Keski-ikäinen, minkälaista musiikkia kuuntelet?
Kommentit (79)
Hyvää musiikkia tietenkin! Pääasiallisesti rokkia laajalla skaalalla, mutta pidän kyllä hyvinkin monenlaisesta musiikista jazzista ja klassisesta grungeen ja heviin.
Mulla on tällä hetkellä menossa sellainen parivuotinen projekti, että kuuntelen läpi kirjan "1001 albums you need to hear before you die" listausta. Noin 550-600 levyä taitaa olla kuunneltuna.
Energistä, mutta raskasta, ja riittävän synkkää.
"Now, your time has come, the storm of iron in the sky. War and murder come again, lucky if you die" -tyylinen sopii ajan henkeen, kun jotkut pelkäävät jo 3. maailmansotaa.
Jos 3. maailmansota syttyy, mitä en tietenkään toivo, enkä edes usko tähän, vaikka usko nyt koskaan ei ole ketään juuri auttanut, vaan pommisuoja, joka onneksi on asuntoni vierässä 200 metrin päässä.
Jos rautaa tulee taivaalta. pääsen nopeasti suojaan.
Niin tai näin tain noin, aion nauttia keväästä.
Aurinkoista kevättä.
Aika monenlaista. En radiota. En oikeastaan suomalaista enkä heviä. Muuten aivan hyvin putoaa muu. Koetan löytää välillä jotain uusia nimiä. Indietä, klassista, poppia, musiikkia ranskaksi ja portugaliksi. Paljon vakiosuosikkeja. On kiva kun on jo niin paljon mistä voi valita.
Olen laulaja ja laulunopettaja - tällä hetkellä opetan poppia vain yhdelle oppilaalleni - joten työhön liittyen tulee kuunneltua ja laulettua paljon klassista laidasta laitaan, joku sanoisi jopa, että laidan yli.....! Poppia toki myös.
Vapaa-ajalla Jerry Lee Lewis, Wanda Jackson, Buddy Holly, Muddy Waters, B.B. King, Connie Francis, Dean Martin, Elvis, Clifters, Pääkköset, Katri Helena, Hausmylly, Raptori, Matti ja Teppo, Kaija Koo (varsinkin 1900-luvun tuotantoa, uudempaa myös jonkun verran), Olavi Virta, Kipparikvartetti, Lasse Liemola, Irwin Goodman, Hullujussi, Hevisaurus, Fröbelin Palikat, Komiat, The Beatles, Gerry and the Pacemakers, Kinks, Small Faces.... öö mitähän vielä?
Olen jo myöhäiskeski-ikäinen mutta saanko vastata. Kuuntelen Rammsteinia ja Yungbludia. N65
Samaa mitä nuoruudessanikin, 70/80-lukujen heviä. Blasck Sabbath, Motörhead, Judas priest, Iron Maiden jen.
Musiikkia, jota on tehty ennen 90-luvun puoliväliä. Ja räppiä en kuuntelee sitä ennenkäön tehtynä.
Tällä hetkellä soi Jeff Beck,Blow by Blow levy, on mahtavaa musaa,paljon on hyviä levyjä.
Kasaria kuuntelen autossa. Itse jos valitsen niin motownia, mutta aika lailla kaikkea kantrista lähtien. Klassisesta musiikista en oikein tykkää.
Nuoruuteni musiikkia eli heviä ja melodista punkkia mieluiten. Uuden musiikin kuuntelu on jäänyt käytännössä kokonaan. N49
Vierailija kirjoitti:
Hyvää musiikkia tietenkin! Pääasiallisesti rokkia laajalla skaalalla, mutta pidän kyllä hyvinkin monenlaisesta musiikista jazzista ja klassisesta grungeen ja heviin.
Mulla on tällä hetkellä menossa sellainen parivuotinen projekti, että kuuntelen läpi kirjan "1001 albums you need to hear before you die" listausta. Noin 550-600 levyä taitaa olla kuunneltuna.
Kas, minähän olen näköjään kommentoinut tähän ketjuun jo aiemmin.
1001 levyä tuli kuunneltua läpi kokonaan tai osittain (tai itse asiassa 1000 levyä, koska yhtä levyä en mistään löytänyt), ja oli erittäin antoisa projekti. Erityisesti kaksi itselleni ennestään täysin tuntematonta artistia/levyä olivat suorastaan tajunnanräjäyttävän kovia:
Sufjan Stevens: Illinoise (2005)
Baaba Maal & Mansour Seck: Djam Leelii (1989)
Muuten tuli hyvin laajennettua musiikillista sivistystä ja tutustuttua tunnettuihin artisteihin, jotka joitain hittibiisejä lukuunottamatta olivat jääneet vieraaksi. Boston, Fleetwood Mac, U2, Aerosmith, mitänäitänytoli. Bowien, Dylanin, Rollareitten ja vastaavien tuotantoon tuli tutustuttua vähän laajemmin kun oli jäänyt parin levyn asteelle. Ja joitakin hienoja obskuureja löytöjä, jotka on selkeästi vaikuttaneet omiin suosikkeihin, esim. Drive Like Jehu toi elävästi mieleen At The Drive-Inin heti ensinuoteista alkaen. Positiivisia yllätyksiä oli mm. Madonnan Like A Prayer, joka kostautui oikeasti kovaksi levyksi.
Aika vähän oli selkeästi huonoja (omiin korviin) levyjä, näistä suurin osa oli hiphopia, joka kieltämättä on itselleni vähän vaikea genre. Hiphopista edukseen erottuivat Tupacin Me Against The World ja Kanye Westin My Beautiful Dark Twisted Fantasy.
The Ink Spots, Johnny Mercer, Sons of the pioneers, onhan noita.
Olen jo myöhäiskeski-ikäinen mutta saanko vastata? Tätähän sitä joutuu toistelemaan...M60+
PS: Tätä olin katsomassa Kiss Tampere 2010
Spotifyn koosteen mukaan kuunnelluin kappale oli vuoden ajalta Pieni ja hento ote ( D.Lindholm), muuten suosituimmat artistit Asa, J. Karjalainen, Antti Autio, Ville Leinonen, Leonard Cohen. Eri artistejs yli 520.
Eli kaikenlaista. Virsistä katuräppiin.
N44
Autossa Suomi Rap, joskus NRJ
Mutta laaja musiikki maku. Shakirasta Klamydiaan ja Mozartiin. Mutta rääkyvä jazz ei uppoa. Eikä uuden musiikin soitinten tappaminen.
N56
Skaalalla: Beethoven - Dire Straits - Kansas - Stratovarius - Dream Theater - Al Di Meola
Kuuntelin nuorena klasaria, jazzia ja heviä sekä sitten suomenkielinen nuorisomusiikki. Olen pudonnut kelkasta näiden suhteen
Voisi sanoa että kuuntelen klassist jazzia ja lattaria. Toki nykyäänkin tehdään varmasti kelpo musiikkia (soitto- ja äänitysteknisesti parempaakin) mutta en oikein seuraa.
M 61