"Työn vuoksi ei kuvaa" Tinderissä. Älkää nyt viitsikö
Mikä mahtaa olla sellainen työ, joka oikeasti estäisi Tinderissä kuvalla olemisen? Itse en keksi yhtään esimerkkiä, olettaen että henkilöllä on muuten puhtaat jauhot pussissa. Toki jos on varattu ja etsii salasuhdetta, niin se on varmaan hankalaa kuvallisena tietyissä ammateissa (vaikka nyt poliitikko).
Oletteko koskaan tykänneet näistä? Mikä paljastui henkilön ammatiksi? Jos täällä palstalla on näitä kuvattomia käyttäjiä, kertokaahan oikea syy kuvattomuuteen.
Kommentit (40)
Kyllä oma profiili voidaan näyttää nuoremmille jos he itse niin valitsevat mutta itse vaan et heitä näe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äkkiseltään tulee mieleen esimerkiksi poliisi, lääkäri tai sosiaalityöntekijä. Mieti että olet sossutäti lastensuojelussa, haluat varmasti vähän suojella omaa yksityisyyttä ettei asiakkaat saisi tietää että olet Tinderissä
Miksei poliisin tai sossutädin asiakas saisi tietää tämän olevan sinkku? Mitä haittaa siitä voisi olla?
Eräs lääkäri tulee minulle jatkuvasti vastaan OkCupidissa ja sama tyyppi on tullut myös Tinderissä. Ei häntä ainakaan häiritse olla omalla kuvalla, ja miksi häiritsisi? Saahan lääkäri etsiä seuraa siinä missä muutkin. Ei se hänen työtehtäviinsä vaikuta.
Ap
No lääkärin uskottavuus kyllä saattaa kärsiä, jos ilmoitus on erikoinen.
Tinderissä on yksi mieslääkäri, joka ilmoittaa profiilissaan olevansa lääkäri. Kuvassa hän poseeraa stetoskooppi kaulan ympärillä roikkuen. Lisäksi hän ilmoittaa hakevansa B d s m seuraa.
Mulla olisi pokassa pitelemistä, jos menisin hänen vastaanotolleen.
Mä kerran matchasin tällaisen miehen kanssa, jolla ei kuulemma ollut kasvokuvaa työn vuoksi. Hän oli sitten laittanut sellaiset kuvat itsestään, joissa esiintyi treenitrikoot päällä ja stondis päällä. Hän kertoi ammatikseen ammattikoulun opettaja.
Olen yläkoulun opettaja ja jos olisin sinkku, miettisin kyllä pitkään ja hartaasti, laittaisinko kuvaani yhtään mihinkään. Hyvällä säkällä mätsään oppilaan feikkiprofiilin kanssa tms. Kollega tuli kerran hyväksyneeksi Facebookissa kaveriksi feikkiprofiilin, jonka oppilas oli laatinut toisesta kollegasta. Useampi on saanut häirikköviestejä sähköpostiin todennäköisesti oppilailta. Että kaikenlaista sattuu ja deittiprofiiliakin voidaan käyttää kiusaamisen välineenä. Kun opettaa uransa aikana tuhansia oppilaita, niin voi olla varma, että hulluja siellä on seassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äkkiseltään tulee mieleen esimerkiksi poliisi, lääkäri tai sosiaalityöntekijä. Mieti että olet sossutäti lastensuojelussa, haluat varmasti vähän suojella omaa yksityisyyttä ettei asiakkaat saisi tietää että olet Tinderissä
Miksei poliisin tai sossutädin asiakas saisi tietää tämän olevan sinkku? Mitä haittaa siitä voisi olla?
Eräs lääkäri tulee minulle jatkuvasti vastaan OkCupidissa ja sama tyyppi on tullut myös Tinderissä. Ei häntä ainakaan häiritse olla omalla kuvalla, ja miksi häiritsisi? Saahan lääkäri etsiä seuraa siinä missä muutkin. Ei se hänen työtehtäviinsä vaikuta.
Ap
Tuo sisältää oletuksen siitä, että kaikki ihmiset suhtautuvat Tinderiin yhtä neutraalisti kuin marketissa asioimiseen. Mun eräs asiakas otti itsensä pois jonotuslistalta ja kertoi syyksi nähneensä mut kesätapahtumassa lonkerotuopin kanssa. Muutama kollega on ollut Tinderissä omalla kuvallaan, mutta katuvat sitä. Ihmiset ovat tehneet matcheja aivan vääristä motiiveista ja aivan järkyttäviä avautumisia tapahtunut ekoilla treffeillä tai jo sitä edeltäneessä viestittelyssä, mikä tietysti on parempi vaihtoehto. Yksi kollega työskentelee alaikäisten parissa ja eräs perhe halusi vaihtaa terapeuttia lapselleen, kun jostain oli tullut ilmi, että löytyy Tinderistä. Että näin sallivaa ja neutraalia on todellisuus.
t. psykoterapeutti
No tässä tuli jo ymmärrettäviä syitä. Kiitos vastauksesta!
Tältä pohjalta voisin tykätä kuvattomastakin profiilista, mutta siinä pitäisi sitten olla poikkeuksellisen vivahteikas, hyvin laadittu teksti. Jos kiinnostuisin henkilöstä ihmisenä sen perusteella mitä ja miten hän kirjoittaa, kuvalla ei olisi merkitystä. Useimmiten kuitenkin näissä profiileissa ainoana tekstinä on tuo otsikon lainaus. Siinä ei siis ole mitään mistä voisi edes periaatteessa kiinnostua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Opettajana nettideittailu mietitytti minua aikoinaan. Olisi kiusallista, jos opiskelijat löytäisivät profiilin. En ajattele, että nettideittailussa olisi itsessään mitään noloa, mutta pidän työssä mielelläni etäisyyttä opiskelijoihin. Opettajien yksityiselämä tuntuu kovasti kiinnostaa opiskelijoita. Kokemukseni ovat ajalta ennen Tinderiä. Tinderissä ongelmaa ei ole, sillä ikähaarukan voi säätää niin, ettei profiilia näytetä opiskelijoiden ikäisille kumppaniehdokkaille.
Onkos tämä joku uusi ominaisuus?
Perheen ja aviopuolison vuoksi ei ole kuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No lääkärin uskottavuus kyllä saattaa kärsiä, jos ilmoitus on erikoinen.
Tinderissä on yksi mieslääkäri, joka ilmoittaa profiilissaan olevansa lääkäri. Kuvassa hän poseeraa stetoskooppi kaulan ympärillä roikkuen. Lisäksi hän ilmoittaa hakevansa B d s m seuraa.
Mulla olisi pokassa pitelemistä, jos menisin hänen vastaanotolleen.
Tiedätkö että on oikeasti lääkäri? Kaikenlaista toimitusjohtajaa ja Harvardin yliopistosta valmistunuttahan siellä vilisee yhtenään, kun noita tietoja ei verifioida mitenkään.
Se lääkäri johon itse törmäsin oli ihan normaalilla profiililla liikenteessä. Ammatiksi vain mainittiin lääkäri ja yksi kuvista taisi olla työpaikalta. Toki jos haluaa tehdä erikoisen, jyrkästi mielipiteitä jakavan profiilin niin sitten ymmärrän ettei asian paljastuminen kaikissa ammateissa ole eduksi. Mutta nämä mitä minulle on tullut vastaan ovat muutenkin täysin hajuttomia ja mauttomia. Niissä on yleensä jokin maisemakuva, tai muu vastaava neutraali otos, ja tekstinä että ammatin vuoksi ei kuvaa.
Ap
Olen vaihtanut nimeni enkä ole missään somessa eikä syynä ole edes oma työni vaan vanhempani työ. Tämäkään tosin ei ole este vaan korkeintaan hidaste.
Harva käsittää, millaisia ihmisiä tässäkin maassa tallustelee vapaalla jalalla, ja vielä vähemmän niitä mielenliikkeitä, joita näiden pääkopassa liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Olen vaihtanut nimeni enkä ole missään somessa eikä syynä ole edes oma työni vaan vanhempani työ. Tämäkään tosin ei ole este vaan korkeintaan hidaste.
Harva käsittää, millaisia ihmisiä tässäkin maassa tallustelee vapaalla jalalla, ja vielä vähemmän niitä mielenliikkeitä, joita näiden pääkopassa liikkuu.
Itse en käytä Tinderissä oikeaa etunimeäni, koska sen ja ammattini googleen laittamalla saa tietää minusta ns. kaiken. Samoin vanhemmistani.
Minulla on kuitenkin ihan omat kuvat siellä, koska miksipä ei olisi? En käytä samoja kuvia missään muualla eli niillä hakemalla minusta ei löydä mitään. Oikean nimeni kerron ja puhelinnumeroni jaan siinä vaiheessa, kun vastapuoli on osoittautunut tolkun ihmiseksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
"Valtion palveluksessa".
Vankilan verstaalla liikennemerkkejä tekemässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en käytä Tinderissä oikeaa etunimeäni, koska sen ja ammattini googleen laittamalla saa tietää minusta ns. kaiken. Samoin vanhemmistani.
Minulla on kuitenkin ihan omat kuvat siellä, koska miksipä ei olisi? En käytä samoja kuvia missään muualla eli niillä hakemalla minusta ei löydä mitään. Oikean nimeni kerron ja puhelinnumeroni jaan siinä vaiheessa, kun vastapuoli on osoittautunut tolkun ihmiseksi.
Ap
Itse on väärällä nimellä Tinderissä, koska nimellä ja työllä ihmiset löytäisivät kaiken, ja ihmettelee samaan aikaan, miksi ihmisillä ei ole kuvaa työn takia Tinderissä? Ehkäpä sen kuvan ja työn avulla ihmiset voisivat löytää kaiken?
Eipä ole tullut vastaan. Sellainen tosin on tullut, joka on kyllä omalla naamalla, mutta ei halua kertoa ammattiaan edes tapailuvaiheessa (siis siinä kohtaa, kun useammat treffit takana). Ei hänen ammattinsa lopulta mikään niin kovapalkkainen ollut, että näkisin sen salaamisen tarpeelliseksi, bruttotulo keskimäärin 5000e/kk.
Pienenä juonenkäänteenä: aloin tapailla ko. miestä, hänet irtisanottiin yt-neuvotteluissa, ja nykyään olen itse kovapalkkaisempi meidän suhteessamme. Joten paljon oli väliä taas silläkin ammatilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Itse on väärällä nimellä Tinderissä, koska nimellä ja työllä ihmiset löytäisivät kaiken, ja ihmettelee samaan aikaan, miksi ihmisillä ei ole kuvaa työn takia Tinderissä? Ehkäpä sen kuvan ja työn avulla ihmiset voisivat löytää kaiken?
Suurin osa on Tinderissä väärällä nimellä ettei totuus paljastuisi liian ajoissa. Totuuden paljastuminen tarkoittaa ettei tapaamista tulekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kun minäkin pystyin ottamaan sellaisen kuvan, jolla ei löydä mitään (jota siis en käytä muualla kuin Tinderissä), niin kyllä siihen muutkin pystyvät. Työtä ei ole pakko kertoa ollenkaan. Nämä "ei kuvaa työn takia" -ihmiset eivät kerro sitä koskaan.
Ap
Kaverilla ei ollut Tinderissä kuvaa. Pienen seurakunnan pappi. Toisella kaverillani sama ammatti, oli oikein virkapuku päällä tinderissä. Töissä suur-Helsingin alueella.
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa ymmärrän tuonkin kyllä.
Ei ehkä halua, että työkaverit ja kaikki tietää, että hakee seuraa tinderistä.
Ja onhan sellaisia ammattejakin. Kuten sossu, poliisi, ulosottomies vaikka.Mut joo, vaikea se on seuraa saada jos ei ole edes kuvaa laittaa.
Ei nuo ammatit ole sellaisia ettei oikeasti voisi olla Tinderissä. Eri asia sitten jos itseä ahdistaa ajatus, että joku töistä saisi tietää. En kyllä keksi miten se eroaa mistään baarityöntekijästä, tai kaupan kassasta. Onhan heilläkin asiakkaita.
Melkein jo uskoin mutta kun terapeutin vaihtaminen on käytännössä Suomessa mahdotonta niin en taida uskoa. Joka tapauksessa, itse en tykkäisi kenestäkään joka hyppii tuolla tavalla jonkun hullun puritaanin takia. Ihmisellä pitää olla munaa elää miten haluaa.