Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinhuoltajaäitien ulkoinen olemus ja ydinperheäitien olemus

Vierailija
26.03.2023 |

Onko tässä eroa? Minusta moni yh vanhemmalla iällä on nuorekkaampi kuin vaimoihmiset. Käyvät enemmän ulkona, näyttävät paremmilta ja ovat iloisemman oloisia. Johtuuko se siitä, että heillä on enemmän suhteita perheen ulkopuolella. En siis puhu nyt siitä, että kummat ovat onnellisempia. Se riippuu varmaan monesta asiasta.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tuntemat yh:t on kaikki alkoholisteja ja myös sen näköisiä.

Tämä kertoo kyllä enemmän tuttavapiiristäsi kuin yh-äideistä yleensäkin.

Niin kertookin, päihde- ja mielenterveysongelmaisia hyvin paljon. Ne joilla on asiat kondiksessa on osanneet pitää myös perheensä sitten kasassa. Itse olen lapseton.

Vierailija
42/64 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kertookin, päihde- ja mielenterveysongelmaisia hyvin paljon. Ne joilla on asiat kondiksessa on osanneet pitää myös perheensä sitten kasassa. Itse olen lapseton.

Pääkoppa kannattaa hoitaa kuntoon ennen lasten tekemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ydinperheäiti yleensä normaalimpi habitukseltaan. YH:t monasti aikamoisia mörssäreitä hih.

Vierailija
44/64 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Syntymä on kuolemantuomio.

Vierailija
45/64 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Impulsiivisuus ja mielen epävakaus johtavat noihin. Eivät pysty ajattelemaan kuin nykyhetkeä.

Vierailija
46/64 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tuttavapiirissä on parikin mielialalääkkeitä käyttävää ydinperheäitiä. Sen sijaan ei satu olemaan yhtään sellaista eronnutta äitiä. Eronneet on myös keskimäärin paremmassa fyysisessä kunnossa (urheillaan usein porukallakin lapsivapailla ja tietty helppo kotonakin jumpata vaikka joka päivä, kun ei ole mitään ukkoa naljailemassa, kommentoimassa tai vaatimassa telkkaria/olohuonetta, missä mahtuu jumppaamaan, itselleen).

En kyllä silti vetäisi mitään yhteyksiä mt-ongelmiin ja parisuhdestatukseen. Siis kyllä varmaan noilla lääkkeitä syövillä olisi lääkkeet sinkkunakin. Ja tämä otanta n. 40v korkeakoulutettuja, työssäkäyviä naisia.

Vierailija
47/64 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten tekeminen vie mielenterveyden terveeltäkin ihmiseltä. Se on kumma juttu miten ihminen hajoaa kun ei saa nukkua muutamaan vuoteen eikä hänen tarpeillaan ole enää mitään väliä ja siihen päälle vielä neuvolan, yhteiskunnan  ja muiden ihmisten syyllistämiset. Samaan aikaan miestä kehutaan maasta taivaaseen kun jaksoi panna sinut raskaaksi ja siinä se osallistuminen mieheltä sitten olikin. Kun on kymmenisen vuotta 3 tunnin yöunilla ja tekee ensin töitä varsinaisella työpaikalla, sitten tulee kotiin ja painaa kotitöitä yli puolen yön, niin sitä alkaa olla aika hajalla. 

Vierailija
48/64 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä naisvaltaisessa työpaikassa ja työkavereissani on niin eronneita, naimisissa olevia, lapsettomia kuin lapsellisiakin naisia ja näiden olomuotojen eri yhdistelmiä ja variaatioita.

Ei meitä erota ulospäin mitenkään.

Vierailija
49/64 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten tekeminen vie mielenterveyden terveeltäkin ihmiseltä. Se on kumma juttu miten ihminen hajoaa kun ei saa nukkua muutamaan vuoteen eikä hänen tarpeillaan ole enää mitään väliä ja siihen päälle vielä neuvolan, yhteiskunnan  ja muiden ihmisten syyllistämiset. Samaan aikaan miestä kehutaan maasta taivaaseen kun jaksoi panna sinut raskaaksi ja siinä se osallistuminen mieheltä sitten olikin. Kun on kymmenisen vuotta 3 tunnin yöunilla ja tekee ensin töitä varsinaisella työpaikalla, sitten tulee kotiin ja painaa kotitöitä yli puolen yön, niin sitä alkaa olla aika hajalla. 

Pitää valita osallistuva ja vastuunsa kantava mies. Tuuliviirit ovat vastuuttomia vaikka osaisivat siirappihattara maneerit ja puheet. Sisältä paljastuu aina mätää.

50/64 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, en tiedä mahtaako ainakaan totaali-yh:lla olla miehelle aikaa.

Mun 25-vuotias serkku on kahden leikki-ikäisen totaali-yh, siis lasten isä tapaa vanhempaa lasta ehkä tunnin kerrallaan parin kuukauden välein ja hän löysi uuden poikaystävän puoli vuotta eron jälkeen, vaikka hönellä oli siinä vaiheessa vauva ja leikki-ikäinen lapsi.

Vierailija
51/64 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen vastakkainasettelua tää on nyt taas? T. Lapseton nainen

Vierailija
52/64 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinhuoltajaäidillä on huolehdittavanaan ainoastaan lapsi tai lapset, mutta perheenäiti joutuu lisäksi huolehtimaan ja murehtimaan vielä miehestäkin ja miehen jälijstä.

Oma valinta, jos ottaa mieslapsenkin vaivoikseen..

Ei se siitä johdu vaan siitä, että mies mielellään laittaa itsensä lasten seuraan palveltavaksi. Kun naisella on hommaa yli oman jaksamisen, ei siinä jaksa enää alkaa miestä kouluttaa.

Vierailija
53/64 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinhuoltajaäidillä on huolehdittavanaan ainoastaan lapsi tai lapset, mutta perheenäiti joutuu lisäksi huolehtimaan ja murehtimaan vielä miehestäkin ja miehen jälijstä.

Totta. Lapset muuttavat pois kotoa, mutta mies istuu kuin tatti elämänsä loppuun.

Vierailija
54/64 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa aikaa on jotenkin yksinkertaisempi ohjailla sinkkuäitinä. Pystyn paremmin käymään salilla kuin silloin kun olen parisuhteessa. Toisen kanssa sitä myötäilee helposti. Jää köllöttämään sohvan nurkkaan missä se toinenkin on. Miehet myös hemmottelee joskus vähän liikaakin, tuovat suklaata ym.

Kyllä silti ihan mielellään olisin hyvässä parisuhteessakin. No menee tää näinkin.

Vierailija
55/64 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani yh:t ovat ulkoisesti tyylikkäitä ja huoliteltuja. Luulen, että heillä on aikaa lapsivapailla huoltaa itseään, nukkua pitkään ja rentoutua. Se näkyy olemuksessa ja jaksamisessa, kun saa palutua vaikka välillä olisikin rankkaa. Ydinperheäidillä on samalla lapsimäärällä hiukan helpompaa, mutta koska lapset ovat jatkuvasti läsnä, ei ole mahdollisuutta samanlaiseen nollaamiseen kuin yh:lla. Joten itse olen ainakin ikäistäni vanhemman näköinen, ei ole jaksamista meikkaukseen, tukan värjäykseen, ripsiin. Olen siis varsin naturelli, tyyli on simppeli, en ehosta itseäni ja erotun yh-äideistä mielestäni selvästi.

Vierailija
56/64 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää valita osallistuva ja vastuunsa kantava mies. Tuuliviirit ovat vastuuttomia vaikka osaisivat siirappihattara maneerit ja puheet. Sisältä paljastuu aina mätää.

Se ei ihan oikeasti ole noin yksioikoista. Esim. mun exä oli erittäin vastuullisessa työssä ja erinäisissä yhdistysten hallituksissa jne. Siinä kahden aikuisen taloudessa hoiti osuutensa (se ei ollut paljoa vaadittu, kun asuimme silloin kerrostalossa, molemmat huolehti omat autonsa jne. Yhteistä oli max. ruoka ja pienen asunnon siivous). Miehellä oli jopa kummilapsia ja heitä muisti säännöllisesti jne.

Kaikin puolin mies vaikutti vastuulliselta ihmiseltä ja olimme yhdessä 4 vuotta ennen lapsia, että enpä tosiaan arvannut, että lapsista hän ei sitten sitä vastuuta alkanutkaan kantaa. Hän kuitenkin halusi lapsia ja lapset oli ihan suunniteltuja. Aika tuuripeliä se on, enkä tiedä mistä asioista sitä voisi varmuudella päätellä, että millainen isä miehestä tulee.

Vierailija
57/64 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yh-äitien halveksunta on näitä viimeisiä patriarkaatin linnakkeita, joihin feministit saisivat enemmänkin puuttua. Aivan helevetin typerä koko aloitus, oikein koulukiusaajien houkuttelemiseksi tehty. 

Olen hengaillut tällä palstalla viihteen takia jo vuosikausia aamukahvi kourassa ja välillä sitä herää siihen, miten vittumaisia ihmiset voivat olla. Tämäkin on kuin jokin mätä tuulahdus 1600 -luvulta ja NAISET innolla mukana! Hävettää puolestanne.

Minun eronneet ystäväni ovat ihania ja tavallisia naisia. Kannustan ja tuen heitä kaikkia 100%! Tue sinäkin.

Juuri näin. Yh-äitien mollaus on naisvihaa ja perustuu patriarkaaliseen ajatukseen naisista ja lapsista miesten omaisuutena. Jos joku nainen uhmaa tätä ja eroaa ja ryhtyy elämään itsellisesti ilman miestä lastensa kanssa, niin se uhkaa patriarkaalista järjestelmää. Sellaiset liian itsenäiset naiset yritetään siksi leimata negatiivisesti, jotta muut naiset eivät seuraisi esimerkkiä.

Vierailija
58/64 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ei ollut pienintäkään mt-ongelmaa ennen lapsia 30-vuoteen. Lasten myötä lähti unet ja sitä myötä suunnilleen ihan kaikki muukin. Joo, itse halusin lapsia, mutta silti. Mies puhui ummet ja lammet miten rakastaa lapsia ja tulee loistavasti juttuun lasten kanssa, eipä ne lapset sitten enää kiinnostanutkaan kun olivat omia.

Olen yh ja en erityisen huolitellun näköinen ole. Ei kiinnosta laittautua johonkin hiekkalaatikolle. Uutta miestä en todellakaan kaipaa, joten parempi vaan, että kiertävät kaukaa.

Vierailija
59/64 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani yh:t ovat ulkoisesti tyylikkäitä ja huoliteltuja. Luulen, että heillä on aikaa lapsivapailla huoltaa itseään, nukkua pitkään ja rentoutua. Se näkyy olemuksessa ja jaksamisessa, kun saa palutua vaikka välillä olisikin rankkaa. Ydinperheäidillä on samalla lapsimäärällä hiukan helpompaa, mutta koska lapset ovat jatkuvasti läsnä, ei ole mahdollisuutta samanlaiseen nollaamiseen kuin yh:lla. Joten itse olen ainakin ikäistäni vanhemman näköinen, ei ole jaksamista meikkaukseen, tukan värjäykseen, ripsiin. Olen siis varsin naturelli, tyyli on simppeli, en ehosta itseäni ja erotun yh-äideistä mielestäni selvästi.

Millä lapsivapailla? Saan "omaa aikaa" hyvällä tuurilla 24 h kuukaudessa. Silti onnistun pitämään huolta kunnosta ja ulkonäöstä. Missä se sun mies luuhaa, jos joudut olemaan koko ajan lasten kanssa?

Vierailija
60/64 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuttavistani kenenkään ulkonäkö ei ole oleellisesti muuttunut eron jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme