Työtön! Kerro itse, mitä apua toivoisit työllistymiseen.
Jos saisit vapaasti päättää, millaiseen toimenpiteeseen/palveluun jne. HALUAISIT osallistua.
Kommentit (221)
Minä haluaisin että työkkäri jättäisi minut kokonaan rauhaan. En tarvitse heiltä muuta kuin sen lausunnon työttömyydestä. Osaan etsiä itse työpaikkani, tai ainakaan työkkäri ei voi siinä auttaa mitenkään muuten kuin antamalla sataprosenttisen työnhakurauhan.
En tarvitse niskaan hengittäjiä, työnsaanti on aivan tarpeeksi vaikeaa muutenkin.
En minä oikeastaan kaipaa muuta kuin sen, että täällä olisi joku paikka mitä voisin edes hakea sillä ajatuksella, että siihen voisi päästäkin, työ olisi mielekästä ja korvaus menetetystä vapaa-ajasta kohtuullinen.
Työtä. Koska en saa ilman palkkatukea, niin sitä avuksi. Eli tessin mukaista palkkaa ja työtä. Ei muuta.
Ehkä joku ammatinvalintapsykologi voisi auttaa. Olin joskus sellaisen vastaanotolla eikä siitä ollut apua, mutta kai niitäkin on parempia ja huonompia.
Palvelua?? Haha haha. Työtä halukkaille. Mitä vaan mutta toimistossa ja oikeaa palkkaa, ei leikkipalkkaa.
kolme kertaa enemmän työpaikkoja suomeen kiitos
En mitään. Muuttaisin käytänteitä:
Turhat työpaikkailmoitukset pitäisi saada listoilta pois (julkisella puolella haetaan, vaikka talossa on jo jatkaja).
Työtä pitäisi saada perushakemuksella eikä kymmensivuisilla hakupohjilla lukemattomine liitteineen. Pelleilyvideot ja monen kierroksen työhaastattelut on sairasta näytelmää.
Työnatajalla pitäisi olla velvollisuus ilmoittaa aina hakijalle päätös. Samaa työpaikkaa ei saisi laittaa hakuun uudelleen, jos päteviä hakijoita löytyi.
Keksiikö joku töitä joissa ihmisten kanssa ei tarvitsisi olla ollenkaan tai mahdollisimman vähän minkäänlaisessa kontaktissa.
ei ketään palkkaa työtöntä kun työllisetkin on vailla kunnon työpaikkoja ja vain joka neljännellä suomalaisella on se kokoaikainen vakituinen työpaikka millä elättää itsensä ilman tulonsiirtoja
Vierailija kirjoitti:
Olen niin epämotivoitunut työllistymiseen, että edes ikikarenssi ei saa minua muuttamaan mieltäni. Parasta olisikin, jos työttömät jatkossa voitaisiin esimerkiksi ruoskia mikäli he eivät työllisty.
Se olisi varamaan hyvä ratkaisu työvoimapulaan ja työpaikkapulaan. Ruoskittaisiin kaikki työttömät hengiltä te-virkailijoiden toimesta. Samanlaisia torilla mestaustapahtumia kuin muinoin Ranskassa ennen suurta vallankumousta! Eläköön Suomi! Eläköön legioona!
Juu, täällä taas nähdään tää työttömien motivaation puute ja vastahakoisuus ottaa yhtään minkäänlaista apua/ohjausta vastaan. Vain yksi (yksi ainoa!) vastasi kysymykseen ja esitti jonkin konkreettisen kehitysidean/toiveen, mikä voisi parantaa työllistymistä.
Muut on vaan, että " evvvk, ei mun ongelma" - asenteella. Ei ihmekään, ettei sellaisia töihin huolita.
Ammatinvalinnan ohjausta. Vanhan ajan toimintaa työpaikoille: oppisopimuksia ja työssäoppimista. Lisää teollisuustyöpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Keksiikö joku töitä joissa ihmisten kanssa ei tarvitsisi olla ollenkaan tai mahdollisimman vähän minkäänlaisessa kontaktissa.
Maanviljelijä
Anonyymi työnhaku. Että 50+ pääsis haastatteluun asti. CV kunnossa mutta jään aina johonkin laittomaan suodattimeen.
Samasta paikasta pysyvä työpaikka eikä pelkästään kesän ajaksi
En halua mitään turhanpäiväisiä palveluita, jotka maksaa yhteiskunnalle maltaita, vaan töitä perkele!
Ei toimenpiteitä tai pakkopalveluita, tietoa etsivät kyllä löytävät sitä, eri aiheista. Niillä yritetään vain kontrolloida, kuulustella, häiritä henkisesti tai fyysisesti ja huutaa. Ihan rikollista toimintaa. Yksityisyrittäjyyden byrokratiaa saisi miettiä uudelleen, jolloin perussairauksia omaavat voivat päästä helpommin siihen kiinni, jos on voimia tai mahdollisuuksia. Jos ihmisille jää muutama satanen ruokaan, tuskin pääsevät eteenpäin vaan kituvat.
Toivoisin, että rekrytoijat lukisivat työhakemukseni.