Onko se ihan oikeasti mun vika ettei isä tapaa lastaan?
Lapsen isän kanssa oli todella paljon riitaa, ihan varmana olin itsekin pahasuinen ja varmasti
olin täynnä vikoja. Olimme oikeudessahan jotta saadaan tapaamiset sovittua. Lopulta hän kuitenkin sanoi että haluaa suojella mielenterveyttään ja jätti tapaamiset. Tuolloin hän oli löytänyt uuden suhteen ja perusti perheen. Isä muutti, salasi kaikki yhteystietonsa ja lopetti ihan kaiken yhteydenpidon lapseen.
Nyt on mennyt yli kuusi vuotta ettei ole nähnyt lastaan. Meillä on yhteishuoltajuus, ja lasten isää on viranomaiset yrittänyt välillä tavoitella puolestani jos tarvitsee toisen vanhemman luvan johonkin. Yksinhuoltajuutta hän ei anna. Enää viranomaisetkaan ei saa isää tavoitettua. Sosiaalityöntekijän papereissa lukee että Isä suojelee mielenterveyttään eikä halua olla äidin kanssa tekemisissä. Lapselle isä toivoo kaikkea hyvää. Olen saanut kuulla monta kertaa että enkö tiedä että lapsi tarvitsee isäänsä. Eli syyllistetään tästä tilanteesta yksin minua. Vuosikausia on kulunut, ei olla varmaan edes samoja ihmisiä enää kuin silloin aikoja sitten. Ei mulla ole mitään sitä vastaan että isä ja lapsi olisivat tekemisissä. Ei ole koskaan ollutkaan.
Onko tämä nyt ihan reilua?
Kommentit (57)
Tässä ap:n tarinassa se mietyttää että miksi et tehnyt aborttia..? Aika usein se mies haluaa että nainen tekisi abortin mutta miksi nainen ei sitä aborttia tee vaan mieluummin se nainen haluaa pilata miehen elämän..
Vierailija kirjoitti:
Tässä ap:n tarinassa se mietyttää että miksi et tehnyt aborttia..? Aika usein se mies haluaa että nainen tekisi abortin mutta miksi nainen ei sitä aborttia tee vaan mieluummin se nainen haluaa pilata miehen elämän..
Jos et halua lasta, älä harrasta seksiä. Seksissä on aina riski, että tulee lapsi. Voisi siis ihmetellä, että miksi mies harrasti seksiä, jos ei kerran lasta halunnu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et halua lasta, älä harrasta seksiä. Seksissä on aina riski, että tulee lapsi. Voisi siis ihmetellä, että miksi mies harrasti seksiä, jos ei kerran lasta halunnu.
Ai sun mielestä seksiä ei saa harrastaa jos ei lapsia halua :D Ei se nyt ihan noin mene vaan seksistä ihmiset nauttii, aseksuaalit on sellaisia jotka ei seksiä halua.
Ei se ap:n mitenkään syytön tässä ole joskaa ei täysin syyllinenkään. Jos on paha suisesti räksytetty, oikeuteen menty ja toinen joutuu omaa mielenterveyttään suojelemaan sen seurauksena niin ei siinä ap nyt syytöntä voi esittää. Olisit voinut hoitaa asiat asiallisesti. Nyt elät käytöksesi seurauksia ja ei kannata sitä isää enää kaivella ja kiusata. Passit yms saat lapsille kyllä kunhan vaan ajoissa haet ja selvität että isää ei tavoiteta ja heillä on mahdollisuus yrittää tavoittaa.
Jopa on isän puolustajia tässä ketjussa. Aivan käsittämätöntä, hävetkää.
Omien lasteni isä on myös häipynyt lasten elämästä. Tavallaan sanoi suoraan, että hänellä on nyt uusi perhe, kun otti uuden naisen.
Suomessa on puhuttu paljon siitä, että äidit vieraannuttavat lapsia ja tätä pyritään nykyään välttämään. Esim. oma ex käytti tätä ajatusmallia hyväkseen. Kauheasti kitisi siitä, kun olisi halunnut tavata silloin teini-ikäisiä lapsia. Todellisuus oli se, että lasten elämä tehtiin aika vaikeaksi miehen uusperheessä. Uusi nainenkaan ei varsinkaan poikaamme sinne halunnut, kun poika piti kuulemma meteliä. Ei ole millään tavalla tukenut lapsia, kun nämä tulivat täysi-ikäisiksi. Puheet ovat kyllä kovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole sinun vika. Tämä maa on täynnä isiä, jotka eivät lastaan tapaa, vaikka riitojakaan ei ole ollut. Isä nyt keksi tuollaisen selityksen ja syyllistää. Kiusaahan se on, kun on tavoittamattomissa eikä anna yksinhuoltajuutta.
Sano suoraa näille ihmisille, että isä on lapsensa hylännyt. Omien lasteni isä vähät välittää lapsistaan. Ydinperheenä kuitenkin elettiin 16 vuotta. Nyt ei pidä aikuiseen esikoiseen mitään yhteyttä.
Joo sano suoraan vaan että isä on lapsensa hylännyt. Itse tein sen virheen että en puhunut suoraan ja meillä sossutkin yritti saada isää tapaamaan eivätkä onnistuneet.
Mä peittelin tilannetta. Kun aina sanotaan että älä puhu pahaa. En puhunut ja isä kuitenkin on puhunut kaikille sukulaisille ja ns ystäville että estän tapaamiset.
En tietenkään olisi estänyt. Isä on isä lapselle ja tarvitsee omaan kasvuun.Nyt on aikuinen ja edelleen puhuu kuinka minä estin tapaamiset vaikka nimenomaan pyysin sossuilta apua kun lapsi kaipasi isäänsä enkä saanut häneen mitään yhteyttä ja olisin toki vaatinut tapaamaan lastaan. Kaipa hän kuvitteli että tarvitsen lapsenhoitajaa jotta pääsee baariin iskemään uutta.
Että puhu suoraan vaan. Totta. Ja tottahan se on kun isä ei tapaa lastaan.
Joo mulla on kans tuo sama, että ei tee mieli puhua pahaa. Mutta siinä näkyy oma mielen vääntymä, kun ei kai totuudellisuus sentään ole pahan puhumista.
Ja aika jännä sekin, että totuus tuntuu pahan puhumiselta, että miten synkkiä ne faktat sitten on.
Vierailija kirjoitti:
Reilua ei ole, mutta tavallista. Tutustu narsismiin ja narsistin toimintaan lastensa kanssa. Eivät rakasta lapsiaan eivätkä jaksa pitää niistä huolta. Tapaamiset voisivat myös olla vahingollisia, joten ihan hyvä noin.
Tsemppiä sinulle ja lapsellesi!
T. Isänsä erossa hylkäämä
Mä veikkaan et aika moni narsisti haluaa pitää lapset koska niitä on helppo käyttää lyömäaseena.. Jos olet ihan sekopää niin voipi olla että kukaan ei halua sun kanssa olla tekemisissä. Ap voi olla juuri sellainen kahjo josta on parempi pysyä erossa. Jos vielä isä on saanut uuden perheen toimivaksi niin eiköhän se kerro aika paljon apsta.
Ne narsistiset miehet, joita ei itseään omat lapset kiinnosta, toki puolustelevat ap:n miestä tässä ketjussa, heidän takia ei kannata mieltään pahoittaa. Itsepähän loppupeleissä häviävät eniten. Jos joskus haluavatkin lapsen takaisin elämäänsä niin aika satavarmaa on että lapsi ei haluakaan heitä elämänäänsä ja tuskin edes kuolinvuoteelle vaivautuu
Miesten kannattaa todellakin teettää vasektomia jos tietää ettei halua lapsia. Ja käyttää aina kumia, vaikka kuinka olisi vakisuhde, koska vahinko voi aina sattua ja edes steri ei ole 100% luotettava
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reilua ei ole, mutta tavallista. Tutustu narsismiin ja narsistin toimintaan lastensa kanssa. Eivät rakasta lapsiaan eivätkä jaksa pitää niistä huolta. Tapaamiset voisivat myös olla vahingollisia, joten ihan hyvä noin.
Tsemppiä sinulle ja lapsellesi!
T. Isänsä erossa hylkäämä
Mä veikkaan et aika moni narsisti haluaa pitää lapset koska niitä on helppo käyttää lyömäaseena.. Jos olet ihan sekopää niin voipi olla että kukaan ei halua sun kanssa olla tekemisissä. Ap voi olla juuri sellainen kahjo josta on parempi pysyä erossa. Jos vielä isä on saanut uuden perheen toimivaksi niin eiköhän se kerro aika paljon apsta.
Jonne 18v röllää taas 0,05/5
Vierailija kirjoitti:
harva lastaan vihaa, mutta joskus on helpompi luovuttaa, ettei tarvitse olla missään tekemisissä hankalan exän kanssa
Luovuttaa? Siis hylätä lapsensa! ttu että sylettää tollaset pascamunat! Jos tuot lapsen tähän maailmaan niin olet hänestä myös vastuussa ja lapsi menee AINA itsesi edelle. Piste.
Itsekin olen exän kanssa tekemisissä, vaikka mieluummin en näkisi häntä enää ikinä koska hän tuhosi mielenterveyteni ja teki julmimman mahdollisen tempun johon verrattuna jopa parisuhdeväkivalta tai pettäminen jäisi kakkoseksi - mutta minä teenkin tämän lapseni vuoksi, koska vaikka mies oli pasca aviomies niin hän on aina ollut sentään ok isä, ja lapsi kärsisi erosta enemmän jos veisin häneltä sen. En myöskään näytä lapselle että halveksin hänen isäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole sinun vika. Tämä maa on täynnä isiä, jotka eivät lastaan tapaa, vaikka riitojakaan ei ole ollut. Isä nyt keksi tuollaisen selityksen ja syyllistää. Kiusaahan se on, kun on tavoittamattomissa eikä anna yksinhuoltajuutta.
Sano suoraa näille ihmisille, että isä on lapsensa hylännyt. Omien lasteni isä vähät välittää lapsistaan. Ydinperheenä kuitenkin elettiin 16 vuotta. Nyt ei pidä aikuiseen esikoiseen mitään yhteyttä.
Joo sano suoraan vaan että isä on lapsensa hylännyt. Itse tein sen virheen että en puhunut suoraan ja meillä sossutkin yritti saada isää tapaamaan eivätkä onnistuneet.
Mä peittelin tilannetta. Kun aina sanotaan että älä puhu pahaa. En puhunut ja isä kuitenkin on puhunut kaikille sukulaisille ja ns ystäville että estän tapaamiset.
En tietenkään olisi estänyt. Isä on isä lapselle ja tarvitsee omaan kasvuun.Nyt on aikuinen ja edelleen puhuu kuinka minä estin tapaamiset vaikka nimenomaan pyysin sossuilta apua kun lapsi kaipasi isäänsä enkä saanut häneen mitään yhteyttä ja olisin toki vaatinut tapaamaan lastaan. Kaipa hän kuvitteli että tarvitsen lapsenhoitajaa jotta pääsee baariin iskemään uutta.
Että puhu suoraan vaan. Totta. Ja tottahan se on kun isä ei tapaa lastaan.
Joo mulla on kans tuo sama, että ei tee mieli puhua pahaa. Mutta siinä näkyy oma mielen vääntymä, kun ei kai totuudellisuus sentään ole pahan puhumista.
Ja aika jännä sekin, että totuus tuntuu pahan puhumiselta, että miten synkkiä ne faktat sitten on.
Olen tuollaisen äidin lapsi. Ei halunnut puhua pahaa, joten ei koskaan selittänyt suoraan miten asiat ovat, kun isä hylkäsi. Kuvitteli kai säästävänsä minua. No, siitä onkin sitten seurannut kaikenlaista työsarkaa itselle ja terapeuteille ja elämä on mennyt suorittaessa, itseään koossa pitäen, väärissä suhteissa, aina joustaen ja muita ymmärtäen ja omat tarpeet sivuuttaen. Nyt sitten viisikymppisenä tuntuu, että voimat on loppu ja psykiatrin mielipide on se, että saatan saada loppuelämän toipumisloman.
Haet yksinhuoltajuutta oikeudessa ja elatustuet takautuvasti. Oppiipahan. Rahoilla lapselle terapiaa tms.
Yksinhuoltajuus on läpihuutojuttu tuossa.
Kyllä minulle ainakin kävi niin, että aina 10 vuotiaiksi säännöllisesti olin lasten kanssa, mutta eräänä päivänä entinen vaimo sanoi ettei tarvi tulla hakemaan enää, siihen se sitten loppui, en ole sen jälkeen lapsia nähnyt.
Ei eroa ilman hulluutta.