Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annika Saarikko ja huono itsetunto

Vierailija
22.03.2023 |

Itseä vähän harmittaa, että noin korkean profiilin henkilö tuo toistuvasti esille huonon itsetuntonsa ja varsinkin suhteensa omaan ulkonäköönsä. Onhan se inhimillistä, mutta antaa mielestäni naisille ja etenkin nuorille naisille ja lapsille mielikuvan, että naisen pitää olla kaunis ja edustava, jotta voi olla vakavasti otettava. En kannata Saarikkoa tai hänen puoluettaan, mutta mielestäni hänen kannattaisi jättää näiden asioiden toistuva esiin tuominen.
Taas oli vertaillut itseään Mariniin:

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/63aeda26-8746-4d8d-b264-df720fd02…

Aiemmin maininnut näistä paineista:

https://www.is.fi/viihde/art-2000008077817.html

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marinin rinnalla kapenevat kaikki poliitikot. Hän on niin ylivertainen. Annika Saarikon kannattaa keskittyä työhön ja lopettaa nämä ulkonäköhöpinät. Jokainen on sellainen kuin on. Minäkin olen isorintainen ja persialainen, mutta näillä mennään.

Vierailija
62/92 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari lyhyttä mainintaa ulkonäköpaineista toimittajan kysyessä ja joidenkin mielestä ministeri ei muusta puhukaan,hohhoijaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin silti, että hän laihtuisi hieman. Itsetunto ja jaksaminen kohentuisivat.

Jos hän itse jatkaa vertailuaan Mariniin, niin siinä ei "hieman laihtuminen" auta. 

Vierailija
64/92 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saarikko on onnistunut nostamaan profiiliaan. Lyhyet hiukset sopivat kasvoihin. On panostanut asuihin. Kantaisi vielä kehonsa ilolla. Näyttävä nainen maaseudun asialla.

Ei Annikan tarvitse ulkonäköään hävetä, päinvastoin, hän on hyvin tyylikäs nainen. Kantaisi tosiaan itsensä ja kilonsa vaan reilusti. Ja minä en todellakaan ole hänen kanssaan samaa mieltä vaan olen persu, mutta toisin kuin viher,, vassa, rit, voin ihan hyvin sanoa että Saarikko on kaunis nainen. Vasemmaltahan vain haukutaan Purraa, mutta ymmärrän kyllä ettei ne vasemman puolen vihreät ja muut heikkolahjaiset muuhun kykene, kuin koulukiusaajille tyypilliseen tapaan haukkumaan eri mieltä olevan ulkonäköä. 

Nyt tuli taas erikoista tekstiä. Ketkäköhän täällä eniten Marinia haukkuvat, myös hänen ulkonäköään päivästä toiseen? Persuja ne ovat, joten turha esittää, kuinka olette niin korrekteja ja hienotunteisia. 

Vierailija
65/92 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen poliitikotkin saivat näyttää ihan omalta itseltään. Usein poliitikko oli keski-ikäinen mies tai nainen ja näytti siltä kuin näytti. Eipä siinä ollut mitään ihmeellistä tai erikoista.

Vierailija
66/92 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka en nyt erityisedti pidäkään Annikan politikoinnista, hänellä on kuitenkin miellyttävät kasvot, eikä hänen ulkonäöksellisesti tarvitsisi tuntea minkäänlaista alemmuudentunnetta Mariniin tai kehenkään muuhunkaan nähden.

Moni nuori ihminen on hauras itsetunnossaan, eikä ole hyväksi heille, että jatkuvasti hehkutetaan yhden yksilön ulkonäköä ja vieläpä kärkipoliitikon toimesta. Ikään kuin se olisi naisella ainoa keino päästä eteenpäin. Marinin ulkonäköä jaksetaan kehuskella mediassa aivan liikaa, mutta eipä hänkään ole mitään missitasoa, vaan olisi pudonnut pois jo ennen ensimmäistäkään välikisaa.

Ihmisten pitäisi päästä irti tällaisista ajatuskuvioista, että hyvällä ulkonäöllä varustettu saa tehdä mitä vain. Päinvastoin, ulkonäön perusteella valikoituviin urapyrkyreihin pitäisi suhtautua ankarammin ja kriittisemmin kuin muihin, koska tähänhän narsistiset yksilöt juuri pyrkivät, etenemään ulkonäöllään.

Vierailija
67/92 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarikko on aina ollut minusta tyylikäs, nätti ja fiksunoloinen nainen. Esiintyy kyllä aina edukseen julkisuudessa. 

Kepua en silti aio äänestää.

Vierailija
68/92 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut useampi vuosi sitten Saarikon kanssa samassa seurueessa edustusmatkalla ja täytyy sanoa, ettei Saarikolla ole mitään syytä potea huonoa itsetuntoa. Pätevä, asiantunteva, ystävällinen ja sympaattinen nainen. Ulkonäön vertailu on turhaa, sillä loppujen lopuksi sisältö ratkaisee. Saarikko käyttäytyy hyvin, ei huuda kuin hullupää ja osaa asiansa. Olen kokoomuslainen enkä äänestä keskustaa, mutta toivoisin että minulla olisi joku Saarikon kaltainen henkilö ystävänä. Hänestä säteilee hyvää energiaa ihan ruudun välitykselläkin. 

Ymmärrän kyllä ulkonäköpaineet, lähes kaikki niistä kai kärsivät. Varmasti ministerin hommissa on niin paljon tehtävää, että oman itsen hoitaminen jää vähemmälle. Toivon Saarikolle kaikkea hyvää ja tietysti myös aikaa keskittyä itseensä.

Vierailija
69/92 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Annika on kasvoiltaa ylivoimaisesti kaunein poliitikko.

Vierailija
70/92 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo luulishan sitä, että tällä hetkellä toisi jotain muuta esille.

Saarikko kertoo SK:lle murehtineensa gallupin tuloksia koko työmatkansa ajan.

Että mikään ei onnistu ja kaikki on surkeesti, mä olen surkea ja Sanna Marin niin kaunis kuvissa ja mä en ole missään, hän sanoi.

Ei se nätti naama aina auta vaikka saarikko niin luulee.

Millä luulet Marinin olevan siinä missä on.

Kerro sinä kun tiedät - siis luulet?

Suunnattomalla röyhkeydellä.

-eri

Vierailija
71/92 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut useampi vuosi sitten Saarikon kanssa samassa seurueessa edustusmatkalla ja täytyy sanoa, ettei Saarikolla ole mitään syytä potea huonoa itsetuntoa. Pätevä, asiantunteva, ystävällinen ja sympaattinen nainen. Ulkonäön vertailu on turhaa, sillä loppujen lopuksi sisältö ratkaisee. Saarikko käyttäytyy hyvin, ei huuda kuin hullupää ja osaa asiansa. Olen kokoomuslainen enkä äänestä keskustaa, mutta toivoisin että minulla olisi joku Saarikon kaltainen henkilö ystävänä. Hänestä säteilee hyvää energiaa ihan ruudun välitykselläkin. 

Ymmärrän kyllä ulkonäköpaineet, lähes kaikki niistä kai kärsivät. Varmasti ministerin hommissa on niin paljon tehtävää, että oman itsen hoitaminen jää vähemmälle. Toivon Saarikolle kaikkea hyvää ja tietysti myös aikaa keskittyä itseensä.

Samaa mieltä kaikesta. Varmaan toi Saarikon lausahdus on tullut hirveässä stressissä ja todella turhauttavalla hetkellä. Marinin ylistys on mennyt sairaaksi. Ei hän nyt NIIN hyvännäköinen ole ja suoraan sanottuna ruma sisäpuoli huokuu ulkopuolellekin. Jos nyt pitäisi verrata marinia ja Saarikkoa, jälkimmäinen voittaisi kirkkaasti kaikissa kategorioissa.

Vierailija
72/92 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian hymyilevä ja iloinen mun makuun ja puhuu kun paasaava opettaja.

Vierailija
73/92 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marinin rinnalla kapenevat kaikki poliitikot. Hän on niin ylivertainen. Annika Saarikon kannattaa keskittyä työhön ja lopettaa nämä ulkonäköhöpinät. Jokainen on sellainen kuin on. Minäkin olen isorintainen ja persialainen, mutta näillä mennään.

Niinpä, Maria ja Li ovat myös kauniita naisia mutta näyttävät vaatimattomilta Marinin vieressä, ei sille mitään voi ja eipä se heitä tunnu haittaavan. Kannattaa keskittyä siihen substanssiin.

Vierailija
74/92 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi taivas meitä, onko politikon tärkein avu ulkonäkö? Itse toivon viisautta, kohtuutta, ymmärtämystä ja rohkeutta kaikeen hyvään jne, vaikka oisi kuin mehtän peikko.

Vierailija
75/92 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä mitä sanni kassatyttökö kaunis.

anna mun kaikki kestää.

tavallisen tyllerön näköinen.

luuta paistaa mustan poolopaidan alta.

kaunista nähnytkään.

Vierailija
76/92 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annika Saarikko on kaunis kasvoiltaan ja hänellä on ihana hymy.

Vierailija
77/92 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonoa itsetuntoa ei poliitikon kovasti kannattaisi tuoda julki. Mielestäni tällainen lausuminen on ollut virhe. Olisi jatkanut asialinjalla, se olisi ollut vakuuttavaa ja luottamusta herättävää.

Vaalitemppu. Kaikkea pitää yrittää.

Vierailija
78/92 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisaalta hän oli lehden mukaan "rypenyt galluptulosten ääressä lähes koko matkan Espoosta Helsinkiin". Eli siis noin vartin, joten ei ehkä ihan paha. Jotkut meistä ovat velloneet huonoissa fiiliksissä vuosia.

Vierailija
79/92 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian hymyilevä ja iloinen mun makuun ja puhuu kun paasaava opettaja.

Eniten olen ihaillut Saarikon sanavalmiutta ja verbaalista lahjakkuutta. Pidän yleisesti poliitikon kohdalla jo vaatimuksena, että hän kykenee kommentoimaan yllätyksellisiäkin asioita luontevasti, eikä mene ns" jauhot suuhun".

Saarikon suurin etu on juuri esiintymisvalmius ja hyvä verbaliikka. Ulkonäkö on sivuseikka. Kaikilla.

Vierailija
80/92 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Saarikko voittaa Marinin 10-0. Saarikko löytää kaikista hyvää ja kertookin sen avoimesti. Marin ei arvosta kuin itseään ja huutaa päälle. Olen tykännyt nyt eritoten Saarikosta, kun on vapautunut eikä tarvitse enää olla vieraskorea hallituskumppaneita kohtaan. Loisto tyyppi, mutta ei ole pitänyt kaikessa omaa päätään hallituskauden aikana ja alistunut vasemmistojyrän alle. Olisin äänestänyt häntä, jos olisi ollut ehdokkaana alueellani. Nyt ääni meni eri puolueelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi