Yökylässä Maria Veitola: Andy McCoy
"Veitola huomauttaa takaisin, ettei hän odottanut McCoyn haukkuvan häntä tuntikausia ja uhkaavan sitten väkivallalla.
Toi on vaan läppää. Älä ota sitä vakavissaan. Älä todellakaan, McCoy vastaa."
Lähde: https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000009469967.html
Miksi halusi p**liukon luo kylään, kun heillä ei ole erityisen hyvät välit edes?
Kommentit (776)
Vierailija kirjoitti:
Minä en usko että tämä Andy kauan enää elää...
Vähän kuten Keith Richards
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metootoo kirjoitti:
Olematta kummankaan puolella niin musiikkimaailmaa 50 vuotta tiiviisti seuranneena kysyisin että mikä se Hanoi Rocksin menestys lopultakaan oli? ,yksi vähän suurempi/ onnistuneempi/menestyneempi levytys(sekin CCR-cover),kuuntelin aikanaan jonkun verran yhtyettä ja joistain kappaleista pidin mutta jos puhutaan maailmanvalloituksesta niin piippuun jäi eikä kyllä ollut Dingleyn kuolema syynä.Tulkoon vielä sanotuksi että en todellakaan kuuntele iskelmää,vielä vähemmän Mylvistä ja kaikkein vähiten Liverpoolin humppaveikkoja.
Bändihän ei ollut levymyynnissä mitattuna mikään megamenestys, mutta se oli suunnan- ja tyylinnäyttäjä ja vaikuttaja hyvin monelle bändille, joista sittemmin tuli isoja nimiä. Tämä on ihan tosiasia, eikä mitään suomalaista alemmuuskompleksia ja liioittelua. He ovat sen itse todenneet. Hanoin levyt ovat hyviä, niitä kannattaa kuunnella ihan ajatuksella ja katsoa vaikka livetaltiointeja noilta ajoilta. Andy on ollut aina kusipää ja ikävä ihminen, mutta kyllä hänessä oli poikkeuksellista musiikillista lahjakkuutta ja erityisesti näkemystä suomalaiseksi.
Fun fact: Guns N Roses, joka oli 80/90-lukujen taitteessa maailman suurimpia bändejä ja joka otti vaikutteita ja inspistä Hanoilta, teki cover-levyn eri vaikuttajiensa biiseistä. Aluksi suunnitelmissa oli ottaa mukaan Hanoin kappale, mutta kun he tajusivat että rojaltit siitä menisi Andylle, kieltäytyivät. Michael kävi sitten vetämässä Axlin kanssa Dead Boysin biisin duettona samalle levylle, mutta Andyn vuoksi eivät coveroineet Hanoin biisiä. Michael on paljon suositumpi "kansainvälisissä piireissä" kuin Andy koskaan.
Itse en noita aikoja nähnyt ja olen elänyt nuoruuteni suomalaiste huippubändien kuten Children of Bodomin, Him', Amorphiksen, Nightwish'in, Stratovariuksen ja Sonata Arctican jne. musiikkia kuunnellen, ja yksikään ei ole maininnut Hanoi Rocksia esikuvakseen. Esikuvat on tyyliin: Queen, Pink Floyd ja Metallica ym.
Mun täti, joka oli aikanaan vaihto-oppilaana jenkeissä, oli yllättynyt kun "kukaan" siellä ei tuntenut Hanoi Rocksia.
Hän meni jopa isoihin musiikkiliikkeisiin pyörimään mutta Hanoi Rocks oli ihan tuntematon nimi sielläkin ja heidän levyjään ei löytynyt mistään.
Yhdestä divarista löytyi yksi kappale 1$ poistomyyntikorista.
Hän jutteli muiden suomalaisten vaihto-oppilaiden kanssa ja oli samat kokemukset.
Lehdistö ja media oli luonut valtavan hypen Hanoi Rocksin maailmanvalloituksesta ja Suomessa luultiin oikeasti, että he olivat maailmankuuluja menestyneitä ja rikkaita superstaroja.
Tätini oli hyvin pettynyt, koska hän oikeasti luuli, että he olivat isoja nimiä maailmalla ja hän voisi ylpeänä keulia, että hän tulee samasta maasta kuin Hanoi Rocks.
HIMin Ville Valo on sanonut monta kertaa, että Hanoi Rocks on yksi heidän esikuviaan. Heillähän oli sama managerikin, edesmennyt Seppo Vesterinen. Ville on myös Andyn kaveri eikä tykännyt kyttyrää edes siitä kun Andy löi tätä koska suuttui Villelle kun hän siirtyi iskelmään hetkeksi Agentsin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En ollenkaan ymmärrä, miksi sairasta ja alkoholisoitunutta ihmistä pitää haastatella ja näyttää TVssa.
Tosin noita pelottavia juoppokohtauksia tapahtuu jatkuvasti monissa kodeissa. Niin surullista.
En ymmärrä minäkään. Tosin sen voi kyllä laskea plussaksi Andyn kohdalla, että hän on avoimesti sitä mitä on, eikä edes yritä salata sitä. Monessa perheessä/parisuhteessa eletään kulissielämää, jossa pyritään näyttäytymään ulkomaailmalle idyllisenä, vaikka elämä todellisuudessa on pelkkää kaaosta. Näin on varsinkin julkkiksien kohdalla. "Yllätys- ja shokkieroista" lukee vähän väliä, kun se normaalimpi saa tarpeekseen ja lähtee kävelemään.
Andya sentään on helppo vältellä, jos hänen seuransa ei kiinnosta. Hänen maineensa on juuri sitä, mitä hän todellisuudessa onkin: päihderiippuvainen ihminen, joka on arvaamaton mielenliikkeissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metootoo kirjoitti:
Olematta kummankaan puolella niin musiikkimaailmaa 50 vuotta tiiviisti seuranneena kysyisin että mikä se Hanoi Rocksin menestys lopultakaan oli? ,yksi vähän suurempi/ onnistuneempi/menestyneempi levytys(sekin CCR-cover),kuuntelin aikanaan jonkun verran yhtyettä ja joistain kappaleista pidin mutta jos puhutaan maailmanvalloituksesta niin piippuun jäi eikä kyllä ollut Dingleyn kuolema syynä.Tulkoon vielä sanotuksi että en todellakaan kuuntele iskelmää,vielä vähemmän Mylvistä ja kaikkein vähiten Liverpoolin humppaveikkoja.
Bändihän ei ollut levymyynnissä mitattuna mikään megamenestys, mutta se oli suunnan- ja tyylinnäyttäjä ja vaikuttaja hyvin monelle bändille, joista sittemmin tuli isoja nimiä. Tämä on ihan tosiasia, eikä mitään suomalaista alemmuuskompleksia ja liioittelua. He ovat sen itse todenneet. Hanoin levyt ovat hyviä, niitä kannattaa kuunnella ihan ajatuksella ja katsoa vaikka livetaltiointeja noilta ajoilta. Andy on ollut aina kusipää ja ikävä ihminen, mutta kyllä hänessä oli poikkeuksellista musiikillista lahjakkuutta ja erityisesti näkemystä suomalaiseksi.
Fun fact: Guns N Roses, joka oli 80/90-lukujen taitteessa maailman suurimpia bändejä ja joka otti vaikutteita ja inspistä Hanoilta, teki cover-levyn eri vaikuttajiensa biiseistä. Aluksi suunnitelmissa oli ottaa mukaan Hanoin kappale, mutta kun he tajusivat että rojaltit siitä menisi Andylle, kieltäytyivät. Michael kävi sitten vetämässä Axlin kanssa Dead Boysin biisin duettona samalle levylle, mutta Andyn vuoksi eivät coveroineet Hanoin biisiä. Michael on paljon suositumpi "kansainvälisissä piireissä" kuin Andy koskaan.
Itse en noita aikoja nähnyt ja olen elänyt nuoruuteni suomalaiste huippubändien kuten Children of Bodomin, Him', Amorphiksen, Nightwish'in, Stratovariuksen ja Sonata Arctican jne. musiikkia kuunnellen, ja yksikään ei ole maininnut Hanoi Rocksia esikuvakseen. Esikuvat on tyyliin: Queen, Pink Floyd ja Metallica ym.
Mun täti, joka oli aikanaan vaihto-oppilaana jenkeissä, oli yllättynyt kun "kukaan" siellä ei tuntenut Hanoi Rocksia.
Hän meni jopa isoihin musiikkiliikkeisiin pyörimään mutta Hanoi Rocks oli ihan tuntematon nimi sielläkin ja heidän levyjään ei löytynyt mistään.
Yhdestä divarista löytyi yksi kappale 1$ poistomyyntikorista.
Hän jutteli muiden suomalaisten vaihto-oppilaiden kanssa ja oli samat kokemukset.
Lehdistö ja media oli luonut valtavan hypen Hanoi Rocksin maailmanvalloituksesta ja Suomessa luultiin oikeasti, että he olivat maailmankuuluja menestyneitä ja rikkaita superstaroja.
Tätini oli hyvin pettynyt, koska hän oikeasti luuli, että he olivat isoja nimiä maailmalla ja hän voisi ylpeänä keulia, että hän tulee samasta maasta kuin Hanoi Rocks.HIMin Ville Valo on sanonut monta kertaa, että Hanoi Rocks on yksi heidän esikuviaan. Heillähän oli sama managerikin, edesmennyt Seppo Vesterinen. Ville on myös Andyn kaveri eikä tykännyt kyttyrää edes siitä kun Andy löi tätä koska suuttui Villelle kun hän siirtyi iskelmään hetkeksi Agentsin kanssa.
Mua ärsyttää, että joka paikassa luki, että mä löin sitä. Se oli sellainen schlagen slap, iskelmälitsari. Hiersi kun kuulin, että se oli tehnyt jonkun v..tun John Denverin biisin ja totta kai vielä suomeksi. Mä vaan kysyin, että what the f.u..ck are you doing?
- Ei siinä ollut mitään sen isompaa. Eihän se muuten olisi duunannut musaa mun kanssa. Ville on mun vanha frendi. Se oli läppä koko juttu, ja yhtäkkiä jengi luuli ympäri stadia, että mä olin vetänyt sitä nyrkillä naamaan, Andy pudistelee päätään.
Kyllähän Andyllä oli tuohon litsariin vähän syytäkin. Ojensi Villen takaisin oikealle tielle.
Vierailija kirjoitti:
Veitola on niin pirullinen maireine äänineen, että en ihmettele jos haastateltava kilahtaa.
Ei silläkään naisella kyllä loista valo ihan perille asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Andy on edelleen otsikoissa ja miksi kukaan haluaa katsoa mitään häneen liittyvää? Pahasti alkoholisoitunut päihteiden käyttäjä pahasuinen öykkäri, joka ei ole pienen Hanoi Rocks menestyksen jälkeen saanut oikein mitään aikaiseksi. Tuostakin on jo melkein 40-vuotta aikaa. Jotain bändivirityksiä ollut sen jälkeen ilman mitään sen suurempaa menestystä. Puistattava ukko kaikin puolin.
Huomattavasti turhempiakin julkkiksia media täynnä.
Niinpä, esim. tuo Andya haastatteleva eukko.
Miksi tuota törkyturpa ns. muusikkoa pitää vielä näyttää mediassa?
Andy on taitava muusikko ja kyllä hänen taulunsakin ovat ihan hienoja. Mutta ihan alkaa olla vintti pimeenä ukolla, mikähän lienee hänen kohtalonsa seuraavan 10 vuoden aikana. Hänen aggressiivinen käytös Mariaa kohtaan oli aivan järkyttävää katsottavaa. Ja oli sitä aiempikin käytös todella törkeää aikuiselta mieheltä, siinä ihan tapaamisen alkumetreilläkin vihjaili Marian olevan ruma ("sä olsiit sopinut sinne malliksi" kun puhui että oli niin rumia malleja keitä piti piirtää) ja se rahan pummiminen aikuiselta mieheltä. Mulla oli Andysta aiemminkin jo huono kuva, nyt vain huononi entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se Andy oo Gooassa nyt?
Koomassa!
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin ihmettelen tuota Veitolan haastattelutyyliä. Hän hakee konflikteja. Silmissä oikein välähtää, kun hän kysyy mukaviattoman kysymyksen ja saa haastateltavan provosoitumaan. Toimittajuuden alkuaikoina oli läpinäkyvämpää, että haki konflikteja. Nyt naamioi sen uteliaisuuteen. Jokainen kysymys, on kuin miina.
Tuolla tavalla toimivat ikävä kyllä usein myös kiusaamiseen taipuvaiset henkilöt. Veitola on fiksu. Tietää miten pyörittää naiiveja ja viattomuuteen taipuvia, herkkiä ihmisiä. Kyselee ja uhri vastaa.
Andy lienee päihdeongelmainen ja elää menneisyydessään, mutta hän ei tavallaan mennyt halpaan vaan huomasi, mitä Veitola tavoittelee.
Hyvä toimittaja kunnioittaa haastateltaviaan. Tästä esimerkkinä Arto Nyberg. Hän osaa kuunnella. Hän kysyy suoraan. Ei pelaa pelejä.
Veitola on vanha kehäkettu, joka tietää tasan tarkkaan mitä on tekemässä, mutta naamio sen taitavasti muka "viattomiin" kyselyihin, kommentteihin. Andy on myös vanha kehäkettu, joka ulkoisesti kauhtuneesta habituksestaan huolimatta edelleen on sillä tavalla "terässä" että näkee kusetusten läpi, kuten näki Veitolan yritykset tulla liikaa iholle. En pidä yhtään tuon Veitolan tyylistä. Hänellä on alttius ja halu ihmisten kiusaamiseen, jota koittaa peitellä. Andylle se ei mennyt läpi.
Vierailija kirjoitti:
HIMin Ville Valo on sanonut monta kertaa, että Hanoi Rocks on yksi heidän esikuviaan. Heillähän oli sama managerikin, edesmennyt Seppo Vesterinen. Ville on myös Andyn kaveri eikä tykännyt kyttyrää edes siitä kun Andy löi tätä koska suuttui Villelle kun hän siirtyi iskelmään hetkeksi Agentsin kanssa.
Niin.
Ja Steve Harris on kova Tuomas Holopaisen fani, oli jo jostain Nightwishin kakkosalbumista eteenpäin... Olivat aikoinaan soittamassa festareilla peräkkäin ja Holopainen meni tervehtimään Harrisia.
Lopputuloksena oli sitten se, että Harris käytti koko keskustelun Holopaisen ja Nightwishin ylitsepursuavaan kehumiseen.
Nuorisolle tiedoksi; Steve Harris on basisti ja biisintekijä-setä Iron Maiden -nimisestä yhtyeestä, he ovat myynyt jonkun 130 miljoonaa albumia viimeisen päälle 40 vuoden aikana.
Tuo Sofiahan näyttää ihan Andyn ex-vaimolta nuorena...Andy elää jotain nuoruuden huumaa. Oli suhde platoninen sit tai ei niin jotain outoa/sairasta tuossa on. Kuka haluaa olla ilkeän arvaamttoman nistin ystävä ilman takaa ajatuksia tai hyötyä?
Andy on ihan hirveä ihminen. Ihan sama mistä johtuu. Mulkku mikä mulkku. Ei lisättävää.
Kannattaisi tuon Sofiankin olla varuillaan. Tuollainen päihdehuuruinen aivonsa narkannut ukko voi olla arvaamaton. Lähtee vielä henki, kun ukko pimahtaa.
Tuntemani henkilö oli aikoinaan nuorempana huoltoasemalla töissä. Asemalta sai ostaa myös keskiolutta.
Paikalla saapuivat Andy ja Pete "räkä" Malmi. Herrat sitten mm. yrittivät taivutella tätä huoltoaseman ihmistä myymään heille olutta velaksi. Hän joutui sitten tiukasti selittämään heille useaan kertaan, ettei se ole mitenkään mahdollista. Että hän menettää työnsä jos tekee niin.
Ihan opiaateissa oli aamulla, kun meni Sofian luo.
No ainaki selvis, että millaiset ihmiset heittelee oluttölkkejä autojen ikkunoista luontoon. Tuon kohtauksen jälkeen pidän koko ukkoa ihan hiton idioottina.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin kaikki sujuu. Itseppähän Veitola työntyy ihmisten asunnoille. Utelias hölmö.
Ei se kenenkään luokse väkisin mene, kyllä nuo ihmiset ovat ihan itse antaneet Veitolalle luvan tulla.
Kyllä tässä tapauksessa se hölmö on ihan joku muu, kuin Veitola.
Minä en ihan täysin ymmärrä että miksi sen veitolan piti uudelleen ängetä lähikontaktiin Andyn kanssa, vaikka edellinenkin vierailu meni ihan päin peräreivaria.. Andy suostui siihen varmaan siksi että oli persaukinen ja tarvi rahaa. Kauheaa altistaa itsensä tuollaiselle vihamielisyydelle. Veitola sai jälleen tukkapöllyä, ei riittänyt viime kerta. On kai se veitolakin vähän outo kun on valmis tuollaiseen vain sen takia että hänen ohjelmansa saa katsojia.
Huomattavasti turhempiakin julkkiksia media täynnä.