On halvempaa hakea iso ateria viereisestä ravintolasta 8,80€ kuin kokata
Aiemmin pystyi aina säästämään ruuassa rahaa kokkaamalla halvalla kotona.
Nyt viereisessä 'kebulassa' saa ison kasan salaattia, 6 kanavarrasta, fetaa, tomaattia, kurkkua, oliivia sekä päälle limun + kahvin + leipää 8,80 eurolla, tarjous voimassa toukokuun loppuun. Ja kyllä on asiakkaita aina paikka täynnä.
Eikä tarvitse itse tiskata eikä mene sähköä, tai maustaa itse. Väitän, että tämä on monin tavoin parempi vaihtoehto kuin itse kokkaaminen halvimmista aineksista
Kommentit (46)
Ja limu 5 eur
Liitistä 1,5 litraa limua eurolla;-)
Vierailija kirjoitti:
Tuolla 8, 80 eurolla tekee ison kattilallisen niin makkara-, kaali- kuin kalakeittoakin josta syö monta päivää.
Ja jää rahaa vielä ruisleipään ja törsättäväksi ruokajuoma-vissyynkin.
Mitä kalaa käytät? Kilohinta? En usko että saat ison kattilallisen kalakeittoa tuohon hintaan jos et itse kalasta. Kalaliemikuutio ei riitä vaan kyllähän siellä oikeaa kalaa täytyy olla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeps. Tehtiin pellillinen pizzaa ja maksoi yli 50€. Ei ollut halpaa. Salaattikin maksaa kympin itse tehden. Mieluummin haen kaupan salaattibaarista.
Mitä ihmeen pizzaa teit? Pohja on puoli ilmainen ja täytteetkin yleensä koostuu vihanneksista, pienestä määrästä proteiinia ja pienestä määrästä juustoa. Oman pellillisen saan alle kympillä. Salaattia saa taas valmiin hinnalla paljon isomman satsin kotona. Ja kastike itse. Ongelma on taas kerran vain se että toiset osaa toiset ei.
Mustaleimaedam maksaa 700g paketti 28€, Aurajuusto yli 3€ se pieni pala. Niitä menee kaksi pellilliseen. Mainitsenko mitä maksaa parmankinkku? Älä siis höpötä pohjista. Keskity täytteisiin.
Oon huomannut saman. Lounasruokailu ja muukin ulkona syöminen on nyt oikein kilpailukykyisissä hinnoissa. Toki vain sillä varauksella, että laskee jonkin arvon myös omalle ajalleen. Itse yrittäjänä olen kompensoinut hintojen nousun tekemällä lisää töitä ja jos teen tunnin lisää työtä tai värkkään tunnin ruokien ja työeväiden kanssa, jään huikeasti plussalle syömällä ulkona tässä vertailussa.
Söin eilen lounaan Riihimäellä, naudan rintaa savustettuna buffetissa. Jäätävän kokoisia siivuja, ihan mielettömän hyviä ja mureita, kaveriksi vähän uunipottua ja muita vihanneksia. Reilun 11e taisi olla. Tarjolla oli toki muutakin kuin nautaa.
Kävi mielessä sitä nauttiessa, että voisi syödä vähän useammin lounaan ulkona. Ihan joka päivä ei kuitenkaan jaksa näitä nykyisiä neuvostoaikaisia ruokia, ainoita, joita on varaa itse kokkailla...
Laskit mukaan myös juomat? Kun teen yhden pellillisen pizzaa mitenkään säästelemättä, en saa uppoamaan siihen enempää kuin 20€, vaikka olisi kallista savulohta tai -poroa, katkarapuja, oliiveja ja muita tyyriimpiä aineksia.