Kaleva: Kannabiksesta voi saada psykoosin
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabistyypeillä selkeästi sakkaa. Ne puhuu hitaasti ja ajattelee hitaasti. Välillä tekis mieli ravistella, että jätä jo ne huumeet sä et itse huomaa mitä sulle tapahtuu. Rasittavampia kuin alkoholistit. Kuvittelevat olevansa normaaleja, mutta normaali-ihminen heti huomaa eron.
Olen poltellut kannabista yli 20 vuotta ja samalla ollut koko ajan työelämässä. Olen opiskellut uuden ammatin ja tehnyt sen uuden alan töitä pitkään. Olen löytänyt puolison ja perustanut perheen. Elän hyvämaineisella asuinalueella. Luen kymmeniä kirjoja vuodessa. Et ikinä näkisi minusta päälle päin että poltan kannabista.
Ei se päälle päin näy, mutta pitkään polttaneilla kuuluu puheesta. Se sakkaa ja ajatus vetää ympyrää.
Että sellaista satuilua tällä kertaa.
Irti Huumeista ry:n perustaja on vuosikymmeniä syyttänyt poikansa ongelmista pelkästään kannabista, mutta nyt onkin paljastunut, että poika olikin useiden eri aineiden sekakäyttäjä, joka sekakäytön takia sairastui skitsofreniaan. Hyvä että asia on selvinnyt yli 40 vuoden valehtelun jälkeen.
Irti Huumeista ry:n perustaja vietti helppoa elämää muutaman vuosikymmenen kun ajeli ympäri Suomea vero- ja lahjoitusvaroilla ja "huumevalisti".
Uusissa Kalifornian yliopiston tutkimuksissa kannabiksen sisältämän THC:n havaittiin puhdistavan aivoista amyloidi-proteiinin muodostamia myrkyllisiä möykkyjä, jotka ovat yhdistettävissä Alzheimerin taudin syntymiseen.
Yhdysvaltalaistutkimus on linjassa aiemmin saatuihin tuloksiin, jotka kertovat kannabinoidien suojaavasta vaikutuksesta ihmisillä, joilla on neurorappeutumista aiheuttava sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viina on se joka suomalaisia eniten psykoosiin ja hautaan vie.
No enpä ole todistanut yhtään näitä, sen sijaan sukulaisissa kolme tyyppiä, jotka kannabiksen kautta kovempiin huumeisiin ja ihan sekoja kaikki.
Viinapsykoosi lamauttaa ihmisen, kannabis/huume psykoosi saa ihmisen tekemään karmeita juttuja.
Kahdeksan surman luotia on sitä pahinta mitä viinapsykoosi saa aikaan. En tiedä mistä keksit että alkoholipsykoosi lamaa ihmisen. Rehellisessä vertailussa alkoholi on valtavan paljon haitallisempi päihde kuin kannabis. Henki ja väkivaltarikoksissa alkoholi on ylivoimainen ykkönen. Kannabiksen käyttäjiä on suomessakin yli satatuhatta sellaista jotka käyttää kuukausittain. Hyvin harvoin saa lukea niiden riehuneen saati pahoinpidelleen ketään. Viinalla niin yleisiä ettei ne ole edes uutisia.
Kaleva: Alkoholista voi saada psykoosin
Kaleva: Tupakasta voi saada psykoosin
Kaleva: Kahvista voi saada psykoosin
Kaleva: Amfetamiinista voi saada psykoosin
Kaleva: Kokaiinista voi saada psykoosin
Kaleva: LSD:stä voi saada psykoosin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabistyypeillä selkeästi sakkaa. Ne puhuu hitaasti ja ajattelee hitaasti. Välillä tekis mieli ravistella, että jätä jo ne huumeet sä et itse huomaa mitä sulle tapahtuu. Rasittavampia kuin alkoholistit. Kuvittelevat olevansa normaaleja, mutta normaali-ihminen heti huomaa eron.
Olen poltellut kannabista yli 20 vuotta ja samalla ollut koko ajan työelämässä. Olen opiskellut uuden ammatin ja tehnyt sen uuden alan töitä pitkään. Olen löytänyt puolison ja perustanut perheen. Elän hyvämaineisella asuinalueella. Luen kymmeniä kirjoja vuodessa. Et ikinä näkisi minusta päälle päin että poltan kannabista.
Ei se päälle päin näy, mutta pitkään polttaneilla kuuluu puheesta. Se sakkaa ja ajatus vetää ympyrää. Välillä tulee ihme mielipiteitä, monesti eivät ole normaaleja vaikka esittäjä itse niin kuvittelee. Mä ymmärrän että pidät itseäsi normina, mutta kuunneltuani monta sukulaista samoissa jameissa kuin sä niin yksi mikä pistää huomioon on ylimielisyys. Ja sitä ne huumeet teettää.
Hyvänen aika. Ehkä kyseessä on vain kannabiksen aiheuttama ylimielisyys, jos sanon että olen aiemman (korkeakoulussa opiskellun) ammattini jälkeen itseopiskellut uuden, ja nykyisin työskentelen kansainvälisessä yrityksessä erikoisasiantuntijana. Ehkä juuri kannabiksen aiheuttamat erikoiset mielipiteet ovat syy sille, että sen polttelusta huolimatta olen proaktiivisuudellani onnistunut avaamaan ovia, jotka pajapään leima olisi pitänyt minulta pysyvästi kiinni, mikäli olisin tullut päihdevalintani kanssa julki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se päälle päin näy, mutta pitkään polttaneilla kuuluu puheesta. Se sakkaa ja ajatus vetää ympyrää. Välillä tulee ihme mielipiteitä, monesti eivät ole normaaleja vaikka esittäjä itse niin kuvittelee. Mä ymmärrän että pidät itseäsi normina, mutta kuunneltuani monta sukulaista samoissa jameissa kuin sä niin yksi mikä pistää huomioon on ylimielisyys. Ja sitä ne huumeet teettää.
Hyvänen aika. Ehkä kyseessä on vain kannabiksen aiheuttama ylimielisyys, jos sanon että olen aiemman (korkeakoulussa opiskellun) ammattini jälkeen itseopiskellut uuden, ja nykyisin työskentelen kansainvälisessä yrityksessä erikoisasiantuntijana. Ehkä juuri kannabiksen aiheuttamat erikoiset mielipiteet ovat syy sille, että sen polttelusta huolimatta olen proaktiivisuudellani onnistunut avaamaan ovia, jotka pajapään leima olisi pitänyt minulta pysyvästi kiinni, mikäli olisin tullut päihdevalintani kanssa julki.
En siis ole se jolle vastasit.
Mitä sitten, jos joku haluaa terveytensä pilata jollain aineella niin antaa palaa.. otettaisi edes verotulot niistä ennen sitä.
Mieheni pojalla on skitsofrenia. On nuorempana pössytellyt kannabista. Kannabiksen ystävät eivät varmaan tunnusta näissä mitään syy-yhteyttä.
Alkoholi voi johtaa juoppohulluteen, nuuska syöpään. Kielletään kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni pojalla on skitsofrenia. On nuorempana pössytellyt kannabista. Kannabiksen ystävät eivät varmaan tunnusta näissä mitään syy-yhteyttä.
Kolmannes ikäluokasta on pössytellyt. Skitsofreniaan sairastuu noin prosentti. Voi olla kannabiksenkin vika, mutta en nää noiden välillä varsinaisesti korrelaatiota.
Niin voi synnytyksestäkin, so what?
Vierailija kirjoitti:
Jo ensimmäinen limu on portti liuottimiin!
Taitaa nistit saada psykooseja, kun Kokoomus leikkaa tuet. Varokaa kaupassa varastelevaa psykoosinistiä.
Vierailija kirjoitti:
Kannabis voi laukaista piilevän skitsofrenian. Kannabis ei kuitenkaan aiheuta skitsofreniaa. Jos sille linjalle mennään että päihde ei saa aiheuttaa mitään haittoja niin kaikki päihteet olisivat kiellettyjä. Sitten taas jos päihteitä sallitaan ihan puhtaasti sen mukaan mitkä aiheuttaa vähiten haittoja niin kannabis ja sienet pitäisi sallia. Alkoholi on yksi haitallisimpia mutta ei sen kieltämisessä olisi mitään järkeä. Sitä kokeiltiin jo huonolla menestyksellä.
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi ja nikotiinin käyttö yritetään lopettaa Suomessa vuoteen 2030 mennessä, muistanko oikein.
Vierailija kirjoitti:
Ja kannabis oli ainoa hänen käyttämänsä päihde?
Päihteiden käyttö on lisääntynyt vakavasti käsi kädessä mt- ongelmien kanssa. Onko niillä yhteys, vaikea näin maallikkona sanoa. Mutta mitä tulee alkoholiin, "tuikku murheeseen" ei ehkä ole paras keino lääkitä tunne-elämää. Toisille se sopii toisilla riistäytyy helposti käsistä.
Mun exä oli viinapäissään aina väkivaltainen. Muuten suht leppoisa ukkeli. Mutta kun joi, saivat kaikki pelätä. On saanut useita syytteitä pahoinpitelyistä. Hänelle ei vaan sovi viina enkä jaksanut sitä touhua muutaman vuoden jälkeen, vaikka ei fyysistä väkivaltaa kohdistanutkaan varsinaisesti minuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmannes ikäluokasta on pössytellyt. Skitsofreniaan sairastuu noin prosentti. Voi olla kannabiksenkin vika, mutta en nää noiden välillä varsinaisesti korrelaatiota.
Skitsofrenia ei ole kuitenkaan lisääntynyt maailmassa, vaikka kannabiksen käyttö on kasvanut. Eikä Hollannissakaan skitsofreniaa esiinny sen enempää kuin muuallakaan, vaikka kannabis on ollut käytännössä laillista koko ajan.
Kysymys huumevalistajille. Miksi ette koskaan kirjoita kovien huumeiden haitoista, vaikka kovien huumeiden käyttö on Suomessa kolminkertaistunut vuoden 2012 jälkeen, eikä moni enää edes kokeile kannabista ennen kovien huumeiden käyttöä?