Oletteko kaikki hyvätuloisia, te jotka äänestätte oikeistoa (kok+ps+kd jne)?
Teille on ok että perusturvaa heikennetään?
Onko teillä selusta kunnossa jos tulee sairautta tai työttömyyttä?
Kommentit (932)
Tuttu kauppias kehui miten hän on pystynyt vähentämään vakituisen henkilökunnan määrää koska saa niin paljon työkokeilijoita.
Kokoomus nyökyttää ja myhäilee tyytyväisenä.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu kauppias kehui miten hän on pystynyt vähentämään vakituisen henkilökunnan määrää koska saa niin paljon työkokeilijoita.
Tosin homma menee koko ajan huonommaksi, kun eläkeläisiä kuolee ja asiakkaat vähenee. 5000 ihmistä kuolee kuukaudessa.
Ei parturia tietysti välttämättä tarvitse. Kasvattaa pitkät hiukset joiden latvat voi leikata itse tai puoliso tai ystävä. Ja voi tehdä hienon ranskanletin tai nutturan.
Parturi on se jolta lähtee asunto ulosottoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienituloinen mutta enää en äänestä ns työväenpuolueita kun heidän arvot ei enää ole entisensä eli työväen puolella vaan muiden maiden kansalaiset on ykkössijalla.
Kun saataisiin poistettua turhat rahan lappamiset kehitysapuihin yms niin jäsi suomalaistenkin käyttöön jotain.
Pienituloinen, kuvitteletko oikeasti, että kun Suomi lakkauttaa kehitysavun ja turvapaikkapakolaisten vastaanottamisen, sinä ja muut köyhät saatte isomman siivun? Älä unta nää. Äänestät todennäköisesti persuja kuten lukuisat muut persujen höynäyttämät köyhät. Persujen talouspolitiikka on kovaa oikeistolaista talouspolitiikkaa, siinä saa huutia sosiaaliturva ym. hyvinvointiyhteiskunnan kehittämät tasa-arova edistävät toimet. Joku päivä huomaat entisestään pienen palkkapussisi kaventuneen entisestään, asumistukesi kutistuneen, ylityökorvauksesi ja kenties lomakorvauksesi hävinneen taivaan tuuliin. Pomosi kolkuttaa olkapäälle ja vinkkaa että aikovat ottaa tilallesi puoli-ilmaisen harjoittelijan tai työttömyyskortistosta ilmaisen työkokeilijan. Siinäpä äänestä persuja ym. oikeistoa ja sahaile omaa oksaasi.
Persut vetoavat perussuomalaisen kansantyypin ikiaikaiseen kateuteen ja vieraspelkoon. Maahanmuuttovastaisuudella vedetään äänilaarit täyteen hölmöläisten avulla.
Kehitysapurahoilla voi maksaa vaikka valtion velkaa pois,se auttaa kaikkia.Jotain järkeä on tultava rahan syytämiseen ympäri maailmaa.Tukia pitääkin pienentää,varsinkin asumistukea.Jokainen asuu tulojensa mukaan ja maksaa itse asumisensa.Ja vihervassarit voi alkaa maksamaan ylimääräistä veroa lemmikkiensä elättämiseksi,me muut emme halua verorahoja tuhlata siihen.t.eri
Meidän oikeisto on enemmän vasemmalla mitä jenkkien vasemmisto.
Eli ei ole aihetta pelotella kuinka köyhät joutuu kaduille jos Kokoomusta äänestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosin homma menee koko ajan huonommaksi, kun eläkeläisiä kuolee ja asiakkaat vähenee. 5000 ihmistä kuolee kuukaudessa.
Ei parturia tietysti välttämättä tarvitse. Kasvattaa pitkät hiukset joiden latvat voi leikata itse tai puoliso tai ystävä. Ja voi tehdä hienon ranskanletin tai nutturan.
Parturi on se jolta lähtee asunto ulosottoon.
Työkokeilija saa työmarkkinatukea 580 netto kuukaudessa ja kulukorvauksen 9 euroa/työpäivä. Itse olin sillä sairaalassa postittamassa epikriisejä ja tilaamassa takseja potilaille jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parturi on se jolta lähtee asunto ulosottoon.Työkokeilija saa työmarkkinatukea 580 netto kuukaudessa ja kulukorvauksen 9 euroa/työpäivä. Itse olin sillä sairaalassa postittamassa epikriisejä ja tilaamassa takseja potilaille jne.
Työtön saa sairaalassa siniset hoitajan vaatteet. Asiakkaat tulee koko ajan kysymään jotain, jos haet osaston posteja.
Ei tarvitse olla hyvätuloinen äänestääkseen perussuomalaisia tai kristillisdemokraatteja. Kokoomus on kuitenkin vain rikkaiden puolue, Valtonen on miljönäärin ex-vaimo niin voi arvata, kenen etuja hän lastensakin kautta ajaa.
En ole hyvätuloinen, nippa nappa keskituloisen puolella. Olen silti ollut aina vakituisissa töissä ja uskon löytäväni jotain töitä, jos nykyisestä paikasta heitetään pois. Olen ymmärtänyt, että perusturvaa ei olla heikentämässä siten, että koskisi itseäni, vaikka jäisin työttömäksi. Sitä ollaan porrastamassa, eli ideana on saada vuosia kotona olevat pikkuhiljaa myös töihin.
Jostain rahaa pitää säästää, mistä itse leikkaisit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parturi on se jolta lähtee asunto ulosottoon.Työkokeilija saa työmarkkinatukea 580 netto kuukaudessa ja kulukorvauksen 9 euroa/työpäivä. Itse olin sillä sairaalassa postittamassa epikriisejä ja tilaamassa takseja potilaille jne.
Onhan se tavallaan harmi, kun ei ole rahaa parturiin, mutta minulla puoliso leikkaa hiukset ja voin tehdä hienon ranskanletin.
Kahvitauolla pitää juoda vettä, koska hoitajat sanoivat, että kahvikimppaan kelpaa vain Juhla Mokka.
Vierailija kirjoitti:
Äänestä sinäkin Kokoomusta kun haluat lapsesi näkevän nälkää, kun sinulle ei makseta
Mikä on "oikea palkka"?Tässä yhteiskunnassa on aivan liian helppo vaatia muilta rahaa sen sijaan etta yrittäisi tulla toimeen omillaan.
Vierailija kirjoitti:
Tukia pitääkin pienentää,varsinkin asumistukea.Jokainen asuu tulojensa mukaan ja maksaa itse asumisensa.
Jokainen asuu tulojensa mukaan? Millä löydät vuokra-asunnon, jonka rahoittaa vajaalla 600 eurolla niin, että tuosta 600 eurosta pitäisi riittää myös ruokaan? Minun kaupungissani ainakaan tuo ei onnistuisi, sen verran korkealla vuokrat. Teltassa on Suomen olosuhteissa mahdotonta asua ainakin pakkasilla.
Vierailija kirjoitti:
En ole hyvätuloinen, nippa nappa keskituloisen puolella. Olen silti ollut aina vakituisissa töissä ja uskon löytäväni jotain töitä, jos nykyisestä paikasta heitetään pois. Olen ymmärtänyt, että perusturvaa ei olla heikentämässä siten, että koskisi itseäni, vaikka jäisin työttömäksi. Sitä ollaan porrastamassa, eli ideana on saada vuosia kotona olevat pikkuhiljaa myös töihin.
Vuoden työttömänä ollut saa palkkatukea. Työttömiä on palkkatuella tarhoissa lapsia hoitamassa, kouluissa koulunkäyntiavustajina, uimahalleissa uimavalvojina, kaupungin puutarhatoimessa leikkaamassa ruohikoita ja haravoimassa lehtiä, palolaitoksella toimistotöissä, sairaalan infossa toimistotöissä, valtion virastoissa asiantuntijana jne.
Pienituloiseksi minut kai lasketaan. Kannatan mm. työntekoa ja valtion talouden kuntoon saattamista
Olen keskituloinen. kannatan järkevää taloudenpitoa, sekä omaa että valtion.
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee Kokoomuksen malli niin asfalttimiehet ja Lapin kausityöntekijät ei saa enää ansiosidonnaista, koska keräämisaika on 12 kuukautta eikä talvella vedetä asfalttia tai heinäkuussa lasketella Lapissa.
Mistä kummasta tämä vihervassariporukka kuvittelee repivänsä rahat kaikkiin niihin maailmanparannusohjelmiinsa ulkomaita myöten??
He esim haalisivat ulkomailta tänne kielitaidottomia hoitaja, kun tuhannet oman maamme ammattitaitoiset hoitajat on heivattu pois pakotettuna tai vapaaehtoisesti piikkilain, surkean palkan ja työmäärän vuoksi?
Milloin tämä porukka aidosti ajattelee oman maansa kansalaisten etuja?
Vastaus on ; ei koskaan.
Oksettavaa loisporukkaa, joille kyllä kelpaa yrittäjiltä ja tienaavilta rohmutut verorahat.
Helppo se on siellä Helsingin keskustan yksiökopissa sanella säädöksiä sinne ja tänne, ja elää pilvilinnoissa. Se hetki kun itse pitäs konkreettisesti jotain tehdä esim ilmaston ja talouden tasapainottamisen eteen, niin luikkivat kuin rotat koloihinsa.
Tämä porukkaa kuvittelee että ilmasto paranee sillä että käy alakerran ekokahvilassa syömässä ituja ja kierättää biojätteensä ja hidastuttaa veroja maksavien työssäkäyvien ihmisten työmatkoja istumalla keskellä katuja elokapinoimassa.
Näille on tärkeintä että ihminen voi identifioitua viikon välein lampaasta vaikkapa king kongiin, ja heidän sukupuolimuutosoperaationsakin pitäisi nämä työssäkäyvät pulittaa verorahoillaan?
Ja nämä samat tyypit vielä ihmettelee silmät pyöreinä että miten persujen kannatus nousee? Niin totta tosiaan miettikääpä sitä!
Jatkakaa vihervassarit vaan tässä harhaisessa todellisuudessa elämistä, niin lopputulos on se,että joku kaunis päivä meillä on vihdoin oikeistolainen valta tässä maassa ja nämä piiperot saavat itse rahoittaa omat dystopiansa.
Huh kylläpä helpotti tämä avautuminen 🤪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukia pitääkin pienentää,varsinkin asumistukea.Jokainen asuu tulojensa mukaan ja maksaa itse asumisensa.
Jokainen asuu tulojensa mukaan? Millä löydät vuokra-asunnon, jonka rahoittaa vajaalla 600 eurolla niin, että tuosta 600 eurosta pitäisi riittää myös ruokaan? Minun kaupungissani ainakaan tuo ei onnistuisi, sen verran korkealla vuokrat. Teltassa on Suomen olosuhteissa mahdotonta asua ainakin pakkasilla.
Jos eläke n 950e/kk ja vuokra melkein 600e niin eikö pitäisi saada asumistukia? ja jos muutat halvempaan pienenee asumistuki myös eli + - nolla.
Tämä tarkoitettu edelliselle kirjoittajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee Kokoomuksen malli niin asfalttimiehet ja Lapin kausityöntekijät ei saa enää ansiosidonnaista, koska keräämisaika on 12 kuukautta eikä talvella vedetä asfalttia tai heinäkuussa lasketella Lapissa.
Myöskään soviteltua päivärahaa ei saa enää osa-aikatöissä. Kaupassa moni saa vain 30 työtuntia ja palkka 1300 netto kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Niin tässä kuviossa veronmaksaja maksaa työkokeilijan elämisen, että työnantaja voi ottaa työkokeilijoita. Tämä on vastuuton kuvio, jossa yrityksen omistajat hyötyvät veronmaksajien ja työkokeilijoiden resursseilla. Tämä on yhtä väärin kuin vasemmistopolitiikka.
1 300 000 on vanhuuseläkkeellä. Iso asuntojen hintaromahdus on tulossa.