Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aina ihmetellään työttömien suurta määrää, koska

Vierailija
24.03.2023 |

suuri osa työttömistä on oikeasti työkyvyttömiä, joita kela ei päästä sairaspäivärahalle eikä työkyvyttömyyseläkkeelle lukuisista lääkärinlausunnoista huolimatta. Sitten näitä sairaita roikotetaan työmarkkinatuella, koska jostakinhan sitä rahaa on saatava elämiseen. Sitten kirsikkana kakun päällä jotkut itkevät sitä, että työttömien pitäisi mennä töihin. Miten työkyvytön menee töihin. Miksi Suomi tarvitsee näin paljon työttömiä? Ai niin, siksi kun eläkeläinen saisi rahaa enemmän kuin työtön.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen itsekin pohtinut.

Vierailija
2/31 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläkä unohda ikärasismia. Olen 59v työtön, työhakemukset lentävät roskiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin vielä ja aina vaan jotkut valopäät itkevät kun ei työttömät mene (ilmais) töihin. Itse esim. olen niin sairas, etten edes kuntouttavaan työtoimintaan kelpaa, mutta kela ei päästä työkyvyttömyyseläkkeelle.

Vierailija
4/31 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Firmojen pitäisi myös huomioida sijainti autottomille ja palkkaus, joustot. 

Vierailija
5/31 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain nykyisen paikkani 58-vuotiaana. Minun jälkeeni on palkattu 58-60-vuotaita ja syksyllä palkattiin jo eläkkeelle jäänyt 66v ja äskettäin niin ikään eläkkeelle jäänyt 65v. Nämä olivat jääneet eläkkeelle eri työpaikoista. 

Vierailija
6/31 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken huippuna on se, että meitä ammattityöttömiä ei saada aktivoitumaan millään keinolla. Yhteiskuntaa on helppoa kyykyttää saikuttamalla. Sitten me mielessä säädellään kaiken maailman normaaleja työttömiä kiusaavia aktivointilakeja. Ei toimi meihin mikään.

T: Tieten työtön

Vierailija
7/31 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain nykyisen paikkani 58-vuotiaana. Minun jälkeeni on palkattu 58-60-vuotaita ja syksyllä palkattiin jo eläkkeelle jäänyt 66v ja äskettäin niin ikään eläkkeelle jäänyt 65v. Nämä olivat jääneet eläkkeelle eri työpaikoista. 

Tottakai hoitoalalla saa jokainen halukas töitä. Kaikki eivät kuitenkaan ole lääkäreitä tai hoitajia taikka sossuja.

Vierailija
8/31 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni myös tekeytyy työkyvyttömäksi.

Vierailija
9/31 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin nähdä työttömyysluvun, josta on otettu pois osatyökykyiset ja kuntoutukseen ja eläkkeelle kuuluvat.

Haluaisin myös nähdä paljonko siitä jäljelle jäävästä luvusta olisi yli 40- ja yli 50-vuotiaita.

Vierailija
10/31 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni myös tekeytyy työkyvyttömäksi.

Tuskin. Ei lääkärit huvikseen kirjoita työkyvyttömyyslausuntoja. Se, että kela mitätöi lääkärin lausunnon, ei tarkoita sitä että potilas olisi tekeytynyt työkyvyttömäksi. Kaikille työkyvyttömien irvailijoille toivon parantumatonta vakavaa sairautta.

Vierailija
11/31 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin nähdä työttömyysluvun, josta on otettu pois osatyökykyiset ja kuntoutukseen ja eläkkeelle kuuluvat.

Haluaisin myös nähdä paljonko siitä jäljelle jäävästä luvusta olisi yli 40- ja yli 50-vuotiaita.

Tämä. Mutta eiköhän tämä ole visusti varjeltu salaisuus. Tätä taustaa vasten on todella ihme, että sipilän hallitus otti aktiivimallin käyttöön, vaikka tasan varmasti oli tiedossa, ettei iso osa työttömistä todellisuudessa kykene töihin ja sipilän mallissahan ei riittänyt pelkkä työhakemusten teko, vaan töihin piti oikeasti päästä. Aivan varmasti oli myös tiedossa, ettei läheskään kaikki työttömät saa toimeentulotukea leikattua työttömyyskorvausta paikkaamaan.

Vierailija
12/31 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset ole hankkinut sellaista osaamista, jolla on kysyntää?

Vierailija
13/31 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinostaa myös se todellinen työttömyysluku. En osaa sanoa minkä verran eläkkeelle kuuluvia on esim. kuntouttavalla. mutta tiedä että paljon. Olin kierrätyksessä palkkatuella niin juttelin monen kanssa jotka kuuluisivat eläkkeellä. Ei niiden vaivat korjaannu. Noilla 9 euron hommilla piilotellaan todellista työttömyyttä joka huitelee puolen miljoonan paikkeilla. Vaikka poistettaisi eläkkeelle kuuluvat niin silti on paljon työttömiä.

Vierailija
14/31 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistään sellaisesta osaamisesta, jonka kuka vain voi hankkia (esim lääkikseen ei pääse kuka vain) ei ole niin paljon kysyntää että kaikki halukkaat otettaisiin alan töihin.

Vierailija
15/31 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Det räcker inte att dryga 1/3 av befolkningen jobbar. Oberoende av vilka grunder nästan 2/3 av befolkningen inte jobbar på, spelar föga roll. Ni går i konkurs på detta sätt.

Vierailija
16/31 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että kaikista ei ole hoitoalalle. Se ei ole kenenkään etu, että hoitoalalle pakotetaan kouluttautumaan vastentahtoisesti alalle täysin sopeutumattomia.

Vierailija
17/31 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullilauma säntäilee aina sen mukaan ja siihen suuntaan mitä lööpeissä kirjoitetaan.

Vierailija
18/31 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että kaikista ei ole hoitoalalle. Se ei ole kenenkään etu, että hoitoalalle pakotetaan kouluttautumaan vastentahtoisesti alalle täysin sopeutumattomia.

On olemassa muutakin hyödyllistä osaamista. Vanhempien työntekijöiden ongelma on lähes aina se, että osaamista ei kehitetä työelämässä ollessa ja keskitytään korkeintaan ylläpitoon. Ei sellaisella asenteella voi kilpailla.

Vierailija
19/31 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen palkansaajat myös kuvittelevat,että suurin osa heidän maksamista veroista menisi työttömien tukemiseen, vaikka todellisuudessa eläkeläisiä on monin verroin enemmän kuin työttömiä. He maksavat eläkeläisten elämisen. Silti vain työttömiä haukutaan.

Vierailija
20/31 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monen palkansaajat myös kuvittelevat,että suurin osa heidän maksamista veroista menisi työttömien tukemiseen, vaikka todellisuudessa eläkeläisiä on monin verroin enemmän kuin työttömiä. He maksavat eläkeläisten elämisen. Silti vain työttömiä haukutaan.

Kyllä. Sitä aina myös vingutaan miten ei ole varaa työttömiin, mutta sitten vastaavasti eivät ehdota kattoa eläkkeisiin, jotka joillakin ovat varsin huimat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi