Ajatteleeko kukaan muu, että yksinhuoltajana olisi helpompaa kuin liitossa lasten isän kanssa?
Koska lasten isä, aviomieheni siis, onnistuu jotenkin koko ajan tekemään arjesta niin hankalaa, sotkemaan arjen toimivat systeemit ihmeellisillä muutoksilla. Eikä hän riittämiin osallistu kotitöihin tai lasten hoitamiseen, tuntuu, että hänen panos on lähinnä aiheuttaa sotkua. Tekee kyllä jotain kotitöitä, mutta vähemmän kuin mitä hänen jälkien korjaamiseen menee aikaa ja vaivaa. Aina sanotaan, että yh:na on raskasta, mutta miksi minusta tuntuu, että se olisi silti helpompaa kuin elämä nyt. Kun mieheni on matkoilla ja minä lasten kanssa kotona on koti siisti, kotitöihin minulla menee paljon vähemmän aikaa, tunnelma on hyvä ja asiat sujuu paljon paremmin.
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi tämä on tällaista? Eikö luulisi, että kaksi aikuista hoitamassa kotia, taloutta ja lapsia olisi paljon helpompi yhtälö kuin yksin hoitaa yh:na nuo kaikki? Eikö neljä kättä pitäisi olla selvästi kevyempi ja helpompi kombo kuin vain kaksi kättä?
ApJuurihan kerroit, ettei se miehesi hoida lapsia. Eli sinulla ei ole neljää kättä.
Ei olekaan, tai siis paperilla on, mutta ei käytännössä.
ApNiin? Mitä sitten kyselet, kun itsekin tiedät tilanteesi?
Kunhan ihmettelen ääneen, että miksi tässä kävi näin.
Ap
Koska lisäännyit lapsen kanssa. Niin makaa kuin petaa.
Mikä tässä on se ongelma? Neito on todennut että yh- äitinä kaikki menee paremmin. Hyvä niin. Silloin kannattaa jatkaa samaan malliin. Ei ketään ole velvoitettu elämään kidutuksessa. Kaikki voittavat. Yhteiskunta mukaanlukien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sanotaanko jossain tosiaan että yh:na raskasta? 🤔 missä? Itse mielikuvaharjoittelin yh:na oloa ensin pari vuotta, sitten kun olin valmis niin pakkasin kamat ja lapset. Adios. Elämä on niin helppoa ja ihanaa, ei ole koko ajan mustaa ukkospilveä yllä. Puistattaa kun ajattelenkin. Ei enää koskaan miestä, en aio ottaa, ihan parasta.
Veit lapset isältä?
Mitä? Miten niinku vein? Avaatko?
Yksinhuoltajien lapset joutuu vankilaan 3 kertaa todennäköisemmin kuin 2 vanhemman talousten.
Lapsi tarvitsee isäänsä, varsinkin pojat, toki tytötkin, muuten alkaa sexielämä 12 vuotiaana jonkun kauppakeskuksesa huumeita välittävän ulkkiksen kanssa, tänään viimeksi oli IL juttu tällaisesta.
Naisen itsekkyys on uskomatonta!
PS Luulitteko, että elämä on aina helppoa, varsinkaan lasten kanssa, se on velvollisuus ja mies ei ole vastuussa onnellisuudestasi, vaan sinä itse.
Myöskään yhdet tulot ei ole lapsille hyvä alku.
Kyllä vuoroviikkovanhemmuus on helpompaa kuin ydinperhe. En sitten tiedä jos olisi totaali-yh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi tämä on tällaista? Eikö luulisi, että kaksi aikuista hoitamassa kotia, taloutta ja lapsia olisi paljon helpompi yhtälö kuin yksin hoitaa yh:na nuo kaikki? Eikö neljä kättä pitäisi olla selvästi kevyempi ja helpompi kombo kuin vain kaksi kättä?
ApJuurihan kerroit, ettei se miehesi hoida lapsia. Eli sinulla ei ole neljää kättä.
ApKoska lisäännyit lapsen kanssa. Niin makaa kuin petaa.
Usko tai älä, niin ihan aikuinen hän oli, ainakin siihen saakka kunnes lapset syntyi. Ennen lapsia teki paljon enemmän kotitöitäkin.
Sen virheen minä tein, että luotin hänen sanaan kun lupasi hoitaa lapsia tasavertaisen määrän, siis lupasi niin ennen perheen perustamista. Ei hän nimittäin ennen ollut lupauksiaan pettänyt, niin en osannut epäillä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sanotaanko jossain tosiaan että yh:na raskasta? 🤔 missä? Itse mielikuvaharjoittelin yh:na oloa ensin pari vuotta, sitten kun olin valmis niin pakkasin kamat ja lapset. Adios. Elämä on niin helppoa ja ihanaa, ei ole koko ajan mustaa ukkospilveä yllä. Puistattaa kun ajattelenkin. Ei enää koskaan miestä, en aio ottaa, ihan parasta.
Veit lapset isältä?
Pakkasin kamat ja lapset? Miksi veit lapset isältä?
Sitten voikin asua jo erillään. Mies sotkekoon oman arkensa? Väärä mies riippakivenä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelpaako k y r p ä silti?
Ei kiinnosta 😍 hoituu omalla kädellä 😉
Ja orgasmi on 100%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usko tai älä, niin ihan aikuinen hän oli, ainakin siihen saakka kunnes lapset syntyi. Ennen lapsia teki paljon enemmän kotitöitäkin.
Sen virheen minä tein, että luotin hänen sanaan kun lupasi hoitaa lapsia tasavertaisen määrän, siis lupasi niin ennen perheen perustamista. Ei hän nimittäin ennen ollut lupauksiaan pettänyt, niin en osannut epäillä.
Ap
Ei ole ollut ikinä aikuinen, jos täytyy erikseen luvata tuollaista. Aikuiselle on lupaamattakin selvää, että yhdessä hoidetaan yhteiset asiat. Siinä vaiheessa, kun mies erikseen lupaa hoitaa lapset ja kodin tasapuolisesti, pitää hälytyskellojen soida ja lujaa. Tämä nyt ei sinua auta, mutta tiedoksi muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä, että ehkä minulla olisi yh:na aikaa myös harrastaa jotain, jos lapset olisi välillä edes muutaman tunnin isänsä kanssa. Nyt en koskaan pääse mihinkään harrastukseen, koska mies ei muka ehdi olemaan molempien lasten kanssa niin, että menisin ihan yksin jonnekin, kokee sen liian hankalaksi, että vastuullaan on kaksi pientä yhtä aikaa. Mutta ehkä eron jälkeen olisi pakko edes pari tuntia tavata lapsia?
ApJååå! Lusmusta tulee ehdottomasti aktiivinen isä heti, kun ero tulee. Näin meillä yksisarvismaassa ainakin tapahtuu joka kerta.
Ei aina, mutta kyllä ainakin meillä kävi noin.
-Ei Ap
Joo, ei se mies välttämättä tapaa sitten lapsia ollenkaan, mutta sinulla on sitten mahdollista saada jotain apua lasten kanssa. Vaikka tukiperhe. Toki jonoa on niihinkin. Minun ex osallistui kyllä kotitöihin ja lasten hoitoon, mutta silti on jotenkin helpompi nyt yksin. Toki lapset on joka toinen viikko hänen luonaan. Ex oli jotenkin marttyyri noissa asioissa, minä en muka mitään osannut tehdä tai hoitanut lapsia. Vaikka heidät hoidin 4v kotona, kun mies kävi töissä. Tein ruuat, pesin pyykit jne. Nyt yksin ei kotityöt lisääntynyt, paitsi ruohonleikkuu ja lumityöt. Mutta niihin ei kauaa mene kun on pieni piha. Ja on paljon vapaampaa, kun ei joku valita kokoajan. Lapsetkin on täällä rennompia ja tekee myös kotitöitä osaltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veit lapset isältä?
Pakkasin kamat ja lapset? Miksi veit lapset isältä?
Huoh, varmaan jos ei ole umpi-idiootti niin tajuaa, että perheessä on käyty keskusteluja aiheesta.
Miten te naiset aina vaan vuodesta toiseen lankeatte näihin "lupaan hoitaa tasapuolisesti" mieslapsiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei ole ollut ikinä aikuinen, jos täytyy erikseen luvata tuollaista. Aikuiselle on lupaamattakin selvää, että yhdessä hoidetaan yhteiset asiat. Siinä vaiheessa, kun mies erikseen lupaa hoitaa lapset ja kodin tasapuolisesti, pitää hälytyskellojen soida ja lujaa. Tämä nyt ei sinua auta, mutta tiedoksi muille.
Käsitit väärin. Puhuimme aiheesta ennen perheen perustamista. Että miten vanhempainvapaat jaetaan, miten vuorotellaan vastuissa että molemmat saa harrastaa jatkossakin yhtä paljon jne. Silloin hän aina puhui itsestäänselvänä asiana, että nuo asiat jakautuu ja jaetaan tasapuolisesti. Ja luotin hänen puheisiin. Sitä tarkoitin lupaamisella, en mitään suurieleistä vannomista.
Ap
Ajatteleeko kukaan muu, että yksinhuoltajana olisi helpompaa kuin liitossa lasten äidin kanssa?
Voi se myös olla näinkin.
T:yh-iskä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaa olla mutta silti ihmetellen miten ni-in monelle tuntuu tulevan yllätyksenä se, ettei kumppani toimi yhetdien arjen ja perheen hyväski vaan perseilee ja ja välttelee vastuuta. Miksi olette halunneet ja olleet valmiit saamaan häne kanssaan lapsia? - Ikäänkuin mitään muita vaihtoehtoa ei olsi ollut tarjolla.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Kun joillain meistä se mies oli ihan normaali kunnes yhtäkkiä se ei ollutkaan. Ja eihän ketään heitetä sellaisen tilanteen keskelle, että yksin pyörittää KAIKKEA kahden aikuisen perheessä, vaan toinen pikkuhiljaa ajaa sinut siihen pisteeseen. Mut onnea vaan sulle kun olet täydellinen ja valitset aina oikein kaikissa tilanteissa 🤣
En väitä olevani täydellinen. - Päinvastoin, joskus tuntuu sille, että olisinko edennyt parisuhteeseen, jos en olisi pyrkinyt ja vaatinut itseltäni niin paljon. Aina tosinaan aattelehdin harhaisessa mielessäni, että mihin minä oikeastaan ketään kumppania tarvitsen?
Siis ikäänkuin kumppanin tehtävä olisi olla jokin tarvekalu tai laite, joka korjaisi jonkin puutteen ja vian minussa tai elossani tai ympärsitössän. - Eihän se nyt niinkään voi olla. Mutta toisaalta jollei hän toisi mitään lisäarvoa nykyiseen elooni jne. niin mikä olisi se pointti olla tai pyrkä olemaan ja elämään hänen kanssaan parisuhteessa?
Myönnän, että sisälläni iskee tosinaan kateus kun näer pariskunta yhdessä toistensa kanssa tai tunnen katkeruuden pisto siitä, että miksi en saa mahdollsiuutta parisuhteessa vaikka moni on valmis elämään perseilevän kumppanin kanssa,
Miksi minun kohtaloni on pysyä sinkkuna?
- PS Tiedän ettei katkeruus mitään auta ja pelasta vaan myrkyttää ja pahasti joten sitä yritän välttää viimeiseen asti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelpaako k y r p ä silti?
Ei kiinnosta 😍 hoituu omalla kädellä 😉
Ja orgasmi on 100%.
Minä ainakin saan orgasmin aina masturboidessani. Eri juttu on miehen kanssa. Sitä paitsi elämäni ei pyöri seksin ympärillä.
Eri
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Kun joillain meistä se mies oli ihan normaali kunnes yhtäkkiä se ei ollutkaan. Ja eihän ketään heitetä sellaisen tilanteen keskelle, että yksin pyörittää KAIKKEA kahden aikuisen perheessä, vaan toinen pikkuhiljaa ajaa sinut siihen pisteeseen. Mut onnea vaan sulle kun olet täydellinen ja valitset aina oikein kaikissa tilanteissa 🤣