Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön! Kerro itse, mitä apua toivoisit työllistymiseen.

Vierailija
22.03.2023 |

Jos saisit vapaasti päättää, millaiseen toimenpiteeseen/palveluun jne. HALUAISIT osallistua.

Kommentit (221)

Vierailija
21/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tulla nöyryytetyksi, vaan kohdelluksi aikuisena, toimivaltaisena ihmisenä, subjektina. Eli tukea mieluummin työnantajille, minä voin sitten hakea sitä työpaikkaa, joka tulee auki.

Vierailija
22/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua tulla nöyryytetyksi, vaan kohdelluksi aikuisena, toimivaltaisena ihmisenä, subjektina. Eli tukea mieluummin työnantajille, minä voin sitten hakea sitä työpaikkaa, joka tulee auki.

Passiiviselta kuulostat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut vapaasti päättää ja en halua työllistyä ollenkaan. Nautin vain ansiosidonnaisesta.

Vierailija
24/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Passiiviselta kuulostat.

Miksi näin ajattelet?

Vierailija
25/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hämmästyttää, miten työkkäri ei kerta kaikkiaan saa aikaiseksi kelvollisia ja oikeasti hyödyllisiä työvoimakoulutuksia. Jotain CVn tekemistä tai netin työpaikkasivustojen selaamista harjoitellaan kuukauden päivät. Miksei ole työllistäviä käytännön koulutuksia mihinkään konkreettisiin töihin? Satunnaisesti niitä näkee, mutta hakijoilta aina edellytetään jo valmiiksi alan pohjakoulutusta, ja mitään töitä ei silti luvata.

Vierailija
26/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin olla ihan rauhassa ilman kenenkään urkkimisia ja teennäisiä "työllisyyttä edistäviä" toimia. 

Vierailija
27/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Passiiviselta kuulostat.

Passiivista hakea töitä omatoimisesti? Ok.

t. eri

Vierailija
28/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin osallistua palveluun, jossa minut palkattaisiin oikeisiin töihin. Osaan kyllä tehdä töitä, mutta kukaan ei halua palkata. 

Vierailija
29/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajien tulisi palkata ensisijaisesti nuoria. Ja esim. palkanlaskentaan ei oikeasti tarvita koulutusta. Ja miesvihan täytyy loppua!

Vierailija
30/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anonyymi työnhaku. Että 50+ pääsis haastatteluun asti. CV kunnossa mutta jään aina johonkin laittomaan suodattimeen.

Miksi kerrot hakemuksessa ikäsi?

Vierailija
31/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa pankeista helpommin. 

Varsinkin jos voi työllistää yritykseen 2-10 henkeä.

Vierailija
32/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivoisin, että minut nähtäisiin potentiaalisena hakijana ja työntekijänä työnantajan silmissä, mitä ei tapahdu koska liian kauna työttömänä, se on turnoff työnanatajalle, ei kiinnosta edes haastatella, vaikka osaamista löytyy ja pulaa tekijöistä🤷

Vierailija
33/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen virallisesti työtön, mutta oikeasti työkyvytön. Haluaisin palvelun, jossa tämä pompottelu loppuu ja ihmiset kirjataan oikeasti siihen ryhmään, jota edustavat. Työkyky ei sillä tule takaisin, että pitää pomppia te-toimistossa milloin missäkin puuhastelupajoissa. 

Vierailija
34/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin että työkkäri jättäisi minut kokonaan rauhaan. En tarvitse heiltä muuta kuin sen lausunnon työttömyydestä. Osaan etsiä itse työpaikkani, tai ainakaan työkkäri ei voi siinä auttaa mitenkään muuten kuin antamalla sataprosenttisen työnhakurauhan.

En tarvitse niskaan hengittäjiä, työnsaanti on aivan tarpeeksi vaikeaa muutenkin.

Eli et tarvitse etuutta lainkaan? Miksi olet asiakkaana työkkärissä?

Vierailija
35/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan vaikka olenkin virallisesti vielä opiskelija; haluaisin palkallisen harjoittelupaikan. 

Vierailija
36/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Passiiviselta kuulostat.

Miksi näin ajattelet?

Ei ole mitään halua kehittää osaamistaan ja itseään ollakseen haluttavampi työmarkkinoilla ja siten työllistyä todennäköisemmin. Ei ole myöskään mitään halua tarkastella ja muuttaa omaa toimintaansa työnhaussa. Ei näe ylipäätään mitään paranneltavaa missään. Kaikkien muiden pitäisi tehdä jotain, mutta hänen ei muka tarvitse muuttaa tai tehdä mitään, laittaa vain se hakemus ja tulla valituksi 🙄

Vierailija
37/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin päästä työkyvyttömyyseläkkeelle, jolle lääkärienkin mielestä kuulun. Kela kuitenkin liukuhihnalta hylkää työttömien hakemukset.

Vierailija
38/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työkkärin ryöpytettävänä ja tutkittavana jo vuosia. Nimikkeet ja projektit muuttuvat, sama asenne pysyy: pyydän apua mt-ongelmiini, en saa sitä, minua kiristetään osallistumaan päiväkerhoprojekteihin ym. jotten menettäisi minimitukeani. Enää en jaksa. Olen päättänyt, viimeisimmät fiaskon myötä, että mielummin elän kaurapuurolla jatkossa ikikarenssissa kun väsytän itseäni enää yhdenkään vaatimuksen takia. 

Suomessa ei pääse mt-syistä eläkkeellä kuin muutamalla diagnoosilla, omat sairauteni eivät niihin kuulu. Lista senkun vaan kasvaa pahoinvointini kanssa ja olen itkien anellut apua useasti, mutta mitään ei olla tehty. Viimeisin kartoitus kolmannen osapuolen toimesta oli niin ala-arvoinen, että se joutui kunnan käsittelyyn kun kerroin, mitä siellä oikeasti tehtiin (ei yhtään mitään; palautteeksi kirjattiin sanasta sanaan se, mitä itse kerroin tilanteestani). Minä olen kuitenkin edelleen ilman hoitoa, apua, kuntoutusta- tai edes sitä eläkettä. 

Vierailija
39/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anonyymi työnhaku. Että 50+ pääsis haastatteluun asti. CV kunnossa mutta jään aina johonkin laittomaan suodattimeen.

Älä laita hakemukseen ikääsi?

Vierailija
40/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärillä ei ole mitään virkaa. Saisi lopettaa. Kun siivoojan ym. Ammateista saa 3000e/kk tuskin esiintyy työttömyyttä. Tukien ja palkan pitää olla selkeästi eri tasolla.

Mitä järkeä jos saat tukia vaikka 1200e/kk ja palkkaa 38h/viikko 1500/kk. Tuo 300e ero menee työmatkoihin, vaatteisiin ja syömiseen. Ei pitäisi olla niin pieniä palkkoja olemassa että ihminen joutuu siihen lisäksi hakemaan muita tukia.