Miten Maria Guzenina pysyy täysin hoikkana vaikka on 54?
Ei istuessakaan yhtään vatsa pullota. Katsoin just IS:n vaalitilaisuuden tubesta. Pelkät geenitkö ratkaisee vai joku ultrakevyt ruokavalio Victoria Beckhamin tyyliin? VB on jo vuosikymmeniä syönyt joka päivä saman aterian: grillattua kalaa ja höyrytettyjä kasviksia. Kun Beckhamin perheessä vietettiin lapsen synttäreitä, muilla oli tavallista kakkua, mutta Victoria-äidillä oli joku vesimelonin palanen joka oli muotoiltu kakun näköiseksi. Edes yhtä kertaa vuodessa ei voi maistaa mitään epäterveellisenä ja lihottavana pidettyä. Kate Middleton on kolmas jolla on rasvaton vyötärö ja hänkin syö vain jotain kasvismehuja yms.
Kommentit (59)
Heh vaikka jengi onkin pyylevämpää nykyään niin ei nyt sentään jokaikinen. Kyllä minä tunnen useammankin hoikan keski-ikäisen. Eikä tarvitse edes olla mikään himoliikkuja.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen hieman häntä vanhempi. Olen hoikka. Minulla tämä on geeneissä ja samaa arvelen hänellä syyksi.
Sama.Itsekin pysyin hoikkana lähes 60 vuotiaaksi ihan noin vain ilman mitään temppuja.
Mutta pakko kyllä sanoa, että olin huomattavasti pienempi ruokainen, kuin esim työkaverit.
En olisi ikinä jaksanut syödä sellaisia määriä, mitä muut vetivät napaansa ruokalassa.
Mutta syytä siihen, miksi olen pienenpi ruokainen, kuin moni muu, en tiedä. Ja en ole mikään lyhyt ihminen, vaan 168cm.
Ja koskaan en käy syömässä esim seisovassa pöydässä, koska pystyn syömään niin vähän, ettei kannata maksaa turhasta.
Syömätavat tuntuvat olevan geeneissä. Itse olen aina ollut hoikka, mutta minä sivuutankin sen nälän tunteen usein kun ei vaan omasta mielestä jaksa tai ehdi syödä. Toisilla se taas on tuskan paikka kun maha vähän murahtaa ja heti pitää tunkea ruokaa nassuun.
Vierailija kirjoitti:
Syömätavat tuntuvat olevan geeneissä. Itse olen aina ollut hoikka, mutta minä sivuutankin sen nälän tunteen usein kun ei vaan omasta mielestä jaksa tai ehdi syödä. Toisilla se taas on tuskan paikka kun maha vähän murahtaa ja heti pitää tunkea ruokaa nassuun.
Tämä on muuten ihan totta että joillakin sen näläntunne on voimakkaampi kuin toisilla. Jotkut eivät kykene edes toimimaan nälässä vaan vetävät hirveät itkupotkuraivarit kuin lapsi konsanaan ja toiset taas eivät välitä näläntunteesta pätkääkään. Itselläni näläntunne menee yleensä aika nopeasti ohi vaikken söisi mitään ja olen aina ollut hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on muuten ihan totta että joillakin sen näläntunne on voimakkaampi kuin toisilla. Jotkut eivät kykene edes toimimaan nälässä vaan vetävät hirveät itkupotkuraivarit kuin lapsi konsanaan ja toiset taas eivät välitä näläntunteesta pätkääkään. Itselläni näläntunne menee yleensä aika nopeasti ohi vaikken söisi mitään ja olen aina ollut hoikka.
Totta. Jotkut ovat ihan kauhuissaan kun pitää esim. Verikokeen tai leikkauksen takia olla syömättä 10 h. Minulle ihan normaalia pitempikin aika.
Aika moni 90-luvun "it-girl" on pysynyt hoikkana. Varmaan voisi ajatella, että kuka siihen aikaan on laihuusihanteen omaksunut itsensä osaksi niin ei koskaan päästä itseään lihomaan. 90-luvulla laihuuden tavoittelu oli täysin armotonta.
Mitäs ihmeteltävää tossa nyt sitten on?
Oisko geenit, hän on sorja. Voi lenkkeillä pari tuntia iltaisin. Toki safkaaminenkin vaikuttaa
Vierailija kirjoitti:
Venäläiset geenit.
Kaukana maatuskasta. Vaati varmaan kieltäymyksiä ja kovaa itsekuria. Kerran lomareissulla hotelliaamiaisella venäläinen mies söi, kuten pitikin, mutta hoikka kaunis vaimo pelkkää vesimelonia.
En puhu pelkästään hoikkuudesta vaan nimenomaan rasvattomasta vyötäröstä ja vatsan seudusta. Mulla on tuttuja jotka sanoo olevansa hoikkia mutta joilla pullistuu istuessa kumpu vatsalle. Todennäköisesti tämänkään ketjun hoikkuuttaan mainostavilla ei ole yhtä litteä rasvaton vatsa ja vyötärö kuin Guzeninalla, Middletonilla, Beckhamilla. Sellainen nimittäin on harvinaista viisikymppisillä ja sitä vanhemmilla.
Ap
Ne kuuluisat elintavat 😀 Syö ja liiku oikein.
Sehän kertoi muutama v sitten haastattelussa laihduttaneensa kun elintapakiloja oli hällekin kertynyt. Kaivanko lähteen vai etsitkö itse?
Vierailija kirjoitti:
Geenit. Olen 42 ja voin syödä edelleen mitä vaan lihomatta. BMI 19.
Paskapuhetta. Todellisuudessa et ole syönyt koskaan paljon. Ala syömään päivittäin vaikka 4000kcal tai edes 3000kcal, niin taatusti alkaa painosi nousemaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse en laihdu millään. Vaikka en söisi mitään ja joisin vain vettä lihoisin silti. En syö karkkia, pizzaa, hampurilaisia, pastaa, pullaa tai vastaavaa, mutta aina vain lihoan. Rinnat roikkuvat ja pömppömaha on. Vaatteita en oikeastaan edes yritä enää ostaa.
Ymmärräthän, että tämä on täysin mahdoton yhtälö? Jotain sinä syöt liikaa jos lihoat.
Vierailija kirjoitti:
En puhu pelkästään hoikkuudesta vaan nimenomaan rasvattomasta vyötäröstä ja vatsan seudusta. Mulla on tuttuja jotka sanoo olevansa hoikkia mutta joilla pullistuu istuessa kumpu vatsalle. Todennäköisesti tämänkään ketjun hoikkuuttaan mainostavilla ei ole yhtä litteä rasvaton vatsa ja vyötärö kuin Guzeninalla, Middletonilla, Beckhamilla. Sellainen nimittäin on harvinaista viisikymppisillä ja sitä vanhemmilla.
Ap
Naisilla kohtu alkaa iän myötä pullottamaan enemmän ulospäin ja siksi usein laihoillakin naisilla tulee semmoinen "pömppis". Iän myötä tulee myös erkaumaakin useille ja varsinkin tietenkin, jos on synnyttänyt ja on tullut erkauma jo silloin niin vatsalihakset alkavat pettää vanhempana. Joillakin varmaan se kohtu ei ala niin paljon pullottaa ja toisilla sitten enemmän. Eli kyse ei välttämättä ole rasvan määrästä kehossa vaan muista fysiologisista seikoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen hieman häntä vanhempi. Olen hoikka. Minulla tämä on geeneissä ja samaa arvelen hänellä syyksi.
Geenit= syö vähän.
Niin, syön kyllä terveellisesti, mutta mikäli olen oikein ymmärtänyt, myös useat ylipainoiset syövät samoin. Kyllä hoikkuus on osaksi geeneissä. Painan hiukan yli 50 kg, vaikka olen yli 170 cm. En erityisemmin tarkkaile painoa.
Mutta luultavasti syöt paljon vähemmän, kun se 100kg joka myös syö terveellisesti. Ei riitä, että syö "terveellisesti" jos syö liikaa, eli emnemmän, kuin kuluttaa.
Vaikka söisit pelkkiä herkkuja, mutta kuluttaisit kaiken syömäsi, et lihoisi.
Terveellinen ruokavalio ei ole = hoikka
Luulen, että taustalla on monesti kotoa opittu ruokailu malli, eli syödään enemmän, kun kohtuullisesti. Moni ylipainoinen on ollut koko elämänsä ylipainoinen ja yleensä koko perhe on xxxxl-luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Täh? Oon 56 ja hoikka.
Niin minäkin olin viisissäkymmenissä, mutta kun tulee 60 v lasiin, ja enemmän, täytyy kyllä katsoa mitä syö, ettei ala pönäköityä. Ja aiemmin koskaan ei minun tarvinnut ja olen aina ollut hoikka ilman ponnisteluita.
Nyt ymmärrän. että tätimäistä ulkonäköä vanhana on vaikea välttää. Joistakin laihoina pysyvistä tulee usein vanhoina kuivankälpeitä, se on liikkumisen kannalta hyvä, mutta ei minusta sen kauniimpaa kuin rehevyys. Ja mitä laihempi, sen ryppyisemmät kasvot. :)
Suo siellä. vetelä täällä.
Jos istuessakaan ei yhtään tule mahan kohdalle kerrosta, niin olisiko muotoilevat alusvaatteet?
Muuten on tietysti geenit ja elämäntavat syynä.
T. N42, hoikka myös bmi 19 mutta kyllä jo mahan kohdalla hiven jotain vararavintoa mikä näkyy istuessa.
Niin, syön kyllä terveellisesti, mutta mikäli olen oikein ymmärtänyt, myös useat ylipainoiset syövät samoin. Kyllä hoikkuus on osaksi geeneissä. Painan hiukan yli 50 kg, vaikka olen yli 170 cm. En erityisemmin tarkkaile painoa.