Neuvoja. Laskut erääntyy, maksan myöhässä enkä sitten pysty maksamaan ajantasaista maksuerää. Mitä tehdä?
Kestää tässä alkuun muutamia kuukausia, että pystyn maksamaan laskut ajallaan. Työn olen aloittanut juuri, joten ensimmäiseen palkkaan on vielä aikaa.
Kun saan palkan, joudun maksamaan kaksi vuokraa heti. Siksi, että vuokra on myöhässä ja maksan sitten palkasta heti myös seuraavan kuun vuokran, jotta saan sen normalisoitua.
Lisäksi on muitakin maksuja, jotka pitäisi maksaa heti.
Kulutusluotot jätän aivan viimeiseksi.
Olen tehnyt tästä itselleni maksusuunnitelman ja joka viikon budjetin laskenut erikseen.
Olen siis kärryillä kyllä kuluistani tällä hetkellä.
Noita luottojen eriä en kuitenkaan mitenkään pysty ensimmäisen palkan tullessa maksamaan, joita on maksettavana yhteensä 800€. Osan ehkä pystyn.
No, ei tuossa muuten vielä hätää mutta tuossa vaiheessa kun saan sen tokan palkan niin osa laskuista on jo 6 viikkoa myöhässä.
Maksan ne toisesta palkasta tosiaan mutta ahdistaa kun todella myöhässä jotkut laskut on sitten ellei tässä jokin ihme tapahdu.
Sitten tulee jo päällekkäin niitä eriä maksettavaksi.
Tämä tasaantuu kyllä tästä mutta silti ahdistaa.
Ainakin maksan tärkeimmät pois ensin.
Tukia en saa.
Kommentit (6)
Ole yhteydessä laskuttajiin mitä pikimiten ja yritä heidän kanssaan sopia maksuista.
Minä tein aikoinaan 3 duunia sisukkaasti kun oli rahasta tiukkaa.Ja kyllä aika mahdoton yhtälö oli ,mutta selvisin.
Niin. Ikuisuusongelma. Eihän siihen balanssiin pääse muuten kuin tienaamalla enemmän ja kuluttamalla vähemmän. Valitettavan tylsää, mutta totta.
Mutta jos pääset joskus ajan tasalle, niin yritä päästä "edelle".
Maksa laskut heti. Älä odota eräpäivää.
Yritä päästä vuokrissakin kuukausi edelle. Siinä on sinulla sitten puskuri.
Ja kun olet sen kuukauden edellä, niin rahaa on vähemmän turhuuksiin. Eli kulutus pienenee väkisinkin.
Ja nyt pitäisi vaan pysyä aina se kuukausi edellä. Ja seuraavana kaksi. Seuraavana alatkin miettimään, että mihin sijoittaisi niitä säästöjä.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Ikuisuusongelma. Eihän siihen balanssiin pääse muuten kuin tienaamalla enemmän ja kuluttamalla vähemmän. Valitettavan tylsää, mutta totta.
Mutta jos pääset joskus ajan tasalle, niin yritä päästä "edelle".
Maksa laskut heti. Älä odota eräpäivää.
Yritä päästä vuokrissakin kuukausi edelle. Siinä on sinulla sitten puskuri.
Ja kun olet sen kuukauden edellä, niin rahaa on vähemmän turhuuksiin. Eli kulutus pienenee väkisinkin.
Ja nyt pitäisi vaan pysyä aina se kuukausi edellä. Ja seuraavana kaksi. Seuraavana alatkin miettimään, että mihin sijoittaisi niitä säästöjä.
Tätä kohti menen. Tämä nyt vain vaatii vähän aikaa.
Yritän maksaa aina laskuja sitä mukaan kun rahaa tulee.
Huolettaa hieman tuo huhti- ja toukokuu mutta sen jälkeen jo parempi.
-ap
Ongelma vain, että kaikki rei onnistu saamaan sitä ensimmäistäkään palkkatyösuhdetta.
Oletko ollut yhteydessä laskuttajiin ja yrittänyt sopia maksusuunnitelmasta?