Kotityö, mitä inhoat eniten?
Otsikosta kysymys jo selvinneekin.
Itsellä pykkien, etenki sukkien ripustaminen kuivumaan on se, mitä syvästi inhoan. Pesen WC-pöntönkin mielummin, kun ripustan niitä helvetin sukkia.. kymmeniä sukkia.
Kommentit (47)
Imurointi,luuttuaminen ja vessan pesu. Komennan itseni tekemään ja toki vastuutan muitakin.
Lakanoiden vaihto, aivan ehdottomasti! Onneksi mies tekee sen, ja välillä siivooja :)
Ap:lle suosittelen kuivaurummun hankintaa, ei tarvitse enää ripustaa sukkia!
Inhoan imurointia, toisena tulee käsitiski, mutta on tyydyttävää, kun on tiskattu ja imuroitu. Pyykkihuolto ja ruoan laitto on ihan mukavaa, varsinkin tuo jälkimmäinen, muista kotitöistä en erityisemmin pidä.
Vierailija kirjoitti:
Tiskaaminen on suurin inhokkini. Näen jatkuvasti unta tiskikoneesta ja suurin haaveeni on, että en joudu enää koskaan tiskaamaan. Kerran näin jopa unen, jossa Sanna Marin pakotettiin rangaistuksena kotiini tiskaamaan 9 euron päiväkorvauksella ja suuttui tiskien suuresta määrästä.
Miksi et hanki tiskikonetta. Se säästää käsiä kuivumasta ja aikaa jää paljon muuhun sekä likaiset astiat saa tiskipöydältä lojumasta koneeseen piiloon odottamaan koneen täyttymistä ja keittiö on aina siisti.
Meillä tulee ruuanlaitto astioita niin paljon ettei pärjättäisi ilman konetta ollenkaan. heti on hankittu uusi kun vanha on sanoo itsensä irti. Kolmas kone nyt menossa.
Kuivuneiden vaatteiden viikkaaminen ja vaatekaappiin saattaaminen.
Kun ei sotke, ei tarvitse siivotakkaan.
Tiskaaminen on ihan ok, kun laittaa kuulokkeet korville ja jonkin podcastin tai musiikkia soimaan. Toimii hyvin myös pyykkihuollossa, pölyjen pyyhinnässä ja sen sellaisessa.
Siivoaminen.
Olen hankkinut kaikki mahdolliset supersiivousvälineet,ja aineet, mutta ei vaan nappaa. Seuraavaksi pitää kai palkata siivooja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Imuroinnin nakitan miehella aina kun voin, tee sä toi niin mä teen kaiken muun. Olen tohelo ja onnistun aina kiskomaan imurin jotain päin, mm. yksi varpaankynsi irronnut ja yksi peililiukuovi rikki jne.
Oletko varma, että et ainakin alitajuisesti halua ollakin tohelo, jotta voisit luistaa niistä kotitöistä, joista et tykkää? Et olisi ainoa, se on aika yleistä.
Suutun sille imurille joka jää joka paikkaan kiinni ja kiskaisen ja pam. Muuten olen Länsi-Suomen pitkäpinnaisin henkilö. Mutta pölynimuri manaa musta jonkun demonin esiin.
Jos en tykkää tehdä jotain niin sanon sen ihan suoraan ja ehdotan työnjakoa sillä perusteella. No autonrenkaan vaihdossa kyllä tötöilin tahallani koska otti päähän että mä teen kaikki kotityöt ja sen lisäksi mies yrittää potkia mua vielä vaihtamaan ne jumalattomat renkaatkin, vien jo auton öljynvaihtoon, pesuun yms. eikä sekään riitä. Tuli hänellekin selväksi että tässä menee raja, nykyään saan viedä auton liikkeeseen renkaanvaihtoon. Ja mieskin tekee kotityön imuroimalla noin joka toinen viikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiskaaminen on suurin inhokkini. Näen jatkuvasti unta tiskikoneesta ja suurin haaveeni on, että en joudu enää koskaan tiskaamaan. Kerran näin jopa unen, jossa Sanna Marin pakotettiin rangaistuksena kotiini tiskaamaan 9 euron päiväkorvauksella ja suuttui tiskien suuresta määrästä.
Miksi et hanki tiskikonetta. Se säästää käsiä kuivumasta ja aikaa jää paljon muuhun sekä likaiset astiat saa tiskipöydältä lojumasta koneeseen piiloon odottamaan koneen täyttymistä ja keittiö on aina siisti.
Meillä tulee ruuanlaitto astioita niin paljon ettei pärjättäisi ilman konetta ollenkaan. heti on hankittu uusi kun vanha on sanoo itsensä irti. Kolmas kone nyt menossa.
Se ei ole itsestäni kiinni. Asun sukulaiseni luona, joka ei suostu tiskikonetta hankkimaan, vaikka olen sitä aina pyytänyt. Putkiremontin yhteydessä tehtiin remontti, mutta tiskikonetta ei vahingossakaan hankittu, vaikka se taisi olla ainoa toiveeni tuohon remonttiin liittyen. En paljoa laita ruokaa välttääkseni tiskin syntymistä ja syön paljon sellaista, jonka saa helposti uuniin. Sukulaiseni sen sijaan laittaa jonkin verran ruokaa ja sotkee paljon. Liian usein joudun sitten siivoamaan ne sotkut.
Jokapäiväiset kotityöt sujuu ihan ok ilman inhontunteita. Mutta ikkunoiden pesu, hyi sitä vihaan. Kai se on kohta tehtävä kun tosi likaiset on ja parin ikkunan välit täynnä kuolleita kärpäsiä.
Inhoan siivoamista ja tiskausta, mutta tiskausta ehkä kaikista eniten.
Muiden kuolasia ruokailuvälineitä.. :x
Kaikenlainen lasten hyysääminen ja huomiointi
Pussilakanan asennus! Kaikki muut kotityöt ovat yhtä juhlaa, mutta se pussilakanan asennus!!!
M 48
Ruokaostosten laitto kaappeihin ja pakastimeen
Vessan allas ja sen hajulukko ja vessan lattiakaivo.
Vaikka pesisi viikoittain, sieltä löytyy aina sellainen musta haiseva limainen mytty.
Luulen, että talon putkistossa on jotain ongelmaa, koska ei pitäisi muutamassa päivässä ehtiä muodostua tuollaista yhden hengen taloudessa.
1-2-vuotiaan lapsen joutavien 10-20 sekuntia kestävien pikaitkujen kuuleminen. Niitä saattaa joutua todistamaan jonku 40-50 kertaa vuorokaudessa.
Silitys, ikkunoiden pesu, lattiakaivojen putsaaminen, liesituulettimen putsaaminen.
Pyykit ovat ehkä ärsyttävin. Varsinkin kuivausrummusta niiden viikkaaminen.
Monesti ne siellä odottaakin sitä pakkoa eli kun seuraava satsi pitäisi sinne saada.
Eipä nuo muutakaan kotityöt toki herkkua ole, varsinkin kun siivoan työkseni. Ei enää millään jaksaisi 10h työpäivän jälkeen kotona alkaa siivoamaan.