Vinkkejä lahjanantoon synttäreillä......
Eli kun vieraat ovat saapuneet ja on aika avata lahjat niin oisko ideaa miten se saataisiin aikaa vievästi tehtyä? =)
Pullonpyörityksellä on aiemmin homma hoidettu. Yhtenä vuotena laitettiin pikku pussukkaan lappuset joissa oli vieraiden nimet ja sieltä aina nostettiin vuorotellen nimi ja näin lahjat jaettiin mut
MITÄ TÄNÄ VUONNA?????
Kommentit (11)
lahjat voi jättää vaikka kokonaan avaamatta juhlien aikaan ja keskittyä ihan muihin leikkeihin
lahjoja! Se ei tässä nyt ole se pääasia eikä sekään et osotettais et toi toi ton ja toi vaan ton...
Toki lahjat voi vaan avata mut ihan samalla tavalla huomio kiinnittyy lahjan antajaan kuin esim pullonpyörityksessä. Lapsi tässä nyt vaan haluaisi olla samankaltainen kuin kaverinsa joiden synttäreillä on pullonpyörityksellä ne paketit jaettu. Pointtini oli et löytyiskö jotaan vastaavaa muuta kivaa konstia. Tarkoitus ei ollut, no huhhuh....anti olla keksin kyllä jotain....
Jos kuitenkin on joku joka hoksaa mitä tarkoitan niin ole kiltti ja vastaa!!!
Ja nää jotka nyt kuvittelee et tässä taas halutaan vaan mässäillä lahjoilla sun muulla niin älkää vaivautuko enää jakamaan mielipiteitä, meni kanta jo perille. Ja sanon kyllä sen et luulen lasten haluavan sankarin kyllä avaavan tuomansa paketin heti eikä niin et jemmataan paketit ja kun vieraat lähtee niin sitte avataan. Meilläkin kouluikäisen synttäreistä kyse ni varmana kysyisivät et miks et avaa....
ap
muuten lahjat yleensä vain siepataan vieraan kädestä ja revitään auki ennenkuin vieras on ehtinyt saada vaatteitaan pois. Lahjoista ei muuten tarvitsisi tehdä mitään isoa numeroa, mutta olisi tässäkin suhteessa hyvä opetella jotain tapoja esim. kiittäminen lahjasta.
Leikkinä voisi olla vaikka sokkona purkista helmen nostaminen. Se jolle tulee eri värinen helmi, antaa lahjan ja avaamisen jälkeen poistuu pelistä, kunnes kaikki ovat saaneet antaa lahjansa.
TUOSSA TILANTEESSA ALKAA AHDISTAA ITSE KETÄKIN,.LAHJAT AUKAISEE PÄIVÄNSANKARI ITSE HETI KUN VIERAS SAAPUU.
mIKÄ IHMEEN OHJELMA SIITÄ PITÄÄ TEHDÄ?
Ensin jokainen on laittanut pakettinsa lahjapöydälle ja sitten kun lahjoja ruvetaan avaamaan, käyvät vieraat istumaan " katsomoksi" lattialle ja sankari avaa yhden lahjan kerralaan, jolloin kaikki näkevät mitä on saanut, mutta ei välttämättä tarvitse korostaa sitä, mitä keneltäkin on tullut. Jos halutaan, voidaan tässä välissä myös lukea kortit tai vasta sitten kun kaikki lahjat on avattu. Sankari voisi avata lahjoja vaikka lahjapöydän takana, jolloin kaikki näkisivät tasapuolisesti mitä paketeista tulee, kun vieraat olisivat vähän kauempana eivätkä änkisi itseään liian lähelle.
Vierailija:
TUOSSA TILANTEESSA ALKAA AHDISTAA ITSE KETÄKIN,.LAHJAT AUKAISEE PÄIVÄNSANKARI ITSE HETI KUN VIERAS SAAPUU.mIKÄ IHMEEN OHJELMA SIITÄ PITÄÄ TEHDÄ?
t. viiden äiti
Ja ohjelma siitä on tehty siksi, kun lapset itse haluavat (kouluikäiset). Ja lapsille on opetettu että jokaisesta lahjasta kiitetään ja sitä kehutaan tai sanotaan jotain positiivista, niitä lahjoja ei vertailla keskenään eikä laiteta paremmuusjärjestykseen. Yleensä lahjanantaja myös haluaa nähdä kun lahjansaaja avaa lahjan ja kuulla jotain kommenttiakin siitä.
Näissä oppaissa, joissa annetaan vinkkejä lasten synttäreiden järjestelyyn, on melkein poikkeuksetta vinkkinä avata lahjat esim pullonpyörityksellä. Minusta on huonoa käytöstä tempaista lahja vieraan kädestä ja kiirehtiä avaamaan sitä ennekuin vieras itse on ehtinyt sisään.
Tai jos tulee uusi vieras, kun edellinen lahja on avaamatta, ei maltata vastaanottaa häntä ollenkaan. Jotain tapoja voi lapsillekin opettaa vaikka sitten leikin muodossa.
ketään ahdistamaan ja AINA lahjoista on suuresti kiitetty ja jopa halattu lahjan antajaa huolimatta siitä mitä lahjaksi on saatu. Meillä kun pääasia ei ole se mitä paketeista tulee vaan se et juhlitaan synttäreitä.
On myös kunnioittavaa lahjan antajaa kohtaan et hänen pakettinsa avataan nätisti ja asianmukaisesti siitä kiitetään eikä niin et vieras kun saapuu ja antaa paketin niin paketti on jo avattu ja kovaa vauhtia siirrytty seuraavaan pakettiin. Itse pidän tuota jälkimmäistä tapaa moukkamaisena ja juuri sellasena et tänne kaikki lahjat ja vauhdilla auki jne .....
Surullista jos joku ei sitä käsitä!!!!!
ap joka poistuu nyt koneen äärestä
Minusta lahjat voi avata kun kaikki vieraat ovat tulleet. Silloin kaikki vieraat näkevät mitä päivänsankari on saanut ja voivat halutessaan tutkia lahjojatai niiden pakkauksia tarkemmin. Mitään legoja ei kyllä kannata siinä vaiheessa alkaa availemaan.
Jos, niin viettävätkö kaverisynttäreitä? Meilläpäin lapset viettävät kaverisynttäreitä ja päivänsankarille on tapana viedä lahja. Useasti lahjat jaetaan jonkin leikin ohessa esim pullonpyöritys. Se keneen pullo pysähtyy saa antaa lahjan jonka jälkeen pyöräyttää taas pulloa ja jne niin kauan kunnes paketit on jaettu.
Tänä vuonna mietin et löytyiskö jollakin jokin uusi kiva leikki tähän toimintaan??
ap