Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön! Kerro itse, mitä apua toivoisit työllistymiseen.

Vierailija
22.03.2023 |

Jos saisit vapaasti päättää, millaiseen toimenpiteeseen/palveluun jne. HALUAISIT osallistua.

Kommentit (221)

Vierailija
81/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan vaikka olenkin virallisesti vielä opiskelija; haluaisin palkallisen harjoittelupaikan. 

Itse kun opiskelin 90-luvun alussa, harjoittelijalle maksettiin palkkaa, vähän vähemmän kuin ammattilaiselle mutta kuitenkin oikeaa palkkaa. Vain 20v myöhemmin kaikki harjoittelijat tekivät jo kuukausia palkatonta töitä ja jotkut kymmenien tuhansien eurojen arvoisia projekteja, kuten lapseni teki kahteen eri yritykseen. Onneksi toiseen työllistyi vakituisesti. Ensimmäinen ei edes kiittänyt työstä. Törkeää hyväksikäyttöä. Kukahan tämänkin on juoninut, yrittäjien eduksi.

Näitähän myös ketjutetaan ihan surutta. Jatkuvasti uutta harkkaria sisään ja edellistä ulos, yhtään ketään ei ole edes tarkoitus palkata harjoittelun päätteeksi. Pelkkä merkintä CVssä on nykyään olevinaan niin kovaa valuuttaa, että mitään ei tarvitse maksaa. Tämä pitäisi tehdä laittomaksi.

Vierailija
82/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä palvelua haluaisin?Työkkäri ei sitä pysty antamaan.Esimerkiksi rekry firmat eivät ilmoita hauissaan kuin jonkun isomman alueen ei itse firmaa että voisi ottaa selvää miten sinne pääsee kun en omista autoa.Se on jo yksi haku este.Julkinen kulkee miten kulkee ei voi tietää monellako bussilla joutuu kulkemaan tai kuinka paljon kävelemään ja onko ajoissa perillä?

Mikä estää sinua soittamasta ilmoituksessa olevaan numeroon ja tiedustelemasta asiaa tarkemmin? 

Oletko oikeasti noin hidas? Hyvin usein ilmoituksissa ei ole mitään numeroa ja erikseen maininta että emme vastaa puhelintiedusteluihin.

Oletpa naiivi. Tietenkin ne vastaavat. Sitä vartenhan rekrytointifirma on, että vastaavat kyselyihin tarjoamistaan paikoista. Se lause on ilmoituksessa vain siksi, että puheluita ei tulisi liikaa. Ne, jotka oikeasti haluavat ko. työn, soittavat kielloista huolimatta, jos on jotain tähdellistä kysyttävää. Kannattaa joka kerta, koska aktiivisuus on etu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minkäänlaiseen. Tai no, jos voisin opiskella yliopistossa haluamiani kursseja/opintokokonaisuuksia tyttömyyskorvauksella, se voisi olla ok.

Vierailija
84/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan vaikka olenkin virallisesti vielä opiskelija; haluaisin palkallisen harjoittelupaikan. 

Itse kun opiskelin 90-luvun alussa, harjoittelijalle maksettiin palkkaa, vähän vähemmän kuin ammattilaiselle mutta kuitenkin oikeaa palkkaa. Vain 20v myöhemmin kaikki harjoittelijat tekivät jo kuukausia palkatonta töitä ja jotkut kymmenien tuhansien eurojen arvoisia projekteja, kuten lapseni teki kahteen eri yritykseen. Onneksi toiseen työllistyi vakituisesti. Ensimmäinen ei edes kiittänyt työstä. Törkeää hyväksikäyttöä. Kukahan tämänkin on juoninut, yrittäjien eduksi.

Näitähän myös ketjutetaan ihan surutta. Jatkuvasti uutta harkkaria sisään ja edellistä ulos, yhtään ketään ei ole edes tarkoitus palkata harjoittelun päätteeksi. Pelkkä merkintä CVssä on nykyään olevinaan niin kovaa valuuttaa, että mitään ei tarvitse maksaa. Tämä pitäisi tehdä laittomaksi.

Meinasin näin 38-vuotiaana opiskelijana nauraa päin naamaa, kun sirpakka rekrytointineitonen iloisesti totesi, että "valitettavasti emme voi maksaa palkkaa, mutta saat tästä paljon arvokkaamman palkkion kokemuksen muodossa". Joo, no sillä kokemuksella nyt ei vaan makseta laskuja. 

Vierailija
85/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisuus opiskella uusi tutkinto työvoimapula-alalta työttömyysetuudella. Nykyisinkin voi saada mutta sitä ei luvata etukäteen.

Vierailija
86/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anonyymi työnhaku. Että 50+ pääsis haastatteluun asti. CV kunnossa mutta jään aina johonkin laittomaan suodattimeen.

Miksi kerrot hakemuksessa ikäsi?

Eiköhän tässä tarkoitettu valmista verkkolomaketta, jossa syntymävuosi on pakollinen. Miksi muuten olettaisit että se jää filtterin?

Kuka täysipäinen sinne oikean syntymävuoden laittaa? "Hups, lipsahti 7 tilalle 9. Kaikille sattuu joskus virheitä." 

Siinä kelpaakin sitten vakuutella pätevyyttään reskontranhoitajana tai laboranttina kun on heti alkajaisiksi vähän päässyt lipsahtelemaan oma syntymävuosikin kahdella vuosikymmenellä pieleen. Ja useimmiten sukupolven kyllä näkee myös nimestä. Tuula ei oletettavasti ole 21 eikä Jorma 34.

Ei kukaan niitä lomaketietoja niin tarkkaan muistele :D Mutta ole sinä vain työtön, kun et yhtään osaa edistää työllistymistäsi. Itse valehtelen sujuvasti ummet ja lammet ja aina on töitä irronnut. 

Minä olen ihan täystyöllistetty. Satun vaan myös ymmärtämään muun muassa tämän työni puolesta jotain työmarkkinoista. Sinä sen sijaan kuulostat niin naiivilta, että ikä taitaa edelleen alkaa ykkösellä. Työelämässä olet ehtinyt kuluttaa aikaa ehkä yhteensä jokusen kuukauden.

Lukutaidoton sinä olet. Ketjun kysymys on työttömille. Jos et ole työtön, olet väärässä ketjussa. 

Vierailija
87/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä palvelua haluaisin?Työkkäri ei sitä pysty antamaan.Esimerkiksi rekry firmat eivät ilmoita hauissaan kuin jonkun isomman alueen ei itse firmaa että voisi ottaa selvää miten sinne pääsee kun en omista autoa.Se on jo yksi haku este.Julkinen kulkee miten kulkee ei voi tietää monellako bussilla joutuu kulkemaan tai kuinka paljon kävelemään ja onko ajoissa perillä?

Mikä estää sinua soittamasta ilmoituksessa olevaan numeroon ja tiedustelemasta asiaa tarkemmin? 

Oletko oikeasti noin hidas? Hyvin usein ilmoituksissa ei ole mitään numeroa ja erikseen maininta että emme vastaa puhelintiedusteluihin.

Sinä se tässä hidas olet. Jos työ kiinnostaa oikeasti, totta hitossa sinä kaivat numeron ja soitat vaikka sanottaisiin mitä. Tuollaisella "ei kaikkea anneta valmiiksi tarjottimella, joten en hae ollenkaan" asenteella et tule ikinä saamaan töitä. 

Joo sitä siellä lafkassa varmaan oikein erityisesti arvostetaan jos on erikseen ilmoitettu, että puhelintiedusteluja ei oteta vastaan, ja joku järkijättö rimputtelee silti.

Vierailija
88/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anonyymi työnhaku. Että 50+ pääsis haastatteluun asti. CV kunnossa mutta jään aina johonkin laittomaan suodattimeen.

Eiköhän tässä tarkoitettu valmista verkkolomaketta, jossa syntymävuosi on pakollinen. Miksi muuten olettaisit että se jää filtterin?

Kuka täysipäinen sinne oikean syntymävuoden laittaa? "Hups, lipsahti 7 tilalle 9. Kaikille sattuu joskus virheitä." 

Siinä kelpaakin sitten vakuutella pätevyyttään reskontranhoitajana tai laboranttina kun on heti alkajaisiksi vähän päässyt lipsahtelemaan oma syntymävuosikin kahdella vuosikymmenellä pieleen. Ja useimmiten sukupolven kyllä näkee myös nimestä. Tuula ei oletettavasti ole 21 eikä Jorma 34.

Taas hyvä esimerkki siitä että työssä olevat ei välttämättä ole kovin älykkäitä. Etunimestä et voi päätellä yhtään mitään, ikää etenkään. Ns vanhoja nimiä on kaiken ikäisillä. Tunnen Hilda nimisen kolmikymppisen ja Miro nimisen viisikymppisen, näin ihan sekunnin muistelemisella.

Vierailija
89/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisuus opiskella uusi tutkinto työvoimapula-alalta työttömyysetuudella. Nykyisinkin voi saada mutta sitä ei luvata etukäteen.

Aika 100% varmuudella oikeuden saat, jos pystyt todistamaan, ettet koulutus oikeasti edistää työllistymistäsi. Ei ole edes vaikeaa tietyillä alanvaihdoilla. Itse sain korona-aikana oikeuden opiskella tradenomiksi, kun sattuneesta syystä kokille ei ollut töitä. Osa piti toki rahoittaa muulla tavoin, koska työttömyystuella voi opiskella vain 2 vuotta. Sain valmistuttua 2,5 vuoteen, joten paljoa ei jäänyt omalle kontolle. 

Vierailija
90/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinasin näin 38-vuotiaana opiskelijana nauraa päin naamaa, kun sirpakka rekrytointineitonen iloisesti totesi, että "valitettavasti emme voi maksaa palkkaa, mutta saat tästä paljon arvokkaamman palkkion kokemuksen muodossa". Joo, no sillä kokemuksella nyt ei vaan makseta laskuja. 

Itselleni 35-vuotiaana alanvaihtajana oli itsestään selvää, ettei siitä harjoitteluajasta makseta palkkaa. Opettelemassahan siellä vasta olin ja vakkareilta meni paljon aikaa ja vaivaa perehdyttämiseen. Siinä ajassa mitä perehdyttää uutta, niin tekisi itse saman asian yli puolta nopeammin. Ja kyllä, kokemus on työmarkkinoilla kultaakin arvokkaampaa.

Vierailija
91/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä mitään apua tarvii, vaan roimasti vähemmän veroja ja sääntelyä, eli vähemmän valtiota loisimaan ja määräilemään.

Vierailija
92/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä se tässä hidas olet. Jos työ kiinnostaa oikeasti, totta hitossa sinä kaivat numeron ja soitat vaikka sanottaisiin mitä. Tuollaisella "ei kaikkea anneta valmiiksi tarjottimella, joten en hae ollenkaan" asenteella et tule ikinä saamaan töitä. 

Joo sitä siellä lafkassa varmaan oikein erityisesti arvostetaan jos on erikseen ilmoitettu, että puhelintiedusteluja ei oteta vastaan, ja joku järkijättö rimputtelee silti.

Parempi soittaa ja kysyä kuin jättää hakemus laittamatta. Kun ei ne ilman hakemuksia ketään saa palkattua. 

Vierailija
93/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan niitä lomaketietoja niin tarkkaan muistele :D Mutta ole sinä vain työtön, kun et yhtään osaa edistää työllistymistäsi. Itse valehtelen sujuvasti ummet ja lammet ja aina on töitä irronnut. 

Minä olen ihan täystyöllistetty. Satun vaan myös ymmärtämään muun muassa tämän työni puolesta jotain työmarkkinoista. Sinä sen sijaan kuulostat niin naiivilta, että ikä taitaa edelleen alkaa ykkösellä. Työelämässä olet ehtinyt kuluttaa aikaa ehkä yhteensä jokusen kuukauden.

Ikävä pilata fantasiasi, mutta olen todennäköisesti ollut töissä jo ennen kuin sinä olet päässyt vaipoistasi. Ylimielisyytesi paljastaa, että olet 2000-luvun lapsia, jotka ovat työllistyneet iskän firmaan suojatyöpaikkaan. 

Tosiaan, en heti tunnistanutkaan että tuo kaikentietävä, muita sättivä ja nykytodellisuudesta vieraantunut ulosanti on alusta loppuun ehtaa boomeria. My bad!

Vierailija
94/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni 35-vuotiaana alanvaihtajana oli itsestään selvää, ettei siitä harjoitteluajasta makseta palkkaa. Opettelemassahan siellä vasta olin ja vakkareilta meni paljon aikaa ja vaivaa perehdyttämiseen. Siinä ajassa mitä perehdyttää uutta, niin tekisi itse saman asian yli puolta nopeammin. Ja kyllä, kokemus on työmarkkinoilla kultaakin arvokkaampaa.

Jotenkin todella surullista, että ihminen ei vielä 35-vuotiaanakaan omaa edes sen vertaa itsekunnioitusta, että osaisi arvottaa työpanoksensa rahallisesti. Juuri sinunlaistesi ihmisten takia niistä harjoitteluista ei makseta. Miksi maksaa, kun aina löytyy kynnysmatto, joka tulee orjana kokemuksia hankkimaan. Useimmilla toki on 35-vuotiaana jo ihan riittävästi työkokemusta ilman jotain ilmaistöitäkin. 

Vierailija
95/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neitokaisella tuli vähän väärä sanamuoto. Olisi oikeasti pitänyt sanoa " mutta saaMME tästä paljon arvokkaamman palkkion ilmaisen työntekijän muodossa". Itse olisin todellakin nauranut päin naamaa ja kysynyt typykältä kuinka paljon hän on tehnyt ilmaista työtä. Ja vielä vaatinut selitystä miksi minä en ole palkan arvoinen.

Vierailija
96/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin saada töitä ja että minua ja muita työttömiä kohdeltaisiin kuin ihmisenä eikä alimpana pohjasakkana. Työttömyys vaikuttaa selkeesti yhteiskunnan mukaan olevan sitä pahinta mitä sä voit olla suomalaisessa yhteiskunnassa.

Vierailija
97/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mistä on ollut apua cv,n hiomiseen ja haastattelutilanteisiin valmistautumiseen, oli joku työnhakukurssi.

Muuten toivoin työttömänä ollessani lähinnä työnhakurauhaa. Se kaiken raportointi ja niskaanhengittäminen vie sen energian mitä tarvitaan työnhakuun.

Lisäksi työkkäri voisi vähän katsoa kokonaisuutta työttömien kohdalla: ihminen joka on ollut 20 vuotta työllistyneenä niin että uusi paikka on löytynyt aina hetimiten ja itsenäisesti, ei tarvitse mitään lässytystä eikä varsinkaan lisäopintojen estämistä. Ammattinsa tunreva ihminen tuntee oman alansa ja tietää työkkäriä paremmin jos jostakin kurssista (esim avoin amk tai yliopisto) on hyötyä työllistymisessä. Se, että työkkäri sylkee ammattilaisten kohdalla- saa virkailijat näyttämään pikkusieluusuutensa.

Vierailija
98/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa! Suomi nousuun orjatyöllä! Arvostamme sinunlaisiasi ihmisiä suuresti. 

t. työnantajat, jotka nauravat matkalla pankkiin sinun takiasi

Vierailija
99/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmille hakijoille töitä! Meissä on työkykyisiä ja motivoituneita sekä osaavia tekijöitä. Antakaa mahdollisuus näyttää mihin meistä on.

Vierailija
100/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa naiivi. Tietenkin ne vastaavat. Sitä vartenhan rekrytointifirma on, että vastaavat kyselyihin tarjoamistaan paikoista. Se lause on ilmoituksessa vain siksi, että puheluita ei tulisi liikaa. Ne, jotka oikeasti haluavat ko. työn, soittavat kielloista huolimatta, jos on jotain tähdellistä kysyttävää. Kannattaa joka kerta, koska aktiivisuus on etu. 

Eli sinä soitat siis numeron puuttuessa konsernin vaihteeseen tai asiakaspalveluun, josta ystävällisesti kuunnellaan huolesi ja opastetaan jättämään hakemus ohjeiden mukaisesti netin kautta. Ookoo.