Käyttääkö kukaan einää terveyssiteitä?
Vai ovatko ihmiset vaihtaneet ne kuukuppiin, kierukkaan (joka joissain tapauksissa poistaa menkat kokonaan) tai tamponeihin?
Mä en muista milloin olisin edes nähnyt jonkun ostavan siteitä.
Kommentit (103)
Käytän toisinaan. Vaihdevuodet tuloillaan varmaan vuosikymmenen poikkeamalla normaaliaikataulusta ja menkat äärimmäisen epäsäännölliset ja harvakseltaan
No minulla ei ole mitään tilastoja asiasta, mutta oletan, että suurin osa naisista käyttää edelleen siteitä.
Vierailija kirjoitti:
Käytän pääasiassa siteitä ja jonkinberran myös tamponeja. Ne vaa tahtoo suurinosa olla mulle liian suuria ( pitkiä) ja tuntuu ikävältä. Olen miettinyt että johtuiko tämä pituudestani? Olen 152 cm pitkä nainen ja varmaan värkkikin lyhyempää mallia.. Vai onko muilla sama ongelma ? Myös pidemmille?
On sama ongelma. Kokeile rainbow merkin mini tamponia, ne on lyhyempiä kuin muut eikö satu. Pahin on tampax, varmaan tupla pituus siinä. Se tosiaan sattuu jos on lyhyet paikat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oo koskaan muuta käyttänytkään. Niillä loppuun asti. Oon aina ihmetellyt niitä jotka työntelee itseensä jotain vierasesineitä ja ronklaa menkkojen aikana alapäätään. Eikö oo parempaa tekemistä.
N51No juuri tämä. Mitenkä hoidat hygieenisesti ja sotkutta jotain kuukuppia esim. kylässä, työpaikalla tai kauppakeskuksessa? Muutenkin ihmetyttää, että millainen kaapparilaiva siellä jalkojen välissä on, jos ei tunne ollenkaan jotain kumikuppia sisällään?
Käsien pesu, kuppi pois, kupin huuhtelu, kuivaus ja säilytyspussiin mitä ikinä kukanenkin käyttää, toisesta säilytyspussista puhdas kuppi sisään, asiointi ja käsien pesu. Jotkut kai vaan huuhtasee ja laittaa sisään, mutta itse haluan pestä ja antaa kuivua kunnolla välissä ja siksi on toinen kuppi. Sotkusta en tiedä, koska en ole onnistunut sotkemaan mitenkään erityisesti koskaan kupin kanssa.
Ikineitsyenä kuukuppi tuntuu aika kammottavalta ajatukselta. Tamponikaan ei erityisen kiehtovalta. Joten ihan siteillä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oo koskaan muuta käyttänytkään. Niillä loppuun asti. Oon aina ihmetellyt niitä jotka työntelee itseensä jotain vierasesineitä ja ronklaa menkkojen aikana alapäätään. Eikö oo parempaa tekemistä.
N51No juuri tämä. Mitenkä hoidat hygieenisesti ja sotkutta jotain kuukuppia esim. kylässä, työpaikalla tai kauppakeskuksessa? Muutenkin ihmetyttää, että millainen kaapparilaiva siellä jalkojen välissä on, jos ei tunne ollenkaan jotain kumikuppia sisällään?
Kuukuppi ei tunnu missään ja sitä ei tarvitse tyhjentää yhtä usein kuin vaihtaisin siteitä likaisessa vessassa.
Ps. Anneli Kontulasta voisi pistää netin kiinni.
Eipä ole kuukautisia ollut kun on ehkäisyrengas käytössä.
Sen sijaan syksystä alkaen on ollut käytössä ovestin emätinpuikko käytössä 2 kertaa viikossa ja se suttaa sen verran että pikkareissa on oltava pikkuhousunsuoja yön ajan, jolloin puikko on paikoillaan.
Mutta siteitä - ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukuppi ei tunnu missään ja sitä ei tarvitse tyhjentää yhtä usein kuin vaihtaisin siteitä likaisessa vessassa.
Eikö se siteen vaihtaminen ole kuitenkin likaisessa vessassakin helpompaa kuin kuukupin pesuoperaatio samassa likaisessa vessassa?
En edes tajua, miksi side - tai kuppi - pitäisi vaihtaa nimenomaan likaisessa vessassa.
Siis minua ei haittaa, mitä ihmiset käyttävät, eikä minulla ole mitään kuukuppeja vastaan. En vaan tajua, miksi jotkut ihmiset pitävät tavallisia siteitä jonain "likaisena" vaihtoehtona.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Käytän pääasiassa siteitä ja jonkinberran myös tamponeja. Ne vaa tahtoo suurinosa olla mulle liian suuria ( pitkiä) ja tuntuu ikävältä. Olen miettinyt että johtuiko tämä pituudestani? Olen 152 cm pitkä nainen ja varmaan värkkikin lyhyempää mallia.. Vai onko muilla sama ongelma ? Myös pidemmille?
Olen kanssasi saman pituinen, mutta mulle on ob:t olleet aina sopivia. Tampaxit ovat tuntuneet todella pitkiltä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita ihmeessä netti kiinni. En tiedä millä olet murjonut alapääsi sellaiseen kuntoon, ettei kuukuppi tunnu. Kyllä se tuntuu, jos on vielä alapäässä tuntoaistit tallella, eikä mikään keilapallon mentävä toosa.
Vierailija kirjoitti:
Kuukuppia käytän.siteet on jäänyt.
M49
Hyi helvetti. Kuukupit on ällöttäviä.
Käytän pelkkiä siteitä. Tamponit ja kuukupit sattuvat ja tuntuvat todella ikäviltä, olen siis kokeillut eri kokoja ja merkkejä. Varsinkin kuukupit olivat itselleni aivan hirveitä, en halua kuppia toosaani ja paikkani ovat sen verran pienet että jo asettaminen tuntui kivuliaalta ja sotkuiselta. Tamponit mahtuvat minulle vain poikittain sisään ja näin ollen tuntuvat ikäviltä ja eivät pidä vuotoa täysin. Vuokkosten puuvillasiteet on best.
Käytän enimmäkseen tamponeja mutta myös kertakäyttö- ja kestositeitä sekä pikkuhousunsuojia.
Kaikissa isommissa kaupoissa on iso seinällinen hyllyjä, ja ne täynnä erilaisia siteitä, eri merkkisiä, ja merkeilläkin joka lähtöön erilaisia, joten siitä voisi päätellä että kyllä niitä paljon ostetaan. Jos niitä ei ostettaisi, ei niitä tulisi uutuuksia jatkuvasti, olisi monia merkkejä ja malleja, eikä niitä kaupassa olisi niin paljon. Kaupassa jokainen sentti hyllyä maksaa, ja ne lasketaan tarkkaan mikä tuote on missäkin, ja paljonko se myy. Ei mitään tuotteita pidetä siellä huvikseen, jos ei mene kaupaksi alennuksellakaan, heitetään kaatopaikalle tai annetaan hyväntekeväisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa isommissa kaupoissa on iso seinällinen hyllyjä, ja ne täynnä erilaisia siteitä, eri merkkisiä, ja merkeilläkin joka lähtöön erilaisia, joten siitä voisi päätellä että kyllä niitä paljon ostetaan. Jos niitä ei ostettaisi, ei niitä tulisi uutuuksia jatkuvasti, olisi monia merkkejä ja malleja, eikä niitä kaupassa olisi niin paljon. Kaupassa jokainen sentti hyllyä maksaa, ja ne lasketaan tarkkaan mikä tuote on missäkin, ja paljonko se myy. Ei mitään tuotteita pidetä siellä huvikseen, jos ei mene kaupaksi alennuksellakaan, heitetään kaatopaikalle tai annetaan hyväntekeväisyyteen.
Kannattaa myös verrata niiden side- ja tamponivaihtoehtojen määrää keskenään. Pelkästään jo sen perusteella päättelisin, että useimmat naiset käyttävät edelleen siteitä.
Minä. Kuukuppia en saant mitenkään sisään.
Itse olen käyttänyt vain tamponeita siitä alkaen kun menkat alkoivat ollessani 13v.
Mutta kun tänään kävin Cittarissa niin siellä oli siteet tarjouksessa ja olivat tyrkkypaikalla keskellä käytävää ja melkein kaikki naiset pysähtyivät siihen ja ottivat siteitä, joten ilmeisesti siteiden käyttäjiä on runsaastikin.
Sen sijaan niitä ihmeen kuukautisalushousuja en ole nähnyt koskaan kenenkään ostavan. Ja itseäni pelkkä ajatuskin niiden käyttämisestä ällöttää.
Vierailija kirjoitti:
Ei käytä.
Pekkakin käyttää kun sen anaali on jyystetty väljäksi ettei pysty pidättämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂 No niinpä.
Ihme ettei useampi julkinen vessa näytä murhapaikakta, jos niissä jotain imukuppeja vedellään ulos, luulis että veri lentäis seinille pois vetäessä kun imu loppuu ja ote lipeää.
Ja sitten kuljetaan tosiaan joku kumitötterö värkissä eikä tunnu muka epämukavalta, huhhuh. On meittiä joka lähtöön. 😂
Mulle voi lähettää alkkareita, ei haittaa tahrat.
T. Risto 62v