Saan mieheni seurassa paniikkikohtauksen
En osaa sanoa miksi, mutta jokin hänessä ahdistaa minua paljon. Onko kellään muulla ollut tällaista ja olisi lopulta selvinnyt mikä sen aiheutti?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
No mehän täällä sun puolesta tiedetään 🤦 Siis voi hyvä luoja näitä.
Enhän minä kysynytkään miksi minulla on näin. Vaan kysyin muiden kokemuksia vastaavasta. Ap
Erikoinen avo- tai avioliitto, jos toinen on koko yhdessäoloajan paniikissa.
Se olo kertoo sinulle, että on syytä lähteä eri teille. Ihan oikeasti. Kadut myöhemmin, jos tuhlaat elämääsi väärän henkilön kanssa.
Miten tapasitte? Saitko silloin paniikkikohtauksen?
Millaiset häänne olivat? Olitko paniikissa koko ajan?
Onko suhteenne aikana tapahtunut jotain, mikä antaisi aihetta paniikkiin?
Yleensä fobiat, kuten käärmeiden pelko, lievittyvät siedättämällä (eli esim. katselemalla käärmeiden kuvia, oleskelemalla samassa tilassa käärmeen kanssa jne.) koska elimistö ei pysty pitämään paniikkireaktiota yllä jatkuvasti. Mielenkiintoista, jos ihmissuhteessa ei tapahdu näin.
Miksi haluat kokea jatkuvia/toistuvia paniikkikohtauksia?
Onko niissä tilanteissa joissa paniikkikohtaus tulee jotain konkreettisesti ahdistavaa tapahtunut mikä kohtauksen laukaisee?
Jos ei niin silloin tunne tulee menneisyydestä, eli sillä ei ole reaalipohjaa nykyhetkeen tai välttämättä edes mieheesi, jokin hänen seurassaan olossa muistuttaa sinua jostain menneisyyden tapahtumasta. Voi olla pelkkä tuoksu, ele tms.
Tädilläni, rupesi juomaan ahdistukseensa kunnes lopulta erosivat. Mutta se mies olikin mm. raiskannut sen avioliiton aikana.
Vierailija kirjoitti:
Onko niissä tilanteissa joissa paniikkikohtaus tulee jotain konkreettisesti ahdistavaa tapahtunut mikä kohtauksen laukaisee?
Jos ei niin silloin tunne tulee menneisyydestä, eli sillä ei ole reaalipohjaa nykyhetkeen tai välttämättä edes mieheesi, jokin hänen seurassaan olossa muistuttaa sinua jostain menneisyyden tapahtumasta. Voi olla pelkkä tuoksu, ele tms.
Hänellä on koko ajan jokin jotenkin huonosti. Joka vapaapäivä pää kipeä ja valittaa sitä. Töissä koko ajan jokin pieni asia huonosti, ja valittaa sitä. Ja jos ei niin niin valittaa jostain mikä kotona on hänen mielestä huonosti. Huokailee. Kun ehdotan ratkaisuja ne ei kelpaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänellä on koko ajan jokin jotenkin huonosti. Joka vapaapäivä pää kipeä ja valittaa sitä. Töissä koko ajan jokin pieni asia huonosti, ja valittaa sitä. Ja jos ei niin niin valittaa jostain mikä kotona on hänen mielestä huonosti. Huokailee. Kun ehdotan ratkaisuja ne ei kelpaa.
Ap
Ja tästä tulee sinulle paniikkikohtaus? Ei siis esimerkiksi ärsyyntyminen tai turhautuminen, vaan paniikki?
Sanoisin että olette täydellisen yhteensopimattomia kummankin omista ongelmista johtuen, ja kumpikin olisi onnellisempi yksinään tai jonkun toisen kanssa.
Paniikkikohtaus on tiedostamatonta pelkoa. Mitä siis pelkäät?
Hyvää työtä miehen valitsemisen suhteen 👍
Minulla on tällaista uuden deittikumppanini kanssa parhaillaan. Edellinen kumppanini oli manipuloiva ja aggressiivinen. Pelkään, että kaikki ihmiset yrittävät käyttää minua jollakin tavalla hyväkseen. Pahinta on se, kun en täysin tiedä johtuuko paniikkireaktiot vain omasta historiastani vai onko uudessa kumppanissa kenties jotakin oikeasti vaarallista. Joskus menneisyydessä kyllä kerran sain paniikkikohtauksen treffeilläkin. Myöhemmin tapailin tätä miestä jonkin kuukauden. Hän jätti minut, mutta ei kai ollut mikään paha ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJa tästä tulee sinulle paniikkikohtaus? Ei siis esimerkiksi ärsyyntyminen tai turhautuminen, vaan paniikki?
Sanoisin että olette täydellisen yhteensopimattomia kummankin omista ongelmista johtuen, ja kumpikin olisi onnellisempi yksinään tai jonkun toisen kanssa.
Minusta tuntuu, että hän yrittää syyllistää minua huonosti olevista asioista, vaikka en voi niihin vaikuttaa kun en esimerkiksi hänen työpaikassaan ole. Tai en tiedä mitä hän yrittää vaikka sillä että minun seurassa makaa sängyssä valittaen kamalaa päänsärkyä mutta kun hän luulee että olen vaikka suihkussa enkä kuule ja hänen kaveri soittaa vastaa ihan iloisesti kaverilleen puhelimeen. Ap
Oletko sanonut voimakkaasti suoraan että sinua todella ahdistaa hänen jatkuva valitus? Niinkuin oikeasti ahdistaa. Ettet pärjää sen olon kanssa.
Mulla on lievempänä tuo. Hyvä tuuleni usein lamaantuu mieheni seurassa joka ei vaan osaa olla kevyt ja iloinen. Hän on liian kompleksinen.
Uskon että se ei ole muutettavissa ja uskon että joskus tuosta tulee vielä välillemme isompi kysymys.
Jos vaihdevuodet kolkuttelee koska libido heikentyy ja se on sidoksissa itseluottamukseen, ettei pysy tahdissa mukana, tasaantuu siitä kyllä.
Onhan mahdollista, että tuo kumppanisi on vaikka narsisti ja alitajuisesti tunnistat sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Älä ehdota ratkaisua! Jo aikaa sitten palsta opetti, että kun jollain on ongelma, niin älä kerro sitä ilmiselvää ratkaisua, vaan ainoastaan kauhistele ja myötäile ja sano, että sulla on varmaan kamalaa, kun on tuo tilanne.
Kokemuksen perusteella sanoisin, että keho on viisas. Se viestittää meille siitä, ettei asiat ole kunnossa monella tavalla. Paniikkioireilu on jo aika merkittävä oire. Sinulla ei ole hyvä olla miehesi kanssa ja luultavasti myös henkinen ilmapiiri hänen kanssaan on jatkuvasti melkoisen ahdistava. Jos ihminen itse ei ns.ymmärrä asioiden olevan pielessä niin elimistö kyllä ymmärtää ja yrittää meille kertoa siitä monin tavoin. Kehottaisin kuuntelemaan sitä!
Laita rehellisesti parisuhteelle plussat ja miinukset rinnakkain. Sen jälkeen tarkastele kumpia on enemmän ja onko miinuksille todellisuudessa tehtävissä jotain? Jos ei niin pelasta siinä tapauksessa itsesi.
Minusta siis tuntuu, että hän yrittää manipuloida minua tarjoamaan hänelle jatkuvaa sympatiaa ja huolenpitoa ja kauhistelua siitä miten huonosti hänen elämä onkaan. En vain tiedä miksi. Enkä tiedä miksi nykyään näin. Ollaan oltu vuosia yhdessä eikä tämä ennen ollut tällaista. Ap
Yks kaveri. Olen todennut että aistin alitajuisesti puhtaan pahuuden ja tulen huonovointiseksi