kuin tukia. Uskon, että ennemmin niitä uusia työpaikkoja syntyy oikeistohallituksen ollessa vallassa.

Mihin uskosi perustuu? Verojen kevennys ei tutkimusten mukaan luo juurikaan uusia työpaikkoja

135/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja, päivätyössä, äänestän Persuja.

Vierailija
136/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ei kysytty, mutta olen hyvätuloinen ja äänestän aina joko Vasemmistoliittoa tai SDP:tä.

Teitä on paljon. Yleensä taustalla on joko perittyä omaisuutta ja/tai työ jonka palkan saatte verovaroista. Osa kokee olevansa niin etuoikeutettuja ja hyväosaisia, että sen takia äänestävät aina ikään kuin köyhien puolesta. Sillä ostetaan itselle hyvää omaa tuntoa syystä tai toisesta. Jokaisella on varmasti omat syynsä ja osa on tietysti aitoja sosialisteja.

Minä olen pienituloisesta duunariperheestä, olin aikanaan suvun ensimmäinen ylioppilas ja maisteri. Ei ole ollut helppoa mutta samanlainen sosiaalinen nousu onnistuu nykyään yhä harvemmin. Kokoomuslainen maailmankuva ja kaikki niitten jutut ovat ihan toiselta planeetalta.

Vierailija
137/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan molemmat pitkäaikaistyöttömiä ja Perussuomalaisten linja vaikuttaa Suomenkannalta parhaalta. Miksi ajattelisin omien tulojen vaikuttavan mihin Suomea tulisi viedä poliittisesti.

Jotai on nyt vaan muutettava, neljän vuoden aikana on vain oma taloudellinen tila kurjistunut ja vihervasurit eivät ole saaneet mitään parannusta aikaan, miksi saisivat tulevaisuudessa?

Vierailija
138/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskelija ja äänestän Kokoomusta. Kannatan vastuullista talouspolitiikkaa. Ei yksilökään voi loppuelämäänsä elää velkarahalla.

Sama pätee valtioon. Täällä kannustinloukut on niin suuret, että ihmiset makaavat mieluummin kotona kun menevät töihin. Kannatan sitä, että valtio puskee ihmisiä itse ottamaan vastuuta omasta elämästään.

Vierailija
139/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on yksi syy jonka vuoksi en ikinä voisi äänestää persuja. Luonto on muutakin kuin taloutta.

"perussuomalaiset haluaa yhdistää ympäristöministeriön maa- ja metsätalousministeriöön"

Jokainen aidosti luontoa tunteva tietää, että hyvin usein luonnon hyvinvointi edistää pitkällä tähtäimellä myös taloutta.

Tämän tietää ihan esim. Ihan jokainen maitotilallinen. Hyvinvoiva lehmä lypsää paremmin mitä huonosti voiva. Näin ollen omistajalla on intressi pitää lehmä tyytyväisenä.

Vierailija
140/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko siis että Purra johtaa EKP:tä ja määrää koroista? Ja säätää energian ja polttoaineen hinnat?

Aivan juu, että mun täytyy olla tyhmä, koska äänestin perussuomalaisia? Jepjep.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi