Onko se ihan oikeasti mun vika ettei isä tapaa lastaan?
Lapsen isän kanssa oli todella paljon riitaa, ihan varmana olin itsekin pahasuinen ja varmasti
olin täynnä vikoja. Olimme oikeudessahan jotta saadaan tapaamiset sovittua. Lopulta hän kuitenkin sanoi että haluaa suojella mielenterveyttään ja jätti tapaamiset. Tuolloin hän oli löytänyt uuden suhteen ja perusti perheen. Isä muutti, salasi kaikki yhteystietonsa ja lopetti ihan kaiken yhteydenpidon lapseen.
Nyt on mennyt yli kuusi vuotta ettei ole nähnyt lastaan. Meillä on yhteishuoltajuus, ja lasten isää on viranomaiset yrittänyt välillä tavoitella puolestani jos tarvitsee toisen vanhemman luvan johonkin. Yksinhuoltajuutta hän ei anna. Enää viranomaisetkaan ei saa isää tavoitettua. Sosiaalityöntekijän papereissa lukee että Isä suojelee mielenterveyttään eikä halua olla äidin kanssa tekemisissä. Lapselle isä toivoo kaikkea hyvää. Olen saanut kuulla monta kertaa että enkö tiedä että lapsi tarvitsee isäänsä. Eli syyllistetään tästä tilanteesta yksin minua. Vuosikausia on kulunut, ei olla varmaan edes samoja ihmisiä enää kuin silloin aikoja sitten. Ei mulla ole mitään sitä vastaan että isä ja lapsi olisivat tekemisissä. Ei ole koskaan ollutkaan.
Onko tämä nyt ihan reilua?
Kommentit (57)
No vastaat heille että kyllä tiedät, mutta isää ei kiinnosta et voi mitään asialle .
Ukko on kusipää. En tiedä oletko sinäkin, tämän pelkän aloituksen perusteella et ole, mutta hän ainakin on. Kai voisit tilanteen perusteella saada yksinhuoltajuuden?
harva lastaan vihaa, mutta joskus on helpompi luovuttaa, ettei tarvitse olla missään tekemisissä hankalan exän kanssa
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellinen isä, että jättäisi lapsensa naiselle, jolta joutuu itsekin itseään suojelemaan. Sanonpa vaan että aika säälittävä jätkä ja säälittävät selitykset.
sinäkin kuulostat siltä, että luopuisin vaikka omasta lapsestani, ettei tarvitsisi enää koskaan nähdä sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellinen isä, että jättäisi lapsensa naiselle, jolta joutuu itsekin itseään suojelemaan. Sanonpa vaan että aika säälittävä jätkä ja säälittävät selitykset.
sinäkin kuulostat siltä, että luopuisin vaikka omasta lapsestani, ettei tarvitsisi enää koskaan nähdä sinua.
Kuulostat siltä, että et rakasta lastasi ja luopuisit lapsestasi mielelläsi mistä tahansa tekosyystä.
Ei mielisairaan naisen kanssa voi mitään sopia.
-Riitelet joka ainoa kerta naisen nähdessäsi, ei sitä kukaan jaksa.
Aikuisena voi ottaa yhteyden lapsiin ja kertoa koko totuus, kun äidin puolelta sitä ei tulla kertomaan.
Teit lapsistasi isättömän omalla pahantahtoisuudellasi miestä kohtaan, oletko nyt tyytyväinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat siltä, että et rakasta lastasi ja luopuisit lapsestasi mielelläsi mistä tahansa tekosyystä.
en ihan helposti luopuisi, mutta sinä olet niin suuri syy, että sinusta eroon pääsemiseksi voisin luopua
Ei todellakaan ole sinun vika. Tämä maa on täynnä isiä, jotka eivät lastaan tapaa, vaikka riitojakaan ei ole ollut. Isä nyt keksi tuollaisen selityksen ja syyllistää. Kiusaahan se on, kun on tavoittamattomissa eikä anna yksinhuoltajuutta.
Sano suoraa näille ihmisille, että isä on lapsensa hylännyt. Omien lasteni isä vähät välittää lapsistaan. Ydinperheenä kuitenkin elettiin 16 vuotta. Nyt ei pidä aikuiseen esikoiseen mitään yhteyttä.
Kysy niiltä mitä ne on sille isälle tehneet kun edes viranomaisten kautta ei halua lapselleen mitään hyvää.
Anna olla
Älä odota isältä mitään
Fi sitä se lapsi kiinnosta
Että silleen se menee ja hyväksy se
Sinuna laittaisin oikeusprosessin pystyyn ja vaatisin oikeudessa yksinhuoltajuutta jos lapsi on pieni.
Miksiköhän on alussa pitänyt mennä oikeuteen sopimaan tapaamisista?
Sama tilanne meillä. Isä on hylännyt lapset, vuosiin ei ole kuulunut. Itse ajattelen näin ettei terve ihminen mieleltään hylkää lapsiaan. Vaikka olisin minkälainen niin lapsia ei hylätä. Miten helppo on hylätä ja lähteä kävelemään enkä saa yksinhuoltajuutta? Toivon lasteni isälle yksinäistä vanhuutta. Viranomaiset puolustaa isää ettei ole pakko mutta minun on pakko jaksaa vuodesta toiseen.
Yksinhuoltajuutta voi hakea uudestaan ja perustelut on selkeät: isä ei tapaa lastaan eikä isään saada yhteyttä edes viranomaisten toimesta. Eikö sossu ole tätä sinulle kertonut?
Vierailija kirjoitti:
Yksinhuoltajuutta voi hakea uudestaan ja perustelut on selkeät: isä ei tapaa lastaan eikä isään saada yhteyttä edes viranomaisten toimesta. Eikö sossu ole tätä sinulle kertonut?
Ei ole niin helppoa. Kaverin ex häipyi. Kukaan ei tiennyt missä mies on. Pari vuotta meni ja kaveri yritti oikeusteitse hakea yksinhuoltajuutta. Isä kieltäytyi ja yhteishuoltajuus pysyi.
Reilua ei ole, mutta tavallista. Tutustu narsismiin ja narsistin toimintaan lastensa kanssa. Eivät rakasta lapsiaan eivätkä jaksa pitää niistä huolta. Tapaamiset voisivat myös olla vahingollisia, joten ihan hyvä noin.
Tsemppiä sinulle ja lapsellesi!
T. Isänsä erossa hylkäämä
Vierailija kirjoitti:
Sama tilanne meillä. Isä on hylännyt lapset, vuosiin ei ole kuulunut. Itse ajattelen näin ettei terve ihminen mieleltään hylkää lapsiaan. Vaikka olisin minkälainen niin lapsia ei hylätä. Miten helppo on hylätä ja lähteä kävelemään enkä saa yksinhuoltajuutta? Toivon lasteni isälle yksinäistä vanhuutta. Viranomaiset puolustaa isää ettei ole pakko mutta minun on pakko jaksaa vuodesta toiseen.
Unohda, että sitä lasten isää on olemassakaan. Voimia sinulle! Oma äitini jaksoi pitkään, kunnes kuoli liian nuorena. Olen kiitollinen siitä, miten äiti kantoi vastuunsa, toisin kuin isä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole niin helppoa. Kaverin ex häipyi. Kukaan ei tiennyt missä mies on. Pari vuotta meni ja kaveri yritti oikeusteitse hakea yksinhuoltajuutta. Isä kieltäytyi ja yhteishuoltajuus pysyi.
Eli isä oli koko ajan viranomaisten tavoitettavissa? AP:lla ei näin ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli isä oli koko ajan viranomaisten tavoitettavissa? AP:lla ei näin ole.
Kyllä viranomaiset isän löytää, jos oikeuteen mennään.
Onko reilua, että ihmiset joutuvat kärsimään traumoistaan niin, että liitto hajoaa eikä kyetä edes yhteishuoltajuutta asiallisesti sopimaan? Ei ole. On epäreilua saada traumatisoiva kasvatus. Kysymys reiluudesta on kuitenkin epärelevantti, sillä mistä sitä reiluutta olisi pitänyt saada, kun perhe on mitä on?