Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riippuvuus on aina syntynyt trauman vaikutuksesta

Vierailija
25.03.2023 |

Addiktio on keino turruttaa trauman aiheuttamaa kipua.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein joo. Paetaan kurjaa elämää esim viinaan ja se ryyppääminen taas lisää elämän kurjuutta. Mutta varmasti saisin alkoholismin aikaan myös vaan alottamalla viikon putket ilman ahdistavaa elämää. 

eli et oo eläissäs vedellyt viikon putkia mutta silti oot tän asian ekspertti

Jos on tarvetta raitistua, ihan ykkösasia on perehtyä oikeiden asiantuntijoiden lausuntoihin ja entisten päihteidenkäyttäjien kertomuksiin, joita löytyy netistä monessa muodossa. Ei palstakirjoituksista kannata hakea tietoa, koska päihdeongelmat vaikuttaa myös tiedon laatuun eli alkkis nisti saattaa kertoa päihteistä erilaista tietoa kuin jo entinen alkkis tai aihetta tutkinut asiantuntija. 

niin raitistuneiden alkkisten jutut ei sitten oo väärist

AA aloittelijan oppaasta totuudet löytyy. 

Vierailija
22/35 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monista päihteistä vouhkaaminen on lähinnä naurettavaa. Addiktiokin on pahasta näköjään vain siksi, että kyseessä on addiktio. Eihän se nyt noin todellakaan mene oikeassa todellisuudessa. Kaikki eläimet ovat luontaisesti riippuvaisia vedestä, ruoasta ja myös jonkinlaisesta lisääntymiskäyttäytymisestä, joissa on toki lajikohtaisia eroja. Nämä eivät ole mitään "koska mä haluun ja tykkään" juttuja, vaan kyse on ninenomaan addiktioista. Ilman näitä addiktioita laji kuin laji kuolee pois ja siten addiktio on kaikille eläimille elinehto.

Päihderiippuuvuus ei sinänsä eroa riippuvuutena mitenkään noista, mutta ollaan nyt vaan päätetty, että se on automaattisesti pahasta, koska se on addiktio. Kriteerissä ei lainkaan huomioida sitä, onko se addiktio oikeasti haitallinen terveydellinen. Esimerkiksi subu ja bensot ovat lähestulkoon haitattomia terveydelle, mutta ollaan vaan päätetty, että ovat niin paha, paha, kiska ne koukuttavat. Sil

Samaa miettinyt. Moni eläisi bensoilla ja/tai subuilla ihmisarvoista elämää.

Työkaverilta lähti bensoresepti. Lähti myös työt ja talo sekä vaimo. 15 vuotta tehtiin työparina duunia.

Teki it sa rin juuri ennen joulua. Ei käyttänyt mitään muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:AA aloittelijan oppaasta totuudet löytyy. 

en tiiä mikä on aa alottelijan opas. mutta näiden alkkisten juttuja on tullut netistä luettua ja kuunneltua. näissä porukoissa korostuu ne kaikista pahimmat tapaukset. moni ns. perusjuoppo on sanonut ettei aa:ssa oikein edes pysty olemaan jos on vaan lievä alkoholiongelma, kun koko juttu pyörii sen ympärillä että kuka oli kaikista kovin juoppo

Vierailija
24/35 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monista päihteistä vouhkaaminen on lähinnä naurettavaa. Addiktiokin on pahasta näköjään vain siksi, että kyseessä on addiktio. Eihän se nyt noin todellakaan mene oikeassa todellisuudessa. Kaikki eläimet ovat luontaisesti riippuvaisia vedestä, ruoasta ja myös jonkinlaisesta lisääntymiskäyttäytymisestä, joissa on toki lajikohtaisia eroja. Nämä eivät ole mitään "koska mä haluun ja tykkään" juttuja, vaan kyse on ninenomaan addiktioista. Ilman näitä addiktioita laji kuin laji kuolee pois ja siten addiktio on kaikille eläimille elinehto.

Päihderiippuuvuus ei sinänsä eroa riippuvuutena mitenkään noista, mutta ollaan nyt vaan päätetty, että se on automaattisesti pahasta, koska se on addiktio. Kriteerissä ei lainkaan huomioida sitä, onko se addiktio oikeasti haitallinen terveydellinen. Esimerkiksi subu ja bensot ovat lähestulkoon haitattomia terveydelle, mutta ollaan vaan päätetty, e

Samaa miettinyt. Moni eläisi bensoilla ja/tai subuilla ihmisarvoista elämää.

Työkaverilta lähti bensoresepti. Lähti myös työt ja talo sekä vaimo. 15 vuotta tehtiin työparina duunia.

Teki it sa rin juuri ennen joulua. Ei käyttänyt mitään muuta.

sori mutta kuulostaa vähän keksityltä tarinalta

Vierailija
25/35 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointini ei kyllä turruta mitään kipua tai traumaa.

Vierailija
26/35 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku alkoholisti tai nisti puolustelemassa, kuinka addiktio onkin jonkun muun ulkoisentekijän syytä.. 

Fxxk Mx.

Vierailija
27/35 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en tiiä mikä on aa alottelijan opas. mutta näiden alkkisten juttuja on tullut netistä luettua ja kuunneltua. näissä porukoissa korostuu ne kaikista pahimmat tapaukset. moni ns. perusjuoppo on sanonut ettei aa:ssa oikein edes pysty olemaan jos on vaan lievä alkoholiongelma, kun koko juttu pyörii sen ympärillä että kuka oli kaikista kovin juoppo

Olisiko kuitenkin ollut sarkasmia?

Vierailija
28/35 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Addiktio voi syntyä tai kehittyä niin monista syistä. Liian pitkälle mennyt nautinnon halu voi muuttua addiktioksi. Päihteet, huumeet, seksi, herkuttelu jne mistä saa nautintoa. Voimakas lääkitys voi aiheuttaa addiktion. 

Vierailija
29/35 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko kuitenkin ollut sarkasmia?

hankala tajuta sarkasmia kun ei ymmärrä mihin viitataan

Vierailija
30/35 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun juustoaddiktio kyllä syntyi ihan itseksiin.

Vierailija
31/35 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, mutta toipuminen kyllä edellyttää traumatietoisuutta ja työkaluja pärjätä traumojensa kanssa, keinoja seurausten työstämiseen. Moni addiktio ei parane nimenomaan siksi ettei tätä ymmärretä vaan kuvitellaan että pelkkä tahdonvoima on se mikä parantaa. 

T. Raittiina 7v

montako kuukautta montako päivää montako tuntia

Vierailija
32/35 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi.

Addiktio ei myöskään koskaan parane jos menee traumojensa taakse piiloon eikä ota itse vastuuta nimenomaan toipumisesta. Tämä on ikävä kehä jonka takia moni addiktio ei paranekaan

Addiktio ei ehdi parantua, koska on tapahtanut liian nopeasti liian suuria fyysisiä muutoksia aivoissa. Voisi korjaantua jos olisi tuhansia aikaa odotella korjaantumista, mutta ei ole, vaan aikaa yksinkertaisesti aivan liian vähän.

Että mitenkä? Kaikenajattelevia se maa päällään kantaa. Olen alkoholistiperheessä väkivaltaisen lapsuuden elänyt insestiuhri, minulla ei ole addiktiota. Olin läheisriippuvainen ja opettelin siitä ulos. Toki traumat syvällä, terapia auttoi.

Vierailija
33/35 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustukaa siihen rottakokeeseen riippuvuudesta, tarkemmin sanoen sen moderniin, toiseen versioon.

Vierailija
34/35 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Minun riippuvuus on kyllä syntynyt siitä että olen nautiskelun- ja jännityksenhaluinen ja tykkään juopotella ja pitää hauskaa.

Kai jotain traumojakin on mutta veikkaan vahvasti että edellä mainittu on pääsyy.

Vierailija
35/35 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jaa. Minun riippuvuus on kyllä syntynyt siitä että olen nautiskelun- ja jännityksenhaluinen ja tykkään juopotella ja pitää hauskaa.

Kai jotain traumojakin on mutta veikkaan vahvasti että edellä mainittu on pääsyy.

kyllä niitä traumoja löytyy kun lähdetään kaivamaan. jossei muuten niin voidaan sellainen aina valemuistolla keksiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän