Olen saanut muutamassa yhteydessä palautetta, että näytän muka vanhalta.
Kommentit (38)
Jos joku aikuinen tai lähes aikuinen tulisi sanomaan minulle, että näytän vanhalta, kysyisin, kuinka vanhalta. Minulla on nimittäin sen verran ikää, että jonkun nuoren mielestä voin näyttää vanhalta, vaikka näyttäisin ikäistäni nuoremmalta.
63 vuotiaana tuttava ehdotti tavattaessa eläkkeelle jäämistä, kerroin, nyt on viimeinen päivä töissä
Menihän mielipiteet yksiin.
Vierailija kirjoitti:
Kukkii se perunakin.
Reps
Se on puhtaasti tölvimistä. Mutta toki jos itse sitä kerjää.
Sulaako sokeri suussa. Jos sulaa, olet käyvää kauraa.
Kaikissa jutuissakin on aina päähenkilö xv. vakiotarpeena. Jonne 24v, teki sitä ja sitä. Tilda 56v, ajatttelee niin ja näin. Ikään kohdistuu paljon ennakkoluuloja. Yleisessä keskustelussa vuoden tarkkuudella tiedetään mitä on ja mitä pitäisi olla. Hassua.
Vierailija kirjoitti:
Näytätkö oikeast?
Katsoin tänään instagramissa kuvaa Jere Karalahdesta, hän on nyt 48v. Hän näyttää 65-vuotiaalle.
Jarkko Eve, 59v. Näyttää mielestäni 75-vuotiaalle. https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/58328a18-b73d-48ae-bb8a-0666408bd0b0
Ilkka Heiskanen on 61v. Näyttää 91-vuotiaalta. https://www.is.fi/viihde/art-2000009476719.html
Eve on ikäisensä näköinen, Heiskasesta sanon saman kuin sinä, kuin kuoleman kuva. Even ottaisin vieläkin, vaikka en enää olekaan perään kirkumassa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jo 50v. Olin päiväkodissa töissä pätkän ja eräs lapsi sanoi, että sä olet jo tosi vanha. 😄
Pahempi, että tuossa iässä tekee pätkätöitä.
Edes hilda 92 ei koe olevansa vanha, vaan pikkutyttö vanhemmassa ruumiissa.
Mulle ei sanota, mutta vakiokysymys, kun mut nähdään isosiskon kanssa on, että kumpikas teistä oli vanhempi. Yleensä vielä tää kysyjä tietää, että mulla on isosisko. Mutta jous ihminen on noin törppö, niin se on heidän ongelmansa. Useampi on sitten ihmetellyt, että minne katosin (kun en halua pitää loukkaavasti käyttäytyviä ihmisiä kavereinani).
Jättää noiden moukkien mielipide omaan arvoonsa
Ainahan lapset ja nuoret kokevat vähänkin vanhemmat iäkkäiksi. Kuulin tämän vanhempieni kertomana aikoinaan
Silti se yllätti kun 60v:na eräs lapsi,8v epäili olevani 80v.
Muistui heti mieleen 80v,jolle lapsi sanoi, sä oot ainakin satavuotias.
Vanhaksi pääsee vain vanhenemalla.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jo 50v. Olin päiväkodissa töissä pätkän ja eräs lapsi sanoi, että sä olet jo tosi vanha. 😄
Miule sanottiin aikanaan samaa päiväkodissa työskennellessäni ja olin vasta 19 vuotias.
No tottahan se on että lapsen näkökulmasta olet jo tosi vanha :D joku 16-vuotias lähihoitajaharjoittelijakin on niille aikuinen. Itse kun oli ala-asteella niin seiskaluokkalaisetkin oli jo pelottavan "vanhoja", nykyään ne näyttää pikkulapsilta.