Jo toinen ostamani punalappujauheliha pilalla
Jota olin säilönyt pakastimessa. Oletteko huomanneet että olisi tullut erityisen paljon pilaantunutta lihaa vastaan vai onko vika jossain muualla? Nuo olivat samaa erää. Kannattavaa ostaa alennuslihoja kun ei sitten voi edes käyttää 😞
Kommentit (14)
Kannattaa paistaa ensin ja pakastaa sitten. Paistettu säilyy hyvin.
Kanan jauheliha ei ole tällä tavalla pilaantunut. En enää osta noita isoja pakkauksia sikanautaa. Ap
Ei pakastin sitä vanhenemista estä. Kyllä sellainen punalapputuote pitää paistaa ennen pakastusta.
Kannattaako niitä kauheasti pakastella? Tuo samaa erää olo kielisi siitä että kylmäketju on katkennut jossain jo aikaisemmin. Yllättävän paljon kaupat myy tuotteita joiden kylmäketju katkennut.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako niitä kauheasti pakastella? Tuo samaa erää olo kielisi siitä että kylmäketju on katkennut jossain jo aikaisemmin. Yllättävän paljon kaupat myy tuotteita joiden kylmäketju katkennut.
Niin tai sit se osti ne jo viime vuonna. Tokihan ne pilaantuu väkisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en vaan kuukauden sisään olen ostanut. Tähän mennessä ainakaan broilerin jauheliha ei ole näin pilaantunut. Ap
Liha säilyy tuoreena pakastettuna pakastimessa sen 3-6kk. Sun punalapputuote on teurastettu varmasti ainakin 3-4 viikkoa ennen viimeistä käyttöpäivää. Se pakastaminen vaan enää hidastaa mätänemistä, se on jo alkanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en vaan kuukauden sisään olen ostanut. Tähän mennessä ainakaan broilerin jauheliha ei ole näin pilaantunut. Ap
No, siinä oot oikees. Tänään just söin 2 päivää vanhaa kanajauhelihaa ja oli kuin uutta. Punainen liha olisi jo harmaantunut ja mennyt huonoksi.
Mut onhan ne erilaisia tuotteita vaikka lihaa ovatkin kumpaanenkin.
Muutenkin tuntuu laskeneen jauhelihan taso viime aikoina, myös sen sikanaudan. Eli pitää ostaa se aina tuoreena. Ap
Ainut mitä en osta punalaputettuna on kana.Lihaa en ole koskaan saanut huonoa. Ensi kerralla jos suolaat lihan ja pakastat voit olla rauhassa.
Tee niistä raikkaita jauhelihapiiraita.
En koskaan osta punalaputettuja, jos viim.käyttöpäivä on samana päivänä. Usein ne (etenkin kana) ovat menneet pilalle, vaikka kylmäketju ei ole katkennut, ja kotona olen laittanut suoraan pakkaseen.