Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatteleeko kukaan muu, että yksinhuoltajana olisi helpompaa kuin liitossa lasten isän kanssa?

Vierailija
24.03.2023 |

Koska lasten isä, aviomieheni siis, onnistuu jotenkin koko ajan tekemään arjesta niin hankalaa, sotkemaan arjen toimivat systeemit ihmeellisillä muutoksilla. Eikä hän riittämiin osallistu kotitöihin tai lasten hoitamiseen, tuntuu, että hänen panos on lähinnä aiheuttaa sotkua. Tekee kyllä jotain kotitöitä, mutta vähemmän kuin mitä hänen jälkien korjaamiseen menee aikaa ja vaivaa. Aina sanotaan, että yh:na on raskasta, mutta miksi minusta tuntuu, että se olisi silti helpompaa kuin elämä nyt. Kun mieheni on matkoilla ja minä lasten kanssa kotona on koti siisti, kotitöihin minulla menee paljon vähemmän aikaa, tunnelma on hyvä ja asiat sujuu paljon paremmin.

Kommentit (126)

Vierailija
61/126 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi tämä on tällaista? Eikö luulisi, että kaksi aikuista hoitamassa kotia, taloutta ja lapsia olisi paljon helpompi yhtälö kuin yksin hoitaa yh:na nuo kaikki? Eikö neljä kättä pitäisi olla selvästi kevyempi ja helpompi kombo kuin vain kaksi kättä?

Ap

Olisi tietenkin neljä kättä parempi, mutta kun sulla ei ole sellaista miestä, juurihan kerroit. Olet siis tehnyt huonon miesvalinnan. Pahimmillaan mies heittäytyy yhdeksi lapsista. Ei silloin ole neljää aikuisen kättä hoitamassa kotia.

Yksin on parempi kuin huonossa suhteessa, jossa toinen on perheessä pelkkä rasite. Kaksin on puolestaan usein helpompi hoitaa perhettä ja kotia, jos suhde on hyvä ja tasapainoinen. 

Vierailija
62/126 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjun perusteella yh-äideille elämän tärkeimmät asiat ovat orgasmi sooloseksissä ja miesten haukkuminen. 

Varaudu ap just tällaiseen itkupotkuraivarimeininkiin kun kerrot lähteväsi. Ne on kuin taaperoita joilta vedetään tutti suusta.

Ei tuossa mitään raivottu. Kerrottiin vain yksinkertainen havainto ketjun sisällöstä. Sinä sitten tulit parkumaan, kun osui liian lähelle omaa nilkkaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/126 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjun perusteella yh-äideille elämän tärkeimmät asiat ovat orgasmi sooloseksissä ja miesten haukkuminen. 

Varaudu ap just tällaiseen itkupotkuraivarimeininkiin kun kerrot lähteväsi. Ne on kuin taaperoita joilta vedetään tutti suusta.

Ei tuossa mitään raivottu. Kerrottiin vain yksinkertainen havainto ketjun sisällöstä. Sinä sitten tulit parkumaan, kun osui liian lähelle omaa nilkkaa. 

Mentaaliakrobatia on vahva sinussa.

Vierailija
64/126 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti otin sen miehen, joka puhui kauniita, mutta todellisuus oli jotain muuta.

Yksinhuoltajana oli paljon raskaira asioita ja arjessa sai venyä joka suuntaan, mutta silti se oli helpompaa ja palkitsevampaa kuin eksän kanssa.

Joo, mies oli alun sitä mieltä että tekee perheen kanssa sitä ja tätä, mutta todellisuus kun oli sitä että se perhe oli joka päivä läsnä... se ei ollutkaan enää teoriaa vaan rankkaa käytännön ELÄMÄÄ.

Ja tämä rankka elämä, joka esti häntä olemasta oma itsensä oli minun syytäni...

Tänään olen se voittaja, joka potki lapset aikuisuuteen. Oli rankkaa, mutta sen arvoista. Minulla on ihanat aikuiset lapset.

Vierailija
65/126 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettelehan suomea ennen kuin uhriudut yhtään enempää :D

Vierailija
66/126 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti otin sen miehen, joka puhui kauniita, mutta todellisuus oli jotain muuta.

Yksinhuoltajana oli paljon raskaira asioita ja arjessa sai venyä joka suuntaan, mutta silti se oli helpompaa ja palkitsevampaa kuin eksän kanssa.

Joo, mies oli alun sitä mieltä että tekee perheen kanssa sitä ja tätä, mutta todellisuus kun oli sitä että se perhe oli joka päivä läsnä... se ei ollutkaan enää teoriaa vaan rankkaa käytännön ELÄMÄÄ.

Ja tämä rankka elämä, joka esti häntä olemasta oma itsensä oli minun syytäni...

Tänään olen se voittaja, joka potki lapset aikuisuuteen. Oli rankkaa, mutta sen arvoista. Minulla on ihanat aikuiset lapset.

Mutta mihin yh:na joutuu venymään enemmän kuin minä nyt? Haluan tietää ennen kuin teen ratkaisuja.

Ap

Vierailija
67/126 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollu totaali-yh alusta asti. Ei oo siis omaa kokemusta perhe-elämästä kumppanin kanssa. Hankala verrata, kun kahden vanhemman perheitä on niin monenlaisia. Huonon ydinperheen arjen tämä peittoaa mennen tullen. Toimivaan ydinperheeseenkin nähden tässä on joitain etuja. Uskon silti, että kaikkein "helpoin" perhemuoto olisi toimiva tasavertainen ydinperhe, jos sellaisen ihmeen onnistuu itselleen saamaan.

Yksi etu on ainakin, että metatyötä on vähemmän. Ei tarvitse sopia, miten asiat tehdään, kuka tekee jne. Kasvatuksesta, kodin säännöistä ym. saa päättää itse, eli ei tarvitse tyytyä kompromisseihin. Voi enemmän vaikuttaa siihen, millaisia vaikutteita lapsi saa (esim. ruokasuhde ym.) On enemmän aikaa ja energiaa lapselle, kun ei tarvitse jakaa sitä kumppanin kanssa.

Tän tekstin tarkoitus ei oo glorifioida totaali-yh:n elämää. Kyllä mä mieluummin olisin terveessä, toimivassa, rakkauteen ja arvostukseen pohjautuvassa parisuhteessa ja perheessä. Mut on tää heittämällä parempi kuin yrittää pitää perhettä koossa huonon kumppanin/vanhemman kanssa.

Vierailija
68/126 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Argumentointi ja populaarikulttuuritietous ei ole vahva sinussa

Vierailija
69/126 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Argumentointi ja populaarikulttuuritietous ei ole vahva sinussa <3

Trollaaminen on taitolaji. Sinulta ei nyt oikein suju. 

Vierailija
70/126 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yh:na ole raskasta. Tai siis varmaan joillain yksinhuoltajilla toki on raskasta, sillä asioiden raskaus/raskaaksi kokeminen riippuu niin monesta asiasta ja tilanteita on monenlaisia, mutta minä itse henkilökohtaisesti, yhden normaaliälyisen, terveen lapsen yksinhuoltajana en ole kokenut koskaan sitä yksinhuoltajana olemista raskaaksi.

Olen ollut alusta asti yksin. Se olisi ajatuksen tasolla aivan totaalisen perssseestä kyllä, jos perustaisi tietoisesti perheen jonkun kanssa, ja se kusahtaisi karille. 

Vierailija
71/126 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori kun osallistun, mutta arvasin, että sen k y r p ä kysymyksen kohdalla alkoi miehillä mennä vati nurin tähän keskusteluun :D t.nainen parisuhteessa naisen kanssa

Vierailija
72/126 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua tuo, että elämä on paljon helpompaa lasten kanssa isän ollessa työmatkalla.

Vierailija
73/126 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori kun osallistun, mutta arvasin, että sen k y r p ä kysymyksen kohdalla alkoi miehillä mennä vati nurin tähän keskusteluun :D t.nainen parisuhteessa naisen kanssa

Miten tuo liittyy minun kommenttini?

t. sama eli N39

Vierailija
74/126 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinhuoltajien lapset joutuu vankilaan 3 kertaa todennäköisemmin kuin 2 vanhemman talousten.

Lapsi tarvitsee isäänsä, varsinkin pojat, toki tytötkin, muuten alkaa sexielämä 12 vuotiaana jonkun kauppakeskuksesa huumeita välittävän ulkkiksen kanssa, tänään viimeksi oli IL juttu tällaisesta.

Naisen itsekkyys on uskomatonta!

PS Luulitteko, että elämä on aina helppoa, varsinkaan lasten kanssa, se on velvollisuus ja mies ei ole vastuussa onnellisuudestasi, vaan sinä itse.

Myöskään yhdet tulot ei ole lapsille hyvä alku.

Kova kiire naisilla alapeukuttaa faktoja.

PS Luusi vauva-palstalla puolustettavan avioliittoa, mutta tämä onkin Seta-palsta, homot ja tranZZut pitää vahtia, ei voi muuta odottaakkaan.

Ja jos et naisena ymmärrä isän arvoa lapselle, ei sinulla  ollut isää itselläkään tai sitten joku luuseri juoppo isä.

Ai niinkö sinulla oli? No jos on lusikalla saanut.....

Mies on lastensa isä myös eron jälkeen eli jatkaa sitä isän, miehen mallia omassa kodissaan lastensa kanssa. Mies voi huolehtia omista lapsistaan myös taloudellisesto eron jälkeen. Kaikki ihan miehen omissa käsissä. Eikö olekin järkyttävää? Eli jos lapsilla ei ole isän, miehen mallia aydinperheessä tai eron jälkeen niin se on vain miehen syy.

Vierailija
75/126 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, Reese Witherspoonkin eroaa (juuri äsken julkaisi asian somessa), kyllä säkin pystyt siihen! Tsemppiä!

Vierailija
76/126 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ja näin olikin. Se henkinen keveys ja ilo ei ole rahassa mitattavissa

Vierailija
77/126 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla helpotti elämä kauheasti kun jäin yh:ksi. Siistimpää, rauhallisempaa. Raha-asiatkin helpotti, kun sain suunnitella ne rauhassa, ja niitä ei toisesta päästä kannettu baariin, festareille ja verkkokauppaan.

Tärkeä huomio että yksinhuoltajuus kannattaa myös taloudellisesti.

Vierailija
78/126 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sanotaanko jossain tosiaan että yh:na raskasta? 🤔 missä? Itse mielikuvaharjoittelin yh:na oloa ensin pari vuotta, sitten kun olin valmis niin pakkasin kamat ja lapset. Adios. Elämä on niin helppoa ja ihanaa, ei ole koko ajan mustaa ukkospilveä yllä. Puistattaa kun ajattelenkin. Ei enää koskaan miestä, en aio ottaa, ihan parasta.

Totta kait yh on raskaampaa, jos jakaa arjen yksin lasten kanssa, jos sitä verrataan parisuhteeseen, jossa vanhemmuus jaetaan ja suhde on tasavertainen..

Tietysti jos perhe ja lapset on hankittu jonkun miesvauvan kanssa, naisella on yksi lapsi lisää ja aiheuttaa ylimääräistä huolenpitoa ja työtä, kuten ap.llä ja silloin yh on helpompaa.

Vierailija
79/126 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla helpotti elämä kauheasti kun jäin yh:ksi. Siistimpää, rauhallisempaa. Raha-asiatkin helpotti, kun sain suunnitella ne rauhassa, ja niitä ei toisesta päästä kannettu baariin, festareille ja verkkokauppaan.

Tärkeä huomio että yksinhuoltajuus kannattaa myös taloudellisesti.

Jos vielä kerrot, miten yh kannattaa myös taloudellisesti?

Ainoa on lapsilisä, jossa yh-korotus, mutta sekin muutaman kympin, joka menee matkakuluihin, jos lapsi tapaa etävanhempaansa.

Suurin osa yh ei saa mitään tukia ja ne samat tuet ovat kaikkien käytössä.

Vierailija
80/126 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te naiset aina vaan vuodesta toiseen lankeatte näihin "lupaan hoitaa tasapuolisesti" mieslapsiin? 

Uhriutumisen velvoite?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän