Kaleva: Kannabiksesta voi saada psykoosin
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Viina on se joka suomalaisia eniten psykoosiin ja hautaan vie.
No enpä ole todistanut yhtään näitä, sen sijaan sukulaisissa kolme tyyppiä, jotka kannabiksen kautta kovempiin huumeisiin ja ihan sekoja kaikki.
Viinapsykoosi lamauttaa ihmisen, kannabis/huume psykoosi saa ihmisen tekemään karmeita juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen muutaman, jotka on kannabista kokeilleet. Eivät kyllä ole tilanteen tasalla enää
En tiedä mikä on syy ja mikä seuraus, mutta foliohatut on poikkeuksetta vedetty syvälle. Siis jokaisella jonka tiedän kokeilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viina on se joka suomalaisia eniten psykoosiin ja hautaan vie.
No enpä ole todistanut yhtään näitä, sen sijaan sukulaisissa kolme tyyppiä, jotka kannabiksen kautta kovempiin huumeisiin ja ihan sekoja kaikki.
Viinapsykoosi lamauttaa ihmisen, kannabis/huume psykoosi saa ihmisen tekemään karmeita juttuja.
Että sellaista satuilua tällä kertaa.
Kyllähän kannabiksen voisi laillistaa kokeeksi. Esimerkiksi omaan käyttöön kasvatuksen. Jos homma ei toimisi, niin kyllä ammattimainen rikollisuus aivan varmasti ottaa koko kannabiskaupan taas haltuunsa, jotta voi ohessa tyrkyttää kovia huumeita.
Kannabistyypeillä selkeästi sakkaa. Ne puhuu hitaasti ja ajattelee hitaasti. Välillä tekis mieli ravistella, että jätä jo ne huumeet sä et itse huomaa mitä sulle tapahtuu. Rasittavampia kuin alkoholistit. Kuvittelevat olevansa normaaleja, mutta normaali-ihminen heti huomaa eron.
Kyllä Hollannissa ollaan todella pulassa huumeiden osalta. Vaikka myynti on sallittua coffee shopeissa, yrittäjät hankkivat myytävän tuotteen edelleen laittomilta markkinoilta. Usein laittoman kasvatuksen takana on järjestäytyneitä rikollisorganisaatioita.
Alkaa olla entistä vaikeampaa sallivamman huumepolitiikan myötä.
https://yle.fi/a/3-12507504
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Hollannissa ollaan todella pulassa huumeiden osalta. Vaikka myynti on sallittua coffee shopeissa, yrittäjät hankkivat myytävän tuotteen edelleen laittomilta markkinoilta. Usein laittoman kasvatuksen takana on järjestäytyneitä rikollisorganisaatioita.
Minkä "huumeiden" suhteen ovat pulassa? Eivät ainakaan kannabiksen.
Kannattaisi varmaan antaa sitten niiden coffeeshoppien itse kasvattaa myymänsä kannabis, että ei olisi tarvetta ostaa rikollisilta.
Vierailija kirjoitti:
Kannabistyypeillä selkeästi sakkaa. Ne puhuu hitaasti ja ajattelee hitaasti. Välillä tekis mieli ravistella, että jätä jo ne huumeet sä et itse huomaa mitä sulle tapahtuu. Rasittavampia kuin alkoholistit. Kuvittelevat olevansa normaaleja, mutta normaali-ihminen heti huomaa eron.
Kannabis on muita päihteitä vaarattomampaa, kertoo laaja EU-selvitys.
.
Huumeen vaarallisuus: Vaarallisimpia ovat ekstaasi ja kokaiini, joita seuraavat alkoholi ja heroiini. Vähiten vaarallinen huume on kannabis.
.
Riippuvuus: Pahinta riippuvuutta aiheuttaa tupakka, seuraavina tulevat heroiini, kokaiini ja alkoholi. Kannabis on tutkimusten mukaan vähiten riippuvuutta aiheuttava päihde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Siinä ryypättiin alkuillasta. Tarkempia muistikuvia mulla ei sitten olekaan ennen kuin lyön sitä Anttosta. Löin sitä veitsellä ja vedin kurkun auki. Vein sen vessaan ja paloittelin. Panin jalat uuniin ja söin niitä. Sitten laitoin ne pusseihin. Jatkoin ryyppäämistä muutaman päivän. Siinä se."
Kohta voimme valloittaa Saksan, kun siellä ovat kaikki ihan psykoosissa.
Vierailija kirjoitti:
Alkaa olla entistä vaikeampaa sallivamman huumepolitiikan myötä.
https://yle.fi/a/3-12507504
Eihän niillä ole mahdollisuutta hankkia myytävää laillisesti. Hollannin salliva malli ei ole laillistettua niin tottakai siinä on ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Hollannissa ollaan todella pulassa huumeiden osalta.
Suomessa huumeongelmat ovat paljon suuremmat asukaslukumäärään suhteutettuna. Erityisesti kovien huumeiden aiheuttamat ongelmat ovat Suomessa yleisiä ja jatkuvassa kasvussa. Kovien huumeiden käyttö on moninkertaistunut muutamassa vuodessa, ja kovat huumeet ovat nuortemme yleisimpiä kuolinsyitä. Aiotko joskus "valistaa" myös kovien huumeiden haitoista?
Vierailija kirjoitti:
Olen poltellut kannabista yli 20 vuotta ja samalla ollut koko ajan työelämässä. Olen opiskellut uuden ammatin ja tehnyt sen uuden alan töitä pitkään. Olen löytänyt puolison ja perustanut perheen. Elän hyvämaineisella asuinalueella. Luen kymmeniä kirjoja vuodessa. Et ikinä näkisi minusta päälle päin että poltan kannabista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi varmaan antaa sitten niiden coffeeshoppien itse kasvattaa myymänsä kannabis, että ei olisi tarvetta ostaa rikollisilta.
Kaikkien huumeiden. Et näytä tuntevan Hollannin tilannetta. Hollannissa huumeiden tuotanto, hallussapito, myynti ja salakuljetus on laitonta ja rangaistukset ovat yhtä ankaria kuin muissakin Euroopan maissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä mä just tarkoitan. Sä et itse huomaa, että sun jutut toistuu miljoona kertaa. Samoin anti keskusteluissa on minimaalinen. Luulet olevasi normaali. No, nyt ihan todistit faktan jonka moni jo tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien huumeiden. Et näytä tuntevan Hollannin tilannetta. Hollannissa huumeiden tuotanto, hallussapito, myynti ja salakuljetus on laitonta ja rangaistukset ovat yhtä ankaria kuin muissakin Euroopan maissa.
Eipä ole Suomenkaan päihdepolitiikka onnistunut kovinkaan hyvin kun kovien huumeiden käyttö on kasvanut moninkertaiseksi muutamassa vuodessa ja nuoret kuolevat EU:n alueella koviin huumeisiin eniten Suomessa. Kannabis on ongelmista se kaikkein vähäisin ihan jokaisessa maassa mitä "huumeisiin" tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä mä just tarkoitan. Sä et itse huomaa, että sun jutut toistuu miljoona kertaa. Samoin anti keskusteluissa on minimaalinen. Luulet olevasi normaali. No, nyt ihan todistit faktan jonka moni jo tietää.
Luuletko itse olevasi normaali, kun kirjoittelet erilaisia kannabishaittasatuja joka päivä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen poltellut kannabista yli 20 vuotta ja samalla ollut koko ajan työelämässä. Olen opiskellut uuden ammatin ja tehnyt sen uuden alan töitä pitkään. Olen löytänyt puolison ja perustanut perheen. Elän hyvämaineisella asuinalueella. Luen kymmeniä kirjoja vuodessa. Et ikinä näkisi minusta päälle päin että poltan kannabista.
Ei se päälle päin näy, mutta pitkään polttaneilla kuuluu puheesta. Se sakkaa ja ajatus vetää ympyrää. Välillä tulee ihme mielipiteitä, monesti eivät ole normaaleja vaikka esittäjä itse niin kuvittelee. Mä ymmärrän että pidät itseäsi normina, mutta kuunneltuani monta sukulaista samoissa jameissa kuin sä niin yksi mikä pistää huomioon on ylimielisyys. Ja sitä ne huumeet teettää.
Kyllä alkoholin tilalle kannattaa tarjota myös vähähaittaisiakin päihteitä. Alkoholi kuitenkin on ns. kova ja tappava huume, jolla Suomessakin tehdään kansanmurhaa, ja joka lopulta tuhoaa noin viidenneksen kokeilijoistaan. Kannabis taas on vähähaittaisin ja myös maamme perinteisin päihde- ja lääkekasvi, jota sai apteekista ilman reseptiä silloin kun alkoholi oli laitonta.