Käyttääkö kukaan einää terveyssiteitä?
Vai ovatko ihmiset vaihtaneet ne kuukuppiin, kierukkaan (joka joissain tapauksissa poistaa menkat kokonaan) tai tamponeihin?
Mä en muista milloin olisin edes nähnyt jonkun ostavan siteitä.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oo koskaan muuta käyttänytkään. Niillä loppuun asti. Oon aina ihmetellyt niitä jotka työntelee itseensä jotain vierasesineitä ja ronklaa menkkojen aikana alapäätään. Eikö oo parempaa tekemistä.
N51No juuri tämä. Mitenkä hoidat hygieenisesti ja sotkutta jotain kuukuppia esim. kylässä, työpaikalla tai kauppakeskuksessa? Muutenkin ihmetyttää, että millainen kaapparilaiva siellä jalkojen välissä on, jos ei tunne ollenkaan jotain kumikuppia sisällään?
Kuukuppi ei tunnu missään ja sitä ei tarvitse tyhjentää yhtä usein kuin vaihtaisin siteitä likaisessa vessassa.
Ps. Anneli Kontulasta voisi pistää netin kiinni.
Ai jonkun kupin sisältä vetäminen ja takasin työntäminen on helpompaa likaisessa vessassa? Missä vessoissa pyörit?
Siteen vaihtaminen on vaivatonta ja helppoa, ei tarvitse vedellä eikä työnnellä itseensä mitään verisiä kippoja tai tuppoja, side teipataan vain alkkariin kiinni, siinä se.Missä asennossa sinä siellä likaisessa vessassa itseäs ronklaat, jos saa kysyä? Toinen jalka pytyllä? 🙈
Sait aikaan takauman, kun eräässä pk-seudun ostoskeskuksessa normaalin oloinen nuori nainen vapautti vessakopin. Ei sinne voinut mennä, koko pönttö veressä istuinrengasta ja vetonappia myöten. Ehkä joku tällainen kuukuppioperaatio olikin syynä. Kyllä tosin kommentoin tyttelille, että hyi helvetti, eikö sulla ole mitään tapoja, mutta ei näköjään. Ehkä tämä kuukuppitouhu on jonkun voimaantuneen porukan itseilmaisua ja edes joskus saa sinne jalkoväliin jotain?
Hei nyt jotain rajaa kommentteihin. Esim. kilpauimarit käyttävät ihan käytännön syistä kuppia. Itsekin käyttänyt kuppia n. 15 vuoden aikana juuri siksi, että on mielestäni omalla kohdalla ollut vaivattomin ja varmin. Yötkin olen nukkunut paremmin. Ei tässä mistään voimaantumisesta ole kyse. Ensimmäiset käyttökerrat olivat hankalat, mutta en palaisi enää muihin vaihtoehtoihin. Lisäksi syntyy vähemmän jätettä ja käy huomattavasti edullisemmaksi. Ei tulisi kuitenkaan mieleenikään alkaa haukkua siteiden käyttäjiä. Kukin tyylillään.
Mistä helvetistä sinä tiedät mitä kilpauimarit käyttää. 😂
Tai ylipäätä urheiljar. Harvoilka urheilijoilla taitaa edes menkkoja olla, kun se häiritsisi suoritusta. Nykyään pitää elää mahdollisimman luonnonvastaisesti muutenkin, että voisi urheilla.
Minä ainakin olen käyttänyt siteitä koko elämän, en tamponeja koskaan, saati mitään kuppeja. Nuorempana olen pallolajia harrastanut.
Löytyisipä side, joka ei ärsyttäisi alapäätä. Joudun käyttämään tamponia pienimpäänkin vuotoon tai epävarmoina päivinä, kun vuotoa tai tiputtelua saattaa olla. Alapää alkaa heti hautua rikki ja tulehtua, jos käytän edes pikkuhousunsuojaa.
Vuosia sitten liimasin siteiden pintaan aina wc-paperikerroksen ja se helpotti, mutta en jaksa sitä ainaista askartelua ja koen että imukykykin kärsii ylimääräisestä välikerroksesta. Olisi ihanaa voida olla ronkkimatta alapäätä koko ajan, survomassa ja vetämässä ja survomassa, miettimässä että onkohan tamponi täynnä vai rutikuiva.
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka sanovat että kuukuppi tuntuu/sattuu:
Olettekohan laittaneet liian alas? Se kuuluisi laittaa reunoistaan kohdunsuun lähelle, jolloin on aika syvällä, pitää paremmin eikä tunnu miltään, sillä vaginan tuntoa aistivin osa on juuri siinä suulla, ei syvällä kohdunsuulla.Lisäksi ainakin itse tarvitsin 2-3 päivää harjoittelua, että opin laittamaan kupin sisään ja ottamaan pois ilman kipua. Juju oli siinä, että oppii rentouttamaan alapään lihaksiston, jolloin asettaminen onnistuu helposti. Kuukuppi auttoi itselläni muuten yhdyntäkipuihin, jotka olivat ennen kovat, mutta kuukupin myötä tipotiessään. Tietoinen rentoutus on se juttu.
Tai sitten ei . Yritin monta kk oppia , vaan kun se kippo ei sovi niin se ei sovi. Tulppia kuitenkin käytin ongelmitta ja rentoutusta sekin vaatii.
Muista en tiedä mutta minä en ole koskaan käyttänyt - olen terve ilman siteitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Aina olen käyttänyt vain siteitä. Yöside päivällä ja yöllä käytössä.
Sama juttu. 👍
50v
Lähimmästä Lidlistä on sidepakkaukset melkein jokaisella käyntikerralla lähes loppuunmyytyjä. Halpoja ja hyviä niin ei mikään ihme. Viime ostosreissulla näin kun kolme lähi-itäläistä tyttöä lappoi niitä pakettikaupalla ostoskoreihinsa. Luulisin että siteet ovat heille ainoa sovelias(?) vaihtoehto, ja varmaan myös ympärileikatuille afrikkalaistytöille ja naisille...?
Vierailija kirjoitti:
Aina olen käyttänyt vain siteitä. Yöside päivällä ja yöllä käytössä.
Olen sopivan löytänyt, mitäpä sitä hyvää vaihtaa!
Ette kyllä sitten tule mun lavuaariini niitä menkkaveriä kaatamaan!
Yöks!
Pitänee sanoa asiasta miniäkandidaatille seuraavan kerran.
Käytän siteitä ja joskus lisänä tamponia. Kuukuppi ei kuulosta luotettavalta runsaiden menkkojen kanssa.
Kyllä käyttää. Nimenomaan siteitä, hengittäviä mielellään, ei hajusteita. Suojat saisi olla tarpeeksi isot, yksi merkki on kuin hiiren kokoa.
Ei kiitos kuukupille ja tamponeille (en halua mitään ylimääräistä pusaamista menkkojen aikaan kun on muutenkin kurja olo ja alapää hellänä), joten siteet ja kuukautisalkkarit ovat minun valintani. Jokainen käyttäköön mitä itse tykkää ja mikä on itselle luontevinta.
En usko että se on kovin terveellistä että vaginassa säilytellään kumia tai jotain tuppoa. Eiköhän se aiheuta vuosien mittaan paljon alapääongelmia.
Nämä jotka niitä sisäisiä menkkasuojia käyttävät, taitavat olla juuri niitä jotka ravaavat myös gynekologilla alvariinsa.
Sanoohan sen maalaisjärkikin ettei vagina mikään tasku ole, vaikka jotkut niin tuntuvat luulevan.. Esim rikolliset.
Jos vuosikymmeniä kuljettelee kuukausittain sisällään vierasesinettä, ei tarvitse kovasti ihmetellä erilaisia naistenvaivojakaan.
Vierailija kirjoitti:
En oo koskaan muuta käyttänytkään. Niillä loppuun asti. Oon aina ihmetellyt niitä jotka työntelee itseensä jotain vierasesineitä ja ronklaa menkkojen aikana alapäätään. Eikö oo parempaa tekemistä.
N51
Itse taas ihmettelen, että miten kukaan voi käyttää siteitä, ja eikö se persposkien välissä niskaa kohti valuva tai etukautta yli pulpahteleva menkkaveri sotke vaatteita lainkaan.
Sitten tajuan, että kaikki ovat erilaisia eivätkä varmaan omaa niagaraimenkkoja kuten minä, enkä enää ihmettele.
Vierailija kirjoitti:
En usko että se on kovin terveellistä että vaginassa säilytellään kumia tai jotain tuppoa. Eiköhän se aiheuta vuosien mittaan paljon alapääongelmia.
Nämä jotka niitä sisäisiä menkkasuojia käyttävät, taitavat olla juuri niitä jotka ravaavat myös gynekologilla alvariinsa.
Sanoohan sen maalaisjärkikin ettei vagina mikään tasku ole, vaikka jotkut niin tuntuvat luulevan.. Esim rikolliset.Jos vuosikymmeniä kuljettelee kuukausittain sisällään vierasesinettä, ei tarvitse kovasti ihmetellä erilaisia naistenvaivojakaan.
Jaa. Eipä oo koskaan ollut ongelmia tahi tarve ravata gynellä tamponien takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N51Itse taas ihmettelen, että miten kukaan voi käyttää siteitä, ja eikö se persposkien välissä niskaa kohti valuva tai etukautta yli pulpahteleva menkkaveri sotke vaatteita lainkaan.
Sitten tajuan, että kaikki ovat erilaisia eivätkä varmaan omaa niagaraimenkkoja kuten minä, enkä enää ihmettele.
Jep, ei kaikilla ole kovin runsasta vuotoa kuten esimerkiksi itselläni. Siteiden imukyky riittää vallan mainiosti, kun ei tarvitse yrittää tukkia vuolaana valuvaa virtaa.
Kuka helvetin älypää on keksinyt alkaa hajustaa terveyssiteitä tänä päivänä, jolloin enemmänkin pitäisi pyrkiä karsimaan kaikkia hajusteita? Itselläni on todella herkkä nenä, ja on äärimmäisen kiusallista, kun haistaa vierustoverin hajustetun siteen tai pikkuhoususuojan esim. julkisissa. Kaupoissakin nämä myyntihyllyt haisevat metrien päähän.
Hajustetaanko seuraavaksi myös tamponit???
Siteet ja tamponi yhtä aikaa, muuten homma räjähtää käsiin
Käytän siteitä, vaikka ostin kyllä hiljattain kuukupinkin, koska ajattelin jos siitä olisi apua runsaiden kuukautisten kanssa. "Kauhistuin" kuitenkin, kuinka iso kuppi onkaan, taitettunakin. En ymmärrä, miten tuollaisen saisi muka mahdutettua sisäänsä (ja kyllä, olen neitsyt).
Käytän terveyssiteitä, koska minulla on hyvin suuret ja riippuvat rinnat navassa asti ainakin. Tykkään kyllä niistä kovasti, mutta kuukautisvuotoni ovat näin ollen melko runsaat, joten siteillä mennään!
Niinhän se varmasti on, että jos ei jaksa tai halua alkaa opetella jotain kuukupin käyttöä, sitten ei varmaan ole yhtään sinnikäs luonne missään muussakaan asiassa. Loistavaa argumentointia. No mutta, asiaan. Itselläni on varmaan osittain juuri tuo, että ei ole aikaa eikä kiinnostusta alkaa opetella uutta juttua nyt tähän - jos saisin kupin ilmaiseksi, voisin toki kokeilla, mutta en myöskään halua panostaa rahaa tuotteeseen, joka hyvin isolla todennäköisyydellä jäisi käyttämättä. En usko, että oikein tykkäisin, koska kuukuppi vaatii jonkinverran huoltamista ja just kodin ulkopuolella kokisin sen hankalana (kaikissa paikoissahan ei ole vessakopissa esim. lavuaaria). Ja en halua mitään lisätyötä kuukupin keittelystä yms - koin jo aikoinaan imetystuotteiden keittelyn sen verran rasittavana. Haluan mahdollisimman helpon ratkaisun, ja itselleni se on kertakäyttöiset kuukautissuojat. Ymmärrän toki, että joku muu kokee helpompana kuukupin - olemme yksilöitä, ja onkin sen vuoksi hyvä, että erilaisia kuukautissuojia on olemassa. Suhtaudun ehdottomasti positiivisesti kaikkiin kuukautissuojiin, myös niihin, jotka eivät ole oma juttuni. Minusta yksikään niistä ei ole tuotteena "ällö" tai huono, mutta itselleni eivät niistä kaikki sovi, aivan kuten eivät ne omat valintani sopisi taas jollekin muulle. Vaikka en itse ole ollut innostunut kokeilemaan kuukautiskuppia, se on silti mielestäni hieno keksintö.