Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kirkossa on sateenkaarimessuja?

Vierailija
23.03.2023 |

Onko sateenkaarimessujen tarkoituksena tarjota sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöihin kuuluville ihmisille matalan kynnyksen messuja, joihin he voivat mennä ilman pelkoa muiden paheksunnasta, vai nostaa syntinen elämäntapa jalustalle ja väittää sitä sallituksi?

Kommentit (496)

Vierailija
381/496 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenmoisille porukoille järkätään jumalanpalveluksia. On partiolaisille, ja niihin voi liittyä partiovalan antaminen. On motoristimessuja ja ties minkä poppoon omia kirkkopyhiä (eläkeläiset, karjalaiset, martat, näkövammaiset, rotarykirkkopyhä...) Miksei siis sateenkaarimessujakin?

Itse en kaipaa noista mainituista mitään.

Vierailija
382/496 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kuulun seksuaalivähemmistöön mutta en ikinä menisi mihinkään sateenkaarimessuun. Olen ihan tavallinen ihminen enkä halua leimautua miksikään saateenkaarihörhöksi.

Nykyään itse lesbous ei hävetä, vaan se että leimataan sateenkaariväkeen kuuluvaksi.

Suurimmalle osalle heteroista ei ole ongelmana että joku on homo tai lesbo. Omallakin työpaikalla on homo ja lesbo. Ihan tavallisia ihmisiä ja työkavereita. Nyt ongelmaksi on tullut ransuilun ja muunsukupuolisuuden tunkeminen joka paikkaan. Normaalisti käsittääkseni suurin osa homoista ja lesboista kyllä tietää ovatko miehiä tai naisia. Nyt kaikkien heteroiden pitää hyppiä ransujen pillin tahtiin ja katsoa kun kaikki asiat käännetään ylösalaisin. Ransut ja ransunmieliset mielenterveysongelmista kärsivät hörhöt ratsastavat myös normi homojen ja lesbojen siivellä ja selittävät että ajavat seksuaalivähemmistöjen oikeuksia. Oikeasti he ajavat vain omaa sekopäistä ideaansa jossa kaikki moraali koitetaan lakaista maton alle ja sekoitetaan mielenterveysongelmista kärsivien lasten pää. Kyllä homot ja lesbot saa käydä esim kirkossa ym paikoissa kun ovat kuitenkin ihan normi ihmisiä. Ei siinä erityisiä sateenkaaripäiviä tarvita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/496 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenmoisille porukoille järkätään jumalanpalveluksia. On partiolaisille, ja niihin voi liittyä partiovalan antaminen. On motoristimessuja ja ties minkä poppoon omia kirkkopyhiä (eläkeläiset, karjalaiset, martat, näkövammaiset, rotarykirkkopyhä...) Miksei siis sateenkaarimessujakin?

Itse en kaipaa noista mainituista mitään.

Sateenkaarimessuissa se ero, että vaativat itselleen turvallisen tilan. Se kuuluu ideologiaan: oletus että hyeenat hyökkäävät kimppuun jos eivät saa ikiomaa messua ja siihen sopivia juttuja.

Ei jumalanpalveluksen idea ennen ollut se että se räätälöitiin identiteettiryhmille mieluisaksi ja mieleiseksi.

Vierailija
384/496 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mummoilta ei saa enää kolikoita haaviin niin kaikkea on yritettävä ettei kirkon tarvitsisi alkaa realisoimaan miljardiomaisuuttaan !

Vierailija
385/496 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä kuin siellä on naisia johdossa, sekä joogaa ja meditaatiota. Eli sen takia, että on Raamatun totuudesta luovuttu.

Vierailija
386/496 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki erillisille ihmisryhmille järjestetyt tilaisuudet ovat epäraamatullisia. Raamatun malli on se, että nuoret ja vanhat, juuri uskoontulleet ja vanhat uskovat ovat kaikki yhdessä koolla.

Eriseurat ovat eriseuroja. Raamattu nekin kyllä mainitsee, mutta Jumalan tahdon vastaisina. Koska sanoma on kaikille sama, eli Raamatun sana, ei tarvetta erillisryhmille pitäisi olla.

Vierailija
387/496 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mummoilta ei saa enää kolikoita haaviin niin kaikkea on yritettävä ettei kirkon tarvitsisi alkaa realisoimaan miljardiomaisuuttaan !

Tämä ylläoleva on pohjimmainen syy evenkelisluterilaisen kirkon rappiotilaan.

"Kaikissa maissa ja kaikkina aikoina on pappi ollut vapauden vihollinen. Hän on aina liitossa tyrannien kanssa ja harjoittaa mustamaalausta saadakseen suojelusta omilleen."

- Thomas Jefferson-

Vierailija
388/496 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin ennen sateenkaarimessu-myönteinen ev.lut. pappi. Ajattelin että heidän on varmaan helpompi käydä pariskuntina tällä tavoin kirkossa.

Mutta nykyään funtsin, että messu on yksi ja sama kaikille muillekin. Jos haluaa tasa-arvoa ja vertaisuutta, pitää suostua siihen. Ei voi olla tasa-arvoa, jos joku porukka on sittenkin Jotain Erityistä.

En ikinä pidä liturgiaa tai saarnaa heteroille. Ihan vain ihmisille. Kristityille ja tästä perinteestä kiinnostuneille. Kenenkään sukupuolinen suuntautuminen ei tule esille messussa.

Messun juttu on Jumala itse ja hänen läsnäolonsa meidän kanssamme Kristuksessa. Ei siitä pidä tehdä käsikassaraa yhtään millekään väestöryhmälle tai ideologialle. Sen tähden en halua tuoda meille enkä pitää sateenkaarimessuja.

Kohtaan, kuuntelen ja huomioin kaikenlaiset ihmiset, perheet ja parisuhteet sellaisenaan ja kunnioittaen omassa työssäni.

Siunaan ja vihin kaikenlaisia avioliittoja, kastan tietenkin sateenkaariperheiden lapset ja siunaan kodit. Kaiken teen pyydettäessä ja parhaani mukaan kauniisti ja arvokkaasti. Ja kutsun kaikkia yhteiseen messuun.

Messu ei ole sinun, minun tai heidän. Se on meidän. Kaikkien. Jos se messu ei kiinnosta eikä ole ennenkään kiinnostanut sinänsä vaan sitä vaaditaan isoon ääneen vain siksi, että saadaan tulla ja protestoida, viedä sateenkaarilippu alttarille tms, jotain on kyllä silloin vialla.

Luet ohjekirjaasi heikosti jos siunaat ja vihit homoliittoja.

Märisetkö yhtä lailla, kun vihitään eronneita heteroita uuteen liittoon?

Vierailija
389/496 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan moottoripyöräilijöillekin oma messunsa.

Yleensä keväisin.

Silloin ovat kirkkojen parkkipaikat täynnä, mitä erilaisempia moottoripyöriä.

Ihan eri asia, koska moottoripyöräily ei ole syntiä.

On se vähän siinä rajalla.

Mutta jos tarkkoja halutaan olla, niin ei kyllä pitäisi kirkossa vihkiä eronneita uuteen liittoon. Sehän on huorinteon siunaamista.

Vierailija
390/496 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan moottoripyöräilijöillekin oma messunsa.

Yleensä keväisin.

Silloin ovat kirkkojen parkkipaikat täynnä, mitä erilaisempia moottoripyöriä.

Ihan eri asia, koska moottoripyöräily ei ole syntiä.

Ja tässä kommentissa näette, minkä takia niitä sateenkaarimessuja on. Ei tarvitse enää ihmetellä.

Vierailija
391/496 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä homot ja lesbot saa käydä esim kirkossa ym paikoissa kun ovat kuitenkin ihan normi ihmisiä.

Sinäkö se annat luvat, kuka saa käydä kirkossa?

Eikö siellä saa käydä, jollei ole ihan normi ihminen?

Aikalaistodistajien mukaan Jeesus seurusteli syömärien ja juoppojen ja huorien ja miehitysvallan kätyrien kanssa.

Vierailija
392/496 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen ho--ilu on kovassa muodissa.

Vierailija
393/496 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin ennen sateenkaarimessu-myönteinen ev.lut. pappi. Ajattelin että heidän on varmaan helpompi käydä pariskuntina tällä tavoin kirkossa.

Mutta nykyään funtsin, että messu on yksi ja sama kaikille muillekin. Jos haluaa tasa-arvoa ja vertaisuutta, pitää suostua siihen. Ei voi olla tasa-arvoa, jos joku porukka on sittenkin Jotain Erityistä.

En ikinä pidä liturgiaa tai saarnaa heteroille. Ihan vain ihmisille. Kristityille ja tästä perinteestä kiinnostuneille. Kenenkään sukupuolinen suuntautuminen ei tule esille messussa.

Messun juttu on Jumala itse ja hänen läsnäolonsa meidän kanssamme Kristuksessa. Ei siitä pidä tehdä käsikassaraa yhtään millekään väestöryhmälle tai ideologialle. Sen tähden en halua tuoda meille enkä pitää sateenkaarimessuja.

Kohtaan, kuuntelen ja huomioin kaikenlaiset ihmiset, perheet ja parisuhteet sellaisenaan ja kunnioittaen omassa työssäni.

Siunaan ja vihin kaikenlaisia avioliittoja, kastan tietenkin sateenkaariperheiden lapset ja siunaan kodit. Kaiken teen pyydettäessä ja parhaani mukaan kauniisti ja arvokkaasti. Ja kutsun kaikkia yhteiseen messuun.

Messu ei ole sinun, minun tai heidän. Se on meidän. Kaikkien. Jos se messu ei kiinnosta eikä ole ennenkään kiinnostanut sinänsä vaan sitä vaaditaan isoon ääneen vain siksi, että saadaan tulla ja protestoida, viedä sateenkaarilippu alttarille tms, jotain on kyllä silloin vialla.

Viedäänkö sateenkaarimessuissa tosiaan sateenkaarilippu alttarille? Kuulostaa oudolta ja röyhkeältä. Onko siihen joku teologinen peruste?

No ei viedä. Ihan hyvää ajattelua tuonkin papin pohdinta, mutta vähän taitaa olla erikoinen käsitys sateenkaarimessusta.

Ajatteletko sanalla tavalla vaikkapa erityisistä perhejumalanpalveluksista, joita myös paljon näkee, tai muille kohderyhmille kohdistetuista messuista?

Sateenkaarimessut on ihan eri asia, koska niissä hyväksytään homoseksuaaliset suhteet jotka on syntiä.

Sateenkaarimessuja voisi verrata pikemminkin siihen, että kirkossa järjestettäisiin avoparimessuja, joissa kerrotaan kuinka avioliitto on turha ja yhdessä asuvat ihmiset voi aivan hyvin harrastaa seksiä keskenään koska rakkaus on tärkein. Pitäisin sellaisia messuja ihan yhtä väärinä kuin sateenkaarimessujakin.

Vierailija
394/496 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki erillisille ihmisryhmille järjestetyt tilaisuudet ovat epäraamatullisia. Raamatun malli on se, että nuoret ja vanhat, juuri uskoontulleet ja vanhat uskovat ovat kaikki yhdessä koolla.

Eriseurat ovat eriseuroja. Raamattu nekin kyllä mainitsee, mutta Jumalan tahdon vastaisina. Koska sanoma on kaikille sama, eli Raamatun sana, ei tarvetta erillisryhmille pitäisi olla.

Todella segregoivaa sulkea joku ulos jostakin messusta. Siis syrjivää! Mutta juurihan tätä irvokas woketus tuottaa puhuessaan samalla inkluusiosta, tasa-arvosta, monimuotoisuudesta. Rakennetaan ns samanväristen ryhmiä. Tuo on luonnonvastaista jo itsessään, luonto sekoittelee erilaisuutta keskenään, toki sielläkin on lainalaisuutensa.

Mitä kauemmas ihminen luonnosta huom. pakotetaan, sitä sairaammat ilmiöt aletaan pakottaa luonnollisiksi, normaaleiksi. Uusi ihmisihanne haluaa nujertaa luonnon ihmisessä. Looginen seuraus siitä on perversio, luonnonvastaisuus, josta väkisin tehdään uusi palvonnan kohde, kuvitelma vallasta, voitosta. Mutta luonto saattaa vielä kostaa? Saisi ihminen tuta oikean paikkansa. Ja pahuus palkkansa.

Vierailija
395/496 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ennen sateenkaarimessu-myönteinen ev.lut. pappi.

Voi ethän sinä mikään oikea pappi ole ollut vaan pelkkä itsesi rahasta myynyt palkkapappi ja mammonan palvelija.

Oletko koskaan lukenut Danten Jumalaisesta näytelmästä mikä on työstään rahallista korvausta ottaneen papin kohtalo helvetissä?

Sanotaanko nyt vaikka näin, että osanne ei ole kadehdittava mikäli näyt perustuvat totuuteen.

Joten nauttikaa nyt rahasta ja vallastanne, ne eivät nimittäin ole pysyviä.

Kova hinta lankeaa teille maksettavaksi pohjattomista vääryyksistänne.

Vierailija
396/496 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkähänlainen kohu siitä nousisi, jos kirkossa pidettäisiin myös heteromessuja? Siis sellaisia messuja, joihin ihan tavallinen hetero voi mennä ilman pelkoa siitä, että hänet tuomitaan jos hän ei kannata sateenkaari-ideologiaa tai hyväksy kymmenien sukupuolien olemassaoloa.

En ole heterona koskaan tuntenut että minua olisi tuomittu heteroudestani.

Vierailija
397/496 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ethän sinä mikään oikea pappi ole ollut vaan pelkkä itsesi rahasta myynyt palkkapappi ja mammonan palvelija.

Oletko koskaan lukenut Danten Jumalaisesta näytelmästä mikä on työstään rahallista korvausta ottaneen papin kohtalo helvetissä?

Sanotaanko nyt vaikka näin, että osanne ei ole kadehdittava mikäli näyt perustuvat totuuteen.

Tekstistäsi huokuu kristillinen lähimmäisenrakkaus ja kunnioitus toista ihmistä kohtaan...

Vierailija
398/496 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkähänlainen kohu siitä nousisi, jos kirkossa pidettäisiin myös heteromessuja? Siis sellaisia messuja, joihin ihan tavallinen hetero voi mennä ilman pelkoa siitä, että hänet tuomitaan jos hän ei kannata sateenkaari-ideologiaa tai hyväksy kymmenien sukupuolien olemassaoloa.

En ole heterona koskaan tuntenut että minua olisi tuomittu heteroudestani.

Luit huolimattomasti. Ehdotettujen heteromessujen ideana ei ollut toivottaa erityisesti heteroita tervetulleeksi kirkkoon vaan tarjota ns. turvallinen tila kaikille niille, jotka ei hyväksy sen paremmin homoseksuaalisia suhteita kuin transsukupuolisuutta tai muitakaan sukupuolia perinteisen miehen ja naisen lisäksi. Näissä messissa heteroseksuaalisuus ja vain kahden sukupuolen olemassaolo pidettäisiin korostetusti esillä.

Vierailija
399/496 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekstistäsi huokuu kristillinen lähimmäisenrakkaus ja kunnioitus toista ihmistä kohtaan...

Kunnioitan heitä jotka kunnioituksen ansaitsevat.

Rakastan niin paljon ihmistä, että vihaan valtaosaa ihmisistä.

- kirjoittaja-

Vierailija
400/496 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnioitan heitä jotka kunnioituksen ansaitsevat.

Rakastan niin paljon ihmistä, että vihaan valtaosaa ihmisistä.

- kirjoittaja-

9 Muutamille, jotka olivat varmoja omasta vanhurskaudestaan ja väheksyivät muita, Jeesus esitti tämän kertomuksen:

10 Kaksi miestä meni temppeliin rukoilemaan. Toinen oli fariseus, toinen publikaani.

11 Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani.

12 Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.

13 Publikaani seisoi taempana. Hän ei tohtinut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!

14 Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei. Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi