Herjaavan nettikeskustelun/-arvostelun kriminalisointi olisi paikallaan.
Ei ole ok, että ihmiset oksentavat pahan olonsa netin syövereihin herjaamalla muita. Jollain tapaa kun se kriminalisoitaisiin/keskustelupalstoille vaadittaisiin aina kirjautuminen niin sitä saataisiin kitkettyä pois. Toki herjaava kirjoittelu kertoo aina enemmän kirjoittajasta kuin herjan kohteesta, mutta eipä se taida siltä herjattavasta tuntua. Maailmassa on muutenkin niin paljon pahoinvointia, että ainakin vanhemman roolissa luulisi jokaisen normaalin aikuisen haluavan kitkeä nettiherjausta pois.
Ihan raakileajatus (toteutus?), mutta mitä muut olette mieltä?
Kommentit (264)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin täällä nämä trollit on vielä hyvin huonolaatuisia.
Hyvälaatuisia trolleja tuskin on olemassakaan.
Tämä. Suurin osa trolleista on pelkää uhriutumisulinaa tai muiden kiusaamista.
Kerran vuodessa ilmestyy narsissitasoinen hyvä trolliketju. Muut ketjut ovat suoraan 0/5 tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sitten pyhien instituutioiden kuten erään kalpean hahmon arvostelu olisi kriminalisoitua ? Rienausta ? Varsinkin vaalien alla ? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Tiedätkö, suuri osa esim. PM:iin kohdistuvasta kommentoinnista jota täällä näkee on jo kriminalisoitu.
Poliitikkojen pitää kestää heihin kohdistunut arvostelu. Jos PM sooloilee maailmalla, sitä saa arvostella. Jos puolue ei täytä sitä aukkoa, minkä se on luvannut tukkia, sitä saa arvostella.
Poliitikot lupaavat kaiken maan ja taivaan väliltä päästäkseen edustamaan kansaa, ei kusettamaan sitä.
Ja kun me, kansa, hyväksymme heidän toimintansa, mihin katoaa lupaukset ja miksi niistä vaietaan?
Ehdokas ansaitsee arvostuksen ja kunnioituksen, jos hän toimii, kuten lupaa. Jos hän ei toimi, kunnioitus katoaa ja maine kasvaa. Maine on negatiivinen asia.
Solvaukset ja kunnianloukkaukset on asia erikseen. Politiikkatoimien asiallinen kritiikki on varsin toivottavaa.
Okei, no mä ainakin yritin nostaa keskustelua aiheesta, näköjään en siinä onnistunut. Jatkakaa kukin VALITSEMALLANNE linjalla, minä jatkan omallani. Eli yritän kasvattaa hyvinvointia lähelläni. 🏻
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä hysteerisillä āmmillã on jo se teidän taivas eli TikTok, Instagram ja Facebook jossa voitte kiljua miesvihaanne. Menkää vaikka Vihreiden naisten ryhmiin tai Naistenhuoneelle.
Mitä miesvihaa?! 🤨🤔Ja ainakaan minä en ole TikTokissa enkä Facebookissa + en ikinä viitsisi aiheuttaa toiselle mielipahaa häntä herjaamalla. Sydän paikallaan ja kotikasvatus kunnossa.
Ap
Parahin ap. suurin osa tänne "mielipiteensä" kirjoittavista on mitä on. Valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulle koskaan sanottu että olet imelä lässyttäjä ja puhut kuin pikkulapselle, ap
Ei kyllä oo.
Mun mielestä julkkisten täytyisi enemmän tehdä herjaavista kirjoituksista rikosilmoituksia ja nostaa asiaa esim somekanavillaan paljon esille.
Ap
Näin tulee varmasti tapahtumaan. Ja heitä voimme tukea siinä prosessissa.
Näin sitä näperrellään DDR - meininkiä.
Onko rikosilmoituksen tekeminen kunnianloukkauksesta tai solvauksesta sinusta siis ddr-meininkiä?
Vierailija kirjoitti:
Okei, no mä ainakin yritin nostaa keskustelua aiheesta, näköjään en siinä onnistunut. Jatkakaa kukin VALITSEMALLANNE linjalla, minä jatkan omallani. Eli yritän kasvattaa hyvinvointia lähelläni. 🏻
Ap
Yritit, mutta kun suuri osa tänne "mielipiteensä" kirjoittavista on tasoa Seiska -lehden lukija.
Jos ihmiset eivät haukkuisi toisiaan olisi maailmanrauha. Kovin moni ei vain sitä halua..
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tälle iso peukku! Hyvää kevättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulle koskaan sanottu että olet imelä lässyttäjä ja puhut kuin pikkulapselle, ap
Ei kyllä oo.
Mun mielestä julkkisten täytyisi enemmän tehdä herjaavista kirjoituksista rikosilmoituksia ja nostaa asiaa esim somekanavillaan paljon esille.
Ap
Kyllä! Voisko joku linkata tän ketjun vaikka Veitolalle ennen kuin se häviää? Mulla ei oo mitään somekanavaa itsellä niin on pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sitten pyhien instituutioiden kuten erään kalpean hahmon arvostelu olisi kriminalisoitua ? Rienausta ? Varsinkin vaalien alla ? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Tiedätkö, suuri osa esim. PM:iin kohdistuvasta kommentoinnista jota täällä näkee on jo kriminalisoitu.
Poliitikkojen pitää kestää heihin kohdistunut arvostelu. Jos PM sooloilee maailmalla, sitä saa arvostella. Jos puolue ei täytä sitä aukkoa, minkä se on luvannut tukkia, sitä saa arvostella.
Poliitikot lupaavat kaiken maan ja taivaan väliltä päästäkseen edustamaan kansaa, ei kusettamaan sitä.
Ja kun me, kansa, hyväksymme heidän toimintansa, mihin katoaa lupaukset ja miksi niistä vaietaan?
Ehdokas ansaitsee arvostuksen ja kunnioituksen, jos hän toimii, kuten lupaa. Jos hän ei toimi, kunnioitus katoaa ja maine kasvaa. Maine on negatiivinen asia.
Nimittely ei ole poliittista keskustelua. Ala-arvoinen teksti ei tuota hyvää keskustelua aiheesta, vaan vain riidanhaluisesta pätemisestä. Nykyään Politiikan toimittajat ovat sopulilauma joka seuraa klikkiotsikoita ja aiheet tulevat oikeiston puoluetoimistolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tälle iso peukku! Hyvää kevättä.
Kiitos samoin! 😘
Ap
Jos tulisi niin toivottavasti siittä tulisi tasa-arvoinen että se olisi kielletty kaikilta eikä pelkästään miehiltä niin kuin jokainen rahoite on viime vuosina luotu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä oo.
Ap
Kyllä! Voisko joku linkata tän ketjun vaikka Veitolalle ennen kuin se häviää? Mulla ei oo mitään somekanavaa itsellä niin on pysty.
Ai täällä on senkin v i t u n nollatyrkyn faneja😆
Montako vuotta olet ruikuttanut tätä asiaa Kelan maksamassa terapiassa, ap?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis ole koskaan enne tiennyt, että vaalilupaukset ovat täky? Ansaitsetko sinä arvostuksen ja kunnioituksen?
Älä ole naiivi. Kansa äänestää täkyjä siksi, koska se ajattelee ehdokkaan olevan rehellinen.
Minä en lupaa koskaan sellaista, mitä minulla ei ole aikomustakaan toteuttaa. Minä olen rehellinen ja siksi maineeni ei ole kasvanut.
Vierailija kirjoitti:
En yhtään vuotta, mutta kiitos kysymyksestä ja mielenkiinnosta asiaan!
Moni onkin tehnyt rikosilmoituksia mutta ei ne mihinkään johda, vaikka olisi vakavakin juttu kyseessä.
Julkisuuden ihmiset jotka varsinkin toimivat viroissa joissa tulisi edistää ihmisten hyvää kohtelua eivätkä näin toimi suostuvat näissä ammateissa olemaan läpinäkyvyysperiaatteen mukaisesti arvostelun kohteena.
Se on kyllä ikävää että taviksille tehdään asioita joista kuuluu saada raippaa.
Mutta koska eletään ns sivistysvaltiossa niin josko tällä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Kun suomalaiset aikuiset ovat sinunlaisiasi, niin nuorilla ei taida olla paljoakaan toivoa.
Vierailija kirjoitti:
Moni onkin tehnyt rikosilmoituksia mutta ei ne mihinkään johda, vaikka olisi vakavakin juttu kyseessä.
Julkisuuden ihmiset jotka varsinkin toimivat viroissa joissa tulisi edistää ihmisten hyvää kohtelua eivätkä näin toimi suostuvat näissä ammateissa olemaan läpinäkyvyysperiaatteen mukaisesti arvostelun kohteena.
Se on kyllä ikävää että taviksille tehdään asioita joista kuuluu saada raippaa.
Mutta koska eletään ns sivistysvaltiossa niin josko tällä mennään.
"Julkisuuden ihmiset jotka varsinkin toimivat viroissa joissa tulisi edistää ihmisten hyvää kohtelua eivätkä näin toimi suostuvat näissä ammateissa olemaan läpinäkyvyysperiaatteen mukaisesti arvostelun kohteena."
Onko tämä taas jokin sellainen juttu, ettei poliitikko äänestänyt kuten piti, vai ettei elänyt kuin luostarissa?
Tällä palstalla puututaan poliitikkojen henkilökohtaiseen elämään, eikä se kuulu kansalle, jos he eivät tee rikoksia.
Niin, sinullakin on todella huono olo ja huolia. Tai sitten aivosi kehittyvät vielä.