Yksinhuoltajaäitien ulkoinen olemus ja ydinperheäitien olemus
Onko tässä eroa? Minusta moni yh vanhemmalla iällä on nuorekkaampi kuin vaimoihmiset. Käyvät enemmän ulkona, näyttävät paremmilta ja ovat iloisemman oloisia. Johtuuko se siitä, että heillä on enemmän suhteita perheen ulkopuolella. En siis puhu nyt siitä, että kummat ovat onnellisempia. Se riippuu varmaan monesta asiasta.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yh-äitien halveksunta on näitä viimeisiä patriarkaatin linnakkeita, joihin feministit saisivat enemmänkin puuttua. Aivan helevetin typerä koko aloitus, oikein koulukiusaajien houkuttelemiseksi tehty.
Olen hengaillut tällä palstalla viihteen takia jo vuosikausia aamukahvi kourassa ja välillä sitä herää siihen, miten vittumaisia ihmiset voivat olla. Tämäkin on kuin jokin mätä tuulahdus 1600 -luvulta ja NAISET innolla mukana! Hävettää puolestanne.
Minun eronneet ystäväni ovat ihania ja tavallisia naisia. Kannustan ja tuen heitä kaikkia 100%! Tue sinäkin.
Juuri näin. Yh-äitien mollaus on naisvihaa ja perustuu patriarkaaliseen ajatukseen naisista ja lapsista miesten omaisuutena. Jos joku nainen uhmaa tätä ja eroaa ja ryhtyy elämään itsellisesti ilman miestä lastensa kanssa, niin se uhkaa patriarkaalista järjestelmää. Sellaiset liian itsenäiset naiset yritetään siksi leimata negatiivisesti, jotta muut naiset eivät seuraisi esimerkkiä.
Tuo on uhoamista lähinnä. Olen tuollaista kuullut sellaisilta joilla ei ole puhtaat jauhot pussissa asioissa.
Mä pukeudun puolet ajasta kuin puliukko. Siis ihan todellakin. 3 euron repäleinen untuvatakki kirppikseltä ja muuten huomiotyövaatteet. Eivät sotkeennu ja ovat lämpimiä.
Sitten jos on pakko, siistimmät vaatteet päälle. Olen yh, ei pakko tehdä vaikutusta kehenkään. Ihan kiva vaan, että voin tuoda diversiteettiä pikkulasten vanhempien elämään. En ainakaan tuoda niitä muodikkaita paineita kenellekään
Pidin tässä alkukeväästä vanhempaintapaamiset 24 oppilaan huoltajien kanssa. Kliseiseltä tuntuu, mutta varmaan arvaatte, kumpaan äitiryhmään yhdistyivät tässä otoksessa mm. isot tatuoinnit, shokkiväriset ja hyvin erikoisesti leikatut hiukset, asennevaatteet ja vahva tupakanhaju.
Toki aika merkillistä vanhemmuutta oli kummassakin porukassa. Ydinperheen äiti saattoi osoittautua täysin rajoja laittamattomaksi kaverivanhemmaksi, jonka rajattoman lapsen käytöksen edessä hän vain levittelee käsiään. Duunariasuinen jätkämäinen yksinhuoltajaäiti sen sijaan saattoi paljastua hyvinkin napakaksi rajojen asettajaksi ja huolenpitäjäksi.
Näinpä se taitaa olla. Lisäksi miehiä ärsyttää kun naiset pärjää eron jälkeen ihan hyvin yksinkin tai vain lasten kanssa. Miehet usein alkavat juomaan liikaa, syövät miten sattuun, eivät huolehdi kodista ja muutenkin sellainen yleinen elämänhallinta on vähän hukassa eron jälkeen, mistä syystä sitten yrittävätkin löytää nopeasti uuden joka laittaisi heidän elämänsä taas järjestykseen. Ärsyttäähän se nähdä miten naisilla pysyy paketti kasassa yksinkin ja saattavat vielä kaiken lisäksi huolehtia enemmänkin itsestä kuin aiemmin.