Käyttääkö kukaan einää terveyssiteitä?
Vai ovatko ihmiset vaihtaneet ne kuukuppiin, kierukkaan (joka joissain tapauksissa poistaa menkat kokonaan) tai tamponeihin?
Mä en muista milloin olisin edes nähnyt jonkun ostavan siteitä.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Mä en koskaan ole muuta käyttänytkään kuin siteitä. En tykkää laittaa mitään sisääni. Ja mulla runsaat menkat. Mitään ehkäisyä en ole koskaan tarvinnut niin sekin on yksi syy.
Eikö sua häiritse se hautominen ja taatusti jossain vaiheessa ilmenevä haju? Voi yök.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oo koskaan muuta käyttänytkään. Niillä loppuun asti. Oon aina ihmetellyt niitä jotka työntelee itseensä jotain vierasesineitä ja ronklaa menkkojen aikana alapäätään. Eikö oo parempaa tekemistä.
N51No juuri tämä. Mitenkä hoidat hygieenisesti ja sotkutta jotain kuukuppia esim. kylässä, työpaikalla tai kauppakeskuksessa? Muutenkin ihmetyttää, että millainen kaapparilaiva siellä jalkojen välissä on, jos ei tunne ollenkaan jotain kumikuppia sisällään?
Kuukuppi ei tunnu missään ja sitä ei tarvitse tyhjentää yhtä usein kuin vaihtaisin siteitä likaisessa vessassa.
Ps. Anneli Kontulasta voisi pistää netin kiinni.
Ai jonkun kupin sisältä vetäminen ja takasin työntäminen on helpompaa likaisessa vessassa? Missä vessoissa pyörit?
Siteen vaihtaminen on vaivatonta ja helppoa, ei tarvitse vedellä eikä työnnellä itseensä mitään verisiä kippoja tai tuppoja, side teipataan vain alkkariin kiinni, siinä se.
Missä asennossa sinä siellä likaisessa vessassa itseäs ronklaat, jos saa kysyä? Toinen jalka pytyllä? 🙈
Siteillä on menty ja siteitä käytän jatkossakin, koska ovat minulle paras vaihtoehto menkkasuojaksi ja ovat helppo ja nopea vaihtaa. Joskus laitan yöksi tamponin, koska siteen kanssa pelkään ohivuotoja nukkuessa.
Siteillä mennään, tamponi lisäksi parina ekana yönä, kun alkavat yleensä tulvimalla. Näillä loppuun asti, ikää nyt 52 ja edelleen säännölliset menkat. Saisi kyllä jo loppua..
Vierailija kirjoitti:
En oo koskaan muuta käyttänytkään. Niillä loppuun asti. Oon aina ihmetellyt niitä jotka työntelee itseensä jotain vierasesineitä ja ronklaa menkkojen aikana alapäätään. Eikö oo parempaa tekemistä.
N51
Samoin. Käytin siteitä loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N51No juuri tämä. Mitenkä hoidat hygieenisesti ja sotkutta jotain kuukuppia esim. kylässä, työpaikalla tai kauppakeskuksessa? Muutenkin ihmetyttää, että millainen kaapparilaiva siellä jalkojen välissä on, jos ei tunne ollenkaan jotain kumikuppia sisällään?
Käsien pesu, kuppi pois, kupin huuhtelu, kuivaus ja säilytyspussiin mitä ikinä kukanenkin käyttää, toisesta säilytyspussista puhdas kuppi sisään, asiointi ja käsien pesu. Jotkut kai vaan huuhtasee ja laittaa sisään, mutta itse haluan pestä ja antaa kuivua kunnolla välissä ja siksi on toinen kuppi. Sotkusta en tiedä, koska en ole onnistunut sotkemaan mitenkään erityisesti koskaan kupin kanssa.
Kuulostaapa tosi vaivattomalta.. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en koskaan ole muuta käyttänytkään kuin siteitä. En tykkää laittaa mitään sisääni. Ja mulla runsaat menkat. Mitään ehkäisyä en ole koskaan tarvinnut niin sekin on yksi syy.
Eikö sua häiritse se hautominen ja taatusti jossain vaiheessa ilmenevä haju? Voi yök.
Kuinka pitkään sinusta sidettä pitää hautoa? Eikö niitä voi vaihtaa päivän aikana esim. joka vessakäynnillä ja tarpeen mukaan vaikka vähän useammin? Eikö sinua ällötä se ajatus, että haudot jotain kuukuppia siellä värkissäsi vuorokauden?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukuppi ei tunnu missään ja sitä ei tarvitse tyhjentää yhtä usein kuin vaihtaisin siteitä likaisessa vessassa.
Ai jonkun kupin sisältä vetäminen ja takasin työntäminen on helpompaa likaisessa vessassa? Missä vessoissa pyörit?
Siteen vaihtaminen on vaivatonta ja helppoa, ei tarvitse vedellä eikä työnnellä itseensä mitään verisiä kippoja tai tuppoja, side teipataan vain alkkariin kiinni, siinä se.Missä asennossa sinä siellä likaisessa vessassa itseäs ronklaat, jos saa kysyä? Toinen jalka pytyllä? 🙈
Sait aikaan takauman, kun eräässä pk-seudun ostoskeskuksessa normaalin oloinen nuori nainen vapautti vessakopin. Ei sinne voinut mennä, koko pönttö veressä istuinrengasta ja vetonappia myöten. Ehkä joku tällainen kuukuppioperaatio olikin syynä. Kyllä tosin kommentoin tyttelille, että hyi helvetti, eikö sulla ole mitään tapoja, mutta ei näköjään. Ehkä tämä kuukuppitouhu on jonkun voimaantuneen porukan itseilmaisua ja edes joskus saa sinne jalkoväliin jotain?
Siteitä olen aina käyttänyt pelkästään. Nuo muut vaihtoehdot on jotenkin karmivia.
Ne jotka sanovat että kuukuppi tuntuu/sattuu:
Olettekohan laittaneet liian alas? Se kuuluisi laittaa reunoistaan kohdunsuun lähelle, jolloin on aika syvällä, pitää paremmin eikä tunnu miltään, sillä vaginan tuntoa aistivin osa on juuri siinä suulla, ei syvällä kohdunsuulla.
Lisäksi ainakin itse tarvitsin 2-3 päivää harjoittelua, että opin laittamaan kupin sisään ja ottamaan pois ilman kipua. Juju oli siinä, että oppii rentouttamaan alapään lihaksiston, jolloin asettaminen onnistuu helposti. Kuukuppi auttoi itselläni muuten yhdyntäkipuihin, jotka olivat ennen kovat, mutta kuukupin myötä tipotiessään. Tietoinen rentoutus on se juttu.
Käytän siteitä. Tamponia käytän joskus öisin, kun vuoto on niin arvaamatonta ja epätasaista. Mutta en yhtään tykkää ronkkia itseäni kuukautisten aikana. Mieluiten siis siteet, niin vaivatonta.
Ja ei, en ole mikään hehtaaripllu, vaan aloittaessani kupin käytön olin synnyttämätön ja ennemminkin liika tiukkuus oli ongelmana. Joka siis kuukupin myötä helpotti, kun opin lihaksiston rentouttamista. Mutta sinnikkyyttä se tosiaan vaati aluksi että oppi kupin käytön, ymmärrän että kaikilla sitä ei ole.
Kuukupissa on se kiva puoli, että voi elää hyvin normaalia elämää menkoista huolimatta. Käydä esim uimassa ja saunassa ihan vapaasti, toisin kuin siteiden kanssa.
Käytän. En käytä hormoneita seksuaalihaittojen takia vaan ehkäisynä kondomi. Lisäksi kuukuppia enkä tamponia voi käyttää, koska eivät sovi minulle.
Vierailija kirjoitti:
Kuukupissa on se kiva puoli, että voi elää hyvin normaalia elämää menkoista huolimatta. Käydä esim uimassa ja saunassa ihan vapaasti, toisin kuin siteiden kanssa.
Itselle kuppi aiheuttaa kipua, en voi käyttää muuta kuin siteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kuukuppi voi sattua. Itsellä emättimen alueen sairaus, en todellakaan voi käyttää kuppia.
Ainakin lapset käyttävät. Ei juuri kuukautiset saaneelle ala-asteelaiselle mitään tamponeita tai kuukuppia laiteta.
Ja aikuiset naisetkin käyttävät esim. synnytyksen jälkeen jälkivuodon kanssa, keskenmenon tai raskaudenkeskeytyksen jälkeen jne.
Minä en mihinkään kuukuppikuntaan liittyisi vaikka maksettais. >:(
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka sanovat että kuukuppi tuntuu/sattuu:
Olettekohan laittaneet liian alas? Se kuuluisi laittaa reunoistaan kohdunsuun lähelle, jolloin on aika syvällä, pitää paremmin eikä tunnu miltään, sillä vaginan tuntoa aistivin osa on juuri siinä suulla, ei syvällä kohdunsuulla.Lisäksi ainakin itse tarvitsin 2-3 päivää harjoittelua, että opin laittamaan kupin sisään ja ottamaan pois ilman kipua. Juju oli siinä, että oppii rentouttamaan alapään lihaksiston, jolloin asettaminen onnistuu helposti. Kuukuppi auttoi itselläni muuten yhdyntäkipuihin, jotka olivat ennen kovat, mutta kuukupin myötä tipotiessään. Tietoinen rentoutus on se juttu.
KAIKILLE EI SOVI KUUKUPPI! Ei vaikka te kupittajat kuinka jankkaisitte.
Minä käytän enimmäkseen siteitä. Vain runsaimman vuodon aikaan töissä käytän lisäsuojana lisäksi tamponia. Kotona ollessani en ikinä käytä tamponia mutta runsaiden menkkojen takia töissä pakko käyttää sekä tamponia että sidettä. Kuukuppia tai kuukautisalushousuja en ole ikinä kokeillut. Kuukuppia en edes halua kokeilla mutta joskus mietin, kokeilisinko kuukautisalushousuja tuomaan lisäsuojaa, siis esim tamponin kanssa käyttäisin niitä yhtäaikaa.