Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on tätitukka, tätivaateketjun innoittamana kysyn

Vierailija
24.03.2023 |

Niin. Nyt vinkkejä 45+ naiselle kampaukseen, leikkaukseen. Ei teinijuttuja muttei tätijuttujakaan. Ei shokkivärejä.
Olen maantienvärinen, 166 cm, normaali paino. Hiusten väri ei ole ongelma, hyväksyn tämän oman värin. Jos värjäisi, pitäisi käydä tosi usein kampaajalla värjäyttää juutikasvu pois. Meikkaan ja pukeudun klassisesti.

Mutta kertokaas nyt mitä täytyy välttää.

Kommentit (355)

Vierailija
41/355 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätitukka on k*senvärinen menopaussikypärä. Reilusti lakkaa, että pysyy läpi päivän kypäränä.

Vierailija
42/355 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri vaihtoehtoja vältettäväksi. Polkkatukka, takaa kynitty kotkanpers. malli, punainen väri, otsatukka joka on lyhyt tai outo, shokkipermis, mummopermanentti isot kiharat kuin papiljoottien jälkeen. Sivulta kaljuksi leikattu ja puolittainen malli. Kouvolatukka. Mieshiukset ja kynityt. Liian lyhyttä ja pitkää soiroa samassa. Harmaat hiukset tai mummoraidat. Mustat / tummat hiukset joista tuli violetti? Liian pitkät hiukset, on kuin Mona Lisa ja latvakäkkärät tai sitten roikkuvan oloinen hius. 

Mitä jää jäljelle? Kalju?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/355 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kuusikymppisen lyhyehkö, mutta ei ohut, haalistuneen värinen (ruskea, harmaantuva) luonnonkihara täti- tai mummotukka? Jos on niin mitä tehdä: värjätä nuoruuden ruskeaksi? En jaksa suoristaa, enkä näytä siten mielestäni paremmaltakaan.

Pitkä suora tukka ei muuten sovi kaikille, turhaan vetää kasvonpiirteitä alas. Pitkää ei voi nostaa nutturalle tai poninhännällekään ellei ole kauniskasvoinen - miksi oikein korostaisi rumahkoja kasvojaan vetämällä hiukset pois?

Mitä, jos annat vain olla tätitukka? On ok olla täti.

T. Hiusklipsinutturatäti 44 v

Mitä jos hän ei halua näyttää tädiltä? Sekin on ok.

Meneeko ajatus yli hilseen? Stupid is what stupid does. Täti on täti ja hänen tyylinsä on tätityyli, oli se sitten vaikka 'en halua näyttää tädiltä' -tyyli. Ei se tee tätiä ei-tädiksi. Johan täällä on lueteltukin kaikki hiustyylit malliksi tätityylistä. Ja niinhän se on. Kaikki mitä tädillä on, on tätiä. Vaikka omisi sitten saamelaiskorut, afrikkalaiskampaukset ja gettomasoilta kultahampaat, niin tädillä se on tätiä.

Ai suatana, kun roiskahti. Mutta tuli mieleeni lapsuudestani paritkin sukulaistädit, joilla oli kultahampaita. Yksi teetätti tekohampaisiinsakin yhden kultahampaan. Olihan se hupaisaa, keltaisten hampaiden joukossa kiiltävä, vähän keltaisenruskeampi hammas. Tyyliä!

Kultahammas on oikeasti hyvä. Parempi kuin mikään implantti. Ne on hygieenisiä, pysyy paikallaan ja ovat käytännössä ikuisia. Itse tänään mietin, että pitäis yhteen hampaaseen tehdä iso paikka, ellei jopa kruunu ja niin mielellään tekisin sen kullasta, koska se mukautuu hampaaseen, ei tapa alahammasta, eikä vuoda koskaan.

Tekijää vaan ei löydy. Kaikki tekee vaan keraamisia, muovisia tai tulostettuja kruunuja.

Ja juu, jos joku on tehnyt tekohampaisiin kultahampaan, niin naurettavaa sellainen on.

Ei muuta, jatkakaa vaan mummolookista. Kiinnostava aihe.

Vierailija
44/355 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, miksei voisi näyttää rohkeasti tädiltä. :) Sanon aikuisia naisia tädeiksi, kun lapseni ihmettelevät heitä. Itsekin olen 100 % täti ja tyytyväinen sellainen! Ei tarvitse yrittää miellyttää ketään.

Vierailija
45/355 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin voi olla musta polkkahius ja otsahiukset. Tätisilmälasit. Tai vaalea niskaan kulahtaneella permiksellä ja otsis.

Vierailija
46/355 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kaikkein tätimäisin tukka olen kellertäväksi blondattu "kaunis vaalea". Sen näköinen, että hiustyyli on pysynyt vuosikymmeniä samana.

Vierailija
47/355 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on luonnonkihara long bob niin luuleeko nyt kaikki, että on tätipermis? En oo permiksiä nähny ysärin jälkeen, onko miitä oikeasti paljonkin?

Vierailija
48/355 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset näyttävät palkkiraidat lyhyessä tukassa ovat aika tätimäisiä. Mutta ei siinä mitään pahaa ole jos itse tykkää. Tädit rokkaa!

No pakkohan tätien on rokata, kun ovat ainoita, jotka rokkia enää kuuntelee setien kanssa. Mummut ja ukit kuuntelee enää oman pään suhinaa ja nuoret jotain Weekndiä tai Drakea tai sit Sheerania tai Stylesia.

Vierailija
49/355 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin vasta äsken että lyhyehkö polkka on nuorempien mielestä tätitukka. Omassa nuoruudessani sellainen oli permiskihara, joka laitettiin papiljoteilla aina pesun jälkeen. Olen täti ja siksi tätipolkkaan keskijakauksella oikein tyytyväinen. Vaaleat luonnollisen näköiset raidat myös kivempi kuin nuorten karkkivärit.

Vierailija
50/355 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon näkee lyhyttä mallia jossa on etuosa pidempi toiselta puolelta, sellainen "torttu" toisella puolella roikkuu.

Repesin :) !!! Ei hitto siis mitä sä meinaat? En ymmärtänyt ollenkaan mutta kiitos naurusta!

Hahah..... :)

Vierailija
51/355 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis kaikki muut on tätitukkia, paitsi pitkät suorat hiukset? -ko -kö ???

Ei, vaan jos et halua näyttää tädiltä, niin tee jotain mitä nuoret tekee. Nuorilla on nyt permikset.

Suttuinen nuttura näyttää ainakin todella vanhalta ja suorat hiukset myös.

no +45v jotka yrittävät väkisin näyttää teineiltä vasta huvittavia onkin :)

Minä en haluaisi näyttää teiniltä, mutta olen 155cm, 48kg ja minulla on finnejä. Voin vetää vaikka jakkupuvun tai Nanson tunikan Crocksien kanssa, ja näytän korkeiltaan siltä, että olen menossa naamiaisiin.

Vierailija
52/355 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan jos et halua näyttää tädiltä, niin tee jotain mitä nuoret tekee. Nuorilla on nyt permikset.

Sepä se. Olen pitkä hoikka 50+ nainen. Pitkät suorat tummaksi värjätyt hiukset ja kai mä näytän jonkun mielestä noidalta mutta sama se. Jos tähän ottaisin permiksen, niin muistuttaisin kummitusta. Mieluummin noita kuin kummitus. Jaa että miksi en leikkuuta lyhyeksi? No siksi kun vaivalla sain nämä kasvatettua oltuani ekat 45 v lyhyttukkainen. Pidetään nyt tätä siihen asti kunnes lapsenlapset alkavat pelätä liikaa.

Miehiä en yritä liehitellä. Permis oli kasarilla mutten välittänyt oikein.

En tiedä mutta luulen että tää ei ole tätiä ainakaan. Ai niin mummohan mä olenkin.

Vierailija
53/355 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätimäinen tyyli on kuuma. En ymmärrä, miksi sitä kammoksutaan. Ihmiset ovat niin ahdasmielisiä.

Ei kai nainen sitä kammoa automaattisesti, jos kyseessä on toinen nainen joka käyttää hiusmallia. Kysy sediltä kammoavatko he.

No, olen reilu 30 v. "setä" ja tuo oli mielipiteeni. Tätityyli on tyylikäs ja miellyttää silmää. En tajua, miksi sellaista lookia kohtaan on niin paljon negaa.

Vierailija
54/355 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastasin kysymykseen. Ei tarvitse yrittää näyttää teiniltä. Tosin ei se naurettavaa ole vaikka haluaa olla ajan tasalla. Yleensä ihminen jämähtää tyylissään. Jää pitämään sutturaa nutturaa kun se oli joskus itsestä muodikas ja oli nuori silloin. Siksi se tyyli iskostuu tätimäiseksi kun tietää ketkä kantaa nuoruutensa tyyliä.

Vierailija
55/355 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätitukka on lyhyt permis tai polkkatukka.

No ei ole. Vaan sellainen lyhyt ja kynitty malli.

Vierailija
56/355 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalipainoiselle tätimäistyvälle lyhyt muotoon leikattu, siitä on sitten helppo siirtyä muumimamma-lookkiin peruspolkka tyylisellä kun painoa ja ikää tulee lisää.  

Vierailija
57/355 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tom Cruisella on se.

Vierailija
58/355 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin vasta äsken että lyhyehkö polkka on nuorempien mielestä tätitukka. Omassa nuoruudessani sellainen oli permiskihara, joka laitettiin papiljoteilla aina pesun jälkeen. Olen täti ja siksi tätipolkkaan keskijakauksella oikein tyytyväinen. Vaaleat luonnollisen näköiset raidat myös kivempi kuin nuorten karkkivärit.

Tosiaan perimiskihara ei ole ollut enää vuosikymmeniin hyväksyttävä tätityyli, sallittu vain tosimummoille. 

Vierailija
59/355 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastasin kysymykseen. Ei tarvitse yrittää näyttää teiniltä. Tosin ei se naurettavaa ole vaikka haluaa olla ajan tasalla. Yleensä ihminen jämähtää tyylissään. Jää pitämään sutturaa nutturaa kun se oli joskus itsestä muodikas ja oli nuori silloin. Siksi se tyyli iskostuu tätimäiseksi kun tietää ketkä kantaa nuoruutensa tyyliä.

Lisään vielä, että mummotukka on sellainen vaalennettu papiljoteilla tehty lainekikkara, vähän kuin marilynillä oli. Mummot jämähtivät siihen tyyliin mihin aikoinaan ihastuivat kun olivat nuoria. Sitä vanhemmalla sukupolvella mummotukka oli tiukka nuttura. Kohta mummotukka tarkoittaa varmaan sitä sotkuista sutturaa kun nykyiset tädit vanhenee mummoiksi. Ja nykyiset nuoret mummoutuessaan pitävät sitä mikä heillä oli nuorena muodissa. Tietysti osa ihmisistä uusiutuu muodin kanssa, mutta iso osa ei. Kyllä sen iän silloin helposti hiuksista päättelee. Jos haluaa näyttää joltain muulta kuin tädiltä niin tee jotain mitä et ole aiemmin tehnyt. Jos ei haittaa näyttää tädiltä, niin tekee sitä samaa.

Vierailija
60/355 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karheus ja pörröisyys kuuluu tätilookkiin, pidemmissä näkyy karheat laineet. Usein etuosan pöyhkeys lyhyessä tukassa, lakkaa kuluu.

Se on joidenkin meidän hiuslaatu: karhea ja pörröinen ja luonnonlaineikas. Ollut lapsuudesta asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi