Korvatulehdus. Voinko käyttää koiran korvatippoja?
Antibiootit on ja panadolia syön.
En jaksais lähteä enää apteekkiin kun unohdin ostaa korvatipat ja ulkona huono sääö
Voinko käyttää noita koiralle pari kk sitten ostettuja korvatippoja?
Kommentit (10)
Tottakai, samaa bakteeria se on kuin ihmisellä.
Googleta ainesosat. Ihan samaa kamaa lienevät. Joskus tutkin meinaan koiralle määrättyä antibioottia versun ihmiselle. Samaa olivat. Koiralle ehkä oli lisätty joku lihanmaku tablettiin ja hintaan toki eläinlisä.
Olen syönyt retkellä koiranruoka ja koiralle määrättyjä diapameja.
Lähdimme näet vaellukselle ja kolmannen päivän yönä saatuamme teltan koottua huomasimme erheemme, valtaosa mukana olleesta ruuasta oli koiranruokaa. Erhe liittyi tapaukseen jossa rinkkani kakka oli veljelläni lainassa, tapaus on pitkä ja monimutkainen mutta siinä olimme edessämme mitätön lajitelma erilaisia herkkuja ja koiranruokaa.
Olimme kuitenkin jo kaukana ja tuota ravintoa oli hyödynnettävä, uskoimme saavamme lähes varmasti myös kalaa aamulla joten pakottauduimme nauttimaan koiranruokaa.
Suunnittelimme että syödään kokeeksi koiranruokaa ja palkkioksi herkkupalat- ajattelimme että jos kalastus onnistuu niin voidaan jatkaa retkeä eikä tarvitse heti purkaa telttaa ja lähteä takaisin.
Aluksi varovasti maisteltiin mutta ei ruoka mitenkään pahaa ollut. Mautonta mössöä. Kuin näkkileipää olisi luotettu ja koottu palloiksi oli tuo kuivamuona. Myös säilöttyä makkaraa joka maistui vain säilötylle makkaralle ja valmiita märkä ruokia jotka kuin jotain pilttisooseja.
Kalastettiin toki ja saatiin kalaa mutta kummasti vaan käsi eksyi koiranrakauohin illalla teltassa, ketsupissa niitä dippailtiin.
Lopulta oltiin aiottu pitempään kun tuo koiranruoka oli niin riittoisaa ja täyttävää, vatsa ei ole koskaan toiminut niin hyvin ja liukkaasti.
Ja kyllä, myös sen reissun jälkeen on joka reissulla ollut koiranruokaa mukana, joskus on syöty, joskus ei mutta myös leirintäalueella ja autiotuvassa on reilusti kehdattu koiranruokaa kokkailla.
Nuo diapaminsyönnit pitempi juttu.
Mitä ihmeen korvatippoja ihminen käyttää korvatulehdukseen? Aina ollut pelkät antibiootit. Mikäli tärykalvo on rikki ei sinne saa mitään tippoja laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Voit käyttää. Itse putsaan korvat aina koirien Epioticilla ja se on tehokasta.
Juu se on just tuo sama mitä mulla on kaapissa
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen korvatippoja ihminen käyttää korvatulehdukseen? Aina ollut pelkät antibiootit. Mikäli tärykalvo on rikki ei sinne saa mitään tippoja laittaa.
Laitoin jo ja helpotti vähän.
ap.
*vuh vuh*
Parempi olo jo. Koiran korvatipat auttoivat. Oon tosin jo antibioottikuurinkin aloittanut
-ap
Tee merisuolasta liuos, kasta siinä pumpulituppo, purista kuivaksi ja tunge korvaan. Toimii. Googlaa merisuolakääre.
Voit käyttää. Itse putsaan korvat aina koirien Epioticilla ja se on tehokasta.