Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömät, miten olette sopeutuneet aktiivimalliin?

Vierailija
24.03.2023 |

Olen jo pitkäaikaistyötön joka otti yhteyttä työkkäriin ja joutui/pääsi aktiivimallin piiriin. Viime vuonna olin siis kolme kuukautta aktiivimallissa tai neljä ja sitten aktiivimallini katkesi jo viime syksynä.
Nyt ei ole työkkäristä oltu yhteydessä taas yli puoleen vuoteen. Koko aktiivimalli2 täysin epäonnistunut kaikilta osiltaan. Ollessaan aktiivimallissa noita työtoimia on tehtävä mutta ei muuten ja mallista luiskahtaa lähes automaattisesti ulkopuolelle jos ei itse aktivoidu ja koko ajan soittele työkkäriin.
Vain lisää byrokratiaa tuotti ja työtä työkkäritädeille, eli menoja kaikille valtavasti lisää, hyöty nolla!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopetin hakemasta töitä ei tässä edes kannata olla enään aktiivinen

Vierailija
2/6 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikuttanut mitenkään. Työnhakuvelvoitetta ei ole asetettu, koska olen vakuutuslääkärin ihmeparantama. Kuntouttavaan pääsin, kun itse soitin perään. Halusin kuntouttavaan että minulla on toimintakyvystäni tarkempi käsitys kun seuraavan kerran menen lääkärille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole hakupakkoa? Esim. 4 paikkaa/ kk ja hakujen raportointi.

Vierailija
4/6 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enään jep

Vierailija
5/6 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

0-4 paikkaan haettava kuukaudessa. Ei siis automaattisesti 4 paikkaa.

Vierailija
6/6 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut mitään sopeutumista. Katson tarvittavan määrän yrityksiä ja ilmoitan hakuvelvoitteeseen tehneeni niihin avoimen hakemuksen. Oikeasti en ole tässä reilun puolen vuoden aikana tehnyt kuin 1-2 oikeaa hakemusta. Muut paikat olen vain järjestelmään kirjannut, mutta en ole mitään yrityksille lähettänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän