Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön! Kerro itse, mitä apua toivoisit työllistymiseen.

Vierailija
22.03.2023 |

Jos saisit vapaasti päättää, millaiseen toimenpiteeseen/palveluun jne. HALUAISIT osallistua.

Kommentit (221)

Vierailija
1/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin, että rekrytoijat lukisivat työhakemukseni.

Vierailija
2/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin että työkkäri jättäisi minut kokonaan rauhaan. En tarvitse heiltä muuta kuin sen lausunnon työttömyydestä. Osaan etsiä itse työpaikkani, tai ainakaan työkkäri ei voi siinä auttaa mitenkään muuten kuin antamalla sataprosenttisen työnhakurauhan.

En tarvitse niskaan hengittäjiä, työnsaanti on aivan tarpeeksi vaikeaa muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä oikeastaan kaipaa muuta kuin sen, että täällä olisi joku paikka mitä voisin edes hakea sillä ajatuksella, että siihen voisi päästäkin, työ olisi mielekästä ja korvaus menetetystä vapaa-ajasta kohtuullinen.

Vierailija
4/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä. Koska en saa ilman palkkatukea, niin sitä avuksi. Eli tessin mukaista palkkaa ja työtä. Ei muuta.

Vierailija
5/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku ammatinvalintapsykologi voisi auttaa. Olin joskus sellaisen vastaanotolla eikä siitä ollut apua, mutta kai niitäkin on parempia ja huonompia.

Vierailija
6/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelua?? Haha haha. Työtä halukkaille. Mitä vaan mutta toimistossa ja oikeaa palkkaa, ei leikkipalkkaa.

Vierailija
7/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme kertaa enemmän työpaikkoja suomeen kiitos

Vierailija
8/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Muuttaisin käytänteitä:

Turhat työpaikkailmoitukset pitäisi saada listoilta pois (julkisella puolella haetaan, vaikka talossa on jo jatkaja).

Työtä pitäisi saada perushakemuksella eikä kymmensivuisilla hakupohjilla lukemattomine liitteineen. Pelleilyvideot ja monen kierroksen työhaastattelut on sairasta näytelmää.

Työnatajalla pitäisi olla velvollisuus ilmoittaa aina hakijalle päätös. Samaa työpaikkaa ei saisi laittaa hakuun uudelleen, jos päteviä hakijoita löytyi.

Vierailija
9/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpot täytettävät työhakemukset

Vierailija
10/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksiikö joku töitä joissa ihmisten kanssa ei tarvitsisi olla ollenkaan tai mahdollisimman vähän minkäänlaisessa kontaktissa.

Vierailija
11/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ketään palkkaa työtöntä kun työllisetkin on vailla kunnon työpaikkoja ja vain joka neljännellä suomalaisella on se kokoaikainen vakituinen työpaikka millä elättää itsensä ilman tulonsiirtoja

Vierailija
12/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin epämotivoitunut työllistymiseen, että edes ikikarenssi ei saa minua muuttamaan mieltäni. Parasta olisikin, jos työttömät jatkossa voitaisiin esimerkiksi ruoskia mikäli he eivät työllisty.

Se olisi varamaan hyvä ratkaisu työvoimapulaan ja työpaikkapulaan. Ruoskittaisiin kaikki työttömät hengiltä te-virkailijoiden toimesta. Samanlaisia torilla mestaustapahtumia kuin muinoin Ranskassa ennen suurta vallankumousta! Eläköön Suomi! Eläköön legioona!

Vierailija
13/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, täällä taas nähdään tää työttömien motivaation puute ja vastahakoisuus ottaa yhtään minkäänlaista apua/ohjausta vastaan. Vain yksi (yksi ainoa!) vastasi kysymykseen ja esitti jonkin konkreettisen kehitysidean/toiveen, mikä voisi parantaa työllistymistä.

Muut on vaan, että " evvvk, ei mun ongelma" - asenteella. Ei ihmekään, ettei sellaisia töihin huolita.

Vierailija
14/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatinvalinnan ohjausta. Vanhan ajan toimintaa työpaikoille: oppisopimuksia ja työssäoppimista. Lisää teollisuustyöpaikkoja.

Vierailija
15/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksiikö joku töitä joissa ihmisten kanssa ei tarvitsisi olla ollenkaan tai mahdollisimman vähän minkäänlaisessa kontaktissa.

Maanviljelijä

Vierailija
16/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anonyymi työnhaku. Että 50+ pääsis haastatteluun asti. CV kunnossa mutta jään aina johonkin laittomaan suodattimeen.

Vierailija
17/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta paikasta pysyvä työpaikka eikä pelkästään kesän ajaksi

Vierailija
18/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua mitään turhanpäiväisiä palveluita, jotka maksaa yhteiskunnalle maltaita, vaan töitä perkele!

Vierailija
19/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimenpiteitä tai pakkopalveluita, tietoa etsivät kyllä löytävät sitä, eri aiheista. Niillä yritetään vain kontrolloida, kuulustella, häiritä henkisesti tai fyysisesti ja huutaa. Ihan rikollista toimintaa. Yksityisyrittäjyyden byrokratiaa saisi miettiä uudelleen, jolloin perussairauksia omaavat voivat päästä helpommin siihen kiinni, jos on voimia tai mahdollisuuksia. Jos ihmisille jää muutama satanen ruokaan, tuskin pääsevät eteenpäin vaan kituvat.

Vierailija
20/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhimillisyyttä.