Mies joka haluaa sanoa aina viimeisen sanan
Miten toimitte ko ihmistyypin kanssa? Mulla siis tuttava, joka tuntuu haluavan aina jotenkin sanella sen lopullisen päätöksen. Tämä on alkanut ärsyttää itseäni niin paljon, että usein tuntuu, etten halua nähdä koko ihmistä. Jos esim. hän kysyy, tehtäisiinkö ruokaa yhdessä ja mitä ruokaa tehtäisiin ja mä vaikka ehdotan kanasalaattia niin hän antaa ymmärtää miten se käy hyvin. Ollaan jo sovittu ainesten osto ym, mutta yhtäkkiä kuin tyhjästä, juuri kun ollaan kaupassa hetkeä myöhemmin, hän haluaakin vaikka makaronilaatikkoa. Jos hän kysyy mihin kauppaan mentäisiin ja mä sanon että käykö Prisma, niin tämä on ensin ok kunnes 10 min myöhemmin sen pitääkin olla joku toinen kauppa. Tämä siis toistuu milloin missäkin asiassa ja usein tehdään lopulta niin kuin hän sillä hetkellä haluaa. Saattaa myös ehdotella näkemistä juuri sille päivälle, milloin olen sanonut, ettei se sovi. Jos taas sanon, että en ole vielä varma pääsenkö huomenna mukaasi paikkaan x, niin alkaa kysely, että "niin mutta mihin aikaan sinä huomenna pääsisit" jne. Tuntuu kuin tää henkilö ei ymmärtäisi ollenkaan, mitä hänelle puhutaan.
Kommentit (22)
Ihmistyyppi, jonka kanssa tehdään aina niinkuin hän haluaa. Ellei joku katkaise sitä mallia. Testaa ja koittaa niin kauan, että toinen taipuu ja siitä tulee itsestäänselvyys jatkossa. Tietää, että taivut kuitenkin, jos teet aina kuten hän haluaa muutenkin. Jos sinulle ei sovi näkeminen jonakin päivänä niin pysy siinä ettei sovi, ei mihinkään kellonaikaan sinä päivänä vaikka toinen kuinka painostaisi. Jos olette päättäneet yhdessä, että teette vaikka sitä kanasalaattia ja hän kaupassa loppumetreillä tuleekin toisiin ajatuksiin, niin sano sinäkin joskus, että sinulla tekee nyt oikeasti mieli kanasalaattia ja nyt tehdään sitä jne.
Ei kai tässä auta muuta ku rajojen asettaminen ja niistä kiinni pitäminen. Kukaan mies ei ole minulle niin tärkeä, että pitäisi jatkuvasti hänen mielensä mukaan mennä. Aivan kuin jotenkin testattaisiin, mihin olen valmis taipumaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ihmistyyppi, jonka kanssa tehdään aina niinkuin hän haluaa. Ellei joku katkaise sitä mallia. Testaa ja koittaa niin kauan, että toinen taipuu ja siitä tulee itsestäänselvyys jatkossa. Tietää, että taivut kuitenkin, jos teet aina kuten hän haluaa muutenkin. Jos sinulle ei sovi näkeminen jonakin päivänä niin pysy siinä ettei sovi, ei mihinkään kellonaikaan sinä päivänä vaikka toinen kuinka painostaisi. Jos olette päättäneet yhdessä, että teette vaikka sitä kanasalaattia ja hän kaupassa loppumetreillä tuleekin toisiin ajatuksiin, niin sano sinäkin joskus, että sinulla tekee nyt oikeasti mieli kanasalaattia ja nyt tehdään sitä jne.
Sitä juuri pelkään, että muuttuu kohta itsestäänselväksi malliksi. Joku mun sanomisessa ei vaan mee perille. Vaikka olisin pe sanonut ettei näkeminen onnistu viikonloppuna niin silti saattaa viikonloppuna kokeilla, jos sopis kuitenkin. Todella raivostuttavaa, kun toinen ei kunnioita toisen rajoja.
ap
Ärsyttäisi se itseänikin. En lähtisi moisen tuttavan kanssa mihinkään.
Olen myös saattanut sanoa, miten en mene mielelläni ravintolaan x, koska en pidä siellä olevista ruuista/olen saanut huonoa palvelua tms, niin eikö tuo tuttava laita useamman kerran viestiä miten on menossa syömään juuri tuohon paikkaan ja miten voisin lähteä seuraksi mukaan. Miksi ihmeessä joku toimii näin?
ap
On myös muutamaan otteeseen jotenkin matkinut käytöstäni. Siis samat repliikit mitä olen vaikka edellisellä kerralla sanonut tai toiminut, niin seuraavalla kerralla tekee täysin samoin.
ap
Ööööh siis MIKSI haluat viettää aikaasi / seurustella tuollaisen ikävän, arvaamattoman tapauksen kanssa?
Minä ainakin olisin mieluummin yksin ja tekisin mitä huvittaa, kuin tuollaisen änkyrän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös saattanut sanoa, miten en mene mielelläni ravintolaan x, koska en pidä siellä olevista ruuista/olen saanut huonoa palvelua tms, niin eikö tuo tuttava laita useamman kerran viestiä miten on menossa syömään juuri tuohon paikkaan ja miten voisin lähteä seuraksi mukaan. Miksi ihmeessä joku toimii näin?
ap
Jatkuvaa testaamista, jos kuitenkin antaisit periksi myös tässä. Kuuluu kuvioon. Virkistä vaan aina hänen muistiaan näissä napakasti, että olet sanonut jo aiemmin, ettet pidä em. paikasta etkä aio sinne lähteä jatkossakaan. Tai olet jo aiemmin sanonut, että ehdottamanaan päivänä oli jo muuta menoa eikä tilanne ole muuttunut jne. Jämäkän päättäväisesti pysy näissä.
Olet varmaankin kiltti ihminen, etkä haluaisi itse loukata toista sanomalla ns.vastaan ja siksi rajan vetäminen tämän ihmistyypin kanssa tuntuu hankalalta. Mutta se ehdottomasti kannattaa. Jostain syystä tämäntyyppiset ihmiset löytää ja hakeutuu kilttien ihmisten seuraan ja saavat tahtonsa siksi läpi. Rajanveto kannattaa ja välillä olla tiukkanakin siinä.
Nro 2
Vierailija kirjoitti:
Ööööh siis MIKSI haluat viettää aikaasi / seurustella tuollaisen ikävän, arvaamattoman tapauksen kanssa?
Minä ainakin olisin mieluummin yksin ja tekisin mitä huvittaa, kuin tuollaisen änkyrän kanssa.
Alussa oli enemmän niin, että tehtiin myös sitä mitä itse toivoin. Nyt sitten mennyt tähän suuntaan ja olen huono pitämään puoliani, mikäli mulla ei ole sille jotain vakavasti otettavaa perustelua.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Jatkuvaa testaamista, jos kuitenkin antaisit periksi myös tässä. Kuuluu kuvioon. Virkistä vaan aina hänen muistiaan näissä napakasti, että olet sanonut jo aiemmin, ettet pidä em. paikasta etkä aio sinne lähteä jatkossakaan. Tai olet jo aiemmin sanonut, että ehdottamanaan päivänä oli jo muuta menoa eikä tilanne ole muuttunut jne. Jämäkän päättäväisesti pysy näissä.
Olet varmaankin kiltti ihminen, etkä haluaisi itse loukata toista sanomalla ns.vastaan ja siksi rajan vetäminen tämän ihmistyypin kanssa tuntuu hankalalta. Mutta se ehdottomasti kannattaa. Jostain syystä tämäntyyppiset ihmiset löytää ja hakeutuu kilttien ihmisten seuraan ja saavat tahtonsa siksi läpi. Rajanveto kannattaa ja välillä olla tiukkanakin siinä.
Nro 2
No nyt viimeksi itse asiassa sanoinkin monta kertaa mikä mulle käy parhaiten ja monta kertaa tuli myös takaisin se tuttu "voisi sen tehdä näinkin" - tyylinen lause. En kuitenkaan antanut periksi.
ap
Joskus kun olen sanonut miten olen juuri sängyssä aikeissa mennä nukkumaan, niin eikös hänen mielestään ole hyvä hetki soittaa tästä puoli tuntia myöhemmin. Mikä tämän käytöksen missio oikein on?!
ap
Oon jostain kuullut, että miehelläkin on oikeus muuttaa mieltään 🙄
Siis oletteko kavereita, tuttavia vai onmo teillä suhde? Minä toimin tuollaisten ihmisten kanssa niin, että en lähde syventämään ja jatkamaan kaveruutta/tapailua enkä päädy suhteeseen tuollaisen kanssa. Jos joku tuttava on tuollainen, minimoin yhteiset tekemiset.
Tai sitten esimerkiksi siihen, että jos on sovittu, että tehdään ruokaa X, ja hän alkaakin yhtäkkiä haluta makaronilaatikkoa, vastaan hänelle: "Joo, voidaan toki tehdä kumpikin omat ruokamme - jos sä haluut makaronilaatikkoa, niin osta sä sulle ne ainekset, mä ostan itelleni nää alkuperäiset pizza/pasta/uuniperuna/tms ainekset." Tosin todennäköisemmin en päädy kokkailemaan yhdessä noin hankalan tyypin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä juuri pelkään, että muuttuu kohta itsestäänselväksi malliksi. Joku mun sanomisessa ei vaan mee perille. Vaikka olisin pe sanonut ettei näkeminen onnistu viikonloppuna niin silti saattaa viikonloppuna kokeilla, jos sopis kuitenki
Onko joku syy, miksi olet edelleen tekemisissä?
Mulla oli tommoinen kaveri joskus (nainen). Meni hermot, ei olla nähty enää.
Ihan selvä nasse. En olisi missään tekemisissä tuollaisen ihmisen kanssa, vaan heittäisin mäkeen.
Vierailija kirjoitti:
ap
Oma päämäärä voi olla itselle tärkeämpi kuin toisten ja siksi omat halut kiilaa toisten halujen edelle. Simppeliä. Klassista "minä" -ajattelua.
Varmaankin oppinut äidiltään kyseisen käytösmallin ;)
M41