Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siivoojan palkka ei riitä elämiseen

Työtön--
23.03.2023 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009472356.html

Aulin pitäisi vaihtaa auto polkupyörään ja lopettaa turhat lehti tilaukset. Kyllä minä työttömänä olen pärjännyt.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu rahoillakin pärjää eikä nälkää näe. Mihin toi muija tuhlaa.

Vierailija
22/33 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Auli maksaa aikuisten lastensa liittymät? Lehtitilauksen ja kuntosalimaksut ovat turhia. Spotify ei ole mitenkään pakollinen. Autoa on kuitenkin varaa pitää ja huollattaa, miksi valittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi maksaa aikusten lasten liittymät?

Vierailija
24/33 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sinkku ja sinnittelen yksin siivoojan pienellä palkalla. Tyhmää haastatella tällaiseen juttuun sellaista ihmistä, jolla on puoliso ja puolison tulot apuna selviytymiseen. Kyllä mäkin pärjäsin, silloin kun olin naimisissa, kun esim. vuokra, vakuutus, sähkö ja netti maksettiin yhdessä. Siitä tulee jo useamman satasen ero kuukaudessa ja nyt kun kaikki on noussut, niin palkalla ei enää elä. Työttömiä ei tule verrata työllisiin, koska työttömillä on omat tukitoimensa, eikä se muutenkaan ole reilua, kun työssäkäyvä raataa päivittäin leipänsä eteen ja sen pitäisi elintasossakin näkyä. Jos työttömän ja työllisen elintaso on sama, niin mitä järkeä töissä on sitten edes käydä?

Vierailija
25/33 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitsii ulista, vaikka on varaa pitää koiraa ja autoa sekä käydä kuntosalilla? Haastattelisivat jotakuta oikeasti köyhää.

Vierailija
26/33 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sossu rahoillakin pärjää eikä nälkää näe. Mihin toi muija tuhlaa.

Jos Suomen velka ahdistaa kaikkia äänestäjiä, niin voitaisi verotus nostaa sille tasolle että jokaisella kansalaisella jäisi tilille kuukaudessa tonni.

Saataisi velat maksettua kerralla.

Viisitonnia tienaavalta lähtisi neljä tonnia velkojen maksuun kotimaan puolesta.

Tonnilla kuussa pärjää vallan mainiosti. Siis oletetaan että äänestäjiä huolestuttaa otetut velat.

Jos ei huolestuta, niin ilmeisesti ei maksuhalukkuutta löydy.

27/33 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruhtinnallinenliksa verattunna Kelanperuspäivärhaan ei kannatta ulisita kaikki ei saa toimeentulotukea ei pääse rahahommiin

Mika.rajala mikarajala

Vierailija
28/33 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttu on naurettava. Menot on älyttömät..( esim 610€ bensaan )..mutta joo hänellä on mies, joka maksaa myös. Ja vesittää koko jutun

Sinun luetunymmärtäminen on naurettavalla tasolla! 

Lue tolvana tämä uudelleen "Auton huolto: tankki 610 e, tuulilasi 300 e, akku 130 e, lämmityslaite 70 e".

Autoon on vaihdettu TANKKI eli polttoainesäiliö! Se on töineen maksanut 610e. 

Vierailija
29/33 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viitsii ulista, vaikka on varaa pitää koiraa ja autoa sekä käydä kuntosalilla? Haastattelisivat jotakuta oikeasti köyhää.

Kyllä _työssäkäyvällä_ ihmisellä pitää olla varaa lemmikkiin, atoon ja kuntosaliin. Mitä järkeä edes käydä töissä muuten.

Vierailija
30/33 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1600 = Sairaanhoitajan nettopalkka ilman lisiä.

Vierailija
31/33 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä menee silmälaseihin 100€/kk? Mulla menee piilareihin jotain 60€/6 kk ja silmälasit olen viimeksi vaihtanut 10 vuotta sitten. Uudet silmälasit pitäisi kyllä hankkia, mutta en ole jaksanut koska käytän kuitenkin enimmäkseen piilareita. Mutta vaikka vaihtaisinkin silmälaseja säännöllisesti niin ei niitä siltikään tarvitsisi huoltaa kun vasta sitten jos näkö on merkittävästi heikentynyt tai linssit pilalla eli ei yleensä edes kerran vuodessa. 

Vierailija
32/33 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän oikein on silmälasitili johon menee 100ekk? Itsellänikin on silmälasit ja viimeksi tuttuni osti itselleen kahdet ja kaverille yhdet maksutta. Todellakin otin sellaiset kehykset ja ei mitään extraa, niin sain lasini täysin maksutta.

Vierailija
33/33 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

deka kirjoitti:

Ruhtinnallinenliksa verattunna Kelanperuspäivärhaan ei kannatta ulisita kaikki ei saa toimeentulotukea ei pääse rahahommiin

Jos sä olet tota mieltä, niin miksi sä et ole siivooja? Et kai sä kotona makaa peruspäivärahalla, vaikka siivoojista on kova pula? Saisit siitä vielä ruhtimaallisen palkan.