Oletteko kaikki hyvätuloisia, te jotka äänestätte oikeistoa (kok+ps+kd jne)?
Teille on ok että perusturvaa heikennetään?
Onko teillä selusta kunnossa jos tulee sairautta tai työttömyyttä?
Kommentit (932)
Keskituloinen esimies kirjoitti:
En todellakaan äänestä oikeistoa. Itse henkilöstöjohtajana näen hyvin tilanteet, joihin työntekijämme saattavat joutua sairauden, lomautuksen tai jopa irtisanomisen takia. Minä tunnen nämä ihmiset henkilökohtaisesti ja koen ahdistusta pulaan joutuneiden kanssa.
Olen myös hyvin tietoinen siitä, että kohtalon sormi saattaa osoittaa milloin tahansa ketä tahansa meistä. Miksi siis petaisin mahdollisesti jopa itselleni rankan tulevaisuuden? Ylimielisyys kostautuu, viimeistään eläkkeelle jäädessä. Kova oikeistopolitiikka leikkaa tavallisilta ihmisiltä ja siirtää rahaa suoraan miljonäärikerhon taskuun.
Omaa oksaansa sahaa palkansaaja, joka äänestää oikeistoa. Niinkin typeriä olen kuullut, että joku pienituloinen äänestäjä luulee samaistuvansa rikkaisiin, kun äänestää heitä. Kammottavaa tyhmyyttä! Ei sitä äänestystä kukaan tule katsomaan ja selkään taputtelemaan. Järki käteen siellä kopissa nyt.
Olet niin oikeassa!
Oikeistoa äänestävät ainoastaan ahneet yritysjohtajat ja tyhmät tavikset, jotka luulevae, että oikeistoa äänestämällä jotakin hyvää tapahtuisi heille. Ei tapahdut eikä tule tapahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
En ole hyvätuloinen, mutta elätän itse itseni enkä elä tuilla. Aiemmin olen äänestänyt usein _ja viimeksikin eduskuntavaaleissa_ demareita, mutta tämä nykyinen puheenjohtaja on niin irrallaan todellisuudesta etten enää puoluetta voi äänestää eikä se tunnu olevan lainkaan minun puolellani.
Äänestin kristillistä kuten äänestin jo kuntavaaleissakin.
Ihanaa ylimielisyyttä havaittavissa puheessasi.
Eiköhän jokainen meistä elättäisi itse itsensä, mutta tässä maassa on työpaikkoja vain joka viidennelle työttömmälle ja niistäkin todella moni on riistopalkalla, jolla ei elä, jonka päälle on pakko ottaa tukia.
Että ihan turhaan keulit siellä. Kiva että sinulla on noin, mutta älä luule, että muut olisivat jotenkin saamattomia, kun eivät ole töissä.
Muistuttaisin että kuka tahansa voittaa vaalit, niin Suomi ei paljoa pysty vaikuttamaan globaaliin inflaatioon, EKP:n tai USA ratkaisuihin, bensan hintaan tai Ukrainan sotaan.
Että jos kuvittelee että esim persuja äänestämällä tilanne tulee muuttumaan, niin ei tosiaankaan tuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä sanoa muuta kuin sen, että nyt kun olen seurannut kuinka paljon hyvätuloinen mieheni maksaa veroja vuodessa tälle valtiolle (n 60%/vuosi), niin totuus on että mm niillä rahoilla myös ne kotona makaavien luusereidenkin tuet ylläpidetään. Joten turha inissä isotuloisten elintasosta, ilman niitä tämä yhteiskunta ei olisi pystyssä päivääkään.
Sieltä se Sannakin kumppaneineen on kahminut ja jaellut rahoja maailmalle viimiset 4 vuotta.Mistä se miehesi palkka revitään? Duunareiden selkänahasta?
Haluatko todella kuulla mistä se mieheni palkka revitään? Pelkään pahoin että sinulla ei ole minkäänlaista käsitystä siitä sieltä duunarin kuplasta, josta ei näy omaa napaa pidemmälle?
Yrityksen toimitusjohtaja vastaa koko yrityksen toiminnasta sekä työntekijäjoukosta siellä, jos hän ei hoida tehtäviään hyvin ja oikein, niin ei ne duunaritkaan sieltä sitä leipää saa.
Vai kuvitteletko että kaikki duunarit on yksityisyrittäjiä, jotka hommaavat omat duuninsa ja kaiken sen mitä siihen liittyy?Eli ihan oikeaan edellinen osui. Toimarien isot palkat revitään työntekijöiden selkänahasta. Jos itse olisit yrityselämän johdossa, niin ymmärtäisit, että yrityksen tärkein voimavara on osaava henkilöstö. Toimari ja muu johto ei yrityksellä tee yhtään mitään, jos osaava henkilökunta poistuu ovesta ulos.
Tämä pätee olipa sitten kyse hight tech -yrityksestä tai konepajasta.
Missähän todellisuudessa sä oikein elät? Kuvitteletko tosiaan että ne toimarit istuu siellä jalat kirjotuspöydän päällä ja pyörittelee peukaloitaan?
Nyt alkaa mullekin valjeta miksi niiden vihervassareiden kädet kopeloi aina toisten taskuilla omasta mielestään oikeutetusti, jos heillä on sinunlainen ajatusmaailma!
Jos joutuisit päiväksikään vaihtamaan paikkaa jonkun tällaisen toimarin kanssa, niin luulen että iltapäivällä jo itkisit työterveydessä loppuunpalamisesta.
Sulla ei taida olla minkään valtakunnan käsitystä näiden kadehtimisiesi toimareiden töistä ja vastuista. Otappa kuule selvää, ennen kuin tuut tänne inisemään.Se sunkin riistäjämies on aika helposti korvattavissa. Ei tarvita kuin vähän tyytymätyömyyttä ja epäluottamusta alaisilta. Tuulinen paikka.
Ei voi kun nauraa miten dorkaa porukkaa 😂 Eiks oo jännä juttu että minun mies muuttuu "riistäjäksi" siinä vaiheessa kun veroprosentti huitelee 60%? Duunari hänkin on joskus ollut, ja voin kertoa että kyllä se palkka ansaitusti nousee kun vastuu kasvaa, joten turhaa kadehdit. Sullakin on kaikki mahdollisuudet siihen, jos kyvyt riittää.
Ookoo.
Toivottavasti sun mies ei sitten ole yhtä ylimielinen kuin sinä. Puhut niin halveksivasti duunareista. Mutta ehkä se on vaan sun, pikkurouvan, henk. koht. kusipäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole hyvätuloinen, mutta elätän itse itseni enkä elä tuilla. Aiemmin olen äänestänyt usein _ja viimeksikin eduskuntavaaleissa_ demareita, mutta tämä nykyinen puheenjohtaja on niin irrallaan todellisuudesta etten enää puoluetta voi äänestää eikä se tunnu olevan lainkaan minun puolellani.
Äänestin kristillistä kuten äänestin jo kuntavaaleissakin.
Ihanaa ylimielisyyttä havaittavissa puheessasi.
Eiköhän jokainen meistä elättäisi itse itsensä, mutta tässä maassa on työpaikkoja vain joka viidennelle työttömmälle ja niistäkin todella moni on riistopalkalla, jolla ei elä, jonka päälle on pakko ottaa tukia.
Että ihan turhaan keulit siellä. Kiva että sinulla on noin, mutta älä luule, että muut olisivat jotenkin saamattomia, kun eivät ole töissä.
Mene jauhamaan valheitasi menneisyyteen, mihin ne kuuluvatkin. Meillä on aivan liian iso joukko ihmisiä joita työnteko ei kiinnosta, eivätkä edes vaivaudu hankkimaan koulutusta, jolla niitä normipalkan duuneja on tarjolla ihan kelle vaan joka ei ole ihan kävelevä katastrofi vaan osaa suunnilleen käyttäytyä, lukea ja kirjoittaa. Onneksi reaalitodellisuus pakottaa pian vastikkeettoman sosiaaliturvan historiaan.
Voin ymmärtää kaikkien muiden puolueiden äänestäjien tulokulmaa, mutta en persujen. Miksi kukaan äänestäisi heitä? Purra esim haluaa pois EUsta mikä olisi Suomelle taloudellinen katastrofi.
En oikeasti keksi yhtään järkevää syytä äänestää persuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ymmärrys kansan- ja yritystaloudesta tekee sen, että en voi äänestää vasemmistoa. Sosialisteilla ei ole noista kummastakaan mitään käryä.
Miksi yritysten hyvinvointi on parempi kuin tavallisten ihmisten? Koska noita arvoja oikeisto ajaa..
Voi pyhä yksinkertaisuus. Koko yhteiskunnan toiminnan ja hyvinvointipalvelujen rahoittaminen edellyttää että meillä on menestyvää yritystoimintaa. Jos yrityksellä menee huonosti, katoaa työpaikkoja ja työttömien määrä lisääntyy ja sitä mukaa köyhyys jne.
Vasemmiston ajatusmaailmaan ei tällainen näköjään mahdu. On surullista että siltä suunnalta aina vaan kuulee samaa "riistokapitalisti"- löpinää kun todellisuus on jotain aivan muuta. Se on kovaa! Firmoillekin! Suomessakin yritykset maksavat yhteisöveroa, arvonlisäveroa, kiinteistöveroa, varainsiirtoveroa. . . ja lukemattomia muita maksuja kuten kuten ympäristöluvat ja monet muut maksut. [/quot
Suomessa on noin 300 000 yritystä ja ne työllistävät noin 1,5 miljoonaa ihmistä. Niiden toiminnat tuottavat valtiolle veroja joilla maksetaan palveluja KAIKILLE. On selvää että jos yrityksillä menee huonosti ja elinoloja heikennetään liian raskailla veroilla, se heijastuu todella laajalle kansanosalle ja kurjistaa talousnäkymiä ja köyhdyttää kansaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei rikas, niin ainakin mulkkuja olette (tietämättäsi ja tietäen).
Ei ne mitään hyvää kenellekään halua paitsi itselleen.
Ja vasemmisto haluaa vai? Sehän haluaa minimoida hyvinvoinnin kansantaloudessa, sä haluat kurjuutta ja kärsimystä kaikille. Vähemmän paha sekin on, joka sentään itsensä yrittää pelastaa.
Vierailija kirjoitti:
Voin ymmärtää kaikkien muiden puolueiden äänestäjien tulokulmaa, mutta en persujen. Miksi kukaan äänestäisi heitä? Purra esim haluaa pois EUsta mikä olisi Suomelle taloudellinen katastrofi.
Niinpä, yllättävän hyvin se vaihtoehdon retoriikka vaan uppoaa osaan kansasta. Ihan kuin PS voisi tehdä jotain taikatemppuja suomalaisen todellisuuden ongelmille ja maailmantalouden faktoille.
Vierailija kirjoitti:
Muistuttaisin että kuka tahansa voittaa vaalit, niin Suomi ei paljoa pysty vaikuttamaan globaaliin inflaatioon, EKP:n tai USA ratkaisuihin, bensan hintaan tai Ukrainan sotaan.
Että jos kuvittelee että esim persuja äänestämällä tilanne tulee muuttumaan, niin ei tosiaankaan tuu.
Ja kun tähän laittoi miinuksen se laittoi plussan.
Kyllä bensan hintaan voi vaikuttaa. Voi olla että tuuli kääntyy nyt EU:ssa, kun Saksa haluaakin kumota polttomoottori kiellon. Voi olla että köyhtynyt Eurooppa hiukan tinkiin ilmastopolitiikan vaatimuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Populismi ei vie asioita parempaan suuntaan vaikka kuinka hyviä ideoita olisikin kuten polttoaineiden verokevennykset jne.
Matkustelevana kokenut todella ison helpotuksen että meillä on EU: ssa mm. yhtenäiset lupamenettelyt ja yhteinen valuutta. Nuorempana oli vaikeaa päästä vaikkapa opintokokonaisuuksia suorittamaan Suomen ulkopuolelle kun se on nykyään mahdollista kaikille opiskelijoille. Enkä todellakaan halua mitään vanhaa markkataloutta Suomeen uudelleen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ymmärrys kansan- ja yritystaloudesta tekee sen, että en voi äänestää vasemmistoa. Sosialisteilla ei ole noista kummastakaan mitään käryä.
Miksi yritysten hyvinvointi on parempi kuin tavallisten ihmisten? Koska noita arvoja oikeisto ajaa..
Voi pyhä yksinkertaisuus. Koko yhteiskunnan toiminnan ja hyvinvointipalvelujen rahoittaminen edellyttää että meillä on menestyvää yritystoimintaa. Jos yrityksellä menee huonosti, katoaa työpaikkoja ja työttömien määrä lisääntyy ja sitä mukaa köyhyys jne.
Vasemmiston ajatusmaailmaan ei tällainen näköjään mahdu. On surullista että siltä suunnalta aina vaan kuulee samaa "riistokapitalisti"- löpinää kun todellisuus on jotain aivan muuta. Se on kovaa! Firmoillekin! Suomessakin yritykset maksavat yhteisöveroa, arvonlisäveroa, kiinteistöveroa, varainsiirtoveroa. . . ja lukemattomia muita maksuja kuten kuten ympäristöluvat ja monet muut maksut. [/quot
Suomessa on noin 300 000 yritystä ja ne työllistävät noin 1,5 miljoonaa ihmistä. Niiden toiminnat tuottavat valtiolle veroja joilla maksetaan palveluja KAIKILLE. On selvää että jos yrityksillä menee huonosti ja elinoloja heikennetään liian raskailla veroilla, se heijastuu todella laajalle kansanosalle ja kurjistaa talousnäkymiä ja köyhdyttää kansaa.
SDP:n vaaliohjelmaan kuului tavoitteena 80 prosentin työllisyys, mutta ei tietoakaan keinoista. Kenelläpä tähän olisi viisasten kiveä. Ensi hallitus joutuu tekemään leikkauksia, tämä on realismia. Ihan riippumatta siitä, kuka on ykköspuolueena.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti PS on se tyytymättömien puolue. Ihan sama mihin olet tyytymätön, niin PS keksii ratkaisun. Kun kukaan ei halua heidän kanssaan hallitukseen, niin voivat lupailla mitä vaan satuja muihin puolueisiin pettyneille äänestäjille ja räksyttää oppositiossa.
Surullinen ilmiö.
"Suomessa on noin 300 000 yritystä ja ne työllistävät noin 1,5 miljoonaa ihmistä. Niiden toiminnat tuottavat valtiolle veroja joilla maksetaan palveluja KAIKILLE. On selvää että jos yrityksillä menee huonosti ja elinoloja heikennetään liian raskailla veroilla, se heijastuu todella laajalle kansanosalle ja kurjistaa talousnäkymiä ja köyhdyttää kansaa". No mutta tämähän on juuri sitä mitä esim. Demarien 'talousguru' Mäkynen ajaa, mies on täysin pihalla aiheesta. Ja vasemmistoliitolla samat ideologiat. Hassua muuten että ökyistä ökyin Hakkarainen on demari. Tehnyt isot rahat sijoittamalla. Mutta luulenkin että valta häntä enemmän kiehtoo kuin politiikka.
Anteeksi, Harakasta puhuin. Autom.syöttö..... sorry!
Vierailija kirjoitti:
Hän kyllä sanoi, etteivät he tavoittele EU:sta eroa nyt, kun Suomen kansa ei sitä halua. Mutta he ovat ainut puolue, jotka esittävät kriitiikkiä EU:ta kohtaan, näin hän puhi.
Kuinka monta miljardia sinä haluat vielä antaa EU:lle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän kyllä sanoi, etteivät he tavoittele EU:sta eroa nyt, kun Suomen kansa ei sitä halua. Mutta he ovat ainut puolue, jotka esittävät kriitiikkiä EU:ta kohtaan, näin hän puhi.
Kuinka monta miljardia sinä haluat vielä antaa EU:lle?
Onpa hienoa, äänestäkää vaan puoluetta, joka haluaa erota EU:sta, mutta kun kansa ei halua, niin mielistelevät äänestäjiä. Onko tuo oikeasti PS-äänestäjien mielestä sellaista suoraselkäisyyttä mitä PS-fanit yleensä peräänkuuluttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmiston ajatusmaailmaan ei tällainen näköjään mahdu. On surullista että siltä suunnalta aina vaan kuulee samaa "riistokapitalisti"- löpinää kun todellisuus on jotain aivan muuta. Se on kovaa! Firmoillekin! Suomessakin yritykset maksavat yhteisöveroa, arvonlisäveroa, kiinteistöveroa, varainsiirtoveroa. . . ja lukemattomia muita maksuja kuten kuten ympäristöluvat ja monet muut maksut.
Näinhän se menee. Ei tule vaurautta ja hyvinvointia koko kansalle kiristämällä veroja yhtä lailla ei tule sähköä töpselistä..... aiheen vierestä tämä, mutta logiikan ymmärtänette.
Vierailija kirjoitti:
Köyhän ei kannata äänestää sdp,vas eikä vihreitä koska kyseiset puolueet vain nostaa verotusta,keksii lisää maksuja kansalaisille sekä hinnat nousee esim vihreän siirtymän takia.
Olen ihmetellyt, miksi vasemmisto ei ymmärrä sitä, että hintojen nosto ilmastopolitiikan takia ja muut asiat, jotka laskevat ostovoimaa, köyhdyttävät suomalaisia. Ja useimmat köyhistä eivät ole sitä vapaaehtoisesti.
Ei sitä pienituloista paljon lohduta, että on " kestävän arjen sankari", jolla on pieni hiilijalanjälki. Vain ne jotka ovat oikeasti hyvinvoivia, kuvittelevat, että köyhänä eläminen olisi jotenkin coolia.
Vihreässä retoriikassa olen kuullut välillä myös oikeasti ihmisvihamielistä puhetta, sellaista linkolalaishenkistä paasausta. Mitään ei saisi oikeastaan tehdä, ei syödä eikä juoda, ei iloita ei hankkia autoa eikä lapsia eikä omaa kotia eikä mitään. Tällainen vihreys on ankeaa kuin joku körttiuskonto.
Vihreydessä ja punaisuudessa on ristiriita.
Vasemmiston pitää valita, ovatko he ihmisten ja duunareiden puolue, vain pääkaupungin hyvätuloisten hipstereiden, jotka eivät elä kuten opettavat.
mikäli se ymmärrys kansantaloudesta ja/tai yrityssellaisesta on niin ohut, kannattaa tehdä jotain asan eteen eikä olla oikeistopopulistin huijattavana.