Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

K-kauppa tekee varmaan tahallaan tuon, että ostoksen hinta on alhaisempi hyllyssä, kuin kassalla

Vierailija
24.03.2023 |

Iltasanomat kirjottaa tapauksesta, jossa Daniel alkoi ihmetellä miksi tuotteen hinta nousi kassalla. Valitti asiasta ja sai ostettua tuotteen samalla hinnalla mitä hyllyssä luki. Tossa Danielin tapauksessa lukee miten hän oli paria päivää myöhemmin käynyt tarkistamassa oliko hinnat korjattu ja no ei ollut, vaikka asiasta oli laitettu valitus. Sama on käynyt mun tuttavalle. Olkaa tarkkana noista hinnoista. Vaikuttaa k.usetukselle.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kassakuitissa näkyy plussanumero, sikäli mikäli sitä on .

käytetty.

Tuon erään kommentoijan mies vaan valehteli muijalleen käyttäneensä.

Pelkäsi kai kaulinta....

😄

Vierailija
22/31 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse aina lasken ostosten kokonaissumman kännykällä ennen kassalle menoa, joten huomaisin onneksi heti, jos hinta olisikin kassalla korkeampi.

Mulla on puhelimessa äppi jolla teen ostoslistan jo kotona. Siihen voi laittaa hinnat ja se laskee yhteissumman. Jos kaupassa huomaa vielä jotain listalta puuttuvaa, se on helppo lisätä.

Tä on oikeasti arkea helpottava äppi. Kun ostos on korissa sen voi näpätä otetuksi ja äppi laskee koko ajan jo kerättyjen summan ja paljonko tekee loput.

Joo. Hienoa jos jollain on aikaa syöttää ostokset ennen kuin vaihtaa lapsen vaipat ja yrittää samalla saada toinen syömään, jotta jaksavat kaupassa.

Saisiko sen apin katsomaan jääkaapista mitä puuttuu ja kertomaan sen perusteella hinnan? Silloin siitä olisi apua. Usein vasta kaupan hyllyjä lähestyessä ehtii miettiä tarkemmin mitä puuttuu, mutta jos ne olisi etukäteen syötetty appiin saisihan sen loppusumman tarkistettua vaikka lapset olisi jo väsähtäneet kauppareissuun. Ja toinen odottaisi uusista vaipoista huolimatta taas vaipanvaihtoa.

Toden totta! Sepä olisikin edistystä jos jääkaappi tuuttaisi äppiin puuttuvat tuotteet hintoineen. Tämä voisi nykytekniikalla olla ehkä jo mahdollistakin. Mutta miten sen saisi lukemaan myös vessapaperit, hammastahnat ja tiskiaineet? Vieläpä on kehitettävää.

Mä muuten olen jo vuosia väsännyt kauppalistan. Ennen vanhaan milloin millekin ruutupaperille tai post it -lapulle. Jos mä nimittäin illalla ennen nukkumaan menoa tai aamulla ennen töihin lähtöä ratsaan jääkaapin ja kuivaruokakaapin, arvaa vaan mustanko mä töistä tullessa kaupassa mitä-se-nyt-taas-olikaan mitä tarvitsin?

Tästä se sitten kehittyi kun huomasin, että tarkoitukseen on äppejä saatavilla. Ensin käytin sitä ihan vaan ostoslistana mutta nyt ruoan hintojen ampaistua pilviin, räpelöin sinne hinnat myös. Kuten tämä ketju todistaa, etenkin tarjouksissa niitä virheitä kaupan puolelta sattuu.

Jos satuit huomaaman, suosittelin äppisovellusta henkilölle joka kertoi laskevansa ostosten kokonaissumman kännykällä. Hänelle varmaankaan ei tuota hankaluuksia tehdä sama tarkoitukseen suunnitellulla äpillä.

Hienoa, että jaksat lasten kanssa hoitaa kauppareissut ja vielä muistat siinä tohinassa kaiken tarvittavan ostaa. Mä suosin kauppalistaa (hintoineen), eikä sitä tarvitse viime tingassa tehdä ”vauva kainalossa”, vaan keräilen listalle tuotteita sitä mukaa kun huomaan niiden hupenevan.

-Sama

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prismassa sama homma. Vähänkö tunnen oloni niuhoksi, kun otan kuvan hyllyssä olevasta hinnasta ja näytän kassalla. Jostain syystä hinnanpompsahdukset ehtivät järjestelmään ensiksi ja alennukset hyllynreunaan, ei ymmärrä.

En edes jaksa lukea koko ketjua, mutta.. jos aamulla on 1500 hinnanmuutos-etikettiä tulostettavana, niin niitä ei vain ehdi laittaa esiin minuutissa. Me myyjät emme myöskään itse päätä näistä hinnan muutoksista yön pimeydessä, kuten jotkut asiakkaat kuvittelevat. Ne hinnat muuttuvat myös meille tehdessämme ostoksia. Kauppa kuin kauppa kyllä hyvittää sen 20 senttiä, minkä se hyllyetiketti valehtelee.. Myyjätkin olemme vain ihmisiä, emme tarkoituksella vittuile tai harhauta asiakkaita, aina ei vain kaikkea pysty sillä sekunnilla oikaisemaan. Suuresti anteeksi 🙄

Vierailija
24/31 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmanni on vielä pahempi. Siellä asiakkiden huijaus on ihan tarkoituksellista.

Vierailija
25/31 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokmanni on vielä pahempi. Siellä asiakkaiden huijaus on ihan tarkoituksellista.

Kerran alkoi tämä jatkuva huijaus ärsyttää ja avauduin siitä myyjälle. Myyjä lähti kiukkuisena hyllyllä ja sanoi, että tarjous on ihan oikein, kun hän on itse lapun sinne laittanut. Tarjouslappu oli tiskiainetablettien kohdalla. Hinta oli isolla, mutta kun lukee pientä tekstiä alareunasta 8 riviä, niin selviää, että tarjous ei koske niitä tiskiainetabletteja, joiden kohdalla räikeänvärinen tarjouslappu on vaan pitää siirtyä metri oikealle ja 3 hyllyä alaspäin. Sitten pitää polvistua ja kurkottaa pimeään hyllyn takaosaan ja hamuta kädellään tyhjää ja sieltä tosiaan tarttuu käteen yksi tiskiainetablettipussi, joka on lähes saman näköinen, mutta siinä on etupainatuksessa pieni keltainen tähti, kun taas tarjouslapun kohdalla olevissa pusseissa ,(jotka eivät ole tarjouksessa) tähti on punainen.

No olisihan asiakkaan pitänyt tuo heti tajuta. Kylläpäs olin hölmö.

Vierailija
26/31 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tällainen voi mitenkään olla laillista, täyttänee jonkin rikoksen merkin?

Vierailija
27/31 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

erikoista, että yleensä "virhe" on niin päin, että kassalla tuote on kalliinpi

Vierailija
28/31 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tällainen voi mitenkään olla laillista, täyttänee jonkin rikoksen merkin?

Ai täällä hyväveli systeemissä? Hah!

Vierailija
29/31 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse aina lasken ostosten kokonaissumman kännykällä ennen kassalle menoa, joten huomaisin onneksi heti, jos hinta olisikin kassalla korkeampi.

Mulla on puhelimessa äppi jolla teen ostoslistan jo kotona. Siihen voi laittaa hinnat ja se laskee yhteissumman. Jos kaupassa huomaa vielä jotain listalta puuttuvaa, se on helppo lisätä.

Tä on oikeasti arkea helpottava äppi. Kun ostos on korissa sen voi näpätä otetuksi ja äppi laskee koko ajan jo kerättyjen summan ja paljonko tekee loput.

Joo. Hienoa jos jollain on aikaa syöttää ostokset ennen kuin vaihtaa lapsen vaipat ja yrittää samalla saada toinen syömään, jotta jaksavat kaupassa.

Saisiko sen apin katsomaan jääkaapista mitä puuttuu ja kertomaan sen perusteella hinnan? Silloin siitä olisi apua. Usein vasta kaupan hyllyjä lähestyessä ehtii miettiä tarkemmin mitä puuttuu, mutta jos ne olisi etukäteen syötetty appiin saisihan sen loppusumman tarkistettua vaikka lapset olisi jo väsähtäneet kauppareissuun. Ja toinen odottaisi uusista vaipoista huolimatta taas vaipanvaihtoa.

Se on oma valinta jos arki ei ole hallussa lasten kanssa, kummasti sinäkin kerkeät olla vauvalla vaikka ei kassakuitttia kerkeä tarkastamaan.

Mutta sama se maksa iloisesti ylimääräistä huijaavalle kauppiaalle.

Vierailija
30/31 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on jo yhä enemmän sähköisiä hinnannäyttöjä käytössä, ja varmaan ne lisääntyvät vielä tästä. Sitten ei haittaa, vaikka kaikki myymälän hinnat muuttuisivat kerralla, koska ne näyttävät kassajärjestelmään syötetyn hinnan. Ei tarvitse enää juosta ympäri myymälää etikettinivaskan kanssa, vaan työajan voi käyttää järkevämpään hommaan.

Vierailija
31/31 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoiset vainoharhat siellä. Ja kyllä, kaikki K-kauppiaat ihan tarkoituksella vainoaa sinua!