Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-ikäinen, minkälaista musiikkia kuuntelet?

Vierailija
23.03.2023 |

?

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelin nuorena klasaria, jazzia ja heviä sekä sitten suomenkielinen nuorisomusiikki. Olen pudonnut kelkasta näiden suhteen 

Voisi sanoa että kuuntelen klassist jazzia ja lattaria. Toki nykyäänkin tehdään varmasti kelpo musiikkia (soitto- ja äänitysteknisesti parempaakin) mutta en oikein seuraa.

M 61

Rock-musiikki on enimmäkseen pilattu äänitystekniikan väärinkäytöllä. Liian usein musiikki on prosessoitu tasapaksuksi makkaraksi, jossa kaikki on prässätty lähelle sataa prosenttia eikä mistään luonnollisesta soitinäänestä tai dynamiikasta ole mitään jäljellä.

Vierailija
42/79 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelin (jo kumminkin) tulevaa joulua: jospa kuuntelisin koko Bachin (urku-) tuotannon ... sillee lillasti kaljaa ottaen :)

Kerroin baarissa kyypille: kuuntelin Beatlesin tuotannon/levyt käänteisessä järjestyksessä: Eli Let It Be ensin ja Please Please Me viimeisenä. (="tähän on tultu, mistä sitä sitten lähdettiin" ...).

Rupesi nauraan: luuli, et kuuntelin levyt takaperin (niitä "salattuja merkityksiä" :))

....

Juolahtipa mieleen/muisiin: mulla on levykokoelmassa Beatlesin tupla-LP: Live At Starclub, Hamburg, v. 1962. Ei alkuperäinen vaan "re-issue" .... Paljonkohan sillä olisi arvoa? (psk. äänitys, ei saanut oikein mitään selvää, millä mankalla lie äänitetty .... ?).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunnittelin (jo kumminkin) tulevaa joulua: jospa kuuntelisin koko Bachin (urku-) tuotannon ... sillee lillasti kaljaa ottaen :)

Kerroin baarissa kyypille: kuuntelin Beatlesin tuotannon/levyt käänteisessä järjestyksessä: Eli Let It Be ensin ja Please Please Me viimeisenä. (="tähän on tultu, mistä sitä sitten lähdettiin" ...).

Rupesi nauraan: luuli, et kuuntelin levyt takaperin (niitä "salattuja merkityksiä" :))

....

Juolahtipa mieleen/muisiin: mulla on levykokoelmassa Beatlesin tupla-LP: Live At Starclub, Hamburg, v. 1962. Ei alkuperäinen vaan "re-issue" .... Paljonkohan sillä olisi arvoa? (psk. äänitys, ei saanut oikein mitään selvää, millä mankalla lie äänitetty .... ?).

Täysin asiantuntematon arvaukseni on, että re-issue ei ole erityisen arvokas. Pikagooglailu tukee arvausta, puhutaan ehkä n. kolmesta kympistä.

Tuohon aikaanhan Beatles oli varsin tuntematon bändi, ei nuo liveäänitysvehkeet varmaan parhaimmillaankaan mitään hirveän hyviä ollut tuohon aikaan ja pienellä budjetilla on varmaan tyyliin yhdellä tilamikillä äänitetty.

Vierailija
44/79 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenlaista, raskaasta rockista klassiseen. Nyky pop-musa ei juuri kiinnosta.

Vierailija
45/79 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin kaikenlaista. Sitten sain toimivat hoidot vaihdevuosiin ja viikossa musiikkimaku vaihtui jazziin ja vaaleapaahtoinen kahvi tummapaahtoiseksi.

Vierailija
46/79 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama arvio.

Toinen, mikä taas noista levyistä muistui mieleen: On Bruce keikka vuodelta -78; äänitys on kyllä hyvä. Bootleg, hyvin siinä Bruce sanoo: "you bootleggers roll your tapes" :) 

Biisi taisi olla Paradise By The C 

Vierailija
47/79 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama arvio.

Toinen, mikä taas noista levyistä muistui mieleen: On Bruce keikka vuodelta -78; äänitys on kyllä hyvä. Bootleg, hyvin siinä Bruce sanoo: "you bootleggers roll your tapes" :) 

Biisi taisi olla Paradise By The C  

Tämä:

Vierailija
48/79 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä laaja musiikkimaku aina metallista klassiseen. Vain 2020-luvun musiikki ei oikein uppoa. 

Vierailija
49/79 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen musiikin suhteen lähes kaikkiruokainen, ainoastaan tanssi-iskelmää en siedä enkä ymmärrä jazzia. Päivisin kuuntelen lähinnä Radio Suomea, kun siellä on monipuolista musiikkia eikä mainoksia. Tykkään etenkin lauantai-iltapäivien ja sunnuntaiaamujen musiikkitarjonnasta. Välillä kuuntelen Helmestä 80-luvun hittejä.

CD-levyjä minulle on kertynyt ihan kivasti, niitä kuuntelen myös.

Itse nykyään kuuntelen myös tanssi-iskelmiä vaikka musiikkimakuni muuten on 70-80 - luvun musaan keskittynyttä enkä iskelmämusiikkia arvosta. Paritansseissa soitetaan niihin sopivaa musiikkia joten kannattaa tuntea myös sitä puolta kun käy tanssimassa.

Vierailija
50/79 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen musiikin suhteen lähes kaikkiruokainen, ainoastaan tanssi-iskelmää en siedä enkä ymmärrä jazzia. Päivisin kuuntelen lähinnä Radio Suomea, kun siellä on monipuolista musiikkia eikä mainoksia. Tykkään etenkin lauantai-iltapäivien ja sunnuntaiaamujen musiikkitarjonnasta. Välillä kuuntelen Helmestä 80-luvun hittejä.

CD-levyjä minulle on kertynyt ihan kivasti, niitä kuuntelen myös.

Itse nykyään kuuntelen myös tanssi-iskelmiä vaikka musiikkimakuni muuten on 70-80 - luvun musaan keskittynyttä enkä iskelmämusiikkia arvosta. Paritansseissa soitetaan niihin sopivaa musiikkia joten kannattaa tuntea myös sitä puolta kun käy tanssimassa.

Ja vielä tarkennus, olen M59

Vierailija
51/79 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa kun 80 luvullakin.90 luvun jälkeen musa ihan kamalaa enimmäkseen.

Vierailija
52/79 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ei ole räppiä, todella elähtänyttä iskelmää tai lauri tähkää niin melkein kaikkea. 

Vierailija
53/79 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se ei ole räppiä, todella elähtänyttä iskelmää tai lauri tähkää niin melkein kaikkea. 

Ai niin, m 58

Vierailija
54/79 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi rap, Massive Attack, CMX, Kotiteollisuus... Millä tuulella nyt sattuu olemaan,

N -68

Vierailija
55/79 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iron Maiden

m55

Vierailija
56/79 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä menee : Lord of the Lost, Ghost, Aesthetic Perfection ja Fancy.

Vierailija
57/79 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metallica, sonata arctica, rammstein, pantera eniten kuunnellut. 

Vierailija
58/79 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neo folkia ja melodista death metalia. m49

Vierailija
59/79 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lasketaan keski-ikäiseksi?

Vierailija
60/79 |