Miten ratkaista tilanne, jos lapsi tullut allergiseksi perheen koirille?
Perheessä kaksi koiraa, mutta ne on enemmän miehen, ja mies eniten niiden kanssa touhuaa. Itse haluaisin lapsen allergian vuoksi niistä luopua, mutta mies on todella paljon asiaa vastaan, hänelle ne on todella tärkeitä.
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kuinka tavallista, että yhtäkkiä allergisoituu lemmikeille jotka ovat olleet perheessä koko ajan?
En tiedä kuinka tavallista se on. Mutta meidän lapsella on muitakin allergioita kuin tämä ja hän on atoopikko, se saattaa selittää asiaa ainakin osittain. Ap
Varmastikin. Mietin vain, voiko allergiaoireiden äkillisen (?) pahenemisen syy olla jokin muu kuin itse koirat.
Tunnen ihmisen - joskin aikuisen - jolla loppui allergiaoireet lähes kokonaan, kun muutti pois talosta, joka olikin hometalo. Sitä ennen oli elämä ollut esimerkiksi siitepölykausina ihan sietämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kuinka tavallista, että yhtäkkiä allergisoituu lemmikeille jotka ovat olleet perheessä koko ajan?
En tiedä kuinka tavallista se on. Mutta meidän lapsella on muitakin allergioita kuin tämä ja hän on atoopikko, se saattaa selittää asiaa ainakin osittain. Ap
Miksi ap et kommentoi sitä, miten vastuutonta on, että edes kysyt asiaa? Eikö jokainen täysijärkinen vanhempi laita lapset eläinten edelle?
Etkö edes häpeä?
Ymmärrän, että täytyy ajatella lapsen terveyttä, mutta niin myös koirien ja miehen mielenterveyttä. Se on ihan tätä päivää, että koko ydinperhe ei asu aina saman katon alla. Ei se tarkoita eroa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsesi kärsii allergiaoireista. Kärsii, vaikka ne olisivat lieviä. Jos hän olisi aikuinen, niin saisi päättää kärsiäkö vai ei, mutta hän on lapsi ja te vanhemmat olette velvollisia tekemään häntä koskevat päätökset hänen edukseen. Koirat pois.
Komppaan tätä. Allergia on astman riskitekijä, ja se voi tulevaisuudessa rajoittaa jopa ammatinvalintaa.
Ai jumaliste, että olisin vanhemmilleni vihainen, jos minut olisi täysin tietoisesti sairastutettu lapsena.
Eli sinä olet mustasukkainen miehestäsi, kun koirat menee sinun edellesi ja nyt lasta käytetään tässä hyväksi kun sopivasti sattui tuollainen "allergia".
Kyllä perheen vanhemmille ihmis- ja eläinlapset voivat olla samanarvoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap et kommentoi sitä, miten vastuutonta on, että edes kysyt asiaa? Eikö jokainen täysijärkinen vanhempi laita lapset eläinten edelle?
Etkö edes häpeä?
Vastuutonta kysyä, kuinka tavallista on yhtäkkiä allergisoitua eläimelle joka on ollut perheessä koko ajan ja että voisiko äkilliselle muutokselle olla jokin muukin syy kuin itse eläin? Mitä vastuutonta siinä on?
Onko lapsen mahdollinen koira-allergia todettu lääkärin tekemillä allergiatesteillä?
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo siedätyshoito onnistuu jos koko ajan kotona altistuu koiralle. Eihän koivun siedätyshoitoakaan aloitetta keväällä koska silloin ilmassa koivun siitepölyä.
Oletko antihistamiinia kokeillut ?
Jos olisin ap:n mies ja hän vaatimalla vaatisi minua luopumaan rakkaista koiristani, ottaisin viimeisenä ratkaisuna eron. Itse ehdottaisin kahdessa kerrostaloasunnossa asumista. Tuskin se tulee sen kalliimmaksi kuin neljän huoneen asunnossa asuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmastikin. Mietin vain, voiko allergiaoireiden äkillisen (?) pahenemisen syy olla jokin muu kuin itse koirat.
Tunnen ihmisen - joskin aikuisen - jolla loppui allergiaoireet lähes kokonaan, kun muutti pois talosta, joka olikin hometalo. Sitä ennen oli elämä ollut esimerkiksi siitepölykausina ihan sietämätöntä.
Kysyn tätä siis siksi, että sellainen ilmiöhän on olemassa kuin ristireaktiot. Esimerkkinä vaikka siitepölyjen ristireaktioit, joista itsekin kärsin:
https://www.allergia.fi/allergia/ruoka-ja-juoma/ristiallergiat/
Ihminen voi siis saada sen takia allergisia reaktioita asioista, joille ei ole oikeasti allerginen. Itse olen saanut pahimpina siitepölykausina reaktioita omenoista ja porkkanoista. Kerran vuosia sitten turposi suu ja kurkku porkkanasta. En ole niille kuitenkaan oikeasti allerginen, juuri söin omenaa äsken. Hämmentävä ilmiö.
Vierailija kirjoitti:
Me asutaan kerrostalon kolmannessa kerroksessa eli ei voi pitää koiria jossain ulkotarhassa. Asunto on neljä huonetta plus keittiö ja avoin pohjaratkaisultaan, ei ole mitään toista puolta kotia johon koirat voisi rajata ja lapsi olla toisella puolella. Lapsen huoneeseen ne ei saa mennä. Niitä voisi kyllä periaatteessa pitää suuren osan ajasta työhuoneessa, mutta sinne kuljetaan olohuoneen läpi ja lapsen huoneen ohi niin en tiedä hyödyttäisikö se edes mitään. Ja ne haukkuu koko ajan jos ne telkeää sinne. Ap
Olisiko mahdollista muuttaa edulliseen omakotitaloon, jonka saa jaettua kahteen osaan? Nythän talojen hinnat ovat pääsääntöisesti alhaalla.
Ap on kyllä esimerkki täydellisestä itsekkyydestä. Lapsi ja lapsen terveys on ykkösiä.
Olet vuoden surkein äiti jos pitää kaksi kertaa edes ajatella asiaa.
Jos mies pitää koiria tärkempinä kuin lastaan, mies ja koirat kuuluvat muualle kuin teille.
Vastuutonta ottaa ensin koiria ja sitten hylätä, kun muitakin ratkaisuja on tarjolla.
Tietenkin koirat pois heti samasta kodista, missä lapsi on. Järkyttävää, että pitää edes miettiä asiaa.
Minä, minä, minä ja minun lapsi! Viis koirista ja miehen tunteista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsesi kärsii allergiaoireista. Kärsii, vaikka ne olisivat lieviä. Jos hän olisi aikuinen, niin saisi päättää kärsiäkö vai ei, mutta hän on lapsi ja te vanhemmat olette velvollisia tekemään häntä koskevat päätökset hänen edukseen. Koirat pois.
Komppaan tätä. Allergia on astman riskitekijä, ja se voi tulevaisuudessa rajoittaa jopa ammatinvalintaa.
Ai jumaliste, että olisin vanhemmilleni vihainen, jos minut olisi täysin tietoisesti sairastutettu lapsena.
Vähän ot, mutta mulla ja mun veljellä on astma, aikaisemmin suvussa ei ole ollut astmaatikkoja. Meidän vanhemmat poltti tupakkaa koko meidän lapsuusajan, myös sisällä. Ja vanhempien mielestä noillaei oo mitään korrelaatiota keskenään, meille vaan nyt sattu osumaan nuo astmat
Mies pellolle koirineen. Eihän tossa mitään muuta vaihtoehtoa jää jos mies ei halua koiristaan luopua.