Käyttääkö kukaan einää terveyssiteitä?
Vai ovatko ihmiset vaihtaneet ne kuukuppiin, kierukkaan (joka joissain tapauksissa poistaa menkat kokonaan) tai tamponeihin?
Mä en muista milloin olisin edes nähnyt jonkun ostavan siteitä.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Ja ei, en ole mikään hehtaaripllu, vaan aloittaessani kupin käytön olin synnyttämätön ja ennemminkin liika tiukkuus oli ongelmana. Joka siis kuukupin myötä helpotti, kun opin lihaksiston rentouttamista. Mutta sinnikkyyttä se tosiaan vaati aluksi että oppi kupin käytön, ymmärrän että kaikilla sitä ei ole.[/quote]
Ymmärrätkö, että kaikille se kuukuppi ei vain sovi? Ei vaikka kuinka harjoittelisi. Lisäksi mitä se sinua riivaa, vaikka joku käyttäisi siteitä? Itselle ei kuppi sovi, enkä sitä ala väkisin käyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oo koskaan muuta käyttänytkään. Niillä loppuun asti. Oon aina ihmetellyt niitä jotka työntelee itseensä jotain vierasesineitä ja ronklaa menkkojen aikana alapäätään. Eikö oo parempaa tekemistä.
N51No juuri tämä. Mitenkä hoidat hygieenisesti ja sotkutta jotain kuukuppia esim. kylässä, työpaikalla tai kauppakeskuksessa? Muutenkin ihmetyttää, että millainen kaapparilaiva siellä jalkojen välissä on, jos ei tunne ollenkaan jotain kumikuppia sisällään?
Hygieenisesti se hoituu pesemällä kädet ennen ja jälkeen. Mun kaapparilaiva ei vuoda holtittomasti joka sekunti, joten voin huoletta asettaa kuukupin ja poistaa sotkematta itseäni. Poistan sen pöntöllä ollessa, joten veren voi kupista kaataa pönttöön tai lavuaariin ja huuhtaista puhtaaksi samalla. Sitten pyyhin alapään niinkuin muidenkin vessakäyntien yhteydessä, nousen ylös ja asetan kupin. Kupin voi desinfioida keittämällä, ja sen puhdistukseen on myös erillisiä aineita. Jos kuppi on väärässä asennossa, esim. vinossa tai liian alhaalla, sen tuntee kyllä, muuten ei.
Itse en pidä siteistä, koska tunnen niiden läsnäolon kokoajan, ja ne hiostaa ja pullottaa ja välillä haiseekin. Toisia ei tämä tunnu haittaavan, ja se on makuasia.
Mulla on kuukuppi ollut jo vuosia, myös tamponeita välillä käyttänyt. Jotenkin vain palaan aina käyttämään siteitä. Helpoin ja miellyttävin vaihto-operaatio niillä. Toki ei sitten käytössä ole välttämättä se miellyttävin. Itselläni tosin ei haudo, koska käytän muita kuin Alwayseja, jotka kyllä hautoo kun niissä on sellanen pinta. Niin ja tamponit ei mene mulla millään tarpeeksi syvälle, koska laskeuma. Kuukuppi ei tunnu miltään, mutta en jaksa sitä keittelemis ja pesemisrumbaa sen kanssa. Siksi siteet. Eikä haise kun vaihtaa usein ja peseytyy. Niin ja pitää napakoiden alushousujen kanssa. Saitte nyt tällasen kunnon selonteon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oo koskaan muuta käyttänytkään. Niillä loppuun asti. Oon aina ihmetellyt niitä jotka työntelee itseensä jotain vierasesineitä ja ronklaa menkkojen aikana alapäätään. Eikö oo parempaa tekemistä.
N51No juuri tämä. Mitenkä hoidat hygieenisesti ja sotkutta jotain kuukuppia esim. kylässä, työpaikalla tai kauppakeskuksessa? Muutenkin ihmetyttää, että millainen kaapparilaiva siellä jalkojen välissä on, jos ei tunne ollenkaan jotain kumikuppia sisällään?
Hygieenisesti se hoituu pesemällä kädet ennen ja jälkeen. Mun kaapparilaiva ei vuoda holtittomasti joka sekunti, joten voin huoletta asettaa kuukupin ja poistaa sotkematta itseäni. Poistan sen pöntöllä ollessa, joten veren voi kupista kaataa pönttöön tai lavuaariin ja huuhtaista puhtaaksi samalla. Sitten pyyhin alapään niinkuin muidenkin vessakäyntien yhteydessä, nousen ylös ja asetan kupin. Kupin voi desinfioida keittämällä, ja sen puhdistukseen on myös erillisiä aineita. Jos kuppi on väärässä asennossa, esim. vinossa tai liian alhaalla, sen tuntee kyllä, muuten ei.
Itse en pidä siteistä, koska tunnen niiden läsnäolon kokoajan, ja ne hiostaa ja pullottaa ja välillä haiseekin. Toisia ei tämä tunnu haittaavan, ja se on makuasia.
Itse tunnen kupin ja tamponin vaikka ne olisi oikein asetettu. Älä siis yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka sanovat että kuukuppi tuntuu/sattuu:
Olettekohan laittaneet liian alas? Se kuuluisi laittaa reunoistaan kohdunsuun lähelle, jolloin on aika syvällä, pitää paremmin eikä tunnu miltään, sillä vaginan tuntoa aistivin osa on juuri siinä suulla, ei syvällä kohdunsuulla.Lisäksi ainakin itse tarvitsin 2-3 päivää harjoittelua, että opin laittamaan kupin sisään ja ottamaan pois ilman kipua. Juju oli siinä, että oppii rentouttamaan alapään lihaksiston, jolloin asettaminen onnistuu helposti. Kuukuppi auttoi itselläni muuten yhdyntäkipuihin, jotka olivat ennen kovat, mutta kuukupin myötä tipotiessään. Tietoinen rentoutus on se juttu.
Voimakkaasti taaksepäin kallistunut kohtu ja synnytyksessä vaurioitunut kohdunkaula ja emätin. En pysty käyttämään kuukuppia tai tamponia. Siteitä käytän ja se on mulle ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukuppi ei tunnu missään ja sitä ei tarvitse tyhjentää yhtä usein kuin vaihtaisin siteitä likaisessa vessassa.
Ps. Anneli Kontulasta voisi pistää netin kiinni.
Alapeukkuja satelee Annelilta.
Laita se kone kiinni tai me tullaan hakemaan sut suljetulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂 No niinpä.
Ihme ettei useampi julkinen vessa näytä murhapaikakta, jos niissä jotain imukuppeja vedellään ulos, luulis että veri lentäis seinille pois vetäessä kun imu loppuu ja ote lipeää.
Ja sitten kuljetaan tosiaan joku kumitötterö värkissä eikä tunnu muka epämukavalta, huhhuh. On meittiä joka lähtöön. 😂
Tietysti näyttää kun liimaat käytetyn siteen seinään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukuppi ei tunnu missään ja sitä ei tarvitse tyhjentää yhtä usein kuin vaihtaisin siteitä likaisessa vessassa.
Ai jonkun kupin sisältä vetäminen ja takasin työntäminen on helpompaa likaisessa vessassa? Missä vessoissa pyörit?
Siteen vaihtaminen on vaivatonta ja helppoa, ei tarvitse vedellä eikä työnnellä itseensä mitään verisiä kippoja tai tuppoja, side teipataan vain alkkariin kiinni, siinä se.Missä asennossa sinä siellä likaisessa vessassa itseäs ronklaat, jos saa kysyä? Toinen jalka pytyllä? 🙈
Sait aikaan takauman, kun eräässä pk-seudun ostoskeskuksessa normaalin oloinen nuori nainen vapautti vessakopin. Ei sinne voinut mennä, koko pönttö veressä istuinrengasta ja vetonappia myöten. Ehkä joku tällainen kuukuppioperaatio olikin syynä. Kyllä tosin kommentoin tyttelille, että hyi helvetti, eikö sulla ole mitään tapoja, mutta ei näköjään. Ehkä tämä kuukuppitouhu on jonkun voimaantuneen porukan itseilmaisua ja edes joskus saa sinne jalkoväliin jotain?
Hei nyt jotain rajaa kommentteihin. Esim. kilpauimarit käyttävät ihan käytännön syistä kuppia. Itsekin käyttänyt kuppia n. 15 vuoden aikana juuri siksi, että on mielestäni omalla kohdalla ollut vaivattomin ja varmin. Yötkin olen nukkunut paremmin. Ei tässä mistään voimaantumisesta ole kyse. Ensimmäiset käyttökerrat olivat hankalat, mutta en palaisi enää muihin vaihtoehtoihin. Lisäksi syntyy vähemmän jätettä ja käy huomattavasti edullisemmaksi. Ei tulisi kuitenkaan mieleenikään alkaa haukkua siteiden käyttäjiä. Kukin tyylillään.
Aina olen käyttänyt vain siteitä. Yöside päivällä ja yöllä käytössä.
Tietenkin. Super OB:t pettää kuitenkin parin tunnin sisään ekana päivänä, niin pitää olla varasuoja.
Käytän tilanteesta ja riippuen joko kertakäyttösiteitä, kestositeitä tai annan vain valua alusvaatteisiin. Tamponeista ja kuukupista olen luopunut, en tykkää tunkea niitä sisälleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tunnen kupin ja tamponin vaikka ne olisi oikein asetettu. Älä siis yleistä.
Joo en yleistänyt, puhuin itsestäni. Puolestani kukin saa käyttää mitä haluaa, itselleni kuukuppi on ollut sopivin, eikä sen ansiosta koko menkkoja meinaa huomata.
En saa tamponia paikalleen ilman asetinta, siksi en ole edes yrittänyt kuukuppia. Siteitä käytän säännöllisesti. N39
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jonkun kupin sisältä vetäminen ja takasin työntäminen on helpompaa likaisessa vessassa? Missä vessoissa pyörit?
Siteen vaihtaminen on vaivatonta ja helppoa, ei tarvitse vedellä eikä työnnellä itseensä mitään verisiä kippoja tai tuppoja, side teipataan vain alkkariin kiinni, siinä se.Missä asennossa sinä siellä likaisessa vessassa itseäs ronklaat, jos saa kysyä? Toinen jalka pytyllä? 🙈
Sait aikaan takauman, kun eräässä pk-seudun ostoskeskuksessa normaalin oloinen nuori nainen vapautti vessakopin. Ei sinne voinut mennä, koko pönttö veressä istuinrengasta ja vetonappia myöten. Ehkä joku tällainen kuukuppioperaatio olikin syynä. Kyllä tosin kommentoin tyttelille, että hyi helvetti, eikö sulla ole mitään tapoja, mutta ei näköjään. Ehkä tämä kuukuppitouhu on jonkun voimaantuneen porukan itseilmaisua ja edes joskus saa sinne jalkoväliin jotain?
Hei nyt jotain rajaa kommentteihin. Esim. kilpauimarit käyttävät ihan käytännön syistä kuppia. Itsekin käyttänyt kuppia n. 15 vuoden aikana juuri siksi, että on mielestäni omalla kohdalla ollut vaivattomin ja varmin. Yötkin olen nukkunut paremmin. Ei tässä mistään voimaantumisesta ole kyse. Ensimmäiset käyttökerrat olivat hankalat, mutta en palaisi enää muihin vaihtoehtoihin. Lisäksi syntyy vähemmän jätettä ja käy huomattavasti edullisemmaksi. Ei tulisi kuitenkaan mieleenikään alkaa haukkua siteiden käyttäjiä. Kukin tyylillään.
No tämä just. Mulle on ihan sama jos jotkut haluavat käyttää kuukuppia tai tamponeja, mutta miksi pitää tyrkyttää niitä kaikille? Onko sekin sitä vihreää siirtymää?
Monille sopii side paremmin. Eikä ne mitään pullistele ja haise kun ne vaihtaa aina vessassakäydessä, eihän niissä ole tarkoituskaan koko päivän menkkoja hautoa.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittavatko aloitukseen tulleet alapeukut sitä, että ei käytä?
Reaktioita hölmöön aloitukseen. Nää muka-aloitukset ja perustaluina kun minä en.
Itse olen käyttänyt kuukuppia 15-vuotiaasta asti, nyt olen 33-vuotias. Runsaiden menkkojen takia inhosin aina siteitä nuorena, inhoan sitä tunnetta kun veri valahtaa siteeseen ja öisin en voinut nukkua kuin tietyssä asennossa liikkumatta paikallani tai vuoti ohi. Kuukupin myötä pystyn elämään jälleen normaalia elämää menkkojenkin aikaan, en edes huomaa sitä kun se on paikallaan. Ja onhan siinä ekologinenkin puoli myös, olen siitä puolesta muutenkin kiinnostunut. Mutta minun puolestani jokainen voi käyttää mitä suojaa haluaa ja minkä kokee parhaaksi itselleen, ei kauhean kypsiä täällä nämä "keilapallon mentävä pillu"-kommentit. Miten tämäkin asia menee joillain niin tunteisiin?
KÄYTÄN MIESTEN TENA HOUSUVAIPAT.OSTAN N CITTARISTA.KOOT KULKEE S, M.L,XL
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka sanovat että kuukuppi tuntuu/sattuu:
Olettekohan laittaneet liian alas? Se kuuluisi laittaa reunoistaan kohdunsuun lähelle, jolloin on aika syvällä, pitää paremmin eikä tunnu miltään, sillä vaginan tuntoa aistivin osa on juuri siinä suulla, ei syvällä kohdunsuulla.Lisäksi ainakin itse tarvitsin 2-3 päivää harjoittelua, että opin laittamaan kupin sisään ja ottamaan pois ilman kipua. Juju oli siinä, että oppii rentouttamaan alapään lihaksiston, jolloin asettaminen onnistuu helposti. Kuukuppi auttoi itselläni muuten yhdyntäkipuihin, jotka olivat ennen kovat, mutta kuukupin myötä tipotiessään. Tietoinen rentoutus on se juttu.
Vaikutat samanlaiselta fanaatikolta kuin esim ne jotka imettää vähintään 2 vuotta ja ne joiden mielestä kaikkien naisten pitää käydä ilman tarvettakin gynekologilla vuosittain jne.
Sori mutta olen käyttänyt aina siteitä, en halua työnnellä itseeni mitään esineitä, koska se on yksinkertaisesti hullua ja epämiellyttävää. Se ei ole normaalia, vaikka sitä kuinka yrittäisit normalisoida.
Minä nyy yritän tietoisrsti rentoutua yläpäästä, että saan sinun kommentin aiheuttamat mielikuvat pois päästäni.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin. Super OB:t pettää kuitenkin parin tunnin sisään ekana päivänä, niin pitää olla varasuoja.
Koita sitä ob superplussaa. Tai tietty jos pettäminen ei haittaa.
Käytän nukkuessa paksua yösidettä. Oman kokemuksen mukaan varmin keino välttää ohivuoto, eikä tarvitse herätä yöllä vaihtamaan. T: Runsaat menkat